Troche cytatów z instrukcji i uszczypliwych komentarzy.
3.2. Tuning przeplywomierza
To jest wymagane poza trybem pracy w ukladzie zamknietym przez ECU.
Sa 3 rodzaje przeplywomierzy:
A) Sensor z wyjsciowym zmiennym napieciem w zakresie od 0.5 do 7.5V w zaleznosci od przeplywu powietrza.
B) Sensor z wyjsciowa zmienna czestotliwoscia zalezna od przeplywu powietrza.
C) Sensor z wyjsciowym zmiennym natezeniem. Natezenie zmienia sie w zaleznosci od przeplywu powietrza
Zlokalizuj przeplywomierz oraz przewód wyjscia. Nastepnie zmierz oscyloskopem.
Jezeli B) czujnik czestotliwosciowy - uzyj tryb 10 (MODE=10)
Jezeli A) czujnik napieciowy - uzyj dowolnego trybu (MODE)
Jezeli nie zostal znaleziony przewód, który zmienia parametry wraz ze zmiana przeplywu powietrza to moze byc to C) czujnik natezeniowy. Umiesc opornik 100-470ohm szeregowo z przewodem (zobacz w schemacie polaczen ECU) i zmierz napiecie "przez rezystor". Jezeli sie zmienia wraz ze zmiana przeplywu powietrza wtedy jest to typ C) czujnik natezeniowy - uzyj dowolnego trybu.
>>Czyzby podpowiedz co zrobili w vectrze geko
3.5. Tuning temperatury silnika
Wiekszosc komputerów ECU wzbogaca mieszanke paliwowa oraz przyspiesza rozrzad gdy silnik jest zimny.
(wow pamietasz - to pewnie odpowiedz) Czujnik temperatury silnika musi byc przeprowadzony przez SMT5. Zanim to zrobisz sprawdz czy czujnik wymaga rezystora pull-up, poprzez zmierzenie napiecia na wyjsciu czujnika z podlaczonym ECU, oraz bez podlaczonego ECU. Jezeli napiecie spada do zera, wtedy pull-up jest wymagany (do +5V lub do +12v) , poniewaz przywróci to napiecie do poziomu jaki byl z podlaczonym ECU. Niektóre ECU wykrywaja niska temperature silnika po 30 min., interpretuja jako nielogiczna i wskazuja jako blad serwisowy.
>>i kolejna podpowiedz co mozemy robic
3.6. Tuning temperatury powietrza
... Wiekszosc ECU zubaza mieszanke paliwowa w wyzszych temperaturach, poniewaz gestosc pow. Jest mniejsza. Tu mozna zastosowac tuning. Czujnik temperatury pow. moze wymagac rezystora pull-up jak w przykladzie powyzej
>> i znowu
Najnizszy poziom obr./min. RPM nie jest uzywany. Zamiast sygnalu wyjsciowego - jest kopia sygnalu wejsciowego. Specyfikacja polaryzacji ma zastosowanie w pozycji zero RPM.
>> w chipie okreslamy sami, ale to jest niewazne
Wejsciowy sygnal zaplonu IG1IN sluzy jako wejscie mapy odchylen i wymagane jest aby sygnal sie powtarzal przy kazdym obrocie silnika. To jest przypadek z wyzwoleniami (triggers) walu korbowego.
Skonsultuj sie z producentem jezeli pojawia sie brakujacy sygnal (missing tooth) wyzwalajacy z walka rozrzadu, który pojawia sie co dwa obroty.
>>I co powiedza na to np. wlasciciele x20xev i jeszcze paru eco-tec'ów ?? tam czujnik obrotów walka rozrzadu to podstawa.
Interlinked signals (przeplatane sygnaly) - To znaczy, ze sygnal wyzwolenia z walu korbowego ma zdefiniowane powiazanie z sygnalem rozrzadu i jezeli to powiazanie jest "modyfikowane" wtenczas ECU zaklada, ze rozrzad sie "uslizgnol" i
zatrzymuje zaplony, lub ECU zachowuje sie blednie.
>>Mozliwy blad ... o jaka szkoda, zwlaszcza ze niemal wszystkie opcje w smt opieraja sie na modyfikowaniu sygnalów. Wniosek - przy "madrzejszych" ECU, moze to byc strzal kula w plot, bo nawet dobrze zmodyfikowany sygnal "Default" nie da optymalnych ustawien!
Interlaced (przeplatanie) -Zaplon w silnikach 4-cylindrowych cylindrowych systemem traconej iskry jest "przeplatany" Zobacz rozdz. 2.
>>Zwany u nas jako DIS
Injection (wtrysk) - Jest to metoda zwiekszenia dawki paliwa przy
zastosowaniu dodatkowego wtryskiwacza(y) , który musi byc zamontowany gdzies w kolektorze dolotowym najlepiej przed
rozgalezieniem. Wyjscie wtryskiwacza jest opcja i musi byc zamówiony.
>>Za wszystko trzeba przeciez placic

ale to jest chyba najwiekszy +
Map (mapa) - Plik, który moze byc zaladowany do SMT5, opisujacy modyfikacje dokonane na paliwie, wtrysku i zaplonie. UNI5
Moze zawierac w sobie 2 ustawienia map, kazde ustawienie
Zawiera mape wtrysku paliwa i zaplonu.
>>Przy dobrze zrobionym chipie mozna miec do 6 map
1) Nisko oktanowe paliwo: Uzyj drugiej mapy! Bez dodatkowych kosztów.
>>Podobnie w chipie.
Co zabraklo mi tu a mozna to modyfikowac w chipie to :
-ERG (kiedy zalaczyc i wylaczyc, ile przepuszczac)
-mozliwosc wylaczenia (zmiana wystepowania) bledów ecu
to narazie tyle