No dobra, to troche sie rozpisze, nie dam Wam dłużej czekąć. Wykresów i innych fajerwerków odrazu nie będzie, to jeszcze nie ten etap. Narazie jak zobaczycie na fotkach jest chwilowy airbox profesjonalnie uszczelniony taśma

.
Odczucia sa takie, że auto jedzie do 3000-3500rpm podobnie jak z Mantzlem, potem juz gorzej zeby przy 4000 wywalic checka. nie doszedłem jeszcze co to za bład, te ktore wymigałem dotyczyły krokowca-zła liczba kroków i czujnika predkości-brak sygnału. 1 to nowosc bo mam pewnie lipny krokowiec w prezencie, a 2 już był przed parkowaniem w garazu. z czasem nauczyłem sie pracy przepustnic, a komp sie zaadoptował troche i auto idzie podobnie jesli nie otworze przepustnic do końca, ale to jeszcze nie to co było
nie miałem czasu sprawdzić napiecia z przepływki albo podpiąć kompa zeby zobaczyć czasy wtrysków o ile sie da w ogóle. Optymistycznie patrzac mam nadzieję, że wreszcie brakuje jej paliwa

.
Nie obyło sie bez problemów takich jak spawana listwa wtryskowa, która troche cieknie, próbowąłem to uszczelnic ze 2 godziny, ale nie chciało mi sie odcinac i spawac od nowa wiec nadlewałem materiał i kiedy już wygladało ze jest ok, test 4bar wypadł pomyslnie to po kilku min z cisnieniem na silniku zaczeła sie pocic. pozostaje kupic druga z wymiennym regulatorem. bedzie furtka na podniesienie cisn jesli zajdzie potrzeba bez stosowania regulowanego regulatora.
mowi się, że itb to hardcor i prawie 0-1 reakcja na gaz. Otóż nie, teraz, pewnie tez za sprawą przełożenia dorobionegó kólka i ori uchwytu, mam gaz bardziej płynny niz przy Mantzlu z 60mm przepustnica.
Jest bardzo cicho, az za cicho, jak założyłem filtr powierza to chyba sie zrobiło głosniej

...delikatnie. chyba tylko w wydech strzela bardziej na tym itb.
markos miał racje, 2mm teflonu pod kolektor to zdecydowanie mało i w zasadzie kolektor jest goracy tak jak z ori uszczelka i płynaca przez niego wodą, dopiero korpusy przepustnic sa juz tylko bardzo ciepłe-pod nimi tez jest teflon.
Przeprawa z masami była dluga. Finalnie wyszło na to, że dystans alternatora musi słabo przewodzić do bloku i stad korpus altka miał słaba mase, a za tym masy do niego podłączone były nic niewarte. tymczasowo dokręciłem kilka grubych przewodów i ladowanie jest 14.7V.
Pora na coś ciekawszego:

flansza przed frezowaniem, po frezowaniu zostały same gniazda wtryskiwaczy, zdjecie wcięło. króciec wody mam wkręcony w blok z powodu checi odizolowania kolektora od ciepła głowicy oraz wody płynacej w serii przez flansze kolektora.

gotowy kolektor

przed frezowaniem

po wyrównaniu wnetrza


przymiarka modelu podstawy airboxa, docelowa podstawa bedzie alu

airbox potrzebuje miejsca

kolektor podciśnien versja beda by porszak

ITB wersja bardzo beta, w oczekiwaniu na docelowy box, podstawa mi sie gnie reszte musze w wolnej chwili pospawac

terminal aku, narazie klemy trzymaja się na łbach śrub, ale docelowe "klemy" się robia

taki finalnie wyglada regulowane kólko wydechowe - przerobione ori by Otoczak

a taka była mała prowizorka po montazu kólek - sprawdzanie faz, zanim doszedłem do wprawy trwało to wieki, potem juz szybciutko
zostały wtryski do kupienia, box do ogarniecia i program, a no i trąbki do dorobienia, chyba ze zastosuje ori z toyoty.
męczyłem trochę Fifo i w jego kierunku kieruje podziekowania za wyjasnienia.
p.s. corsa w wersji z Mantzlem jest szybsza od CD opc

, minimalnie, ale jest