Strona 1 z 1
Silnik 12NV 1.2l - tuning
: 13 paź 2002, o 13:20
autor: losiu_KTP
Witam,
Mam pytanie ma ktos jakies doswiadczenia z tym silnikiem odnosnie tuningu. Co w nich daje najlepsze efekty? Teraz mam magnetyzer Maksor, swiece brisk premium, ale chce je zmienic na NGK - ktos wie jak one sie sprawuja w tym silniku. Do montazu czeka jeszcze stozek kingdragona - wczesniej byl ale mocowanie sie urwalo.
Teraz mam ok. 12,3sek do 100km/h
Za wszystkie sugestie bede wdzieczny....
pozdrawiam
: 13 paź 2002, o 14:22
autor: Feliks
mam pytanko dało ci coś założenie magnetyzera i tych świec odczułes jakąś różnice? bo wg mnie to co oni piszą o ile tego typu rzeczy podnoszą moc to tylko chwyt reklamowy
: 13 paź 2002, o 14:50
autor: losiu_KTP
Feliks pisze:mam pytanko dało ci coś założenie magnetyzera i tych świec odczułes jakąś różnice? bo wg mnie to co oni piszą o ile tego typu rzeczy podnoszą moc to tylko chwyt reklamowy
Tzn. ja nie mialem mozliwosci sprawdzenia roznicy pomiedzy bez a z tymi rzeczami... Niemniej osiagi sa jak na ten motor bardzo dobre, bo katalogowo jest 17sek do setki a ja mam 12,3sek.
Znajomy - Peter ma Clio II i po zalozeniu Maksora obcielo mu 0.3sek...
Wiec chyba jednak dzialaja.
Jutro sprawdze sprint do setki na briskach a potem na seryjnych swiecach i napisze jakie sa roznice...
: 13 paź 2002, o 15:16
autor: AdamXXL
Co do magnetyzera to napewno poprawia kulture pracy (rowniej pracuje, mniej trujace spaliny) co do przyspieszenia 0-100 to nie sprawdzalem. (warunki kiepskie, ale moze sprawdze wracajac do domu

)Predkosc max fabrycznie 145, a mialem juz 155
: 13 paź 2002, o 16:18
autor: arts
czy to zart ???? briski + magnetyzer i z 17 robi sie 12,3 ??? a ile masz ps ?
: 13 paź 2002, o 17:08
autor: losiu_KTP
arts pisze:czy to zart ???? briski + magnetyzer i z 17 robi sie 12,3 ??? a ile masz ps ?
Fabrycznie kolo 55KM. A teraz nie mam pojecia....
A Vmax 178km/h....
: 13 paź 2002, o 20:08
autor: Feliks
Wiesz ja mam silnik 1.4 i tam przyspieszenie 0-100 piszą chyba ok.15 ja mam ok 12 sekund a nic jeszcze nie grzebałem w silniku więc na fabryczne opisy zbytnio nie idzie patrzeć
: 14 paź 2002, o 09:47
autor: arts
a jaka jest waga autka, to corsiak a tak ??
jesli to prawda to niezla roznica co do czasu z katalogu ...
: 14 paź 2002, o 14:31
autor: Fifo
A ja mam pytanie z innej beczki. czym mierzycie te czasy że z taką dokładnoscią podajecie? Bo smiem poddac w wątpliwość takie wyniki. Nikt mi nie wmówi że bez grzebania w silniku Corsa 1.2 55konna (a nie przypadkiem 45konna??) czy 60konna 1.4 zbiera się tylko sekunde czy półtorej gorzej do paki niż moja 90konna. I to przy takiej samej wadze samochodu (to akurat jeżeli chodzi o tą 1.4 B). No przykro mi ale w cuda nie wierze!!! chyba że w obu autach było cos już grzebane tylko może jeszcze za kadencji poprzedniego właściciela a obecni nic o tym nie wiedzą! Aha i dane katalogowe sa raczej wiarygodne. Jak już sa jakies róznice to są one zazwyczaj niewielkie jeżeli chodzi o V-max a już na pewno znikome jeżeli chodzi o przyspieszanie do paki. W kązdym razie na pewno nie 3 a tym bardziej nie 5 sekund!!!
: 14 paź 2002, o 14:39
autor: cyberpooh
fifo... spokojnie
ubaw i Wow'em grzebia sobie w ich 1.4 ale narazie nei maja szans do naszych silniczkow :>
vmax 178 z 55 km ? hmmm.... nie uwierze poki nie zobacze.
: 14 paź 2002, o 15:24
autor: Jedrus
Zaraz zaraz mojem 1.4 8v jecha
: 14 paź 2002, o 15:53
autor: Feliks
Fifo to chyba muszę ci dać się przejechać jak się kiedyś spotkamy

