Od czego zaczac Tuning 1.2 16V B-silnik!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
-
fabryk
- Nowy
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
- Lokalizacja: Warszafka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Od czego zaczac Tuning 1.2 16V B-silnik!
Witam!
wiem ze temat bardzo rozlegly i ze duzo bylo o tym pisane ale chcialbym to do kupy zgromadzic!
Chodzi mi o to jak zaczac tuningowac samochodzik zeby mial lepsze osiagi za niewielka cene!(np wywalajac kata)
jak mozecie to piszcie co i jak i ewentualny przyrost mocy i ceny!
z gory dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam
wiem ze temat bardzo rozlegly i ze duzo bylo o tym pisane ale chcialbym to do kupy zgromadzic!
Chodzi mi o to jak zaczac tuningowac samochodzik zeby mial lepsze osiagi za niewielka cene!(np wywalajac kata)
jak mozecie to piszcie co i jak i ewentualny przyrost mocy i ceny!
z gory dzieki za podpowiedzi
Pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
-
fabryk
- Nowy
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
- Lokalizacja: Warszafka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak dobrze pojdzie zawieszenie po wakacjach bedzie juz zrobione a heble dopiero jak te beda juz do dupy....co nastapi pewnie niedlugo...co to filtra to ja chce stozkowy z dolotem!markos pisze:jak juz zrobisz zawieszenie i hamulce to zacznij inwestowac w silnik dopiero, a na pocieszenie kup sobie wkladke k&n na poczatek.
takie moje zdanie. okreslilbym to mianem bezpiecznego tuningu.
zanim cokolwiek dlubne u siebie kupie nowe heble. zawieszenie juz mam zrobione.
pozdrawiam i dzieki za info
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
stozek z dolotem da ci przy takim silniku przyrost mocy w granicy bledu pomiaru, no moze troche przesadzilem... a jesli nie, to max 2%. cieszysz sie? ja ogromnie. dlatego mam wkladke.
wydech to inna sprawa. ale efekty daje dopiero CALOSC, czyli od kolektora 4-2-1 do tlumika koncowego wraz z metalowym katalizatorem. wymiana samego tlumika da ci w zasadzie tylko inne brzmienie silnika..
wracajac na chwile do katalizatora - ja sie jakos nauczylem od chojnackiego i zawsze go cytuje: "usuniecie katalizatora to pierwszy gwozdz do trumny silnika". mnie przekonal.
heble: koniecznie. jesli masz zamiar szybko jezdzic to wypadaloby tez, zebys mogl sie tak samo szybko zatrzymywac. kwestie bezpieczenstwa sa w tuningu chyba najwazniejsze..
ja jezdze osatnio zdecydowanie za szybko i dobre heble mi sie przydadza... jakos zawieszenie i szelki nie przekonuja mnie do powolnego jezdzenia.. nie mowie tu o miescie, w ktorym generalnie nie przekraczam 60, czasem 70, bo za mocno rzuca na spaxie
i tak na koniec: nie ma tuningu przez duze T za niewielka cene. albo placisz i masz dobrze, albo oszczedzasz i masz z dupy. tutaj mechanizm wzrostu ceny wraz ze wzrostem jakosci montowanych elementow niestety daje sie we znaki bardzo mocno...
wydech to inna sprawa. ale efekty daje dopiero CALOSC, czyli od kolektora 4-2-1 do tlumika koncowego wraz z metalowym katalizatorem. wymiana samego tlumika da ci w zasadzie tylko inne brzmienie silnika..
wracajac na chwile do katalizatora - ja sie jakos nauczylem od chojnackiego i zawsze go cytuje: "usuniecie katalizatora to pierwszy gwozdz do trumny silnika". mnie przekonal.
heble: koniecznie. jesli masz zamiar szybko jezdzic to wypadaloby tez, zebys mogl sie tak samo szybko zatrzymywac. kwestie bezpieczenstwa sa w tuningu chyba najwazniejsze..
ja jezdze osatnio zdecydowanie za szybko i dobre heble mi sie przydadza... jakos zawieszenie i szelki nie przekonuja mnie do powolnego jezdzenia.. nie mowie tu o miescie, w ktorym generalnie nie przekraczam 60, czasem 70, bo za mocno rzuca na spaxie
i tak na koniec: nie ma tuningu przez duze T za niewielka cene. albo placisz i masz dobrze, albo oszczedzasz i masz z dupy. tutaj mechanizm wzrostu ceny wraz ze wzrostem jakosci montowanych elementow niestety daje sie we znaki bardzo mocno...

- Szwagier
- Weteran
- Posty: 1053
- Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A ja popieram Markosa.Najbezpieczniej byloby zrobic hamulce i zawieche a potem myslec o przerobce silnika.
