Strona 1 z 2

corsa b STEINMETZ ?????

: 14 sty 2003, o 20:24
autor: arts
(1.4,16V), 70 tys. km, niebieski, szyberdach, ABS, wsp.kier., c.zamek z pilotem, al.felgi, el.ster.lusterka, el.ster.szyb, alarm, klima, poduszka pow. Po tuningu STEINMETZ, skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, wykończenie w drewnie, sportowy wydech, wytłumienie drzwi, obniżony, srebrne progi, jedna wycieraczka, lusterka FLASH, po tuningu silnika, 110 KM.
1. Zewnatrz cienko wyglada kolor niebieski z srebrnymi stawkami, Z SERYJNA FELGA ...
2. Czy ktos się orientuje co robil STEINMETZ w tuningu „fabrycznym” ze jest 110 ps ?
3. Jile jest warta taka fura wedlug was rok 97/98 ?
4. Co wy na to, zastanawiam sie nad zakupem ... :bardzozly:

: 15 sty 2003, o 11:40
autor: cyberpooh
za ile pytanie ?
ale skora w srodku... ja bym kupowal :)

: 15 sty 2003, o 18:01
autor: arts
ja szukam puegota 206 s-16 gt tylko bardzo ciezko cos znalezc dobrego w dobrej cenie, i nie wiem czy nie wziasc tego corsiaka i zrobic z niego fajne autko ... sam juz nie wiem a cena to 21 tys ... :-P

: 16 sty 2003, o 08:20
autor: - beny -
arts: corsiak juz z natury jest fajny.... mozesz jedynie dodac mu odrobine wlasnej indywidualnosci, a francuza nie kupuj bo to kaszana jest i tyle... taki dylemat to nie dylemat.

: 17 sty 2003, o 18:14
autor: arts
wiem bo mam corsiaka !!!! 8-)

: 22 sty 2003, o 13:32
autor: - beny -
apropos Corsy by Steinmetz to oto co znalazlem na forum w temacie Road Kills:
Wins:
3 lata temu ma a4 od balic w kierunku na zakopiec - corsa steinmetz vs passat 1.8T - przy 200 pomigałem gościowi i oglądał tylną tablicę - potem lekko zwolniłem przed rozjazdem na chyżne (tam często stoją a antyradar darł mi się kawałek) gościu z radością pognał pierwszy i co? - mandacik

Smuteczek:
ta sam trasa, to samo auto - niedziela rano - wyprzedza mnie mondeo z uśmiechniętymi panami i zapraszają na oglądnięcie filmu z wyprzedzania kaddeta gsi moją corsą przy 220 km/h - sami się mocno dziwili co ja mam pod maską w malutkiej corsuni.

: 22 sty 2003, o 16:06
autor: wow
beny: czytalem to i probowalem zapytac autora co ten steinmetz zrobil przy niej skoro tak przyjemnie jezdzila, ale nie byl mi w stanie odpowiedziec. na stronie steinmetz'a nie ma ani sladu o mozliwosciu tuningu mechaniki... dlatego ja nie wiem co o tym myslec... jakos tak mi sie trudno w to wierzy... :zakrecony:

: 22 sty 2003, o 16:18
autor: Jedrus
Wow jeśli mnie pamięć niemyli to Steinmetz robił do Corsy B jakieś czary silnikowe, co prawda nigdy nie dowiedziałem się co (w cenniku to była jakaś dziwnie brzmiąca pozycja - a mój niemiecki nie jest najlepszy), niemniej jednak grzebali.

