corsa b - c16se
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
E tam tylko głowica a najprawdopodobniej oryginalna głowica oplowska będzie przygotowana tak samo i wykorzystana zostanie w kolejnym projekcie . A na swoją obronę prze corwoo dodam, że ta głowica to konstrukcja oparta na bloku od c16lz z opelka (nawet niektóre takie na bloku mają nabite)-=m&m=- pisze: mamy juz Corsche czyzby teraz szykowało sie Corwoo
- All
- Nowy
- Posty: 191
- Rejestracja: 8 kwie 2003, o 22:38
- Lokalizacja: z KTK Wawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
przepiękna ręczna robota - to co tygryski lubią najbardziej
może dam Ci jakąś głowicę do zrobienia ? heheh
może dam Ci jakąś głowicę do zrobienia ? heheh
OPEL FAN
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp
Był Kadett jest Corsa..
www.impuls.strefa.pl zespół muzyczny oprawa imprez , bale, wesela itp
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Mam ochotę poprawić jakąś od jednopunkta (c14nz/c16nz ) - mam taką od 14nv (czyli taką jak c14nz) i w razie czego mogę ze szczegółami sprawdzić na ile sobie można pozwolić w kanałach ssących (włącznie z jej zniszczeniem hehe), po wstępnych oględzinach można na dużo ale jeszcze muszę sprawdzić kolektor ssący na ile on pozwoli powiększyć kanały. Chciałbym zrobić c14nz i zobaczyć ile z tego wyjdzie ale przydałaby się do tego celu głowica od x14sz (z uwagi na seryjnie większe zawory) jeśli ktoś ma taką i odda ją za małe pieniążki to chętnie zrobię drugi projekt (bo rodzice mają astre c14nz) o tytule ile można wycisnąś z 1.4 SPI . Do tego jakiś wałek ale muszę rozkminić czy da się przerobić aparat zapłonowy od 1.4 żeby wszedł na wałek c16nz, przepustnica, optymalnie byłoby pomodzić coś z wydechem (włącznie z kolektorem). Myśle, że 75-80KM jest w zasięgu.
Żeby za bardzo nie schodzić z tematu to moja głowica już odebrana po szlifach i zawory dotarte - pozostaje ją złożyć. Brakuje mi jeszcze śrub do korbowodów (a z zakupem może być ciężko i płynów). Fotke wrzuce po złożeniu.
Żeby za bardzo nie schodzić z tematu to moja głowica już odebrana po szlifach i zawory dotarte - pozostaje ją złożyć. Brakuje mi jeszcze śrub do korbowodów (a z zakupem może być ciężko i płynów). Fotke wrzuce po złożeniu.
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Głowica złożona, przylgnie przeszlifowane (lepiej niż było ale nie do końca tak jak na rysunku - tak czy siak szelina się trochę zwiększy przy samych przylgniach). Splanowana o 0.6mm co daje ok 10.5:1 na tłokach od SE.
Będzie jeszcze jeden prezencik od kozziego (jak będą fotki to będzie wiadomo - dzięki kozzi). Do tego czyszczenie i malowanie i narazie pier.... bo wakacje są i trzeba odpocząć.
Obiecane fotki: głowica złożona i poklejona, pierścienie olejowe (oczywiście są wszystkie ale zapakowane) i koło zamachowe lżejsze o 0.7kg
Edit bo podzwoniłem po szlifierzach i troszkę to co mi powiedzieli mnie zabolało. Niestety trzeba ograniczyć koszty i nowych tłoków nie będzie. ogólnie siedze i
Będzie jeszcze jeden prezencik od kozziego (jak będą fotki to będzie wiadomo - dzięki kozzi). Do tego czyszczenie i malowanie i narazie pier.... bo wakacje są i trzeba odpocząć.