Ale jezeli na upartego chcesz cos przerabiac to na poczatek zrob przerobki "malo-efektowne",czyli wymien swiece,przewody WN,wkladka K&N lub stozek,koncowy tlumik,no i zamiast wycinania kata to wstaw nie wiem czy dobrze napisze, zamiennik metalowy o lepszym przelocie.
Ale jezeli na upartego chcesz cos przerabiac to na poczatek zrob przerobki "malo-efektowne",czyli wymien swiece,przewody WN,wkladka K&N lub stozek,koncowy tlumik,no i zamiast wycinania kata to wstaw nie wiem czy dobrze napisze, zamiennik metalowy o lepszym przelocie.

Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
-
fabryk
- Nowy
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
- Lokalizacja: Warszafka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
hehe ja doskonale zdaje sobie sprawe o kwestii bezpieczenstwa i kosztach tuningu ktore trzeba poniesc!nie mowie ze bede robil tantede i wkladal tanie gowno bo w zyciu tego nie zrobie!chodzi mi tutaj o jakies stare dobre sposoby typu przekrecanie zaplonu albo cos takiego!!!!markos pisze:stozek z dolotem da ci przy takim silniku przyrost mocy w granicy bledu pomiaru, no moze troche przesadzilem... a jesli nie, to max 2%. cieszysz sie? ja ogromnie. dlatego mam wkladke.
wydech to inna sprawa. ale efekty daje dopiero CALOSC, czyli od kolektora 4-2-1 do tlumika koncowego wraz z metalowym katalizatorem. wymiana samego tlumika da ci w zasadzie tylko inne brzmienie silnika..
wracajac na chwile do katalizatora - ja sie jakos nauczylem od chojnackiego i zawsze go cytuje: "usuniecie katalizatora to pierwszy gwozdz do trumny silnika". mnie przekonal.
heble: koniecznie. jesli masz zamiar szybko jezdzic to wypadaloby tez, zebys mogl sie tak samo szybko zatrzymywac. kwestie bezpieczenstwa sa w tuningu chyba najwazniejsze..
ja jezdze osatnio zdecydowanie za szybko i dobre heble mi sie przydadza... jakos zawieszenie i szelki nie przekonuja mnie do powolnego jezdzenia.. nie mowie tu o miescie, w ktorym generalnie nie przekraczam 60, czasem 70, bo za mocno rzuca na spaxie![]()
i tak na koniec: nie ma tuningu przez duze T za niewielka cene. albo placisz i masz dobrze, albo oszczedzasz i masz z dupy. tutaj mechanizm wzrostu ceny wraz ze wzrostem jakosci montowanych elementow niestety daje sie we znaki bardzo mocno...
aha i pytanko apropo odpowiedzi Szwagra ile kosztuja przewody WN???
pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
-
Feliks
- Nowy
- Posty: 418
- Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
- Lokalizacja: Knurów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
w 16v masz o tyle przej... ze przerobki w silniku sa o wiele drozsze niz w 8v np sportowe walki to koszt ok 1600 zrobienie glowicy tez jest drozsze itd itp. ale nikt nie mowil ze Tuning jest tani natomiast radosc z tego jest o wiele wieksza niz trud potrzebny do zarobienia tej kasy
. Jezeli masz zamiar robic cos w silniku to nie ma sensu zebys ruszal wydech bo jak parametry silnika sie zmienia to cala twoja kasa wlozona w tlumiki itp pojdzie sie pier......bo bylo to obliczane do seryjnego silnika.Jezeli myslisz o zalozeniu jakiegos chipa to robi sie to na samym koncu bo sam chip nie da ci zbyt wielkiego przyrostu mocy ale dzieki niemu bedziesz mogl zestroic wszystko to co pozmieniales i efekt bedzie o wiele wyrazniejszy
. Czyli wg mnie jezeli masz zamiar poprawic znacznie osiagi to zaczynasz od silnika a dopiero reszta , Jesli nie masz zamiaru wycisnac z niego duzej ilosci km to robisz dolot i kompletny wydech . Przy czym proponowalbym jezeli masz zamiar cos robic to zeby przynioslo to efekty to rob to od A do Z . Nie ma sensu robic kilku rzeczy na raz bo jak braknie ci kasy to jedyne co to sie wkurzysz ze tyle kasy wlozyles a i tak to gowno dalo bo jeszcze drugie tyle jest do wlozenia. Np. zaczynasz od zawiechy robisz liste tego co ci bedzie potrzebne , przyblizony koszt i zaczynasz . Skonczysz zawieche przechodzisz do nastepnego elementu Robiac to wszystko etapami bedziesz widzial efekty co bedzie cie motywowac do dalszych przerobek
takie jest moje zdanie pozdro
takie jest moje zdanie pozdro
-
fabryk
- Nowy
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
- Lokalizacja: Warszafka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
!!!