: 22 sty 2003, o 16:24
autor: wow
hmm... no to ja nie mialem szczescia i nigdy nie trafilem na slad czarow steinmetz'a :( skoro jednak mowisz, ze cos robili to pewnie robili... masz dobra pamiec do tych rzeczy :)

eeech, dobrze jeszcze byloby wiedziec co tam robili... prawda Puch? bo to chyba 1,4 16v :)

: 22 sty 2003, o 16:28
autor: Jedrus
Tak oni tylko 16v grzebali. A co - spróbuję się dowiedzieć

: 22 sty 2003, o 16:32
autor: wow
oooo!!! czekam z niecierpliwoscia :)

: 22 sty 2003, o 16:41
autor: cyberpooh
wow pisze:prawda Puch?
prawda prawda.... 220 km/h z rodzina na pokladzie :lol: :-D :-D

: 22 sty 2003, o 16:48
autor: wow
jako kierowca to 220 mysle, ze chetnie bym mykal... ale jako pasazer w corsie... przy takiej predkosci nie czulbym sie pewnie ;)

zreszta z rodzina to mysle, ze bedziesz sie poruszal 120 max...

jest taki numer "just the two of us" jak to ojciec wiezie syna samochodem i juz nie pamietam dokladnie jest tam cos w stylu ze on go drive home safely itp. zreszta praktycznie przerabia to pewnie Endrju ;)

: 22 sty 2003, o 20:07
autor: arts
ja tez nic konkretnego nie znalazlem co bylo grzebane w bebechach, ale przy mocy 110 ps to chyba z 1.8 T niepowalczy zbytnio ... :oko:

: 23 sty 2003, o 08:36
autor: Jedrus
Więc już wiem co Steinmetz kombinował z motorem w Corsie B. Nazywa się to - single throtlle injection - jak tylko zeskanuję zdjęcie to rzucę Pooh'owi na maila.
Acha - niestety w nowym cenniku ta pozycja już nie figuruje, ale może w magazynkach im coś zostało.

: 23 sty 2003, o 08:46
autor: - beny -
Jedrus pisze:Więc już wiem co Steinmetz kombinował z motorem w Corsie B. Nazywa się to - single throtlle injection - jak tylko zeskanuję zdjęcie to rzucę Pooh'owi na maila.
Acha - niestety w nowym cenniku ta pozycja już nie figuruje, ale może w magazynkach im coś zostało.
SINGLE THROTTLE INJECTION - zeby to mialo objechac 1.8T w silniku 1.4 16V to musialoby to znaczyc (w wolnym tlumaczeniu) POJEDYNCZY WTRYSK TROTYLU :oko: :-D :-D :-D

A tak na powaznie co to do licha jest??? Jedrus skanuj i dawaj wiecej szczegolow bo jest to nie licho intrygujace.

: 23 sty 2003, o 08:47
autor: Jedrus
Moim zdaniem to wygląda na osobny wtrysk dla każdego cylindra. Ale może się mylę :-D

: 23 sty 2003, o 08:59
autor: - beny -
Bezposredni wtrysk paliwa??? Z tego co kumam to to chyba bardziej w kierunku ekonomiki silnika sie robi a nie dla zwiekszenia mocy... ale moze tak jest tylko w nowszych silnikach, o ktorych czytalem... zreszta dlaczego by ekonomika nie miala isc w parze z przyrostem mocy... hm, wiecej szczegolow Jedrus, a potem to juz pewnie wowik zweryfikuje modyfikacje :oko:

: 23 sty 2003, o 09:01
autor: cyberpooh
[quote="- beny -] POJEDYNCZY WTRYSK TROTYLU :oko: :-D :-D :-D
[/quote]

buehehehe, dobre ! :)

ale pasat jest ciezki wiec mysle ze mozna z nim powalczyc majac 1.4 16V podlubane.

wow: ja w corsie to tak naprawde jak nie siedze za kierownica to czuje sie nie pewnie zawsze, niezaleznie od predkosci :)

: 23 sty 2003, o 09:05
autor: Jedrus
Zdjęcie wysłano - może nie jest bardzo czytelne, ale niestety nie mają innego.
Ja mówię nie bezpośrednim wtrysku tylko o osobnym kolektorze z przepustnicą na każdy cylinder - przynajmniej tak wygląda ze zdjęcia.

