Strona 14 z 32

: 2 wrz 2010, o 08:14
autor: !markos
tam juz jest wszystko zdlubane. teraz wystarczy nacisnac pstryczek na apexi i podniesc doladowanie.

tylko.. znowu.. po co?

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 2 wrz 2010, o 08:17
autor: przyciaga
!markos pisze:tam juz jest wszystko zdlubane.
Tzn że juz koniec modów? Wytrzymasz tak bezprodukcyjnie? I z autkiem dostępnym dla Ciebie przez cały czas :grin: a nie stojacym u tjunera ?

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 2 wrz 2010, o 08:44
autor: STELMI
teraz będzie modził Hujdaja ;)
Gratulacje, zacny wynik na tak małym doładowaniu :)6

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 2 wrz 2010, o 10:02
autor: corsarz
przyciaga pisze:a nie stojacym u tjunera ?
ciekawe do kiedy :twisted:

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 2 wrz 2010, o 10:31
autor: -=kLaRi=-
Grubo Markosik!! przy 350KM i tym specu to musi nieźle zapinać!

: 2 wrz 2010, o 12:53
autor: !markos
przyciaga pisze:Tzn że juz koniec modów?
tak.

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 2 wrz 2010, o 14:10
autor: czester 1
no wynik robi wrazenie :0 tez obstawialem mniej czyli ok 300, a tu prosze :twisted: , oby teraz sie nie je*alo tylko jezdzilo...

noi szkoda ze do jazdym tym autem jestes uzalezniony od pogody :lol:, a klimat jaki mamy kazdy wie :-?

: 2 wrz 2010, o 14:21
autor: !markos
daloby sie na tym doladowaniu zrobic jeszcze wiecej, ale jak na takie pierwsze strojenie na rolkach, to i tak nie jest zle. jestem zadowolony, bo spodziewalem sie mniej. pozostaje wymienic trafiony silnik krokowy, dokonczyc strojenie polgazu i czekac na pogode, zeby sprawdzic jak to teraz jedzie.

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 3 wrz 2010, o 07:00
autor: Staneq
jest dobrze meen...

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 3 wrz 2010, o 13:39
autor: Fifo
Wynik zacny, spodziewałem się większego momentu...specjalnie tak było strojone, zeby "ściąc" moment, czy tak wyszło po prostu? Przy jakich obrotach masz pełnego boosta? po wykresie wnioskowałbym, ze cos w okolicach 4tyś/obr. Na szczeście to Honda, więc zakres użytecznych obrotów spory :)

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 3 wrz 2010, o 13:59
autor: pajak2444
Wg mnie wykres mocy jest lekko podkolorowany
za mało Newtonów jak na taka moc, a moc za wysoka, jak na taki zakres modyfikacji i przede wszystkim doładowanie.

Kolejna sprawa to praktycznie brak kopniecia przy wejsciu turbiny na doładowanie.
Jakie masz ustawione wartosci DUTY na apexi i dla jakiego doładowania ?
Dla porównania 300km w nissanie to 400Nm a tu Newtony pasują do mocy 250km !!

: 3 wrz 2010, o 15:44
autor: !markos
moc to matematyka. odpal calc.exe, to moze cos do ciebie trafi.
nie kazdy silnik produkuje taka sama moc z takiego samego momentu. znowu matematyka.

a tak w ogole, to wykres jest z painta, nie zauwazyles? w koncu place, to wymagam, wiec namalowali taki jak sobie zyczylem. powiedzialem, ze ma byc na kreskach 350 koni, to tyle wyszlo. proste, nie?

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 3 wrz 2010, o 18:19
autor: max1975
!markos pisze:w koncu place, to wymagam, wiec namalowali taki jak sobie zyczylem. powiedzialem, ze ma byc na kreskach 350 koni, to tyle wyszlo
:-D :-D :-D

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 4 wrz 2010, o 02:11
autor: bix
pajak2444 pisze: jak na taki zakres modyfikacji i przede wszystkim doładowanie.
Chyba zapomniałeś o przynajmniej połowie tego co markos zrobił przy hondzie :)11

: 4 wrz 2010, o 03:30
autor: !markos
zapomnial tez o 3071r, ze nie wspomne o prostych obliczeniach mocy z momentu i obrotow.

no palnal tragicznie, ale jak mniemam dalej bedzie w to brnal, bo przeciez niemozliwe jest, zeby silnik, ktory produkuje tylko 320Nm mial 350 koni. to za duzo. niewazne gdzie ten moment jest i do ilu kreci sie silnik. hondy majace po 600 koni maja pewnie po 900Nm, bo przeciez z mniejszego momentu nie daloby sie wyprodukowac takiej mocy, right? no bo skoro nissan tak, a costam innego srak, no to jak honda moze inaczej? nie moze! :pig:

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 5 wrz 2010, o 10:27
autor: gtszudi
ogolnie autko spoko , fajnie , jezdzi dobrze , ale ... gdzie tu humor ? :)

jak mozna , to ile wyszly koszty za wszystko ?

