
Obróbka głowicy GT
-
- Nowy
- Posty: 418
- Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Obróbka głowicy GT
Czy gt jest az tak ciezko zrobic ze jedynym polecanym specjalista jest pan Chojnacki.Przeciez polerowanie glowicy, kanalow i rozwiercenie gniazd nie jest az tak skomplikowana sprawa a mimo to nie znam zadnej firmy która by oferowala mniej wiecej ten sam zakres obróbki glowicy co CHMS.Osobiscie bym sie pofatygowal i dowiedzial ale do Wa-wy to pewnie z jakies 400km bede mial wiec z góry dzieki za odpowiedz 

- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
w gt u jacka chojnackiego nie ma mowy o planowaniu glowicy, ktore samo w sobie nie jest wcale rewelacyjnym pomyslem... przy seryjnym walku. cala moc ktora bierze sie z gt w chojnacki motor system bierze sie z odpowiedniej obrobki glowicy - wypolerowac i nablyszczyc to zadnen problem. know-how to troche wiecej!
c20rsa, czlowieku meeen!
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
jest jeszcze jedna rzecz, ktora bardzo mocno odroznia robote p. Jacka od roboty tych, co uwazaja, ze to zadna filozofia tu i tam wypolerowac i wyszlifowac.. trwalosc silnika. spokojnie mozna powiedziec, ze przerobka gt wydluza zywotnosc silnika. te silniki sa do jezdzenia, nie do buchania plomieniami. chociaz buchajacy plomieniami Chojnacki tez by pewnie zrobil
mniej wiecej jak jego cienki do rajdow.. to jest dopiero masakra: pojemnosc 996,5 ccm, 116 KM przy 9600 RPM
nie mam pytan 




- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja zaplacilem 1500 i cena ta obejmowala nie tylko robocizne (obrobka gt) ale zdjecie glowicy, pozniejsze jej zamontowanie, komplet uszczelek
(gora silnika), nowe inne zawory... glowica nie zostala splanowana, otrzymalem gwarancje z ktorej bardzo chetnie korzystalem - dwukrotnie (bez zadnej doplaty) prosilem o zdjecie glowicy i sprawdzenie czy oby na pewno wszystko jest ok... to byl okres mojej przygody z "idz pan w chuj" strumienica i silnik zaczynal palic olej... ale nie przez glowice tylko pierscienie went bye bye...
(gora silnika), nowe inne zawory... glowica nie zostala splanowana, otrzymalem gwarancje z ktorej bardzo chetnie korzystalem - dwukrotnie (bez zadnej doplaty) prosilem o zdjecie glowicy i sprawdzenie czy oby na pewno wszystko jest ok... to byl okres mojej przygody z "idz pan w chuj" strumienica i silnik zaczynal palic olej... ale nie przez glowice tylko pierscienie went bye bye...
c20rsa, czlowieku meeen!
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie jest to takie bardzo trudne... troche odlaczania przewodow, rurek, kabelkow i ktos przytomniejszy jest w stanie zrobic to nawet samemu ale to nie zmienia faktu ze generalnie w warsztatach za samo zdjecie i zalozenie ponowne glowicy biora nie mniej niz 400 zl.
gt to ingerencja w glowice, kolektor ssacy i urzadzenie wtryskowe ew. wtryskiwacze...
gt to ingerencja w glowice, kolektor ssacy i urzadzenie wtryskowe ew. wtryskiwacze...
c20rsa, czlowieku meeen!
-
- Nowy
- Posty: 418
- Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Chyba nikomu tu nie chodzilo o robienie tego sobie samemu czy za 0,7
Chodzi o to czy zrobienie gt jest az tak trudne ze tylko slychac o CHMS (jeszcze nie slyszalem przynajmniej na tym i innych forach zeby ktos cos innego zaproponowal).Ciekawi mnie poprostu czy na slasku zrobi mi ktos gt tak aby parametry byly podobne do glowicy np. Wowa.

- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
doswiadczenie i marka robi swoje... dlatego ludzie do ktorych i ja sie zaliczam polecaja chms... mysle, ze mozesz sprobowac powierzyc to komus innemu ale to jest loteria... ide o zaklad ze to co zrobia to przepoleruja gladz glowicy i splanuja ja i powiedza - bedzie mocniejszy. na zachodzie powazne garaze tuningowe tez robia glowice i to baaaardzo pozadnie i tez sie bardzo pozadnie cenia... troche trzeba zrobic, zeby sie nauczyc takich modyfikacji... popsuc jest latwo...
swoja droga to moja glowica chms do x14sz jest na sprzedaz. cena 1500 zl czyli taka ile samej modyfikacji, a sprzedaje cala glowice. po zdjeciu swojej mozesz ja sprzedac... srednia rynkowa cena glowicy to okolo 500 zl i w gore...
moja glowica jest 100% pewna, szczelna, bez jakiegokolwiek erroru do wziecia wraz z egr'em, zaworami, walkiem, etc.
swoja droga to moja glowica chms do x14sz jest na sprzedaz. cena 1500 zl czyli taka ile samej modyfikacji, a sprzedaje cala glowice. po zdjeciu swojej mozesz ja sprzedac... srednia rynkowa cena glowicy to okolo 500 zl i w gore...
moja glowica jest 100% pewna, szczelna, bez jakiegokolwiek erroru do wziecia wraz z egr'em, zaworami, walkiem, etc.
c20rsa, czlowieku meeen!
-
- Nowy
- Posty: 418
- Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Szwagier przy gt mozesz miec seryjnego walka.
Wow hmmm twoja glowica 1500 sciagniecie glowicy(tak jak napisales) 400 no i jeszcze uszczelka jesli nic by jeszcze nie wyskoczylo co jest watpliwe to z 1500 robi sie 2000
.A tak przy okazji przy twojej zmianie na mpi móglbys porobic jakies zdjecia,lub zdac jakas relacje z prac (co gdzie i jak i za ile
)bo bardzo mnie ten temat interesuje z góry dzieki
Pozdrawiam
Wow hmmm twoja glowica 1500 sciagniecie glowicy(tak jak napisales) 400 no i jeszcze uszczelka jesli nic by jeszcze nie wyskoczylo co jest watpliwe to z 1500 robi sie 2000



Pozdrawiam
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
przy gt walek jest seryjny... dopiero wersja gtx obejmuje wymiane walka, dalsze korekty glowicy - w tym planowanie ktore jest wymagane przez nowy walek...
cena jest do negocjacji... poza tym nie zapominaj ze Twoja glowica Ci zostaje i mozesz ja sprzedac. przy tej glowicy nie trzeba nic robic... o odpowiednio tanie uszczelki gory silnika moze zadbac w kazdej chwili wow opel-parts
Puch dzis mi wlasnie zaproponowal zrobienie foto relacji z mpi konwersji i z calej reszty zabawy z moim silnikiem z czego z radoscia mam zamiar skorzystac. mam juz troche czesci w domu, wiec niebawem pierwsza czesc relacji - pokaze Wam co udalo sie zgromadzic...
cena jest do negocjacji... poza tym nie zapominaj ze Twoja glowica Ci zostaje i mozesz ja sprzedac. przy tej glowicy nie trzeba nic robic... o odpowiednio tanie uszczelki gory silnika moze zadbac w kazdej chwili wow opel-parts

Puch dzis mi wlasnie zaproponowal zrobienie foto relacji z mpi konwersji i z calej reszty zabawy z moim silnikiem z czego z radoscia mam zamiar skorzystac. mam juz troche czesci w domu, wiec niebawem pierwsza czesc relacji - pokaze Wam co udalo sie zgromadzic...
c20rsa, czlowieku meeen!
- Szwagier
- Weteran
- Posty: 1053
- Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja w swojej strzale ze znajomym zmienialem uszczelke pod glowica i uwazam ze nie ma wiekszej filozofii w montazu i demontazu glowicy,fakt ze trzeba wiedziec pewne rzeczy.wow pisze:w warsztatach za samo zdjecie i zalozenie ponowne glowicy biora nie mniej niz 400 zl.
A 400 to bardzo duzo :0

Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
[quote="Szwagier"Ja w swojej strzale ze znajomym zmienialem uszczelke pod glowica i uwazam ze nie ma wiekszej filozofii w montazu i demontazu glowicy,fakt ze trzeba wiedziec pewne rzeczy.
A 400 to bardzo duzo :0[/quote]
jesli chcecie moge bardzo szczegolowo opisac procedure zdejmowania i zakladnia glowicy... oczywiscie jesli komus mialoby sie to przydac, bo to jednak troche pisania jest...
A 400 to bardzo duzo :0[/quote]
jesli chcecie moge bardzo szczegolowo opisac procedure zdejmowania i zakladnia glowicy... oczywiscie jesli komus mialoby sie to przydac, bo to jednak troche pisania jest...
Ostatnio zmieniony 16 mar 2003, o 04:08 przez wow, łącznie zmieniany 1 raz.
c20rsa, czlowieku meeen!
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak nie masz co robic to pisz i wrzuc do topicu warsztat, kiedys moze sie to przydac 

Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Iza to żadna tajemnica ...
A zgłaszać go nie będziemy bo to nie fair. Niech go sami wypatrzą




była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
tak jak obiecalem - zdejmowanie glowicy how to...
glowice zdejmujemy zawsze z zimnego silnika czyli studzimy przez jakies 3 godzinki...
1. odlaczyc przewod masowy akku
2. spuszczamy ciecz chlodzaca zdejmujac dolny przewod gumowy - plyn dobrze jest zebrac do czystego naczynia aby potem wlac go ponownie
3. zdejmujemy gorny przewod chlodnicy
4. wymontowujemy puszke filtra powietrza wraz z przewodem dolotowym
5. odlaczamy od glowicy wszystkie przewody gumowe ukladu chlodzenia, przewody elektryczne, itp.
6. linke gazu odpinamy od obudowy przepustnicy
7. odpianamy przewody paliwowe pamietajac o zaznaczeniu doplywu i odplywu - zatykamy otwory
8. zdjac pasek wieloklinowy napedu alternatora, pompy wspomagania, zdjac kolo pasowe
9. zdjac oslone paska rozrzadu
10. obrocic wal korbowy i ustawic tlok 1 cylindra w polozenie zwrotu zewnetrznego
11. wlaczyc 5 bieg i zaciagnac hamulec reczny
12. odkrecic pokrywe walka rozrzadu
13. zwolnic naciag paska rozrzadu i zdjac z kola walka rozrzadu
14. blokujac walek rozrzadu zdjac kolo walka rozrzadu
15. nastepnie tylna obudowe napedu rozrzadu
16. odkrecic i odlaczyc kolektor wydechowy lub tylko rure laczaca sie przy kolektorze, odlaczyc sonde lambda
17. odkrecic sruby glowicy przechodzac spiralnie od zewnatrz do srodka, w pierwszym przejsciu luzowac o 1/4 obrotu, nastepnie o 1/2 obrotu
kolejnosc odkrecania srub
1 5 9 8 4
2 6 10 7 3
18. zdjac z glowicy obudowe walka rozrzadu, wyjac dzwigienki, podkladki trzonkow oraz popychacze
19. zdjac glowice z bloku, jesli uszczelka jest przyklejona nalezy poruszyc glowice lekkimi uderzaniami mlotka z tworzywa sztucznego. w zadnym wypadku nie rozdzielamy glowicy za pomoca ostrych narzedzi - zastanawia mnie to troche, be przeciez sa wyciecia do oddzielenia glowicy... no ale tak jest zgodnie z prawidlami.
20. zdjac uszczelke glowicy
21. usunac z cylindrow nie strzepiaca sie szmatka ewentualne slady oleju czy cieczy chlodzacej
22. powierzchnie przylegania uszczelki oczyscic z resztek uszczelki tepym narzedziem lub odpowiednim srodkiem - nie zdzierac metalu!
23. odtluscic powierzchnie przylegania
24. wyjac nowa uszczelke z opakowania i polozyc na kadlubie napisem top do gory - sprawdz czy tlok 1 cylindra jest w polozeniu zz jak na poczatku. uszczelke wyjmij tuz przed montazem, tak aby wczesniej sie nie utlenila (jesli metalowa)
25. polozyc glowice na bloku
26. wlozyc popychacze, dzwigienki i cala reszte jesli pamietasz jeszcze jak to zlozyc...
27. odtluscic miejsce styku z glowka obudowy walka
28. na powierzchnie glowicy naniesc cienka warstwe uszczelniacza
29. ustawic walek rozrzadu tak aby krzywki 1 cylindra zajely polozenie zamkniecia zaworow
30. ustawic obudowe walka rozrzadu i po zalozeniu nowych srub ropoczac skrecanie do momentu zetkniecia lbow z powierzchnia obudowy
31. sruby glowki dokrecac w kolejnosci odwrotnej do tej przy demontazu w nastepujacych fazach...
1 faza - moment 25Nm
2 faza - kat 60 stopni
3 faza - kat 60 stopni
4 faza - kat 60 stopni
32. przykrecic tylna obudowe paska rozrzadu (12 Nm)
33. przykrecic kolo rozrzadu (45 Nm)
34. zalozyc pasek rozrzadu i napiac go - pamietajcie ze napiecie dobrze zmierzycie tylko odpowiednim przyrzadem
35. przykrecic pokrywe napedu rozrzadu
36. zalozyc nowe swiece
37. podlaczac wszystkie kable, rurki, itp.
38. nie zapomnijcie o wydechu
39. napelnic uklad chlodzenia i odpowietrzyc go
40. pisalem o przewodach paliwowych??? jesli nie to pamietajcie o nich i o lince gazu
41. teraz pasek klinowy, pucha filtra powietrza, masa akumulatora i...
gotowe!
