Od czego zaczac Tuning 1.2 16V B-silnik!

Rozmowy o Corsie. Tematy zwiazane z Klubem CorsaSport.pl. Dyskusje nie związane z Corsą umieszczamy w Luźnych Rozmowach!
Regulamin forum
PRZECZYTAJ: Główne Reguły CorsaSport.pl
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Od czego zaczac Tuning 1.2 16V B-silnik!

Post autor: fabryk »

Witam!

wiem ze temat bardzo rozlegly i ze duzo bylo o tym pisane ale chcialbym to do kupy zgromadzic!

Chodzi mi o to jak zaczac tuningowac samochodzik zeby mial lepsze osiagi za niewielka cene!(np wywalajac kata)

jak mozecie to piszcie co i jak i ewentualny przyrost mocy i ceny!

z gory dzieki za podpowiedzi

Pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

jak juz zrobisz zawieszenie i hamulce to zacznij inwestowac w silnik dopiero, a na pocieszenie kup sobie wkladke k&n na poczatek.
takie moje zdanie. okreslilbym to mianem bezpiecznego tuningu.
zanim cokolwiek dlubne u siebie kupie nowe heble. zawieszenie juz mam zrobione.
Obrazek
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

!markos pisze:jak juz zrobisz zawieszenie i hamulce to zacznij inwestowac w silnik dopiero, a na pocieszenie kup sobie wkladke k&n na poczatek.
takie moje zdanie. okreslilbym to mianem bezpiecznego tuningu.
zanim cokolwiek dlubne u siebie kupie nowe heble. zawieszenie juz mam zrobione.
jak dobrze pojdzie zawieszenie po wakacjach bedzie juz zrobione a heble dopiero jak te beda juz do dupy....co nastapi pewnie niedlugo...co to filtra to ja chce stozkowy z dolotem :)

pozdrawiam i dzieki za info
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

stozek z dolotem da ci przy takim silniku przyrost mocy w granicy bledu pomiaru, no moze troche przesadzilem... a jesli nie, to max 2%. cieszysz sie? ja ogromnie. dlatego mam wkladke.
wydech to inna sprawa. ale efekty daje dopiero CALOSC, czyli od kolektora 4-2-1 do tlumika koncowego wraz z metalowym katalizatorem. wymiana samego tlumika da ci w zasadzie tylko inne brzmienie silnika..
wracajac na chwile do katalizatora - ja sie jakos nauczylem od chojnackiego i zawsze go cytuje: "usuniecie katalizatora to pierwszy gwozdz do trumny silnika". mnie przekonal.
heble: koniecznie. jesli masz zamiar szybko jezdzic to wypadaloby tez, zebys mogl sie tak samo szybko zatrzymywac. kwestie bezpieczenstwa sa w tuningu chyba najwazniejsze..
ja jezdze osatnio zdecydowanie za szybko i dobre heble mi sie przydadza... jakos zawieszenie i szelki nie przekonuja mnie do powolnego jezdzenia.. nie mowie tu o miescie, w ktorym generalnie nie przekraczam 60, czasem 70, bo za mocno rzuca na spaxie :grin:
i tak na koniec: nie ma tuningu przez duze T za niewielka cene. albo placisz i masz dobrze, albo oszczedzasz i masz z dupy. tutaj mechanizm wzrostu ceny wraz ze wzrostem jakosci montowanych elementow niestety daje sie we znaki bardzo mocno...
Obrazek
Awatar użytkownika
Zynio
Swój
Posty: 529
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:32
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Miasto smoka (Kraków)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kontakt:

Post autor: Zynio »

ja zaczołem troche brutalnie ale pomogło jestem posiadaczem Vectyry z silnikiem 1,6i 75KM brakło mocy wiec założyłem strumienice dolotu z filtrem stoszkowym nabrał mocy i lepiej się wkręca w obroty
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

A ja popieram Markosa.Najbezpieczniej byloby zrobic hamulce i zawieche a potem myslec o przerobce silnika.
Ale jezeli na upartego chcesz cos przerabiac to na poczatek zrob przerobki "malo-efektowne",czyli wymien swiece,przewody WN,wkladka K&N lub stozek,koncowy tlumik,no i zamiast wycinania kata to wstaw nie wiem czy dobrze napisze, zamiennik metalowy o lepszym przelocie.
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