: 5 wrz 2010, o 11:17
autor: !markos
nie mozna, ale ogolnie przyjmij, ze 2x tyle co myslales...

humoru jest mnostwo, szczegolnie podczas jazdy (niestety nadal na starej mapie i nizszym doladowaniu, bo nie zdazylismy jeszcze zrobic polgazu, a w miedzyczasie z*ebalo sie cos z wolnymi) tylko rece mi do ziemi opadaja jak jakis baran stawia obok zupelnie inny silnik i wymysla, ze za malo modow, za duzo mocy i moment jak na 250 koni. kalkulator na serio wyjasnia wszystkie te watpliwosci :pig:

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 6 wrz 2010, o 13:50
autor: pajak2444
bix pisze:
pajak2444 pisze: jak na taki zakres modyfikacji i przede wszystkim doładowanie.
Chyba zapomniałeś o przynajmniej połowie tego co markos zrobił przy hondzie :)11
B18C6
- walek wydechowy B18C4
- zawory +0.5mm SUPERTECH
- podstawowa obrobka glowicy (auto-szlif)
- wtryskiwacze SIEMENS 650cc
- regulowane kola rozrzadu GOLDEN EAGLE
- filtr K&N
- turbo GARRETT GT3071R .63 a/r
- intercooler PRECISION 600hp
- alu orurowanie 2"/2.75"
- top mount SSGARAGE
- 3" uklad na 1 tlumiku
- ECU P28 + CROME


To z elementów , które wpływają na moc w tym przypadku.
wyjściowo 200km, po odprężeniu zostalo ze 160+ 0,7x160= 272, to najszybsze obliczenie bez uwzględnienia zmiany sprawności napełniania cylindrów, ale i spadku mocy ze względu na wyższą temperaturę w dolocie i zmianę układu wydechowego.
Prędkość obrotowa silnika się nie zmieniła, więc przyrost mocy związany z dodatkowym zwiększeniem obrotów odpada.
!Markos chyba ci nie staje, skoro tak się przyp...
wyluzuj i nie wyzywaj innych, bo do niczego to nie prowadzi
i czytaj wypowiedzi innych użytkowników ze zrozumieniem, a nie dopowiadasz sobie co ci najbardziej pasuje.

na pytanie odnośnie czasu zamknięcia zaworu doładowania nawet nie raczyłeś odpowiedzieć,
chociaż sam sterowałeś AVC-Ra czy na gotowe przyszedłeś i nie wiesz o co pytam?

Wali mnie to jaki stawiam obok silnik, tak długo jak silniki te pokrywają się/lub posiadają zbliżone wartości wyjściowe: pojemności, mocy, momentu, faz rozrządu ,konstrukcji itp

Zapomniałem , pewnie markowe śrubki do przykręcenia rejestracji dały dodatkowe 10km, a każda skarpetka PASSWORDa kolejne 5km

: 6 wrz 2010, o 14:52
autor: !markos
wiesz jaki jest obecnie stopien sprezania w tym silniku?
wiesz jaka mam temperature w ssacym?

nie zamierzam odpowiadac na zadne twoje pytania dotyczace apexi, bo cisnienie masz rozrysowane na wykresie, a idiotycznie pytasz sie o jakies kopniecie z naglego pojawienia sie doladowania.

to moze ty najpierw odpowiedz mi na pytanie jaki moment potrzebny jest w b18, zeby zrobic 430 koni. no slucham. wedlug twojej hipermatematyki bedzie to grubo powyzej 500Nm, dobrze mysle? jesli moje 320Nm powinno wyprodukowac ledwo 250hp, to - na szybko liczac - 400+hp wymaga momentu 500+, zgadza sie?

oraz czy uzyles juz kalkulatora i przeliczyles przy jakich obrotach jaki moment produkuje jaka moc? porownywanie tak roznych silnikow jest idiotyzmem. i dziwie sie, ze tego nie dostrzegasz. popatrz gdzie produkja moment, do ilu sie kreca i jakie moce z tego wychodza.

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 6 wrz 2010, o 16:01
autor: pajak2444
CR 9,0-10,0:1 jeśli próbowałeś dmuchnąć bara
temp w dolocie +-40-45*C przy doładowaniu 0,7 na 3071
0,5 bara na wykresie 4 barowym słabo daje się odczytać
ale nadciśnienie przy 2300 jest bardzo miłym wynikiem
z 2giej strony niski Newton jest skutkiem niskiego doładowania, ale moc nadwyraz wysoka

napisz jak wysoko ustawiliście duty, żeby tak szybko startowała

: 6 wrz 2010, o 16:52
autor: !markos
moc jest z obrotow. powtarzam to juz trzeci raz. serio wez kalkulator, nie ma tu zadnego ataku z mojej strony, to sie liczy i powtorze znowu - to nie jest nissan.

inna sprawa, ze nadcisnienie przy 2300 to na moje oko jakas herezja, no chyba, ze na obciazeniowce tak to wychodzi.

