Przekładnia kierownicza

Wszystkie informacje o elementach układu kierowniczego Corsy B.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Przekładnia kierownicza

Post autor: _balt_ »

jak w temacie panowie nie wiem co jest tego wina a wiec problem wyglada tak po stuczce ktora mialem pare miesiecy temu wymieniono mi przekadnie i dzieje sie teraz dziwna zecz przy skrecaniu w prawo na maxa jest wszytko oki to znaczy kierownica po puszczeniu jej z rak wraca do swojego polozenia pierwotnego (znaczy kierunek jazdy na wprost i jest oki ) problem pojawia sie przy skrecie w lewo na max krecac kierownica prawied dokonca ukalda kierowniczy zachowuje sie dziwnie bo skret dochodzi do poewnego momentu(uklad bez wspomagania) a potem kirownica leci bezwladnie sobie sam nie uzywajac sily do konca (skretu )i aby wrucila do polozenia (jazdy na wprost) mussze wlozyc dosc dorzo sily zeby odkrecic kierownice w druga strone nie wiem czy dosc jasno opisalem problem ale moze ktos cos wie co z tym zrobic a cha jeszcze jedno zbierznosc jest oki bo po naprwie corsy odrazu pojechala na przeglad i wyszlo wszystko ok , wiec moze to jest kwestia wyregulowania przekladni bo mam wrazenie ze jest maly promien skretu na tej nowej przekaldni pomozcie prosze moze ktos cos wie w tym gteacie
- beny -
Nowy
Posty: 332
Rejestracja: 14 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Ślonsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: - beny - »

hm... balt... nie do konca rozumiem w czym rzecz, wiec zaczne z drugiej strony
1. czy w obie strony masz tyle samo obrotu?... chyba 2,75
2. czy sa luzy na przekladni w polozeniu neutralnym (jazda na wprost)?
3. przekladnia nowa, czy uzywka?
4. ile to jest krecac w lewo prawie do konca?... 1 obrot, 2?
5. co to znaczy leci bezwladnie?... daje sie lekko krecic z jednoczesnym obrotem kol?... kierownica sie kreci, a kola nie?... more info needed
6. na przegladzie sprawdzali Ci zbieznosc??? :0 ... pierwsze slysze... gosc spojrzal i stwierdzil, ze jest ok czy zalozyl sprzet i faktycznie pomierzyl katy???

Give us more info then we give you a solution :oko: :-D
Beny CTM #081
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

wiec tak leci to znaczy skrecam do pewnego momentu silal rak a od pewnego momentu zaczyna sama skrecac do oporu i zeby wrcila do polozenia na wprost musze uzyc troche sily ( przkaldnia sie nie zacina) jest nowa zbierznosc ustawiali na przyzadach zaraz sie przejade sprawdze ile obrotuw do konca robie w jedna i w druga strone
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

Balt zakladales ostatnio zawieche moze to wplynelo na dziwna zachowanie ukladu kierowniczego...... :oko:
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

obrot kierownicy w obie strony cos trche wiecej niz 1.5 borotu
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

osman14 pisze:Balt zakladales ostatnio zawieche moze to wplynelo na dziwna zachowanie ukladu kierowniczego...... :oko:
dzialo sie to wczesniej tez zawiecha nie ma do tego nic ale przed zmiana maglownicy nie bylo tego
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

cos musisz miec zle poskladane bo wyglada na to, ze kola skrecaja sie ponad norme i wtedy przy zakrecaniu jest taki efekt ze kierownica leci nagle sama do oporu ciezko jest wyprostowac i najczesciej stajesz bokiem :)
c20mboT
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

bo jeszcze jeden epizod tego jest jak skrece w ta jedna strone to mi kolo strasznie drze o asfalt slychac to tak jak by opone zdzieralo i to mocno normalnie robiac to na parkingu jakims moglbym wysiasc z sachodu i on by sie sam do okoloa krecil napewno sama ta kierownica nie odbije
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

balt cały czas nie napisałeś czy wsadzili Ci nówkę czy używkę.
IMO to masz przestawienie na maglownicy, jeśli regenaracja to kiepsko zrobiona, i uważaj na jazdę z tym bo w extremalnych sytuacjach może to być very dangerous.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

jesli chodzi o przkladnie jest to nowka ale bylem dzis ukilu blacharzy i stwierdzili to samo jutro jade na ponowne sprawdzenie zbierznosci i teraz najwazniejsze ustawienie katow(nie mozliwe podobo w corsach sie tego nie ustawia) ajednak po sluczce ktora mialem mogl sie delikatnie przesunac macperson wiec podobno rozwierca sie otwory mocujace amortyzator i ustawia sie je jutro napisze jakie wyniki
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: REN »

