Warsztat
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
TANI SOUND
Jezeli ktos chce tanim sposobem poprawic dzwieki wydobywajace sie z silnika oto sposob na to.
Wyjmujemy puszke filtra powietrza, wiercimy w niej otwory wielkosci monety 5 groszowej max 1 zlotowej , po kilka otworow na scianke.
Otwory powinny znajdowac sie w dolnej czesci scianki.
Nalezy pamietac aby nie wiercic otworow w sciance od strony silnika!
Calosc montujemy spowrotem i cieszymy sie nowym dzwiekiem spod maski.
Pozdrowka.
Jezeli ktos chce tanim sposobem poprawic dzwieki wydobywajace sie z silnika oto sposob na to.
Wyjmujemy puszke filtra powietrza, wiercimy w niej otwory wielkosci monety 5 groszowej max 1 zlotowej , po kilka otworow na scianke.
Otwory powinny znajdowac sie w dolnej czesci scianki.
Nalezy pamietac aby nie wiercic otworow w sciance od strony silnika!
Calosc montujemy spowrotem i cieszymy sie nowym dzwiekiem spod maski.
Pozdrowka.
Post powered by E46 150KM 330Nm Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 8 kwie 2003, o 19:13
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dlawienie
Co do dlawinie po dodaniu gazu, hm to zalezy czy masz wtrysk czy gaznik. ja mialem cos takiego (mam gaznik) i powodem okazalo sie bledne ustawienie zaplonu, zaplon ustawiony komputerowo wg danych fabrycznych okazal nardzo ekologiczny ekonomiczny tylko ze autko mi nic nie jechalo po daadaniu wiekszego gazu dlawil sie i nie chcial isc. Zmienilem ustawienie zaplonu wg wlasnych upodoban na oko(tzn nie osobiscie moj ojciec to zrobil) i autko chodzi jak mazenie, zrywne i w ogole, ale zato kopci i troszka wiecej pali.
Racing England
http://www.gtczesci.webpark.pl
http://www.gtczesci.webpark.pl
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 8 kwie 2003, o 19:13
- Lokalizacja: Piła
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Deska
Czy ktos juz zdejmowal deske w corsie A model '87 (przed face liftingie)Chodzi o to ze chce dosatc sie do zegarow i glosnikow, moze ktos zan prostrzy sposob niz zdejmowanie calej deski, bylbym bardzo wdzieczny
Racing England
http://www.gtczesci.webpark.pl
http://www.gtczesci.webpark.pl
-
- Nowy
- Posty: 236
- Rejestracja: 6 wrz 2003, o 13:13
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A ja mam pytanko za 100 punktów. W moim smigaczu niedziala srodkowy wyswietlacz /corsa B/ bo poprzedni wlasciciel jak demontowal deske to pourywal kable. Wyswietlacz niejest mi potrzebny, ale moze ktos ma pomysl albo juz ma cos zrobione w miejscu tego wyswietlacza, bo moze da sie cos fajnego z tego wykombinowac??
-
- Nowy
- Posty: 236
- Rejestracja: 6 wrz 2003, o 13:13
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no wlasnie jak sie znam na elektroniceendo pisze:Przeciez kabelki mozesz polutowac.. A co do wykorzystania wyswietlacza to pogrzeb w sieci, mozna tam znalezc jak zrobic sobie obrotomierz, czujnik temp. wewnetrznej, kompas, wyswietlanie sredniego spalania itp.. Tak naprawde jak sie znasz troche na elektronice to moze wyswietlac sie tam co tylko chceszPoli pisze:gumis2000 wyswietlacz niebedzie dziala bo jak go wyciagnolem to razem z kablami byly poucinane a niebede przeciez ciagnal nowych po po kij mi to, zrobie sobie stojak pod piersiowke :):):)
śmigaczo-fruwacz
- Szwagier
- Weteran
- Posty: 1053
- Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Deska
Deske od zegarow podwazasz srubokretem i sama wyskakuje,odlaczasz tylko linke od predkosciomierza i gotowe.tynium pisze:Czy ktos juz zdejmowal deske w corsie A model '87 (przed face liftingie)Chodzi o to ze chce dosatc sie do zegarow i glosnikow, moze ktos zan prostrzy sposob niz zdejmowanie calej deski, bylbym bardzo wdzieczny
Co do glosnikow to niestety musisz wykrecac cala polke,nie znam innego sposobu
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
PRZESTROGA
nie kupujcie kabli WN firmy "champion"
po roku padly mi rownoczesnie 3 z nich.
NIE polecam.
nie kupujcie kabli WN firmy "champion"
po roku padly mi rownoczesnie 3 z nich.
NIE polecam.
Post powered by E46 150KM 330Nm Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jeśli pytanie do mnie, i jeśli to chodzi o pomysł z przed prawie roku, to mogę coś jeszcze dopisać.cyberpooh pisze:adamie
a co z zuzyciem energi przez dmuchawe?
aby daja jakis efekt musi porzadnie dmuchac.... ale zeby porzadnie dmuchac musi miec duzy pobor mocy.
czy zysk nie bedzie taki jak strata ?