!markos pisze:stozek z dolotem da ci przy takim silniku przyrost mocy w granicy bledu pomiaru, no moze troche przesadzilem... a jesli nie, to max 2%. cieszysz sie? ja ogromnie. dlatego mam wkladke.
wydech to inna sprawa. ale efekty daje dopiero CALOSC, czyli od kolektora 4-2-1 do tlumika koncowego wraz z metalowym katalizatorem. wymiana samego tlumika da ci w zasadzie tylko inne brzmienie silnika..
wracajac na chwile do katalizatora - ja sie jakos nauczylem od chojnackiego i zawsze go cytuje: "usuniecie katalizatora to pierwszy gwozdz do trumny silnika". mnie przekonal.
heble: koniecznie. jesli masz zamiar szybko jezdzic to wypadaloby tez, zebys mogl sie tak samo szybko zatrzymywac. kwestie bezpieczenstwa sa w tuningu chyba najwazniejsze..
ja jezdze osatnio zdecydowanie za szybko i dobre heble mi sie przydadza... jakos zawieszenie i szelki nie przekonuja mnie do powolnego jezdzenia.. nie mowie tu o miescie, w ktorym generalnie nie przekraczam 60, czasem 70, bo za mocno rzuca na spaxie :grin:
i tak na koniec: nie ma tuningu przez duze T za niewielka cene. albo placisz i masz dobrze, albo oszczedzasz i masz z dupy. tutaj mechanizm wzrostu ceny wraz ze wzrostem jakosci montowanych elementow niestety daje sie we znaki bardzo mocno...
hehe ja doskonale zdaje sobie sprawe o kwestii bezpieczenstwa i kosztach tuningu ktore trzeba poniesc!nie mowie ze bede robil tantede i wkladal tanie gowno bo w zyciu tego nie zrobie!chodzi mi tutaj o jakies stare dobre sposoby typu przekrecanie zaplonu albo cos takiego!!!

aha i pytanko apropo odpowiedzi Szwagra ile kosztuja przewody WN???




pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

To zalezy jakie.Championy ok 130-150
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Jeżeli zachaczyliśmy o heble...
Czy corsa A GSI ma z przodu tarcze wentylowane, czy tylko inną średnice?
Tak się zastanawiam czy założyć właśnie od gsi, czy kombinować od corsy B
Obrazek
Feliks
Nowy
Posty: 418
Rejestracja: 10 sie 2002, o 12:01
Lokalizacja: Knurów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: Feliks »

w 16v masz o tyle przej... ze przerobki w silniku sa o wiele drozsze niz w 8v np sportowe walki to koszt ok 1600 zrobienie glowicy tez jest drozsze itd itp. ale nikt nie mowil ze Tuning jest tani natomiast radosc z tego jest o wiele wieksza niz trud potrzebny do zarobienia tej kasy :). Jezeli masz zamiar robic cos w silniku to nie ma sensu zebys ruszal wydech bo jak parametry silnika sie zmienia to cala twoja kasa wlozona w tlumiki itp pojdzie sie pier......bo bylo to obliczane do seryjnego silnika.Jezeli myslisz o zalozeniu jakiegos chipa to robi sie to na samym koncu bo sam chip nie da ci zbyt wielkiego przyrostu mocy ale dzieki niemu bedziesz mogl zestroic wszystko to co pozmieniales i efekt bedzie o wiele wyrazniejszy :D. Czyli wg mnie jezeli masz zamiar poprawic znacznie osiagi to zaczynasz od silnika a dopiero reszta , Jesli nie masz zamiaru wycisnac z niego duzej ilosci km to robisz dolot i kompletny wydech . Przy czym proponowalbym jezeli masz zamiar cos robic to zeby przynioslo to efekty to rob to od A do Z . Nie ma sensu robic kilku rzeczy na raz bo jak braknie ci kasy to jedyne co to sie wkurzysz ze tyle kasy wlozyles a i tak to gowno dalo bo jeszcze drugie tyle jest do wlozenia. Np. zaczynasz od zawiechy robisz liste tego co ci bedzie potrzebne , przyblizony koszt i zaczynasz . Skonczysz zawieche przechodzisz do nastepnego elementu Robiac to wszystko etapami bedziesz widzial efekty co bedzie cie motywowac do dalszych przerobek :)
takie jest moje zdanie pozdro
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

!!!

dzieki feliks :) powiedz mi jaki masz silniczek???

a co do 16V to wiem ze przechlapane bo drogo no ale tak czy tak nie kupilbym 8V nigdy....(bez obrazy dla nikogo)!!!

pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

Szwagier pisze:To zalezy jakie.Championy ok 130-150
dobry tuning to dobry tuning i firmowy wiec prosze o jakies jedne z lepszych :)

pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
graba
Świeżak
Posty: 85
Rejestracja: 28 lis 2002, o 11:57
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: graba »

Panowie a ile kosztuje wkaładka K&N mniej więcej
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

graba pisze:Panowie a ile kosztuje wkaładka K&N mniej więcej

jak dla mnie nie oplaca sie w to inwestowac ale ceny Ci podam :)
wkladka do Opla Corsy B kosztuje 220zl z moich zrodel!mysle ze ceny moga sie wachac maks 20zl