sprawdzałem to na seryjnych oponach i w aucie były 2 osoby w baku mniej niż pół .Sprawdzałem to z kumplem kilka razy i zawsze mi wychodziło troche ponad ponad 12 ale do 13 ani razu nie dobiło . Teraz tego nie sprawdze bo mam założone alumy i będzie to niezbyt wiarygodne ale za niedługo założe zimówki sprawdze jeszcze raz a co do V-max to też miałem podobnie jak Jędrus 180 km/h (w końcu ten sam silnik) a w książce podana jest o wiele niższa więc nadal utrzymuje że to co oni napisali nie jest zbyt dla mnie miarodajne bo mogli mierzyć przyspieszenie od 0-100 z pełnym bakiem , z 4 osobami i z psem w bagażniku więc nic dziwnego że jest taka różnica . A co do grzebania przez poprzedniego właściciela w silniku to nic nie grzebał szkoda bo bardzo bym się cieszył

: 14 paź 2002, o 16:35
autor: cyberpooh
: 14 paź 2002, o 17:24
autor: AdamXXL
Wczoraj wracając z budy (w śniegu) zrobiłem sobie teścik na kawałku prostej drogi

. no i w 17 sekund do setki się kopnełem. Sam mierzyłem, więc mało to wiarygodne. Fabryka podaje dla mojego silnika 20 :0 sek.

: 14 paź 2002, o 20:38
autor: arts
.. haha zaraz sie okaze ze 1.2 przy 8v !! sa szybsze od corsy b 1.4 16v a moze nawet gsi, briski + magnetyzer dzialaja cuda ... jak nie zobacze to nieuwieze ..
: 14 paź 2002, o 23:09
autor: AdamXXL
Ja zawsze twierdziłem, że moje autko i silniczek chodzi jak cacucho. Wynik który podałem uzyskany na kółkach zimowych ->145/80R13 <- na 195/50R15, na których wcześniej jeździłem takiej próby nie przeprowadzałem - poco się zasmucać

. Każdy samochód który miałem, po pół roku chodził jak inny. Do 16V nawet się nie mierze

. Uważam, że gdybym miał 16V to też chodziłby lepiej niż seria.!!! Wcale się nie przechwalam, poprostu lubie taką dłubanine

, i każdego zachęcam do dbania o swoje Corsiawki
Jeszcze jedno, wg mnie ważne jest WSZYSTKO olej, kable, świece, czyste filtry, a magnetyzer wpakowałem dla panów z diagnostyki, coby się nie czepiali

