Zmiana SPI na MPI

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
Anal
Nowy
Posty: 202
Rejestracja: 18 paź 2002, o 21:18
Lokalizacja: Lubniewice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Zmiana SPI na MPI

Post autor: Anal »

Witam mam pytanie czy ktoś może zmieniał w corsie 1.2 wtrys z jednopunktowego na wielopunktowy i z jakimi skutkami?
Corsa B c20se
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

W 1.4 zrobil to Jerdus, aktualnie (rowniez w 1.4) robi to Wow. Glowica C14NZ jest taka sama jak C12NZ wiec i w 1.2 jest to mozliwe. Osiagalny wzrost mocy to jakies 60-65PS.
O szczegoly do Wow'a, ktory jest na biezaco.
Beny CTM #081
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Gdzieś już było ale:
Głowica, kolektor wtryskowy, wiązka przednia, komp, pompa paliwa, ew. przepięcie czujnika temp.oleju.
To tak w skrócie. :-D
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

- beny - pisze:Glowica C14NZ jest taka sama jak C12NZ wiec i w 1.2 jest to mozliwe.
ale zakladajac graty od c14se tak jak robil to Endrju i ja to robie w 1.2 pojawi sie problem zmniejszenia dawki paliwa w stosunku do ilosci zasysanego paliwa (roznica pojemnosci), a to moze zrobic jedynie unichip. sadze, ze nie jest racjonalne isc w te strone z silnikiem 1.2 - koszt mpi nie jest maly (ze wzgledu na mala dostepnosc) a potem jeszcze unichip... to nie jest rozwiazanie dla kowalskiego... :(
c20rsa, czlowieku meeen!
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Wow jako nasz swiatowy, klubowy ekspert od silników, co nam doradzasz? Chodzi mi o silnik 12nz.... (wiem że najlepiej go wymienić, ale nie kazdy ma tyle siana :oko: )

Zal jest mi też wywalać ten co aktualnie mam, bo ma tylko 110000 przebiegu (przez 11 lat), nie bierze oleju, zadnych oznak zużycia..... :placz: a i tak wiele za niego nie dostane
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

przy 1.2 najlepsze efekty, stosunkowo niskim kosztem można uzyskać zmieniając wałek.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

wow pisze:
- beny - pisze:Glowica C14NZ jest taka sama jak C12NZ wiec i w 1.2 jest to mozliwe.
ale zakladajac graty od c14se tak jak robil to Endrju i ja to robie w 1.2 pojawi sie problem zmniejszenia dawki paliwa w stosunku do ilosci zasysanego paliwa (roznica pojemnosci), a to moze zrobic jedynie unichip. sadze, ze nie jest racjonalne isc w te strone z silnikiem 1.2 - koszt mpi nie jest maly (ze wzgledu na mala dostepnosc) a potem jeszcze unichip... to nie jest rozwiazanie dla kowalskiego... :(
To fakt... poki lambda sie nie rozgrzeje ECU daje wiecej wachy... ale to w sumie dobrze bo autko jest mocniejsze :-D , a AFR powyzej 14,7 nie jest tak szkodliwy jak uboga dawka... nie zmienia to of course faktu, ze zabawa jest srednio oplacalna dla 1,2.
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

kasa, kasa, kasa... ja zaczalbym od glowicy bo to jest bardzo dobra podstawa zeby robic cokolwiek dalej, ale jak powiedzial adamxxl stosunkowo dobrym rozwiazaniem bylby walek, ze wzgledu na pewny przyrost mocy i wydaje mi sie nawet wazniejszy plusik, tj. ten sam waleczek z dzwigienkami mozesz potem przelozyc do prawie kazdego wiekszego ohc, np. 1.6 z corsy a gsi.
c20rsa, czlowieku meeen!
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

tiaaaa, wow... tylko do czego mozna dojsc modyfikujac 1.2... mozesz sie pokusic o walke w klasie t.pl, w sss juz nie ma szans... wpakujesz 5k zeta i sie okaze ze mozesz sie spiac ledwie z 1,6 :-? , nie tedy droga ... trzeba cierpiec i zbierac many na swapa... there is no other way to fun... real fun :oko: :D
Beny CTM #081
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Beny dzięki :oko: podniosłeś mnie na duchu!!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

beny, toz ja wiem ze wiele sobie nie mozna obiecywac po 1.2 :( ale dobrze, ze Ty to powiedziales... niestety - taka prawda... nawet po wlozeniu sporej kaski trudno oczekiwac ze bedzie sie tym nie tylko nie wygrywalo ale rowniez wogole przyjemnie jedzilo :( chociaz przyjemnosc z jazdy to rzecz subiektywna, wiec... no coz... kasa kasa kasa... tak zaczalem swojego posta, tak skoncze tego...

o shit!!!! to moj post no. 1000 :D
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

Myśle, że wiele osób mnie nie skrytykuje gdy powiem ,że zmieniając wałek (na odpowiedni) i trochę "uwalnając" wydech można na 1.2 uzyskać do 70KM, a robiąc jeszcze głowice i kolektor rurowy 80 kucy jest też w zasięgu, choć zmiany w sterowaniu pewnie też by się przydały.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

.... a faktem jest ,że doprowadzenie 1.2 do 80 kucy to kasa w błoto ....
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

prawde mowisz adam, 70 koni jest osiagalne...

