Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Czy wymieniał ktoś z was filtr pyłkowy w Corsie C. Jak się do niego dostać. Musze go chyba wymienić bo wystarczy że są dwie osoby w samochodzie a mam zaparowane wszystkie szyby prucz przedniej. A może to jest inny powód?????
Filtr znajduje się pod przednią szybą. A powód może być faktycznie inny - musisz ustawiać dmuchawę na drugi stopień ciepłego powietrza. Taka już uroda szczelnych aut w zimne czy mokre dni.
czester 1 pisze:no tak tylko ja mam ten problem także w ciepłe dni.
To może ogranicz spożycie cebuli .
A tak na serio to sprawdź czy dmuchawa w ogóle dmucha. Jeżeli dmucha dobrze to wymiana filtra przeciwpyłkowego nic Ci nie da.
czester 1 pisze:no tak tylko ja mam ten problem także w ciepłe dni.
????????????????????
a mozesz mi wyjasnic jak to mozliwe? bo mi sie NIGDY cos takiego nie zdarzylo, zeby w cieply dzien zaparowaly mi szyby. poza tym uchylenie okna ZAWSZE powoduje, ze szyby szybciej sie odparowuja...
Retox pisze:Jeżeli dmucha dobrze to wymiana filtra przeciwpyłkowego nic Ci nie da.
IMHO jest inaczej. Parowanie szyb zawsze bylo oznaka, ze filtr przydawaloby sie zmienic. Po jego wymianie parowanie szyb ustepowalo, badz bylo ograniczone. To, ze Opel zalecil wymiane filtra co 15 tys km nie znaczy, ze nie mozna czesciej
EDIT: czasem nie o to chodzi, ze jak sie wlaczy najwyzszy stopien nawiewu to szyby nie paruja, tylko o to, by nie parowaly przy najnizszym i najcichszym stopniu nawiewu.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2004, o 13:25 przez kubelt, łącznie zmieniany 1 raz.
czester 1 pisze:no tak tylko ja mam ten problem także w ciepłe dni.
????????????????????
a mozesz mi wyjasnic jak to mozliwe? bo mi sie NIGDY cos takiego nie zdarzylo, zeby w cieply dzien zaparowaly mi szyby. poza tym uchylenie okna ZAWSZE powoduje, ze szyby szybciej sie odparowuja...
Retox pisze:Jeżeli dmucha dobrze to wymiana filtra przeciwpyłkowego nic Ci nie da.
IMHO jest inaczej. Parowanie szyb zawsze bylo oznaka, ze filtr przydawaloby sie zmienic. Po jego wymianie parowanie szyb ustepowalo, badz bylo ograniczone. To, ze Opel zalecil wymiane filtra co 15 tys km nie znaczy, ze nie mozna czesciej
EDIT: czasem nie o to chodzi, ze jak sie wlaczy najwyzszy stopien nawiewu to szyby nie paruja, tylko o to, by nie parowaly przy najnizszym i najcichszym stopniu nawiewu.
kubelt pisze:
EDIT: czasem nie o to chodzi, ze jak sie wlaczy najwyzszy stopien nawiewu to szyby nie paruja, tylko o to, by nie parowaly przy najnizszym i najcichszym stopniu nawiewu.
No, ale Czester napisał, że jemu parują nawet na czwórce. A swoją drogą Czester to ile km ma ten Twój filtr ?
Retox pisze:Jeżeli dmucha dobrze to wymiana filtra przeciwpyłkowego nic Ci nie da.
IMHO jest inaczej. Parowanie szyb zawsze bylo oznaka, ze filtr przydawaloby sie zmienic. Po jego wymianie parowanie szyb ustepowalo, badz bylo ograniczone. To, ze Opel zalecil wymiane filtra co 15 tys km nie znaczy, ze nie mozna czesciej
EDIT: czasem nie o to chodzi, ze jak sie wlaczy najwyzszy stopien nawiewu to szyby nie paruja, tylko o to, by nie parowaly przy najnizszym i najcichszym stopniu nawiewu.
kubelt pisze:
EDIT: czasem nie o to chodzi, ze jak sie wlaczy najwyzszy stopien nawiewu to szyby nie paruja, tylko o to, by nie parowaly przy najnizszym i najcichszym stopniu nawiewu.
