Projekt powoli dobiega końca, więc czas najwyższy pokazać do czego przyczyniło się miedzy innymi forum corsasport.
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
Pięć lat temu kupiłem corsę b 1,4 z 94 roku z silniczkiem c14nz .
Silnik zaczął kopcić olejem, więc zastąpiłem go silnikiem (e16sei), i apetyt zaczął rosnąć.
Pomysłów było całe mnóstwo , jednak gdy obejrzałem kilka projektów z v6, nie miałem wątpliwości co będzie pod maską mojej corsy.
Swap zacząłem od zakupu ładnego autka, i po roku poszukiwań udało się znaleźć ładnego opelka:
: CORSA B X12XE
rok: 1998
Wyposażenie:
- klimatyzacja
- elektryczne wspomaganie kierownicy
- ABS
- 2X airbag
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1323/bb1eb632d690d4f1m.jpg)
Po roku zakupiłem angielską (Wectre B) z silnikiem x25xe.
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1330/47739e374e1418b8m.jpg)
No i się zaczęło
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Demontaż obydwu aut.
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1334/f554d00832b1341am.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1334/7e8176e308d60640m.jpg)
Następnym zakupem była skrzynia f18 od diesla z dłuższymi przełożeniami.
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/1377/ec04ac857060cf5am.jpg)
Sprzęgło i zamach od c20xe.
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/1323/7f7a78c5c527ceeem.jpg)
Parę nowych zabawek.
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1378/14289d488cdf4a2cm.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1323/78275f4bbc36eda8m.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1377/73d07d0415178504m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1334/d843f802ab9430eem.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1377/df27dfacbc2909f6m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1334/5cf6a12c9a8ef6cfm.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1334/26aa3bbe0e91c00am.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1323/71c072363ecdfa51m.jpg)
Łożyska :60x35x37
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1334/07ca4a01971450f5m.jpg)
Wewnętrzna średnica łożyska jest większa od serii, a więc na piastach po toczeniu będzie milimetr więcej
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
Nowy termostat.
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/1376/4c74ff2e0931a07bm.jpg)
Piasty po obróbce.
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1331/8910366e63a963a6m.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1378/07a7d476b0daafb7m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1323/943f9e326b95da8dm.jpg)
Dystans skrzyni wykonany z aluminium.
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1378/88cea288f0054bf3m.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1330/75ac8f512f6f99b3m.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1377/5072f3f421502a32m.jpg)
Pierwsze przymiarki silnika i ustawianie słupka do pionu.
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1377/7b97050620c5d16bm.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1334/cbbefe5ae84e2025m.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1386/4ddc3fe570f4af34m.jpg)
Łapy skrzyni i silnika:
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1368/1116a22ecd275e03m.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1367/7eb0d79db69a75f2m.jpg)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/1323/3588387fa36141aem.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1378/7a4e932b663d2be9m.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1367/30e264fa6ce99366m.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1190/2e7ea8f6cb97196bm.jpg)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/1323/a60f99df937a607bm.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1331/a10191c34d237707m.jpg)
Przed montażem komora poszła pod prysznic.
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1189/aca7874336f150eam.jpg)
Montaż łapy drążka reakcyjnego silnika.
Drążek był niemałym wyzwaniem.
Oryginalny łącznik został wycięty, a poduszki drążka zostały wtłoczone w dorobiony uchwyt.
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1367/94ae1649f8c31e71m.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1367/e895eb7f0d4000b4m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1323/214d41fe5147d14dm.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1331/942ed36ffd843ae5m.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1367/ebb70ffc46f4f392m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1323/0c0336ade72ffdedm.jpg)
Ostatnie przymiarki i przeróbki wodzika biegów.
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1331/8ef04e3ca2b95ec3m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1334/7fd0721dae5a9f89m.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1378/9bec22d41136eb68m.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1369/da5ce845f64a0215m.jpg)
Kolektor wylotowy tylni, to było wyzwanie
![No :-?](./images/smilies/nea.gif)
Dopiero po rozcięciu zrozumiałem dlaczego został wykonany z nierdzewki , a nie z żeliwa jak to ma miejsce w przypadku kolektora przedniego.
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1189/44576d1189128774m.jpg)
Kolektor jest w podwójnym płaszczu, a elementy są tłoczone z dwóch warstw blachy.
Zakup kolejnego kolektora od c25xe okazał się być bardziej trafny, przynajmniej jest tłoczony z jednej warstwy blachy.
Na pierwszym kolektorze nauczyłem się spawać nierdzewkę, a drugi wyszedł tak
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1378/b8445ba598ce4f7em.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1368/9d2f44db288caa96m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1339/172c903812ecff41m.jpg)
Wymiana rozrządu i zimerów , a potem już tylko poskładać.
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1189/fa1e162af4a961dfm.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1386/81b97880aa2a237cm.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1367/85aecf4dfc851019m.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1323/96a3746a94c0a4c3m.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1378/11c0df2265a39da6m.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1189/cecd260edf3007d2m.jpg)
Silniczek w komorze
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/1323/2ea33ba6813b8b70m.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1377/c787d70421b26c7dm.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1339/e1b7962395e6fbc8m.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1368/32aad832643bec13m.jpg)
Fotek jeszcze sporo więc będzie tego więcej.
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)