Strona 2 z 2

Re: Corsa B C20LET+++

: 7 lip 2012, o 00:28
autor: Lichacsw
!markos pisze:Nie "swoje", tylko mam argument bedacy faktem - przy tej mocy brak trakcji na 195/50. Jaki jest Twoj, ktory stoi za tym, ze do mojego samochodu bez sensu sa opony 215/45?
Chyba nie próbujesz mi wmówić że na 215 masz super przyczepność, startując z 1,2 wbijasz gaz do dechy i nie masz żadnego uślizgu?? Masz rację 195 się nie nadaje, ale za to 215 jest idealna w szczególności biorąc pod uwagę że jest ona szersza o 2cm. 195,215 przy tych mocach na ośkę nie ma żadnej różnicy i to też zależy od opony, jedna sobie poradzi lepiej w druga gorzej z trakcją. Masz 60KM więcej, prawie podobną masę i oponę szerszą o 20mm i usilnie próbujesz mi wmówić że masz super trakcję.

: 7 lip 2012, o 02:21
autor: !markos
Lichacsw pisze:195,215 przy tych mocach na ośkę nie ma żadnej różnicy
Wygrales!!!!!

Obrazek

Re: Corsa B C20LET+++

: 7 lip 2012, o 09:35
autor: Porszak
Lichacsw pisze:Jaki najlepiej naciąg na te felgi przód 195/40 a tył 195/45? nie będzie zbyt hardcorowo.
Licha, spójrz, mimo, że przytoczyłeś szerkości jakie Cie interesują to zapytałeś o naciąg... i to pewnie dało niektórym do myślenia.

w zależności od tego jak kto rozumie naciąg i na jaki zestaw(opona+felga) sie patrzy to naciag jest minimalny lub go nie ma. sprawdźcie jaka felga jest przewidziana pod oponę 195.
Co do szerokości. z mojego małego doświadczenia wynika, że wystarczy inna opona o tej samej szerokości i jest różnica w trakcji (np. jakas opona vs jakaś uhp)
Innym problemem, o którym nikt nie wspomniał jest problem wpasowania czegoś większego od 195 w nadkole corsy b....

Licha zrobi wszystkie zaplanowane mody to pokaże i każdy powie tak lub nie.

Chłopcy nie mamy po 17lat, nie siedzimy też w piaskownicy. Zachowajcie poziom dyskusji na odpowiednim poziomie, takim, żeby nie trzeba było dzielić nagrodami. mimo ostrzeżenia m&m nie wszystkim temperatura jeszcze opadła.

Re:

: 7 lip 2012, o 11:34
autor: STELMI
!markos pisze:
-=kLaRi=- pisze:Z tym naciągiem 195 na 7" to Markos pojechałeś
Nie widze, zebym wspomnial cos o feldze. Widze tylko w jaka strone ten samochod zmierza i spodziewam sie takiego wlasnie efektu. Nisko, szeroko, bez sensu :-?
Stojąc nieco po środku:
!markos - wg Ciebie każdy inny styl w tuningu jest zły, jedyna opcja jest taka jaką Ty obierasz - nie uważasz, że byłoby za.ście nudno jakby po ulicach jeździły same civici zrobione w identyczny sposób jak Twój? (chyba będę żałować tego pytania, bo pewnie by Tobie to nie przeszkadzało :lol: )
Na pewno z oponą 195 czy nawet 205 trakcji nie będzie dając ostro w p... na starcie, jednak czy pedał gazu ma tylko 2 pozycje? Czy każdy musi od razu urywać ułamki sekund przy poruszaniu się autem na co dzień, a z tego co wiem to lichacsw jeździ corsą na co dzień? Powiesz - po co mu w takim razie 300KM? Może chce po prostu szybciej wyprzedzać? Ruszyć jak normalnym autem, a z nadmiaru mocy korzystać nie tylko na starcie, ale przy wyższych prędkościach?

EDIT: post pisałem bez przeczytania 2 strony wątku

Re: Corsa B C20LET+++

: 7 lip 2012, o 11:59
autor: Lichacsw
Porszak pisze:Licha, spójrz, mimo, że przytoczyłeś szerkości jakie Cie interesują to zapytałeś o naciąg... i to pewnie dało niektórym do myślenia.
Fakt źle postawione pytanie przeze mnie.