Balt rob wszystko tylko nic nie rozwiercaj! pozniej jeden kraweznik i wszystkie ustawienia szlag trafi! wiem co mowie bo mi "magicy" powycinali tzw. fasolki zeby mozna bylo wszystko ustawic i efekt byl tego taki ze trzeba bylo wszystkie rozwiercone czesci wymieniac :/
c20mboT
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

hmm no to co zrobic zeby ustawic katy jak w corsie sa nieregulowane :placz:
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie ustawiac. ja nie ustawialem i jest dobrze. bardzo dobrze, bo lekko ujemnie. zbieznosc na rowe zero.
a jak masz walnieta kolumne, to ja sie poddaje.. w sumie nie bardzo wiem, co tam moze byc walniete.. moze amortyzator?

NIE ROZWIERCAJ! fasolki to rzeczywiscie nienajlepszy pomysl.. ciezko wymienic czesc amortyzatora, w ktorej wycieto otwor - szczegolnie, ze najczesciej jest ona zespawana z reszta goleni zewnetrznej..
Obrazek
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

o ile się oriętuję, to są śróby na których można regulować...
Jedrus
Swój
Posty: 545
Rejestracja: 27 sie 2002, o 13:20
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Jedrus »

Oczywiście Adaś że masz rację - są śruby specjalne mimośrodowe które pozwalają na regulację (oczywiście po fachowym wykoaniu fasolek).
O ile się orientuję to nawet H&R zają się produkcją takich specjalnych śru regulacyjnych.
Łódź wikingów i taczanka (ale Opel i też czarny) :)
CTM#119
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

DZIEKI BOGU katy sa oki nie trzeba robic fasolek . hmm no i jest przyczyna ale do konca nie wiadomo czy to juz bedzie to napewno .bylem dzisiaj zbierznosc ustaiwona katow nie trzeba bylo rozwiercac bo jak pisalem sa oki przyczyna juz wujasniam po stluczce mam cytuje " podgiety wąs zwrotnicy lewej" co to ? jest to ta czesc w ktora wchodzi koncowka drazka kierowniczego z jednej strony roznica od opony do kocowki wchadza 2 pace a z drugiej jeden palec . nastepa zecz czy "zwrotnica od A pasuje do B (latwiej zalatwic) :grin: i teraz bede niegrzeczny bo nie powinienem tego tu umieszczac ale poco pisac dwa posty wiec tak moze ktos ma uzywana zwrotnice lewa prosze o odzew?
Awatar użytkownika
zgubek
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 10 maja 2002, o 17:08
Lokalizacja: kiedys Ursynow teraz Zoliborz ;)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: zgubek »

U góry jest taki dział kupie-sprzedam hehe :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

zgubek ma racje, balt nie rob lipy ... :-D
Awatar użytkownika
zgubek
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 10 maja 2002, o 17:08
Lokalizacja: kiedys Ursynow teraz Zoliborz ;)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: zgubek »

Pooh blokuj temat... :grin: :grin: :grin:
UcHO
Weteran
Posty: 1369
Rejestracja: 25 paź 2002, o 20:04
Lokalizacja: Białystok / Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UcHO »

Za złamanie zasad regulaminu, proszę moderatora o zablokowanie użytkownika o ksywce (nicku) _balt_ i doblokowaniu zaraz ponownie :-P :-P :-P
Albo lepiej go wogóle wyrzucić :-P :grin:
Awatar użytkownika
_balt_
Weteran
Posty: 1017
Rejestracja: 19 paź 2002, o 07:19
Lokalizacja: Ostroleka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: _balt_ »

idzcie sobie pobiegac hehehehe :grin: :grin: :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Kierowniczy”