Strona 1 z 1

Jak odkręcić śrubę

: 9 kwie 2003, o 19:49
autor: rozzobike
Witam...

Zapewne wielu z was przeklina super pomysł opla na zastosowanie srub gwiazdkowych zamiast normalnych na krzyżak bądż na zwykły srubkokręt.....ja juz sie zaczynam wkurzac...

Mam w corsie B 3 drz. składane tylne oparcie 1/3 na 2/3 , problem w tym ,że ta mała , prawa połówka oparcie gdzieś sie zablokowała , tzn guzik sie wciska , coś tam słychać w oparciu , ale nie da sie odblokować oparcia:-(
juz wszystkiego próbowałem , doszedłem do wniosku, że najłatwiej odkręcić kotwiczenie blokady zamocowane do nadkola (pod zaślepką , tuż obok górnego mocowania tylnego amortyzatora) , pomysł jest ok (tak mi sie wydaje) ale jak odkręcić tą cholerną srubę??? juz jeden gwiazdkowy stał sie okrągły :-( psikam WD-40 i nic....macie jakiś pomysł ??? gdzie można kupić fajny klucz do tego??? a może po prostu podskoczyć w ten weekend do salonu na bezpłatny przegląd i poprosić jakiegoś serwisanta o poluzowanie tej sruby??? jak myślicie - łykną to ???

Pozdrawiam
Rozzobike

: 9 kwie 2003, o 20:06
autor: - beny -
Przede wszystkim nie ma co oszczedzac na torxie (owy gwiazdkowy kluczyk)... kup jakis solidny wytwor - bynajmniej nie za 10 czy 20 pln za kpl bo to zwykla kicha, latwo sie obrabiajaca... w miare dobre sa wyroby z OBI z oznaczeniem "profi plus"... kupujesz bita (sama koncowke) i zapinasz to do wkretarki - maja one spory moment obrotowy, poza tym jesli tylko sruba drgnie to reszta juz pojdzie sila rozpedu.

: 9 kwie 2003, o 21:42
autor: CRITERS
Możesz spróbować wsadzić klucz w śrubę i uderzyc parę razy w ten klucz młotkiem - mi zawsze pomagało. Możesz spróbować dokręcić tak jak by śrube a następnie jak się da dokrecić (lekko się ruszy) to juz w drugą strone wtedy pójdzie ......... jest wiele sposobów tylko trzeba mieć też porządne narzędzia. A co do wkrętarki to fakt że to dobre urządzenie tylko trzeba uważać z ustawieniem sprzegła ponieważ raz jak przesadziłem to ukręciło mi łebek. :-D :-D :-D :-D :-D

: 9 kwie 2003, o 22:46
autor: - beny -
CRITERS pisze:A co do wkrętarki to fakt że to dobre urządzenie tylko trzeba uważać z ustawieniem sprzegła ponieważ raz jak przesadziłem to ukręciło mi łebek. :-D :-D :-D :-D :-D
To fakt... moja Bosch'ka 18V spoko ukreca lebki w srubach fi6.

: 9 kwie 2003, o 23:20
autor: rozzobike
a 500V bosch tez ukręci????? chyba też - co ????
kurcze-jak podjade do Fijałkowskiego w Rybniku powiem aby mi to za friko poluzowali- zobacze efekt- i powiadomie z ciekowości tu wszystkich

: 11 kwie 2003, o 13:50
autor: TS
Ja ze śrubą z takim łbem poradziłem sobie płaskim kluczem oczkowym 8 mm.

: 12 kwie 2003, o 16:03
autor: Thaurin
Chyba mialem to samo z siedzeniem, tyle ze Corsa 5d... Tez bylo ciezko, bo kluczow torxowych u mnie niet... ale kupilem sobie wlasnie taki za jakies 10 zetek, dobrze sie zaparlem i jakos sie udalo :)
Swoja droga, to musialem rozebrac cale oparcie, zeby odblokowac ta zapadke i bylo z tym niemalo roboty... powodzenia

no no no ;-)))

: 13 kwie 2003, o 23:55
autor: rozzobike
i..byłem w ASO opla Fijałkowski w Rybiku ;-) qrcze- naprawde mnie zaskoczyli- zrobili mi w ramach darmowego przeglądu weekendowego test amorków, ponadto posprawdzali płyny (chłodniczy i hamulcowy takimi sprytnymi urządzeniami) naciąg paska klinowego ( troszke go podciągnął) zawieszenie i całą reszte ;-) Sami od siebie - nawet sie do tego przyłożyli-moge zaręczyć bo byłem przy tym na hali ;-)


a nie szczęsna śruba - poprosiłem i bez żadnych problemów mi ją zluzował i powiedział co i jak zrobić ;-))) Brawo- oby takich ASO wiecej...


A co do wymiany- :
- filtr kabinowy ( u nich 85 pln, ja zrobie za 35 ;-) )
- w przyszłości- 3-4 msc tylne amorki - zeszły ponizej 20% (myśle co by założyć oryginalne GM- mają to w tych usługach błyskawicznych za 299pln całość z robocizną ( tanie???czy nie?? )
i tyle usterek w mojej corsicy ;-)


aha - a co do pasków rozrządu- to do rocznika 1996 zaleca sie co 60 tys , od 1997 - co 120 tys lub co 8 lat - tak, że jeszcze sobie podaruje ;-)

Pozdrawiam

Re: no no no ;-)))

: 14 kwie 2003, o 11:34
autor: - beny -
rozzobike pisze:i..byłem w ASO opla Fijałkowski w Rybiku ;-) qrcze- naprawde mnie zaskoczyli- zrobili mi w ramach darmowego przeglądu weekendowego test amorków, ponadto posprawdzali płyny (chłodniczy i hamulcowy takimi sprytnymi urządzeniami) naciąg paska klinowego ( troszke go podciągnął) zawieszenie i całą reszte ;-) Sami od siebie - nawet sie do tego przyłożyli-moge zaręczyć bo byłem przy tym na hali ;-)

a nie szczęsna śruba - poprosiłem i bez żadnych problemów mi ją zluzował i powiedział co i jak zrobić ;-))) Brawo- oby takich ASO wiecej...
Wyjatek stanowi regule... ASO to i tak ignoranci i partacze.
rozzobike pisze:- w przyszłości- 3-4 msc tylne amorki - zeszły ponizej 20% (myśle co by założyć oryginalne GM- mają to w tych usługach błyskawicznych za 299pln całość z robocizną ( tanie???czy nie?? )
Za ta kase mozesz miec Sachs'y Advantage - gaz.-olej... wybor nalezy do Ciebie

: 14 kwie 2003, o 14:04
autor: rozzobike
napisz coś wiecej o tych amorkach sachs'a????
godne uwagi???? - jaka zywotność, usterkowość, jakie modele i gdzie.

To mówisz że do 300pln zmieszcze sie w cenie czesci razem z montazem ???no no...moze warto sie zastanowic?? ;-)

: 15 kwie 2003, o 10:38
autor: - beny -
Rozzo... pol klubu smiga na sachsach, a ty sie pytasz o cos wiecej (przejrzyj starsze posty)... jak na moj gust o niebo lepsze od olejowej serii... a co do kosztow to zeszlego sezonu bralem je w Gliwicach po 119zeta/szt, wiec za 300zeta/all to sie zmiescisz i z wymiana.