ale i 115 jest osiagalne swapujac na 2.0 8v - trzeba wybrac opcje i przeliczyc solidnie pieniazki...
c20rsa, czlowieku meeen!
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

ja, REN, doswiadczony w swapowaniu powiadam ze najbardziej ekonomicznie jest wlozyc 2.0 8V :D trzeba sie jednorazowo szarpnac ale mamy po tym 115PS i perspektywy na duzo wiecej
c20mboT
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

trzeba wybrac opcje i przeliczyc solidnie pieniazki...
to boli najbardziej, przeglądając obłoszenia sporo widzę silników c20ne i skrzynki i z tym w 1500 można się zmieścić lecz przykład Rena pokazuje, że sam silnik to może połowa sukcesu.. :(
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

a czasem tak myśle, jakbym był zdesperowany to pakuje silnik 1.3 (75KM) za 500 zł i też mam więcej :-P
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

To ile będzie mnie kosztowało 2.0 8v ( cała suma łącznie z silnikiem)
Jezeli będzie 7000 lub więcej to już wole sprzedać A i kupić za to B 1.4 16V.... :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

Poza tym ciezko jest dostac silnik w zadowalajacym stanie...
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

najgożej to chyba z półośkami i łapami do silnika jak to pokonasz to jesteś niemal na prostej
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

No i jeszcze wymiana instalacji elektrycznej!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

w instalacji u siebie już mieszałem i da się to przejść zwłaszcza kupując silnik z wiązką
PS. podłączam czasem centrale czy większe sieci, więc plątanina kabli mnie nie przeraża :D
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

zakladajac kupienie kompletnego silnika ze skrzynia i wiazka, sciagniecie kitu konwersyjnego z holandii, maly remont silnika i kupno pozostalych czesci to sadze ze w 7tys. powinno dac sie wyrobic
c20mboT
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

:) no to zaczynam zbierać kase..... Na nową corse... :-D :-D Bo wartość tych przeróbek przekracza wartość mojej corsy, a co nowsza kasta to nowsza, :-D Może nawet z ABS :grin: :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

Powiem tylko ze corsy a z silnikiem 2.0 chodza w niemczech po 5000€!
Obrazek
CRITERS
Nowy
Posty: 347
Rejestracja: 19 gru 2002, o 17:38
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: CRITERS »

A ile kosztuje taki wałek - czy od świątka można coś takiego wyciągnąc czy od kogoś innego. Co musze wogóle zrobić z moim 1,2 żeby mieć 80 kucyków na codzień ? ? ? ? ? ? ? ? to wtedy będę mógł spokojnie zbierać kaskę na swapa tak jak to mówi Ren najbardziej opłacalnego 2,0 8v, bo teraz to nie ma bata żebym wynalazł tyle kaski nawet 2000 to bym pewnie nie znalazł - w końcu jestem biednym studentem a możliwości dorobienia będe miał tylko na wakacjach. Więc musze coś przy tym dłubnąć żeby jakoś jeżdzić . Nie potrzeba mi narazie strzały która by postrach siała wsród bawarskich typów ale tak żeby nie stać na światłach zawsze na końcu i bać się pierwszego lepszego cicnoczento sporting.
Pozdrowienia przesyła Criters
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

AdamXXL pisze:to boli najbardziej, przeglądając obłoszenia sporo widzę silników c20ne i skrzynki i z tym w 1500 można się zmieścić lecz przykład Rena pokazuje, że sam silnik to może połowa sukcesu.. :(
do odwaznych swiat nalezy ;P tak naprawde to potrzebne bylo troche czesci i tyle... znakomita wiekszosc mielismy od reki, natomiast niektore nas troszke zaskoczyly...

przy 2.0 8v jest prosciej... znacznie prosciej... zwlaszcza majac kit do konwersji... no ale coz... trzeba chciec i trzeba miec... zeby chciec...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

kristo pisze::) no to zaczynam zbierać kase..... Na nową corse... :-D :-D Bo wartość tych przeróbek przekracza wartość mojej corsy, a co nowsza kasta to nowsza, :-D Może nawet z ABS :grin: :grin:
hobby kosztuje... jesli podchodzic do rzeczy jako pasji to nie jest wazne ile razy przekroczyly mody wartosc samochodu... tego sie tak nie przelicza... jesli jest to pasja! sadzac po ilosci gratow jakie w miedzyczasie kupilem, ren jeszcze dobitniej o tym swiadczy... moge ocenic ze i mnie i jego stac byloby za ta kase na uzywana impreze gt...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

CRITERS pisze:to wtedy będę mógł spokojnie zbierać kaskę na swapa tak jak to mówi Ren najbardziej opłacalnego 2,0 8v, bo teraz to nie ma bata żebym wynalazł tyle kaski nawet 2000 to bym pewnie nie znalazł - w końcu jestem biednym studentem a możliwości dorobienia będe miał tylko na wakacjach.
w takim razie zapomnij o modach teraz i cierpliwie zbieraj kase...

1500 - glowica
1200 - kolektor rurowy
+ 1200 - walek z dzwigienkami
_____
4900

i ciagle masz seryjna elektronike...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Właśnie to samo powiedziałem kiedyś REN'owi jak staliśmy w kolejce do myjni i REN zachwycał się Subarką jaka to on śliczna.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”