42. uruchomic silnik, zaczekac az sie nagrzeje, sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzenia, po wystygnieciu silnika wyrownac poziom cieczy chlodzacej.
glowice zdejmujemy zawsze z zimnego silnika czyli studzimy przez jakies 3 godzinki...
1. odlaczyc przewod masowy akku
2. spuszczamy ciecz chlodzaca zdejmujac dolny przewod gumowy - plyn dobrze jest zebrac do czystego naczynia aby potem wlac go ponownie
3. zdejmujemy gorny przewod chlodnicy
4. wymontowujemy puszke filtra powietrza wraz z przewodem dolotowym
5. odlaczamy od glowicy wszystkie przewody gumowe ukladu chlodzenia, przewody elektryczne, itp.
6. linke gazu odpinamy od obudowy przepustnicy
7. odpianamy przewody paliwowe pamietajac o zaznaczeniu doplywu i odplywu - zatykamy otwory
8. zdjac pasek wieloklinowy napedu alternatora, pompy wspomagania, zdjac kolo pasowe
9. zdjac oslone paska rozrzadu
10. obrocic wal korbowy i ustawic tlok 1 cylindra w polozenie zwrotu zewnetrznego
11. wlaczyc 5 bieg i zaciagnac hamulec reczny
12. odkrecic pokrywe walka rozrzadu
13. zwolnic naciag paska rozrzadu i zdjac z kola walka rozrzadu
14. blokujac walek rozrzadu zdjac kolo walka rozrzadu
15. nastepnie tylna obudowe napedu rozrzadu
16. odkrecic i odlaczyc kolektor wydechowy lub tylko rure laczaca sie przy kolektorze, odlaczyc sonde lambda
17. odkrecic sruby glowicy przechodzac spiralnie od zewnatrz do srodka, w pierwszym przejsciu luzowac o 1/4 obrotu, nastepnie o 1/2 obrotu
kolejnosc odkrecania srub
1 5 9 8 4
2 6 10 7 3
18. zdjac z glowicy obudowe walka rozrzadu, wyjac dzwigienki, podkladki trzonkow oraz popychacze
19. zdjac glowice z bloku, jesli uszczelka jest przyklejona nalezy poruszyc glowice lekkimi uderzaniami mlotka z tworzywa sztucznego. w zadnym wypadku nie rozdzielamy glowicy za pomoca ostrych narzedzi - zastanawia mnie to troche, be przeciez sa wyciecia do oddzielenia glowicy... no ale tak jest zgodnie z prawidlami.
20. zdjac uszczelke glowicy
21. usunac z cylindrow nie strzepiaca sie szmatka ewentualne slady oleju czy cieczy chlodzacej
22. powierzchnie przylegania uszczelki oczyscic z resztek uszczelki tepym narzedziem lub odpowiednim srodkiem - nie zdzierac metalu!
23. odtluscic powierzchnie przylegania
24. wyjac nowa uszczelke z opakowania i polozyc na kadlubie napisem top do gory - sprawdz czy tlok 1 cylindra jest w polozeniu zz jak na poczatku. uszczelke wyjmij tuz przed montazem, tak aby wczesniej sie nie utlenila (jesli metalowa)
25. polozyc glowice na bloku
26. wlozyc popychacze, dzwigienki i cala reszte jesli pamietasz jeszcze jak to zlozyc...
27. odtluscic miejsce styku z glowka obudowy walka
28. na powierzchnie glowicy naniesc cienka warstwe uszczelniacza
29. ustawic walek rozrzadu tak aby krzywki 1 cylindra zajely polozenie zamkniecia zaworow
30. ustawic obudowe walka rozrzadu i po zalozeniu nowych srub ropoczac skrecanie do momentu zetkniecia lbow z powierzchnia obudowy
31. sruby glowki dokrecac w kolejnosci odwrotnej do tej przy demontazu w nastepujacych fazach...
1 faza - moment 25Nm
2 faza - kat 60 stopni
3 faza - kat 60 stopni
4 faza - kat 60 stopni
32. przykrecic tylna obudowe paska rozrzadu (12 Nm)
33. przykrecic kolo rozrzadu (45 Nm)
34. zalozyc pasek rozrzadu i napiac go - pamietajcie ze napiecie dobrze zmierzycie tylko odpowiednim przyrzadem
35. przykrecic pokrywe napedu rozrzadu
36. zalozyc nowe swiece
37. podlaczac wszystkie kable, rurki, itp.
38. nie zapomnijcie o wydechu
39. napelnic uklad chlodzenia i odpowietrzyc go
40. pisalem o przewodach paliwowych??? jesli nie to pamietajcie o nich i o lince gazu
41. teraz pasek klinowy, pucha filtra powietrza, masa akumulatora i...
gotowe!
42. uruchomic silnik, zaczekac az sie nagrzeje, sprawdzic szczelnosc ukladu chlodzenia, po wystygnieciu silnika wyrownac poziom cieczy chlodzacej.
c20rsa, czlowieku meeen!