jezdze teraz na wylaczonym apexi, doladowaniem steruje sam wg (najslabsza sprezyna, wychodzi ciut ponad 0.5 bara). nie powiem ci kiedy na ulicy wychodze z podcisnienia, bo w zasadzie nie depcze go nigdy ponizej 3500rpm.

na hamowni bylo dc 41%, docelowy boost 1 bar (w sumie nie wiem po co tak, zostalo z zeszlego roku jak robilismy mape do 1 bara). avcr to fajne urzadzenie, ale ciagle nie kumam jak ma sie jego rzeczywiste dzialanie do tego co pisze instrukcja :pig:

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 7 wrz 2010, o 08:21
autor: pajak2444
Jak będziesz go kiedyś jeszcze dostrajał, to ustaw DC do 2500 na 90%, 3000 w zależności od wzrostu, ale w okolicach 40-50% wyjdzie, 3500 to już będą okolice 15-25% i resztę,tak by ustabilizować doładowanie
ustaw sobie to pod set B bo pewnie na A masz bara.

Jeśli masz już dotarty silnik, to póki jest pogoda pomęczyłbym autko z ustawieniami max, chyba, że typowo pod czas robisz auto to poświęciłbym z godzinkę na regulacje progresji, tak aby autko przyspieszało na 2 i 3 bez rwania przyczepności.
AVC-R to bardzo kumate urządzenie, a doładowanie w zależności od biegów przy ściganiu bardzo się przydaje.

: 7 wrz 2010, o 09:09
autor: !markos
na brak trakcji nie narzekam, moc rozwijana jest bez jakichs strzalow, poza tym umowmy sie - jak paluje, to raczej nie schodze ponizej 5000rpm :grin:
umowa byla na 350hp i ani konia wiecej. jesli w ogole cos dalej powalczymy, to dopiero w przyszlym sezonie.

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 7 wrz 2010, o 10:57
autor: Porszak
co to jest dc? :D

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 7 wrz 2010, o 14:11
autor: przyciaga
Porszak pisze:co to jest dc? :D
Ty pytasz o jedną kwesię, a dla mnie cała wymiana postów między markosem a pająkiem jest czarną magią :grin: Kurcze jaka to trzeba mieć wiedze żeby brać sie za tjuny :grin:
Ważne że auto sprawia frajdę właścicielowi :)2

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 7 wrz 2010, o 16:38
autor: Fifo
Porszak pisze:co to jest dc? :D
duty cycle

: 7 wrz 2010, o 18:07
autor: !markos
przyciaga pisze:Ważne że auto sprawia frajdę właścicielowi :)2
ze tak powiem.. ch*j, a nie sprawia.. fajna pogode mamy :-?

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 7 wrz 2010, o 20:48
autor: czester 1
to teraz zle ze wyszlo tak duzo :lol: ?

czas sie chyba przyzwyczaic do takiej pogody co? za pozno troche odebrales, teraz to tylko kilka godzin dobrej przyczepnosci w pogodne dni :lol: , jesien juz prawie mamy :zakrecony:

pozostaje czekac na nastepny sezon lub auto na lawete i na poludnie...















europy :lol:

: 7 wrz 2010, o 21:08
autor: !markos
czester 1 pisze:to teraz zle ze wyszlo tak duzo :lol: ?
alez ty czasem bzdury pierdzielisz czester.. ten samochod nie nadaje sie do jazdy w jakakolwiek inna pogode niz sucho/ladnie. tak z zasady. z kilku powodow. niekoniecznie z powodu mocy jaka generuje. jest cos takiego jak srodkowe pozycje pedalu gazu i wtedy daje sie jechac nawet takimi furami, ktore maja po 600 koni. tak? :zakrecony:
czester 1 pisze:czas sie chyba przyzwyczaic do takiej pogody co?
nie musze sie do niczego przyzwyczajac. do jazdy na codzien i w kazda pogode mam inny samochod. dalej bzdury gadasz.
czester 1 pisze:za pozno troche odebrales
za pozno mi go oddano, a nie za pozno odebralem. gdyby wszystko bylo zgodnie z planem, to jezdzilbym nim od czerwca. ale nie poszlo.


narzekam tylko, ze pada deszcz, a nie, ze samochod nie nadaje sie do jazdy poza sezonem. pomine juz fakt, ze gdybym chcial zapie*dalac w taka pogode, to bylbym idiota :pig:

Re: Honda Civic EG5 B18C6 Turbo

: 7 wrz 2010, o 22:58
autor: Sznaps
też mam autko do zap...alania które wystawiam na pojeżdżawki tylko jak jest sucho a na codzień jeżdżę dupowozem. Co w tym złego? Poza tym nie ma sensu takim autem nawet próbować cokolwiek na mokrym bo w rezultacie jest się wolniejszym od słabych autek nad którymi po prostu łatwiej zapanować a tu lekkie uchylenie pedału za mocno i kółka mielą szpera nic nie pomoże na mokrym.