: 23 sty 2003, o 09:17
autor: cyberpooh
Obrazek
dla rena
Obrazek

: 23 sty 2003, o 09:25
autor: REN
hmmmmmm to combo ma .... PROGI .... i zajebiscie z tym wyglada :D przynajmniej utwierdzilem sie w przekonaniu ze progi musza byc :D tyle ze ja u siebie chce je zintegrowac no i jeszcze kilka pomyslow mam :D

: 23 sty 2003, o 11:51
autor: wow
ja w corsie to tak naprawde jak nie siedze za kierownica to czuje sie nie pewnie zawsze, niezaleznie od predkosci :)
LOL!!! to dobre... ale ja mam podobnie ;)
Ja mówię nie bezpośrednim wtrysku tylko o osobnym kolektorze z przepustnicą na każdy cylinder - przynajmniej tak wygląda ze zdjęcia.
o! o! o! i jestesmy w domu :) teraz juz jasne - to faktycznie wyglada na quad throttle body. oddzielna przepustnica dla kazdego cylindra, do tego walki, chip i mysle ze spokojnie przekracza to 130 ps'ow. quad tb to naprawde super sprawa. czytalem o saxo zrobionym totalnie po prostu - 170 ps n/a, 6,9 0-100 i koles mowil ze jedyne czego mu brakuje i po prostu wyznacza kres mozliwosci tego silnika to brak quad'a. nie wiem dlaczego akurat ta zmiana daje takie mozliwosci, ale fakt jest faktem ze mozna uzyskac duzy przyrost.

: 23 sty 2003, o 12:00
autor: cyberpooh
ale na jakiej zasadzie to dziala ze daje taka roznice? co dadza oddzielne przepustnice ?? nie rozumiem.

: 23 sty 2003, o 12:42
autor: - beny -
:0 :0 ... hm... czlowiek tyle czyta i takiego cudu jeszcze nie widzial... hm... znaczy ze niby lepsze napelnianie cylindrow lepsza mieszanka czy co? ktos to objasni... wowik o tobie mowie

: 23 sty 2003, o 12:52
autor: Jedrus
hmhmh - może ja tak nieśmiało :oops:
Myslę że inne wtryski, inne sterowanie (popatrz na zdjęcie, na ten system dźwigienek - osobno dla każdego cylindra), poza tym hmhmh bardziiej precyzyjnie

: 23 sty 2003, o 12:54
autor: Basista
ciekawe ile sobie za to spiewali jak to robili i czy do c16xe to tez wystepowalo

: 23 sty 2003, o 13:11
autor: - beny -
Jedrus pisze:hmhmh - może ja tak nieśmiało :oops:
Myslę że inne wtryski, inne sterowanie (popatrz na zdjęcie, na ten system dźwigienek - osobno dla każdego cylindra), poza tym hmhmh bardziiej precyzyjnie
no tak, ale gaz masz jeden (chyba?:) ), czyzby komputer sterowal przepustnicami samodzielnie w zaleznosci od polozenia gazu pod stopa... to by bylo unreal - caly system silniczkow krokowych, czy jakichs silownikow... no i po co??? nie kumam... osochosi???

: 23 sty 2003, o 13:42
autor: Feliks
wlasnie moze to ktos rozjasni do konca bo sprawa naprawde ciekawa a tak przy okazji to steinmetz dłubie tylko w 16v czy moze tez w 8v ??

: 23 sty 2003, o 14:00
autor: - beny -
Hm... pogrzebalem, pogrzebalem i juz jestem troche madrzejszy - takie solidne GT wraz z dodatkowymi wtryskami - ale nie do konca jeszcze rozumiem skad tak duze przyrosty mocy... czyzby zwiekszali dawke paliwa ponad mieszanke stechiometryczna... hm to by mialo sens, ale ile by to wtedy zarlo??!!!

Jak chcecie poczytac to tu jest to ladnie opisane:
http://www.visionimports.com/TB.html

Zwłaszcza to jest przekonujace :0 :0
Together with a modified camshaft, exhaust, extractors and ported heads you could expect up to a 70% increase in horsepower

. As an example, the development car which is a 1.5L SOHC Excel (12 valve) should produce around 115 kw (153 hp) to 125 kw (166 hp) which is up from standard 65 kw (87 hp). Initial Dyno runs have resulted in 112 kw (150 hp) with continued fine tuning to follow.
No comment