Obiecane fotki: głowica złożona i poklejona, pierścienie olejowe (oczywiście są wszystkie ale zapakowane) i koło zamachowe lżejsze o 0.7kg
Edit bo podzwoniłem po szlifierzach i troszkę to co mi powiedzieli mnie zabolało. Niestety trzeba ograniczyć koszty i nowych tłoków nie będzie. ogólnie siedze i
Ostatnio zmieniony 31 lip 2006, o 13:21 przez Marcin99, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
na śline-=m&m=- pisze:na klape nie pasuje ale na kolektor ok oraz to jest na jakas tasme czy magnes ??Marcin99 pisze: A tutaj trochę zabawy w styling
@Marcin99
ja sobie zrobie "1.0 POWER"
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do c14nz to niemcy na gratach z 13s(wałek, głowica i kolektor wydechowy) i kolektorze ssącym z c13n(1,3 na wtrysku) wycisneli bodajże 78KM. Nie wiem tylko ile jeszcze robili z głowica i kolektorami.
Ja to chce zrobić u siebie. Chce wypolerować kolektory i głowice i założyć to do siebie(c14nz). Narazie jestem na etapie szukania kolektora z c13n(pasuje idelnie do głowicy z 13s), ma on większe kanały. Kanały ssące wyglądają podobnie jak wydechowe. Głowica wraz kolektorem wydechowym leży w piwnicy i czeka na rozbiórkę, na dniach chce się nią zająć. A w sobotę będe mieć drugą głowicę i wałek z 13s, więc będe mógł wybrać najmniej zużyte elementy.
Aha, jeszcze jedna drobna uwaga, jeżdze kadettem, ale to w końcu jedna rodzina
Ja to chce zrobić u siebie. Chce wypolerować kolektory i głowice i założyć to do siebie(c14nz). Narazie jestem na etapie szukania kolektora z c13n(pasuje idelnie do głowicy z 13s), ma on większe kanały. Kanały ssące wyglądają podobnie jak wydechowe. Głowica wraz kolektorem wydechowym leży w piwnicy i czeka na rozbiórkę, na dniach chce się nią zająć. A w sobotę będe mieć drugą głowicę i wałek z 13s, więc będe mógł wybrać najmniej zużyte elementy.
Aha, jeszcze jedna drobna uwaga, jeżdze kadettem, ale to w końcu jedna rodzina
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Mam zapytanie co do modów. Od pokrywy zaworów poprowadzony jest gumowy wężyk zakończony filterkiem. Fabrycznie wężyk doprowadzony był do odmy.
W związku z tym moje pytanko, jaka jest zasda działa tego fabrycznego układu i co daje ten filterek. Sprawdzałem u siebie i czy razem z tym powietrzem nie są przenoszone drobiny oleju, które dają własności smarne przepustnicy.
Domyślam się, że mogłem napisać bzdure ale chciałbym wiedzieć jak to działa. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdro
STOP Pijanym kierowcom
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Odma ma za zadanie odpowietrzać układ korbowo-tłokowy a ze względów ekologicznych doprowadzona jest do przepustnicy bo oelj faktycznie tędy zasuwa jak nie wiem. Filterek jest po to żeby nic nie poszło w drugą strone przy puszczeniu tego do atmosfery (ten akurat jest do d... i muszę go wywalić). Co do oleju to potrafi zasyfić cały kolektor ssący, że po jakimś czasie jest cały czarny a na tłokach robi się gruba warstwa nagaru.
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
co do odprowadzania par oleju to pokaże wam takie cuś ...
moim zdaniem bardzo profi robota ... no i nie wali tak olejem w samochodzie ( wiem z własnego doświadczenia i bede przerabial )
sorki za OT
moim zdaniem bardzo profi robota ... no i nie wali tak olejem w samochodzie ( wiem z własnego doświadczenia i bede przerabial )
sorki za OT
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
przydałby sie wskażnik ilości olejutotik pisze: moim zdaniem bardzo profi robota ... no i nie wali tak olejem w samochodzie ( wiem z własnego doświadczenia i bede przerabial )
sorki za OT
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dodatkowo chciałbym sie dopytać. W moim silniku X12SZ nie wiem jak w innych z pokrywy zaworów odprowadzone są 2 wężyki jeden wcześniej wspominany do odmy a drugi kieruje się dokąd? Jest to tzw. przelew?
Chyba wiem z jakiego projektu totik zapożyczyłeś te fotki.
Chodzi mi o po głowie jedna niewiadoma, czy takie zakończenie wężyka filterkiem odmowym prowadzi do jakiś niekorzystnych efektów, no i jakie są z tego profity. Dziękuje
Chyba wiem z jakiego projektu totik zapożyczyłeś te fotki.