Pozdrawiam
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
graba
Świeżak
Posty: 85
Rejestracja: 28 lis 2002, o 11:57
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: graba »

Ha ha chyba masz racje dzieki za info
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

z katem radze upewnić się, bo o ile się nie myle, to np. w x14xe były katalizatory metalowe


PS. W 8v powiększając zawory mogę uzyskać lepsze efekty niż w 16v, mogę też splanować głowice co w 16v raczej jest niedopuszczalne... więc taki pewien to bym nie był :oko:
Awatar użytkownika
sierak
Weteran
Posty: 1551
Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sierak »

Ja za swoje kable kable WN BOSCH Silicone Power zapłaciłem ponad 200 z tego co pamiętam ale u mnie były problemy z dopasowaniem i męczyliśmy się w wowem chyba z tydzień zanim spasowały. Mysiałem kupować każdy kabel oddzielnie bo komplet nie pasował.
była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

sierak pisze:Ja za swoje kable kable WN BOSCH Silicone Power zapłaciłem ponad 200 z tego co pamiętam ale u mnie były problemy z dopasowaniem i męczyliśmy się w wowem chyba z tydzień zanim spasowały. Mysiałem kupować każdy kabel oddzielnie bo komplet nie pasował.
aha rozumiem!a jeszcze bym poruszyl drazliwy temat swiec! NGK czy Briski??? Jezdzilem na NGK w Cinquecento sportingu i bylem zadowolony a co do Briskow to nie mam zadnego doswiadczenia...a co Wy o tym myslicie??
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

AdamXXL pisze:z katem radze upewnić się, bo o ile się nie myle, to np. w x14xe były katalizatory metalowe

ee
normalne.
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

kiedyś wyczytałem to w tisie, ale nie pamiętam przy jakim silniku kat był metalowy a nie ceramiczny
Adam_x
Nowy
Posty: 203
Rejestracja: 27 kwie 2002, o 09:38
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Adam_x »

ja miałem w 1.4 16V metalowy.
Di gustibus non disputandum est!

Moje autko:
http://www.pbase.com/lexluger/v40
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

hmmm.... to nie wiem :-?
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

Sierak a co z tymi hamulcami???
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

1. markos dobrze gada... co do katalizatora zas to jest owszem tak, ze nie jest najlepszym pomyslem zeby go wyciac... ale nie majac recyrkulacji spalin nie zabije to silnika. ja osobiscie wycialem katalizator, ale... dopiero po tym jak zrobilem mpi i walek... katalizator i tak by sie posypal bo byl za maly do przeplywu spalin wiec zamiast go zniszczyc czysci spaliny Puch'a. wczesniej jakies 130 000 jezdzilem z katem najpierw ceramicznym potem metalowym

2. swiece: przede wszystkim dobrze dobrane i nie brisk (napisalem ngk - to blad, ngk to dobra firma) - efekt: zaden!

3. dolot ze stozkiem... hmmm... jesli zrobisz walki i bedziesz potrzebowal duzo powietrza na gorze dlaczego nie... w innym przypadku... i don't think so...

4. 8v nigdy??? no coz... wanna race??? :-D
Ostatnio zmieniony 27 cze 2003, o 11:05 przez wow, łącznie zmieniany 1 raz.
c20rsa, czlowieku meeen!
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

jednak trzeba robic wszystko z glowa, bo mozna utopic kupe kasy i efekt bedzie mizerny, np GT w 16v :(
REN
Weteran
Posty: 1597
Rejestracja: 6 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Od czego zaczac Tuning 1.2 16V B-silnik!

Post autor: REN »

fabryk pisze:Chodzi mi o to jak zaczac tuningowac samochodzik zeby mial lepsze osiagi za niewielka cene!(np wywalajac kata)
ja tradycyjnie powiem ze zrobic swapa :)
moze 1.4 8V? mam akurat do sprzedania kompletny silnik, ze skrzynia biegow i elektryka :D
c20mboT
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

cienki chyba byl by to swap z 1.2 16 na 1.4 8v, tuning ale w dluga strone, ale pomysl niecodzienny :grin:
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

z 75 koni cofnac sie na 60 koni to ciekawy pomysł
ja juz predej wymienił bym skrzynie :)
fabryk
Nowy
Posty: 181
Rejestracja: 17 mar 2003, o 20:19
Lokalizacja: Warszafka
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: fabryk »

GUMIS2000 pisze:z 75 koni cofnac sie na 60 koni to ciekawy pomysł
ja juz predej wymienił bym skrzynie :)
a moze ma ktos 1.0 12V??? bo taki by mi najlepiej odpowiada :) :grin: :grin:

pozdr 8-)
fabryk CTM#194 powered by Bariera Dzwieku
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

jak dobrze pojdzie to juz w niedlugim czasie, bedzie do sprzedania 1.0 :grin:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Corsa Klub”