Re: Re:

: 7 lip 2012, o 12:08
autor: !markos
STELMI pisze:!markos - wg Ciebie każdy inny styl w tuningu jest zły, jedyna opcja jest taka jaką Ty obierasz - nie uważasz, że byłoby za.ście nudno jakby po ulicach jeździły same civici zrobione w identyczny sposób jak Twój?
Nie zrozumiales przekazu. Niektore z tak zrobionych samochodow wygladaja zajebiscie, tylko ze nie daje sie nimi normalnie jezdzic i czesc przegietych wyglada jakby je ktos nadepnal, albo zaladowal do bagaznika 300kg ziemniakow. Dlatego wlasnie uwazam, ze sa uposledzone. Rzuc okiem na spoty Raceism, przyjemne dla oka, ale jednoczesnie wzbudza to we mnie politowanie. Teraz juz wiesz o co chodzi?

Takich Cors za duzo nie znam, ale jak widze cos takiego:
Obrazek

I czytam, ze gosc przeprasza za slabe spasowanie przodu, bo musi zdejmowac zderzak za kazdym razem jak wjezdza do garazu pod domem, to robi mi sie smutno i jednoczesnie wybucham smiechem, bo w koncu nikt mu tego nie zrobil za kare, sam sobie tak wymyslil :lol:

Ew. cos takiego:
Obrazek

Tez wyglada ladnie.. Tylko, ze nie jest w stanie pokonac ZADNEJ nierownosci, wlacznie z takimi, ktorych w zasadzie nie widac i zaden inny samochod nie mialbym problemu z ich przejechaniem, a do tego wypadaja mu polosie :pig:

Tazke wiesz.. Ogolnie teraz jest szal na ten wielce nieskomplikowany styl, ktory wymaga gleby, polerowanego kola i zadbanego lakieru, ale w kwestii przemieszczania sie takimi samochodami zdania nie zmienie. Im nizej, im wieksze negatywy, im wiekszy naciag, im opona blizej do krawedzi blotnika - tym bardziej niedorzecznie to wyglada i tym bardziej nie nadaje sie do jezdzenia i jak czytam, ze spoko daje sie jechac, to rzuca mna o sciane.

Sorry za przydlugi offtop, juz sobie ide :grin:

Re: Re:

: 7 lip 2012, o 16:26
autor: -=kLaRi=-
STELMI pisze:a z nadmiaru mocy korzystać [...] przy wyższych prędkościach
Dla mnie to jest ważniejsze niż przyspieszenie z kreski :DDD

Re: Czy naciągnięte 195 pali sie lepiej niż nienaciagniete 2

: 7 lip 2012, o 23:38
autor: pajczaki
z praktyki u mnie
slick 195/45/15 (nie pamietam juz nazwy i twardosci) okazal sie gorszy od 195/45/16 na w zasadzie smieciowych bfgoodrich i feldze 7.5 cala - sprawdzone na Ab Cup w zeszlym roku
na parada spec 2 195/50/15 na feldze 6.5 cala mozna utrzymac trakcje ale musialem na jedynce na pol gwizdka ciagnac do przynajmniej 4 tys rpm
auto mialo ok 225 koni z mega ciezkim przodem

Re:

: 8 lip 2012, o 22:42
autor: Fifo
!markos pisze:Nie "swoje", tylko mam argument bedacy faktem - przy tej mocy brak trakcji na 195/50. Jaki jest Twoj, ktory stoi za tym, ze do mojego samochodu bez sensu sa opony 215/45?
markos, to przyjmij mój argument, jeździłem obecna Corsą Lichy absolutnie wszędzie, na codzień, na narty w zimie (na zimówce 195), na tor, nawet na ćwiartkę, na tzw. nocne ściganko i...wszedzie dałem radę na ulicznej oponie o powalającej szerokości 195. Trakcja tak tu, jak i u Ciebie na 215 z jedynki to pojęcie, które nie istnieje. W Corsie, jak nie trafisz jakiegoś kurewnie śliskiego asfaltu to włascicie odkręcasz na maxa juz na dwójce, troche zmieli, ale ciągnie i od trójki na suchym masz pełna trakcję. Do tego stopnia, ze wspomniany tu przez Czestera Focus RS na oponie 235 i z seryjna szpera nie miał czego szukać. Latałem na torze (Kielce, a Kielce sa całkiem śliskie) - trzymaj się, na 9-cio letniej oponie Kleber Dynaxer. Dopadłem Evo IX na 4-rech slickach i gośc nie dał rady zwiać (jasne może kierownik kiepski). W każdym razie zbierał przez 30sek szczenkę z ziemi jak przyszedł zobaczyć jakież to fenomenalne slicki mam w 300 konnej ośce, ze on prawie 400-tu konnym Evo na bodajże R888, nie jest w stanie uciec. Jak już przemówił po ogladnięciu Kleberów to stwierdził cicho, ze to pewnie przez niska mase auta i na pęcie zrobił tył zwrot. Ganiałem się ze ścigaczami i też źle nie było. Jedyne co bym może zrobił dla trakcji w tej Corsie to założył slicka na suche dni ale też o szerokości 195. Ja nie widze sensu pchac tam szerszego walca. Auto nieźle się prowadzi, nie ma wielkiego problemu z koleinami jak przy szerszych walcach...tutaj bez sensu. Nie widziałeś jak jeździ to auto i jak zadziwiająco dobrze radzi sobie z trakcją więc podany przez Ciebie, a zacytowany powyżej argument, ze na takiej oponie nie ma trakcji bo Ty tak twierdzisz i już jest troche z dupy.

