Pan Grabowski na temat 1.4 8v

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
ODPOWIEDZ
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Pan Grabowski na temat 1.4 8v

Post autor: Feliks »

Zapytałem się go na forum technicznym:
gms pisze:
Feliks pisze:Mam takie pytanko ile można bezpiecznie wyciągnąć z oplowskiego 1.4 8v ? Jaki byłby koszt takiej modyfikacji bo może się okazać że tańsza by była przekładka na 1.6 16v i właśnie tu mam dylemat :-? nie da się ukryć że ważną role odgrywają koszty.
z góry dzięki za odpowiedź
Z oplowskiego silnika 1,4 8V można bezpiecznie uzyskać moc ok. 140 KM w wersji turbo soft, już za cenę 6100,- zł ( w opcji bez gwrancji na turbosprężarkę ). Jak chyba już wcześniej pisałem, dla silnika zdecydowanie bardziej szkodliwe są obroty niż moc. Nawet najsłabszy silnik można zniszczyć w chwilę, wystarczy go przekręcić. Oczywiście w normalnych warunkach uniemozliwi to ogranicznik obrotów maksymalnych, ale nie będzie on miał szans zadziałania, jeżeli rozpędzi się samochód do maksymalnych obrotów na 3 biegu, a następnie przez pomyłkę, zamiast 4 biegu, właczy 2 i puści sprzęgło. W większości silników urwanie korbowodu gwarantowane. W wersji turbo soft uzyska Pan moc ok. 140KM, przy seryjnej charakterystyce, tzn. moc maksymalna i moment maksymalny będą przy tych samych obrotach. Aby uzyskać podobną moc w wersji wolnossącej, musi się ją przesunąć na znacznie wyższe obroty, co przy tej samej mocy spowoduje znacznie większe zagrożenie dla silnika.
co wy na to?
140KM to prawie tyle co w 2.0 ale ta cena :-?
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

co co my na to? normalna rzecz, ze modyfikacja turbo mozna uzyskac najwiecej ps'ow w przeliczeniu na wydana zlotowke. w tym kontekscie to nie jest wcale drogo...

modyfikacje silnikow atmosferycznych sa znacznie drozsze, ale dla niektorych w tym wlasnie jest smaczek... mnie sie to podoba... zwlaszcza ze robi sie to w krokach... tak powiedzmy po 1000 zeta. a z oplowskiego 1,4 8v da sie osiagnac atmosferycznie 120 ps'ow i wiecej... do czego postaram sie troszke zblizyc... zeby nie bylo watpliwosci przy konwersji na mpi. koszty jak najbardziej tez sa bu :( co do wymiany na 2,0 opcja bardzo dobra, ktora wybral (za namowa) REN tj. kit konwersyjny to koszty ca.:

- kit - 3000
- silnik - 4000 (poki co)
- remont silnika - ok. 1000 (tak zrobilbym ja)
- przekladka - 1000 (o ile nie wiecej)

co daje w prostym rachunku 9000 zeta.

pomijam oczywiscie sprawe zawieszenia i hamulcow, ktore OCZYWISCIE trzeba zmienic!!! tak wiec... nic nowego... turbo to turbo... kazdy moze wybrac co bedzie robil z autkiem... sposob jest kilka...

podsumowujac: how fast can you afford to go?
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

mnie to sie podobal civic pewnego znajomego, w ktorym wybuchl silnik po kolejnej regulacji w gms... :0 :0
a zastanawialem sie nad turbina...
ja wiem, ze zawsze sie takie rzeczy zdarzaly i ze silniki dlubane
zawsze wybuchaly, wybuchaja i wybuchac beda.
ale czemu akurat ta ladna srebrna honda ja sie pytam?!?!? :grin:

wow: ladne podsumowanie, podoba mi sie :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

to nie moj tekst, ale bardzo mi utkwil w pamieci...
c20rsa, czlowieku meeen!
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

hmm kit to nie 3000 tylko 4000PLN (nie zapominajmy o kosztach przesylki i odprawie celnej), do tego co wymienil WoW dochodza jeszcze seryjne czesci ktore bedzie trzeba wyminic czyli pompe, chlodnice, pewnie przeguby (zawiasu i hebli nie wliczam), to wszystko na luziku bedzie 2-3tys.
podsumowujac jak sie z ta przekladka zamkne w 13tys. to bedzie sukces
c20mboT
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

jak sie uzywa turbo z glowa, i sie umie kozystac z tego wspanialego dobrodziejstwa to tak zle nie jest ....no chyba ze sie podkreca silnik w nieskonczonosc na seryjnych elementach .. zawesze jest gdzies granica
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Feliks »

A jak to jest z tą przekładką silnika? auto będzie wtedy zarejestrowane jako składak? przeciaż składaków już nie rejestrują
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

bedzie normalnie zarejestrowane jako opel combo z silnikiem 2.0
c20mboT
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

dzieki Ren za sprostowanie kwot... kiedys jak liczylem wszystko ostro zaokraglajac w gore nie wszystkim sie to podobalo, no i prosze okazuje sie ze rzeczywistosc niestety sama zaokragla w gore :( a pozostale rzeczy to fakt! o ile pompe mozna kupic uzywana to chlodnice ja uzywana kupilbym niechetnie... podobnie z przegubami...

Ren - trzymam kciuki, zeby nie zrazilo Cie to szacowanie kwot... wiesz, ze pomoge jesli chodzi o czesci... tak btw, staram sie tez dac Ci zarobic na power-combo ;) regularne zakupy to podstawa :)
c20rsa, czlowieku meeen!
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

raczej sie nie zraze tymi kwotami, juz za daleko zaszedlem zeby sie teraz wycofac :D
c20mboT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”