. A jeśli daje coś jeszcze to czemu nie.
: 14 paź 2002, o 23:35
autor: AdamXXL
Ile MAKSYMALNIE wg Mantzel'a można wycisnąć z silnika 1,2
Podstawa
Basis 1,2 / 8V 33 kW/45 PS C12NZ / C12SZ / X12SZ
48kW/65PS bei 6000 U/min.
98 Nm bei 4000 U/min.
270° Nockenwelle 205,–
Krümmer und doppeltes Hosenrohr 309,–
Umbausatz incl. Einbau 819,–
Umbausatz 509,–
MAX
Ausbaumöglichkeiten bis 90 PS, siehe Power-Parts
: 14 paź 2002, o 23:37
autor: AdamXXL
Ile MAKSYMALNIE wg Mantzel'a można wycisnąć z silnika 1,4
Podstawa
Basis 1,4/8V 44 kW/60 PS C14NZ / C14SZ
56kW/76PS bei 6000 U/min.
110 Nm bei 3500 U/min.
270° Nockenwelle 205,–
Krümmer und doppeltes Hosenrohr 309,–
Umbausatz incl. Einbau 819,–
Umbausatz 509,–
MAX
Ausbaumöglichkeiten bis 100 PS, siehe Power-Parts
Oczywiśce ceny ..... we wszystkich modyfikacjach
: 15 paź 2002, o 09:16
autor: cyberpooh
to u mnie wyjdzie max 144 PS ...ale mysle ze to nie wszystko z tego silnikcza... jest jeszcze turbo i nx

: 15 paź 2002, o 09:25
autor: - beny -
Adam dobrze prawi... ja swoja C12NZ bez zadnych czarow zrobilem 100 tez okolo 17sek., mierzylem to sam wiec moze byc niedokladnosc w granicach 0,5 sek (kola seryjne). A co do wartosci podawanych przez producenta to na pewno zostawiaja sobie jakis margines zeby jakis burak nie przyszedl i nie powiedzial ze jego Corsa robi 100 w 20,2 sek. a w katalogu pisze, ze powinna w 20,0. To samo pewnie z predkoscia max.
: 15 paź 2002, o 09:34
autor: cyberpooh
no tak, ale co innego stracic 3 sekundy z 20 a co innego z 15 czy 10 fabrycznych

: 15 paź 2002, o 13:37
autor: Fifo
Dokładnie tak pooh. Jakby Corsy smigały aż o tyle lepiej każda(3 sek. mniej do paki w stosunku do danych fabrycznych) to mielibysmy coś koło 7,5 do 8s. do paki a wiec niewiele by było takich kórzy nam podskocza na drodze a Eclipsa mojego znajomego to wciągałbym z zamkniętymi oczami a póki co to on mnie tak wciąga na równoległych więc... jak nie zobacze to nie uwierze!

: 15 paź 2002, o 13:57
autor: uBaW
hmm...mozna i zrobi
Kod: Zaznacz cały
200ps...bez turba i nx-a ale....czy ten silniczek duzo pocignie?najlepiej z 1.4 60ps...wsadzi wielopunkt i wtedy dalej sie bawic.no nie wow :-P
co do osigoww do setki....to glupota np. moge sie lapa[z poohem i duo nie dostane 1 1.5 dgosci ale jak juz wrzuci np. trojke to cya.......
Dlatego jest 400m :-P :-P :-P
pozdrawiam ja mam wedlug g-techa 12,4 do setki....19,98 na 400m 8-)
: 15 paź 2002, o 13:57
autor: AdamXXL
no tak, ale co innego stracic 3 sekundy z 20 a co innego z 15 czy 10 fabrycznych
Zgadzam się w 100%[/quote]
: 16 paź 2002, o 08:56
autor: Jedrus
pooh, ja wiem że moja to seria

, więc dlatego podaję że V-max trochę się zwiększył. Pamietam moją Niunię przed wszystkimi zmianami. Miałem "przyjemność" podróżować nią z Poznania do Świecka.
Koła 195/45R15, do 140 km/h jeszcze jak cię mogę, ale później zapomnij o jeździe. Mo szef wracał ze Świecka do W-wy i jedyne co mu się udało osiągnąć po 100 km prostej (poznanianka) to 160 km/h (dodam tylko że auto już wtedy nie było na pewno zamulone).
Pozdro
: 16 paź 2002, o 19:35
autor: Hayabusa
a co sądzicie o używanych maksorach. Czy warto coś takiego kupować
i czy nie jest to czzasem jakaś LIPA!!!!!!!
: 17 paź 2002, o 09:02
autor: AdamXXL
Ztego co mi wiadomo

magnesy zwłaszcza stałe nie zużywają się