Chodzi mi o po głowie jedna niewiadoma, czy takie zakończenie wężyka filterkiem odmowym prowadzi do jakiś niekorzystnych efektów, no i jakie są z tego profity. Dziękuje
STOP Pijanym kierowcom
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
strzelam ... do skrzyni korbowej ?D12 pisze:W moim silniku X12SZ nie wiem jak w innych z pokrywy zaworów odprowadzone są 2 wężyki jeden wcześniej wspominany do odmy a drugi kieruje się dokąd?
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jeden gruby odma, drugi cienki wyrównanie ciśnienia idzie do kolektora ssącego. podobnie jest we wszystkich 8v i 16v
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no niekorzystny to jest chyba zapach i to że sie syfi zdeka silnik z wierchu ... korzyści ...hmm poza wyglądem .. nie syfi się przepustnicaD12 pisze:Chodzi mi o po głowie jedna niewiadoma, czy takie zakończenie wężyka filterkiem odmowym prowadzi do jakiś niekorzystnych efektów, no i jakie są z tego profity. Dziękuje
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a u mnie zupelnie inaczej jest, sa 2 cienkie, a mam c16se
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jako, że przy silniku nic się nie dzieje zainspirowany waszymi pytaniami i fotką podesłaną przez mike'a poszedłem się pobawić.
Zrobiłem porządek z tym filterkiem (pokleiłem go jak trzeba) a co więcej widać na fotkach .
Narazie w tym miejscu dopóki silikon nie stwardnieje a później przesunę go tuż za prawą lampe i w dół (tam jest sporo miejsca) żeby nie było czuć zapachu oleju w środku podczas postoju.
Fotki zwłaszcza na zbiorniczku jakieś kiepskie przez światło ale jutro przesunę tam gdzie mają być docelowo to zrobie lepszej jakości.
Zrobiłem porządek z tym filterkiem (pokleiłem go jak trzeba) a co więcej widać na fotkach .
Narazie w tym miejscu dopóki silikon nie stwardnieje a później przesunę go tuż za prawą lampe i w dół (tam jest sporo miejsca) żeby nie było czuć zapachu oleju w środku podczas postoju.
Fotki zwłaszcza na zbiorniczku jakieś kiepskie przez światło ale jutro przesunę tam gdzie mają być docelowo to zrobie lepszej jakości.
- Marcin99
- Nowy
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 gru 2003, o 20:41
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja Ci powiem druciarstwo .D12 pisze:Sorki mi to wygląda na pojemnik po albo jakimś lekarstwie albo po zmywaczu po Paznokci, wygląda jak druciarstwo ale to ma działać a nie wyglądać.
Kup i zrób jak trzeba to sobie poużywam hehe. Pamiętaj musisz dać piękne węże w stalowym oplocie i zbiorniczek metalowy przykręcony piękną polerowaną obejmą do budy bo w przeciwnym razie to będzie druciarstwo.D12 pisze:W przyszłym tygodniu też kupuje taki filterek
Tak wogóle jeśli mogę doradzić to jak kupisz z tych po 15-30zł to od razu podklej te blaszki i gumki jakimś mocnym klejem bo coś odpadnie po pewnym czasie.
A tak wogóle to temat o odmie jest z d..y
Niestety narazie poza tym nic się nie dzieje bo $$$ brak. Prawdopodobnie temat przeróbek mechanicznych zostaje przesunięty na wiosnę bo postanowiłem, że jak robić to raz a dobrze. Będzie blok przeszlifowany z nowymi tłokami i pierścieniami a do tego wyważony dół.
- D12
- Weteran
- Posty: 1835
- Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
- Imię: Daniel
- Model auta: Corsa B
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Żaden z temat z dupy bo rozjaśniło mi się w tej kwestii bardzo dużo. Dzięki i pozdro.Marcin99 pisze: A tak wogóle to temat o odmie jest z d..y
Niestety narazie poza tym nic się nie dzieje bo $$$ brak. Prawdopodobnie temat przeróbek mechanicznych zostaje przesunięty na wiosnę bo postanowiłem, że jak robić to raz a dobrze. Będzie blok przeszlifowany z nowymi tłokami i pierścieniami a do tego wyważony dół.
STOP Pijanym kierowcom