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
w pierwszych słowach muszę perzyznać ci rację, że praca dmuchawy i ogólnie każdego urządzenia elektrycznego powoduje wzrost obciążenia silnika, więc i w skrajcych przypadkach nawet zauważalne większe zużycie paliwa.
Silnik atmosferyczny zasysa powietrze, i im więcej jest w stanie go zassać, tym więcej mieszanki dostaje się do silnika, gdyż ECU odpowiednio dawkuje paliwo aby skład był odpowiedni. Każda modyfikacja wolnossąca, czy to korekta głowicy i kolektorów, czy wałek ma za zadanie właśnie zwiększyć tą ilość, poprzez zwiększenie czasów otwarcia zaworów, usunięcie przewężeń na drodze od filtra do komory spalania (najczęściej porty głowicy i przepustnica).
Turbo natomiast nie wymaga tych modyfikacji, gdyż tam powietrze jest tłoczone do cylindrów, co znacznie przewyższa ilości jakie możemy uzyskać na atmosferycznym silniku. Nie zapominajmy jednak, że turbina także stawia opór wydostającym się z silnika spalinom, ale jednak pozytywne działanie jest większe. Kompresory napędzane paskiem z wału nie mają wad turbin, jednak i one podobnie jak alternator stawiają opór silnikowi.
Jak widać nie ma róży bez kolców i każdy system doładowania powoduje pewne straty.
Powracając do tematu, jeśli chodzi o "sposoby" elektryczne, to z góry mówie, że zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest dmuchawa, którą konstrukcyjnie można nazwać siostrą turbiny. Wydatek energii jaki jest potrzebny aby nadać pęd powietrzu jest znacznie mniejszy niż w jakimś wiatraku, być może dlatego, że działa tu dodatkowo siła odśrodkowa?
Zysk odczuwalny może wystąpić już wtedy, gdy w kanałach dolotowych stworzymy ciśnienie równe z ciśnieniem poza dolotem! Jest wiele przykładów silników z małym doładowaniem (do 0,5bar), które uzyskiwały ciekawe efekty. Uzyskanie nawet tych 0,5bar'a przez dmuchawe to faktycznie ilość energii włożona może być mniejsza niż uzyskana i do tego nie nakłaniam. jadnak z ciśnieniem atmosferycznym lub minimalnie większym, możemy uzyskać mniejwięcej tyle co na modyfikacjach atmosferycznych.
Takie moje jest zdanie
Jako, że po roku człowiek trochę zmądrzał, ale widać za dużo się nie zmieniło.
Silnik atmosferyczny zasysa powietrze, i im więcej jest w stanie go zassać, tym więcej mieszanki dostaje się do silnika, gdyż ECU odpowiednio dawkuje paliwo aby skład był odpowiedni. Każda modyfikacja wolnossąca, czy to korekta głowicy i kolektorów, czy wałek ma za zadanie właśnie zwiększyć tą ilość, poprzez zwiększenie czasów otwarcia zaworów, usunięcie przewężeń na drodze od filtra do komory spalania (najczęściej porty głowicy i przepustnica).
Turbo natomiast nie wymaga tych modyfikacji, gdyż tam powietrze jest tłoczone do cylindrów, co znacznie przewyższa ilości jakie możemy uzyskać na atmosferycznym silniku. Nie zapominajmy jednak, że turbina także stawia opór wydostającym się z silnika spalinom, ale jednak pozytywne działanie jest większe. Kompresory napędzane paskiem z wału nie mają wad turbin, jednak i one podobnie jak alternator stawiają opór silnikowi.
Jak widać nie ma róży bez kolców i każdy system doładowania powoduje pewne straty.
Powracając do tematu, jeśli chodzi o "sposoby" elektryczne, to z góry mówie, że zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest dmuchawa, którą konstrukcyjnie można nazwać siostrą turbiny. Wydatek energii jaki jest potrzebny aby nadać pęd powietrzu jest znacznie mniejszy niż w jakimś wiatraku, być może dlatego, że działa tu dodatkowo siła odśrodkowa?
Zysk odczuwalny może wystąpić już wtedy, gdy w kanałach dolotowych stworzymy ciśnienie równe z ciśnieniem poza dolotem! Jest wiele przykładów silników z małym doładowaniem (do 0,5bar), które uzyskiwały ciekawe efekty. Uzyskanie nawet tych 0,5bar'a przez dmuchawe to faktycznie ilość energii włożona może być mniejsza niż uzyskana i do tego nie nakłaniam. jadnak z ciśnieniem atmosferycznym lub minimalnie większym, możemy uzyskać mniejwięcej tyle co na modyfikacjach atmosferycznych.