: 8 lip 2012, o 22:50
autor: !markos
Wniosek jeden: Opel Corsa B ma najlepsza konstrukcje zawieszenia i najlepsza skrzynie, bo zaden inny samochod FWD o takiej mocy normalnie nie daje sobie rady na takiej oponce. A tu taki myk z Corsa wyrywajaca tak, ze dopada zeslickowane Evo na sliskim torze. FUCK YEAH!

195 FTW!!!!!

Re:

: 8 lip 2012, o 23:39
autor: mr_luke
!markos pisze:Wniosek jeden: Opel Corsa B ma najlepsza konstrukcje zawieszenia i najlepsza skrzynie, bo zaden inny samochod FWD o takiej mocy normalnie nie daje sobie rady na takiej oponce. A tu taki myk z Corsa wyrywajaca tak, ze dopada zeslickowane Evo na sliskim torze. FUCK YEAH!

195 FTW!!!!!
Chciałeś sensowny argument a i tak masz go głeboko.... -.-

Fifo nie napisał tego, żeby się pochawlić "co to nie on", tylko opisał swoje doświadczenie w tym temacie. Skoro dla Ciebie nawet to nie jest argmunetem to skończmy tę bezsensowną dyskusję. Dalsza dywagacja to jak próba przekonania mochera, że Trwam i RM to nie cały świat.

Re:

: 9 lip 2012, o 02:42
autor: Fifo
!markos pisze:Wniosek jeden: Opel Corsa B ma najlepsza konstrukcje zawieszenia i najlepsza skrzynie
nie, nie ma, ale czasem mozna przemyśleć konstrukcję zawieszenia samochodu i jak się ma o tym jako takie pojęcie to wprowadzić do zawiasu kilka drobnych custom'owych zmian, które potrafią znacząco wpłynać na poprawę właściwości trakcyjnych
!markos pisze:bo zaden inny samochod FWD o takiej mocy normalnie nie daje sobie rady na takiej oponce.
tylko Ty tak twierdzisz, wolno Ci. Kaczyński tez twierdzi, ze pod Smoleńskiem samolot nie spadł z powodów wszystkim znanych tylko, że padł ofiarą zamachu Rosjan, w sumie tez mu wolno. Tylko częśc społeczeństwa patrzy na niego jak...no tak dziwnie jakoś
!markos pisze:A tu taki myk z Corsa wyrywajaca tak, ze dopada zeslickowane Evo na sliskim torze. FUCK YEAH!
A tu w istocie taki myk z Corsa, ze dopada zeslickowane Evo na sliskim torze :)

FUCK YEAH :)6 :twisted:

p.s. no chyba, że kierownik "co to nie on" nie pizda i tak dobrze gwizda ;)

Re: Czy naciągnięte 195 pali sie lepiej niż nienaciagniete 2

: 9 lip 2012, o 05:30
autor: Bear_
To ja postanowie wprowadzić małe zamieszanie, które no nie do końca jestem pewny w tym bałaganie czy zostało poruszone.
Otóż debata trwa odnośnie 195 czy szerzej. ok... Ale zauważcie, że Licha wspomniał o naciągu a to również zmienia kompletnie postać rzeczy...
Nie neguje waszej debaty na tomat trakcja - opona ponieważ mam okazję jeździć autami które mają 500-700 koni ale nie są takie lekkie jak corsa czy H od Michała...
Jednak co do naciągu. Sam długi czas jeździłem corsa na bardzo dużym pokazowym naciągu zarówno z przodu jak i z tyłu. Fakt, mając 140 koni nauczyłem się to ogarniac i to sprawnie. Jednak jak zrobiłem przesiadke na gumy bez naciągu to specyfikacja jazdy jebla mi się o 180 stopni. To jednak każdy z was raczej wie dlaczego itp.
Dlatego debata o szerokości gumy czy podoła to jedno, ale jak to ma być w naciągu to również kolejny dylemat...

