felgi do corsy

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

[quote="gregorix"]13x7 moim zdaniem najlepiej pasują do TWINGO(oczywiście przy
max zglebowaniu) :-D .
a gdzie tu jest max gleba???
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

arts pisze:
gregorix pisze:13x7 moim zdaniem najlepiej pasują do TWINGO(oczywiście przy
max zglebowaniu) :-D .
a gdzie tu jest max gleba???
a on powiedzial ze tu jest gleba???
corsa A & Audi S3
Obrazek
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

qomo pisze:
arts pisze:
gregorix pisze:13x7 moim zdaniem najlepiej pasują do TWINGO(oczywiście przy
max zglebowaniu) :-D .
a gdzie tu jest max gleba???
a on powiedzial ze tu jest gleba???
tak wywnioskowalem .. bo inaczej po co te fotki ?
zreszta niewazne
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28846041
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Twingo na takich kółkach (175/45/13) nie da się więcej obniżyć
bo przy wjechaniu w koleiny tłumik przyciera co jakiś czas o asfalt.
Oczywiście zdjęcia nie oddają rzeczywistego uroku tej "franse żabe"
bo na żywo wygląda naprawdę cool :oko:
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Oj da sie obnizyc da sie... pojedz do niemiec i popatrz jakimi tam Twingo jeżdża maluchy, dosłownie sama ziemia, ale tam mozna tak jeździc :( I u nich z tego co widziałem większośc pakuje 12 cali :0
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

kamiloooo pisze:Jak zaloze sportowa zawieche na przod -60mm to jaki mniej wiecej zostanie przeswit miedzy kolem (14", 45 profil) a nadkolem?? :0
Ja mam z przodu 40mm i skrócone o jeden zwój sprężyny więc jest jakieś
50mm a opony 185/50/14 i wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

gregorix pisze:
kamiloooo pisze:Jak zaloze sportowa zawieche na przod -60mm to jaki mniej wiecej zostanie przeswit miedzy kolem (14", 45 profil) a nadkolem?? :0
Ja mam z przodu 40mm i skrócone o jeden zwój sprężyny więc jest jakieś
50mm a opony 185/50/14 i wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
w rzeczywistosci wyglada dzuuuzo lepiej :grin:

i lmaki odmnie :grin:
corsa A & Audi S3
Obrazek
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Dzięki Qomo! :-D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

gregorix pisze: Ja mam z przodu 40mm i skrócone o jeden zwój sprężyny więc jest jakieś
50mm a opony 185/50/14 i wygląda tak:
wyglada calkiem dobrze :grin: mysle ze przy -60 bedzie akurat :-D
czy nie masz problemu z jakimis podjazdami?? :)
Obrazek
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Nie. wyjazd z podwórka (jak widać w tle) jest pod górę i nie przycieram.
Nawet nachodzi mnie myśl żeby jeszcze jeden zwój wyciąć, tylko nie wiem czy wtedy z podwórka wyjadę :-D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

UcHO pisze:Oj da sie obnizyc da sie... pojedz do niemiec i popatrz jakimi tam Twingo jeżdża maluchy, dosłownie sama ziemia, ale tam mozna tak jeździc :( I u nich z tego co widziałem większośc pakuje 12 cali :0
Jeżdżę do belgii co jakiś czas i dużo widziałem , ale szczerze to 12 szerokich to nie widziałem :0
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

12" to w Tico chyba :lol: :lol: :lol: a tak z ciekawosci jakie masz amorki przy tych obcinanych springach ?
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Orginalne ale jeszcze nie ciekną :oko:
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

gregorix pisze:Ja mam z przodu 40mm i skrócone o jeden zwój sprężyny więc jest jakieś
50mm a opony 185/50/14 i
I wszystkiego najlepszego życzę.
Ludzie uświadomcie mnie PO jaką ...... ciąć sprężyny??
Masz pojęcie jak to wpływa na pracę Twojego całego zawieszenia?
Bosz................
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Przecież i tak górne zwoje sprężyny progresywnej, kiedy samochód stoi na kołach składają się "jeden na drugi" i wtedy dolne zwoje pracują a zwoje od połowy w górę-nie. Chyba wycięcie jednego( z tych nie pracujących) nie ma aż tak dużego wpływu na trwałość zawieszenia.
Jeśli się mylę to prosiłbym o jakieś fachowe wyjaśnienie tego zagadnienia.
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

gregorix pisze:Przecież i tak górne zwoje sprężyny progresywnej, kiedy samochód stoi na kołach składają się "jeden na drugi" i wtedy dolne zwoje pracują a zwoje od połowy w górę-nie. Chyba wycięcie jednego( z tych nie pracujących) nie ma aż tak dużego wpływu na trwałość zawieszenia.
Jeśli się mylę to prosiłbym o jakieś fachowe wyjaśnienie tego zagadnienia.
niby tak jest jak piszesz tyle ze z tego co slyszalem przy obcinaniu sprezyny od razu traci ona swoja charakterystyke czyli nie pracuje tak jak trzeba :-D moze przy obcieciu jednego zwoja nie jest to tak bardzo odczuwalne ale przy wiekszej ilosci moze byc lipa jezdzenie na takich sprezynach :grin:
te felgi Twoje jaka maja szerokosc??
Obrazek
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