Takie moje jest zdanie
Jako, że po roku człowiek trochę zmądrzał, ale widać za dużo się nie zmieniło.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
hmmm, czyli konkretnie co to by mialo byc ? jak by to wygladalo ? jak napedzane ?AdamXXL pisze: Powracając do tematu, jeśli chodzi o "sposoby" elektryczne, to z góry mówie, że zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest dmuchawa, którą konstrukcyjnie można nazwać siostrą turbiny.
Post powered by E46 150KM 330Nm Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Pirat : pasować bez jakiejś rzeźby nie będzie
wracając do zagadnienia:
....to faktycznie ilość energii włożona może być większa niż uzyskana i do tego nie nakłaniam....
Wybór dmuchaw jest ogromny, sam kiedyś przekopywałem się przez całą sterte na jednym szrocie, a ceny koło 50-100zł. Sterowanie po przemyśleniach lepiej powiązać z przepustnicą, lub linką gazu przy mocowaniu na kolektorze sterowane jakimś potenconometrem tak aby przy wolnych obtotach dmuchawa nie pracowała a wraz ze wzrostem otwarcia przepustnicy wzrastała prędkość dmuchawy.
Jaka dmuchawa, potencjometr, czy sposób montażu pozostawiam pod indywidualne wykonanie. Na razie mam, inne plany do realizacji i raczej zostanie to jako niezrealizowany pomysł, chyba, że ktoś sam się za to zabierze Służe podpowiedziami
wracając do zagadnienia:
sam się już zamieszałem powinno być....to faktycznie ilość energii włożona może być mniejsza niż uzyskana i do tego nie nakłaniam....
....to faktycznie ilość energii włożona może być większa niż uzyskana i do tego nie nakłaniam....
najlepiej, gdyby zamontować razem ze stożkem, w miejscy puszki z foltrem. czyli stożek (inny filtr) dmuchawa i do dolotu.cyberpooh pisze:hmmm, czyli konkretnie co to by mialo byc ? jak by to wygladalo ? jak napedzane ?
Wybór dmuchaw jest ogromny, sam kiedyś przekopywałem się przez całą sterte na jednym szrocie, a ceny koło 50-100zł. Sterowanie po przemyśleniach lepiej powiązać z przepustnicą, lub linką gazu przy mocowaniu na kolektorze sterowane jakimś potenconometrem tak aby przy wolnych obtotach dmuchawa nie pracowała a wraz ze wzrostem otwarcia przepustnicy wzrastała prędkość dmuchawy.
Jaka dmuchawa, potencjometr, czy sposób montażu pozostawiam pod indywidualne wykonanie. Na razie mam, inne plany do realizacji i raczej zostanie to jako niezrealizowany pomysł, chyba, że ktoś sam się za to zabierze Służe podpowiedziami
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Nowy
- Posty: 208
- Rejestracja: 19 wrz 2004, o 18:12
- Lokalizacja: W-WA
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
pytanie,czy moze mi ktos wyslac mi fotke gdzie znajduje sie przewod paliwowy (1.4 16V w momencie w ktorym dochodzi do silnika) bo gdzieś na necie widzialem fotke ale za cholere nie odpowiada temu co mam pod maska chodzi mi o zalozenie magnetyzera na paliwo a ja nie wiem gdzie jest przewod,pozdro for all
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Temat :skrzypienie zawiasu z tyłu
Skrzypi mi juz od dłużeszgo czasu (jaieś 2 miesiące). Przy jeździe po głębszych nierównościach głównie. To pewnie skrzypi sprężyna, bo mnie nic innego do głowy nie przychodzi.
Pytanie : czy tak może być, czy taka skrzypiąca sprężyna powinna iść do wymiany ?
Ponieważ mam autko jeszcze na gwarancji to chetnie bym ją wymienił - co wy na to ?
Skrzypi mi juz od dłużeszgo czasu (jaieś 2 miesiące). Przy jeździe po głębszych nierównościach głównie. To pewnie skrzypi sprężyna, bo mnie nic innego do głowy nie przychodzi.
Pytanie : czy tak może być, czy taka skrzypiąca sprężyna powinna iść do wymiany ?
Ponieważ mam autko jeszcze na gwarancji to chetnie bym ją wymienił - co wy na to ?
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
ja obstawiam, ze skrzypi dokladnie to samo co u mnie jak popada
sprezynka korektora sily hamowania. takie 5cm gowno, ktorego dzwiek przenosil sie na cala bude i doprowadzal mnie do szalu
popryskasz jakims zabezpieczajacym smarem i po sprawie. zacznie znowu - podjedz do aso, psikna sprezynke z uchwytami i z glowy.
sprezynka korektora sily hamowania. takie 5cm gowno, ktorego dzwiek przenosil sie na cala bude i doprowadzal mnie do szalu
popryskasz jakims zabezpieczajacym smarem i po sprawie. zacznie znowu - podjedz do aso, psikna sprezynke z uchwytami i z glowy.