Rozumie ktoś coś bo ja się już potraciłem :pig:

: 9 lip 2012, o 07:00
autor: !markos
Fifo pisze:Kaczyński tez twierdzi, ze pod Smoleńskiem samolot nie spadł z powodów wszystkim znanych tylko, że padł ofiarą zamachu Rosjan, w sumie tez mu wolno. Tylko częśc społeczeństwa patrzy na niego jak...no tak dziwnie jakoś
Czyli - jesli twierdze, ze Opel Corsa nie ma najlepszego zawieszenia i najlepszej trakcji na 9 letnich oponach, ktore dawno powinny lezec na ziemi i oznaczac trase przejazdu na torze, to znaczy, ze jestem idiota. Rewelacja, coraz lepiej :lol: :lol: :lol:

A ja nadal twierdze, ze 195 to jest zart do samochodu o takich osiagach. Sorry. I chocbys napisal, ze dogoniles na nich Lambo (stojace akurat przy dystrybutorze), to zdania nie zmienie. Tez kiedys mialem Opla Corse. Mialo to auto zabojcze 90 koni i opony 195mm. Byly odpowiednie do tej mocy. Przy 150 koniach pewnie tez bylyby odpowiednie. Przy 2x wiecej - przepraszam, ale chce mi sie smiac i jednoczesnie ze strachem patrze na jazde takim samochodem na 9 letnich smietnikach. To juz nawet nie jest dyskusyjne, tylko najzwyczajniej w swiecie glupie i niebezpieczne.

Widocznie teraz troche zmienily mi sie wymagania. Mnie zadowala Advan w 215/54/16, Tobie wystarcza 9 letnie smietniki w 195/50/15.

Podsumowujac: Niezaleznie od tego czy macie 50 czy 350 koni, kupujcie 195/50/15, jest dobre i tanie!

Peace i spadam.

Re: Czy naciągnięte 195 pali sie lepiej niż nienaciagniete 2

: 9 lip 2012, o 07:19
autor: czester 1
Fifo probowales jazde w corsie na szerszej oponie niz 195?

Re:

: 9 lip 2012, o 12:22
autor: Fifo
!markos pisze: Czyli - jesli twierdze, ze Opel Corsa nie ma najlepszego zawieszenia i najlepszej trakcji na 9 letnich oponach, ktore dawno powinny lezec na ziemi i oznaczac trase przejazdu na torze, to znaczy, ze jestem idiota. Rewelacja, coraz lepiej :lol: :lol: :lol:
!markos pisze:bo zaden inny samochod FWD o takiej mocy normalnie nie daje sobie rady na takiej oponce.
A widzisz różnicę w swoich powyższych wypowiedziach, czy dostrzegasz to co Ci wygodniej? Bo ja odniosłem się do tej drugiej... :zakrecony:
!markos pisze:A ja nadal twierdze...
Tak, wszyscy juz znaja Twój koronny argument...bo ja tak twierdze...
!markos pisze:...jednoczesnie ze strachem patrze na jazde takim samochodem na 9 letnich smietnikach. To juz nawet nie jest dyskusyjne, tylko najzwyczajniej w swiecie glupie i niebezpieczne.
Widocznie teraz troche zmienily mi sie wymagania. Mnie zadowala Advan w 215/54/16, Tobie wystarcza 9 letnie smietniki w 195/50/15.
w gruncie rzeczy się z Toba zgadzam, aczkolwiek na torze Klebery spełniły swoje zadanie, potem zostały zmienione na odpowiednie nieśmietnikowe :)
Mnie zadowoliłaby np Potenza RE070 nówka blaszka i co z tego?

Czester próbowałem jeździć na szerszych kapciach w Corsie i znalazłem więcej minusów niż plusów, stąd 195/50 czy 195/45 uznałem za najodpowiedniejsze.