To wygląda jakoś tak:
Obrazek
ta z lewej-seria, a ta z prawej-progres
wydaje mi się że ucięcie górnego zwoja nie powinno mieć dużego znaczenia.Mogę się mylić , dlatego chciałbym usłyszeć jakąś książkową teorię na ten temat :zakrecony:
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
kamiloooo
Post Mistrz
Posty: 2168
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:45
Imię: Kamil
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: kamiloooo »

gregorix pisze:To wygląda jakoś tak:
Obrazek
ta z lewej-seria, a ta z prawej-progres
wydaje mi się że ucięcie górnego zwoja nie powinno mieć dużego znaczenia.Mogę się mylić , dlatego chciałbym usłyszeć jakąś książkową teorię na ten temat :zakrecony:
skoro jest jakas okreslona ilosc zwojow, ktore zapewne zostala przyjeta na podstawie roznych obliczen i doswiadczen to obciecie jednego spowoduje ze na inne zwoje bedzie dzialala inna sila i wiaze sie to z calkowicie inna charakterystyka sprezyny :grin:
Obrazek
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Tak czy innaczej ja nie odczuwam różnicy w jeżdzie przed i po ucięciu a samochód jest troche niżej i o to mi chodziło. Ewentualny wpływ cięcia sprężyny na zawieszenie okaże się z czasem :oko: . O ewentualnych usterkach będę informował na bieżąco( jeśli jakieś będą :-D ).
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Jedrus pisze:
Hiv pisze:No dobra...
Tylko troche z d*** są... :oko:
Za to Twoje są idealne :-D
SĄ IDEALNE I ORYGINALNE I W OGÓLE THE BEST!!! :oko:
Może znów corsa...
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

A ja myślałem że to kołpaki :oko: :-D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Te to dopiero z d***... :lol:
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

gregorix pisze:A ja myślałem że to kołpaki :oko: :-D
Hehe... Dobre! Kurde... Idę sprawdzić... :oko:
Może znów corsa...
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Zartowałem :grin: mają swój styl ale chyba wolałbym powertechy kamilloo (może dlatego że sam miałem podobne) :oko:
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

gregorix pisze:13x7 moim zdaniem najlepiej pasują do TWINGO(oczywiście przy
max zglebowaniu) :-D .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Najśmieszniejsze jest to że te felgi(dezent) z oponami i dystansami 5mm i sprężynami czerwonymi( kolo nie wiedział jakiej są firmy) kupiłem za
500 pln. Chyba dobra cena???! :oko:
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

a nie byly jeszce cieple ??? :oko:
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

gregorix pisze:Tak czy innaczej ja nie odczuwam różnicy w jeżdzie przed i po ucięciu a samochód jest troche niżej i o to mi chodziło. Ewentualny wpływ cięcia sprężyny na zawieszenie okaże się z czasem :oko: . O ewentualnych usterkach będę informował na bieżąco( jeśli jakieś będą :-D ).
Gratuluję.
Pomyślałeś może że tnąc jeden zwój zmieniasz "troszkę" jej charakterystykę? Że sprężyna będzie iała inne włąsciwości?
Dlatego auto opadło niżej, bo sprężyna nie jest w stanie utrzymać ciężaru na zadanej wysokości. Poza tym masz rację w położeniu spoczynkowym kiedy zwoje opierają się o siebie nie pracują, a pomyślałeś co się dzieje kiedy następuje praca na rozciąganie? Czy jesteś pewien, że wtedy ostatni zwój przylega do górnego mocowania? Czy może odrywa się bo nie "sięga"? a potem kiedy nastepuje ściskanie trafia idealnie w to samo miejsce czy nie?
Bez urazy i osobistych wycieczek ale przy takim wyborze sprężyn (począwszy od Eibacha, a skończywszyn G&M czy Lesjoforsach), przy takim rozrzucie cenowym, uważam cięcie sprężyn za ostateczną głupotę. (tak samo jak zakładanie "ścisków" na sprężynę).
Pozdrawiam
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Górna część sprężyny na pewno się nie odrywa od górnego mocowania bo sprawdzałem na podlewarowanym samochodzie gdy koło wisi w powietrzu. :oko: a ciełem dlatego że kupiłem je za bardzo dobrą cenę więc nie miałem "sklepowego" wyboru marki i wysokości. Chyba nie pomyślałeś że kupiłem nowe sprężyny w sklepie i je sobie uciełem :-D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

gregorix pisze:... a ciełem dlatego że kupiłem je za bardzo dobrą cenę więc nie miałem "sklepowego" wyboru marki i wysokości. Chyba nie pomyślałeś że kupiłem nowe sprężyny w sklepie i je sobie uciełem :-D
Nie dyskutuję na temat dlaczego i na czym. Mnie przeraża tylko TO CO ZROBIŁEŚ.
Swoją drogą możesz zbić majątek sprzedając patent producentom zawieszeń - po co produkować zestawy obniżające o 30,40,50... mm.
Wystarczy przecież obciąć jeden, dwa........ zwoje sprężyny :)
EOD.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
gregorix
Nowy
Posty: 231
Rejestracja: 4 lis 2003, o 16:15
Lokalizacja: Radzymin koło Wa-wy
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: gregorix »

Tylko nie przeraz się za bardzo bo nieobędzie się bez pomocy psychologa :-D
@@@CTM#288@@@
Corsa B C14SE
Zablokowany

Wróć do „Corsa Klub”