Zrobiłeś rozwiert pod c20ne?kerni pisze:moze rozwiert c18ne pod toki, pierscienie, paneweczki(te wymienialem w poprzednia zime)
Stoję nad podobnym problemem.
Mam idealne tłoki c20xe, korby, panewki. Zrobioną głowice c20ne.
Kupiłem nowe pierścienie do tłoków. Pozostaje jeszcze kwestia bloku.
W necie znalazłem informację że c18ne miał śr. cylindra 84,8mm. Więc mówimy tutaj o rozwiercie o niecałe 1,2mm (pewnie tłoki pomimo że idealne nie trzymają wymiaru 85,97mm). Myślę że jest to w pełni wykonalne.
Dodatkowo bloki c20ne i c18ne są takie same więc pozostaje reszta Plug&Play.Chyba w ogóle 1.8 i 2.0 to p&p. Z 1.8 mamy co przebierać c18ne, c18nz, c18se, c18le.
Głównie rozchodzi się o koszty.
Tuleje c20ne 4szt. to koszt ok. 230zł później pozostaje koszt wymiany ok. 130zł/szt.
Całkowity koszt: 750zł.
Honowanie c18ne pod c20ne byłoby na pewno tańsze.
Koszt ok. 50zł/szt czyli całkowity koszt ok. 200zł +/- 150-200zł za blok c18ne więc razem mamy 350-400zł a nie 750zł (różnica 400-350zł którą można przeznaczyć w zupełności na inne cele).
Ale ale jak ktoś się uprze...Można przecież to wykonać ... Samemu!
Kupić przyrząd do honowania cylindra (ok. 60zł) + mikrometr (ok. 100zł) i na wiertarce stołowej da radę to zrobić. Oglądałem w necie.
Ja jednak bym pozostał przy płaceniu 200zł komuś za to