dzieki feliks
powiedz mi jaki masz silniczek???
a co do 16V to wiem ze przechlapane bo drogo no ale tak czy tak nie kupilbym 8V nigdy....(bez obrazy dla nikogo)!!!
pozdrawiam
dzieki feliks
a co do 16V to wiem ze przechlapane bo drogo no ale tak czy tak nie kupilbym 8V nigdy....(bez obrazy dla nikogo)!!!
pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
-
fabryk
- Nowy
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
- Lokalizacja: Warszafka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dobry tuning to dobry tuning i firmowy wiec prosze o jakies jedne z lepszychSzwagier pisze:To zalezy jakie.Championy ok 130-150
pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
-
fabryk
- Nowy
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
- Lokalizacja: Warszafka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
graba pisze:Panowie a ile kosztuje wkaładka K&N mniej więcej
jak dla mnie nie oplaca sie w to inwestowac ale ceny Ci podam
wkladka do Opla Corsy B kosztuje 220zl z moich zrodel!mysle ze ceny moga sie wachac maks 20zl
Pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja za swoje kable kable WN BOSCH Silicone Power zapłaciłem ponad 200 z tego co pamiętam ale u mnie były problemy z dopasowaniem i męczyliśmy się w wowem chyba z tydzień zanim spasowały. Mysiałem kupować każdy kabel oddzielnie bo komplet nie pasował.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
-
fabryk
- Nowy
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
- Lokalizacja: Warszafka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
aha rozumiem!a jeszcze bym poruszyl drazliwy temat swiec! NGK czy Briski??? Jezdzilem na NGK w Cinquecento sportingu i bylem zadowolony a co do Briskow to nie mam zadnego doswiadczenia...a co Wy o tym myslicie??sierak pisze:Ja za swoje kable kable WN BOSCH Silicone Power zapłaciłem ponad 200 z tego co pamiętam ale u mnie były problemy z dopasowaniem i męczyliśmy się w wowem chyba z tydzień zanim spasowały. Mysiałem kupować każdy kabel oddzielnie bo komplet nie pasował.
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
eeAdamXXL pisze:z katem radze upewnić się, bo o ile się nie myle, to np. w x14xe były katalizatory metalowe
normalne.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
hmmm.... to nie wiem 
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
1. markos dobrze gada... co do katalizatora zas to jest owszem tak, ze nie jest najlepszym pomyslem zeby go wyciac... ale nie majac recyrkulacji spalin nie zabije to silnika. ja osobiscie wycialem katalizator, ale... dopiero po tym jak zrobilem mpi i walek... katalizator i tak by sie posypal bo byl za maly do przeplywu spalin wiec zamiast go zniszczyc czysci spaliny Puch'a. wczesniej jakies 130 000 jezdzilem z katem najpierw ceramicznym potem metalowym
2. swiece: przede wszystkim dobrze dobrane i nie brisk (napisalem ngk - to blad, ngk to dobra firma) - efekt: zaden!
3. dolot ze stozkiem... hmmm... jesli zrobisz walki i bedziesz potrzebowal duzo powietrza na gorze dlaczego nie... w innym przypadku... i don't think so...
4. 8v nigdy??? no coz... wanna race???
2. swiece: przede wszystkim dobrze dobrane i nie brisk (napisalem ngk - to blad, ngk to dobra firma) - efekt: zaden!
3. dolot ze stozkiem... hmmm... jesli zrobisz walki i bedziesz potrzebowal duzo powietrza na gorze dlaczego nie... w innym przypadku... i don't think so...
4. 8v nigdy??? no coz... wanna race???
Ostatnio zmieniony 27 cze 2003, o 11:05 przez wow, łącznie zmieniany 1 raz.
c20rsa, czlowieku meeen!
-
REN
- Weteran
- Posty: 1597
- Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Re: Od czego zaczac Tuning 1.2 16V B-silnik!
ja tradycyjnie powiem ze zrobic swapafabryk pisze:Chodzi mi o to jak zaczac tuningowac samochodzik zeby mial lepsze osiagi za niewielka cene!(np wywalajac kata)
moze 1.4 8V? mam akurat do sprzedania kompletny silnik, ze skrzynia biegow i elektryka
c20mboT
-
fabryk
- Nowy
- Posty: 181
- Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
- Lokalizacja: Warszafka
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a moze ma ktos 1.0 12V??? bo taki by mi najlepiej odpowiadaGUMIS2000 pisze:z 75 koni cofnac sie na 60 koni to ciekawy pomysł
ja juz predej wymienił bym skrzynie
pozdr
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
