Strona 1 z 1

Pan Grabowski na temat 1.4 8v

: 20 lis 2002, o 12:11
autor: Feliks
Zapytałem się go na forum technicznym:
gms pisze:
Feliks pisze:Mam takie pytanko ile można bezpiecznie wyciągnąć z oplowskiego 1.4 8v ? Jaki byłby koszt takiej modyfikacji bo może się okazać że tańsza by była przekładka na 1.6 16v i właśnie tu mam dylemat :-? nie da się ukryć że ważną role odgrywają koszty.
z góry dzięki za odpowiedź
Z oplowskiego silnika 1,4 8V można bezpiecznie uzyskać moc ok. 140 KM w wersji turbo soft, już za cenę 6100,- zł ( w opcji bez gwrancji na turbosprężarkę ). Jak chyba już wcześniej pisałem, dla silnika zdecydowanie bardziej szkodliwe są obroty niż moc. Nawet najsłabszy silnik można zniszczyć w chwilę, wystarczy go przekręcić. Oczywiście w normalnych warunkach uniemozliwi to ogranicznik obrotów maksymalnych, ale nie będzie on miał szans zadziałania, jeżeli rozpędzi się samochód do maksymalnych obrotów na 3 biegu, a następnie przez pomyłkę, zamiast 4 biegu, właczy 2 i puści sprzęgło. W większości silników urwanie korbowodu gwarantowane. W wersji turbo soft uzyska Pan moc ok. 140KM, przy seryjnej charakterystyce, tzn. moc maksymalna i moment maksymalny będą przy tych samych obrotach. Aby uzyskać podobną moc w wersji wolnossącej, musi się ją przesunąć na znacznie wyższe obroty, co przy tej samej mocy spowoduje znacznie większe zagrożenie dla silnika.
co wy na to?
140KM to prawie tyle co w 2.0 ale ta cena :-?

: 20 lis 2002, o 14:22
autor: wow
co co my na to? normalna rzecz, ze modyfikacja turbo mozna uzyskac najwiecej ps'ow w przeliczeniu na wydana zlotowke. w tym kontekscie to nie jest wcale drogo...

modyfikacje silnikow atmosferycznych sa znacznie drozsze, ale dla niektorych w tym wlasnie jest smaczek... mnie sie to podoba... zwlaszcza ze robi sie to w krokach... tak powiedzmy po 1000 zeta. a z oplowskiego 1,4 8v da sie osiagnac atmosferycznie 120 ps'ow i wiecej... do czego postaram sie troszke zblizyc... zeby nie bylo watpliwosci przy konwersji na mpi. koszty jak najbardziej tez sa bu :( co do wymiany na 2,0 opcja bardzo dobra, ktora wybral (za namowa) REN tj. kit konwersyjny to koszty ca.:

- kit - 3000
- silnik - 4000 (poki co)
- remont silnika - ok. 1000 (tak zrobilbym ja)
- przekladka - 1000 (o ile nie wiecej)

co daje w prostym rachunku 9000 zeta.

pomijam oczywiscie sprawe zawieszenia i hamulcow, ktore OCZYWISCIE trzeba zmienic!!! tak wiec... nic nowego... turbo to turbo... kazdy moze wybrac co bedzie robil z autkiem... sposob jest kilka...

podsumowujac: how fast can you afford to go?

: 20 lis 2002, o 18:21
autor: !markos
mnie to sie podobal civic pewnego znajomego, w ktorym wybuchl silnik po kolejnej regulacji w gms... :0 :0
a zastanawialem sie nad turbina...
ja wiem, ze zawsze sie takie rzeczy zdarzaly i ze silniki dlubane
zawsze wybuchaly, wybuchaja i wybuchac beda.
ale czemu akurat ta ladna srebrna honda ja sie pytam?!?!? :grin:

wow: ladne podsumowanie, podoba mi sie :-D

: 20 lis 2002, o 20:06
autor: wow
to nie moj tekst, ale bardzo mi utkwil w pamieci...

: 20 lis 2002, o 20:49
autor: REN
hmm kit to nie 3000 tylko 4000PLN (nie zapominajmy o kosztach przesylki i odprawie celnej), do tego co wymienil WoW dochodza jeszcze seryjne czesci ktore bedzie trzeba wyminic czyli pompe, chlodnice, pewnie przeguby (zawiasu i hebli nie wliczam), to wszystko na luziku bedzie 2-3tys.
podsumowujac jak sie z ta przekladka zamkne w 13tys. to bedzie sukces

: 20 lis 2002, o 23:16
autor: arts
jak sie uzywa turbo z glowa, i sie umie kozystac z tego wspanialego dobrodziejstwa to tak zle nie jest ....no chyba ze sie podkreca silnik w nieskonczonosc na seryjnych elementach .. zawesze jest gdzies granica

: 21 lis 2002, o 08:42
autor: Feliks
A jak to jest z tą przekładką silnika? auto będzie wtedy zarejestrowane jako składak? przeciaż składaków już nie rejestrują

: 21 lis 2002, o 09:00
autor: REN
bedzie normalnie zarejestrowane jako opel combo z silnikiem 2.0

: 21 lis 2002, o 13:24
autor: wow
dzieki Ren za sprostowanie kwot... kiedys jak liczylem wszystko ostro zaokraglajac w gore nie wszystkim sie to podobalo, no i prosze okazuje sie ze rzeczywistosc niestety sama zaokragla w gore :( a pozostale rzeczy to fakt! o ile pompe mozna kupic uzywana to chlodnice ja uzywana kupilbym niechetnie... podobnie z przegubami...

Ren - trzymam kciuki, zeby nie zrazilo Cie to szacowanie kwot... wiesz, ze pomoge jesli chodzi o czesci... tak btw, staram sie tez dac Ci zarobic na power-combo ;) regularne zakupy to podstawa :)

: 22 lis 2002, o 08:20
autor: REN
raczej sie nie zraze tymi kwotami, juz za daleko zaszedlem zeby sie teraz wycofac :D