No, ale Czester napisał, że jemu parują nawet na czwórce. A swoją drogą Czester to ile km ma ten Twój filtr ?
Weglowe mozna kupic takze do corsy bez klimy i to ponoc wlasnie tamte producent zaleza wymieniac co 15 tys km , te tansze, zwykle zuzywaja sie znacznie szybciej....
Ja juz mialem dosc tego ciaglego kupowania nowego filtra i wstawilem w jego miejsce ramke pod wymiar filtra, na ktora zaczepiam najciensza z dostepnych flizelin. Co jakis czas wymienie tylko flizelinke i szczerze to nie narzekam Szybki nie paruja ani zaden syf nie wpada mi do kabiny, a chyba przede wszystkim o to chodzi
Żeby nie parowały szyby , też dobrze co jakiś czas sprzątać auto najlepiej odkurzaczm , kiedyś czytałem że mnóstwo wilgoci siedzi w fotelach, tapicerce, dywanikach ,nawet jakieś stare papiery to składnica kurzu itp A co do filtru to w B wymieniałem go tak , najperw zdjąłem wycieraczki , potem odkręciłem te plastiki z podszybia , trzeba potem zdjąć uszczelke która jest między komorą silnika ona też trzyma ten plastik . Filtr jest pod tym plastikiem . Prosta sprawa . Ciekawostka :kumplowi w Astrze też tak parowały szyby nawet w lecie , mniej mu parowały przy zamkniętym obwodzie. Sprawdzamy razem a tam co :0 Filtr w opakowniu
Gobo pisze:A co do filtru to w B wymieniałem go tak , najperw zdjąłem wycieraczki , potem odkręciłem te plastiki z podszybia , trzeba potem zdjąć uszczelke która jest między komorą silnika ona też trzyma ten plastik . Filtr jest pod tym plastikiem . Prosta sprawa .
a mozna jeszcze prosciej... mozna pominac zdejmowanie wycieraczek i plastikow podszybia... wystarczy zdjac uszczelke (ta miedzy komora silnika) i odkrecic trzy znajdujace sie na srodku srubki z plastikow podszybia. Wtedy da sie te plastiki delikatnie podciagnac do gory, i juz mamy dostep do filtra
Gobo pisze:A co do filtru to w B wymieniałem go tak , najperw zdjąłem wycieraczki , potem odkręciłem te plastiki z podszybia , trzeba potem zdjąć uszczelke która jest między komorą silnika ona też trzyma ten plastik . Filtr jest pod tym plastikiem . Prosta sprawa .
a mozna jeszcze prosciej... mozna pominac zdejmowanie wycieraczek i plastikow podszybia... wystarczy zdjac uszczelke (ta miedzy komora silnika) i odkrecic trzy znajdujace sie na srodku srubki z plastikow podszybia. Wtedy da sie te plastiki delikatnie podciagnac do gory, i juz mamy dostep do filtra
Tak też można , ale ja od razu robiłem przegląd w stylu "co tam jeszcze jest" przy okazji nasmarowałem te cięgła od wycieraczek, wywałiłem kupe liści i igieł itp
W C jest troszke inaczej niz piszecie.. Wymiana jest co 30000 wg ksiazki obslugowej, opel montuje filtr weglowy (koszt ok. 100zl), ale mozna tez kupic nie gorszy zwykly filtronu za ok. 40zl (mam taki aktualnie i nie widze roznicy, filtr weglowy powinien teoretycznie pochlaniac brzydkie zapachy z zewnatrz, ale to tylko teoretycznie). U mnie bylo tak ze skonczyl sie szybciej (nie pamietam po ilu km), ale oznaka bylo to, ze dmuchawa coraz slabiej dmuchala. Najproscie jest zajrzec i zobaczyc jak wyglada. Wymiana jest prosta, mozna tylko odciagnac troche plastik i da rade wymienic, nic nie trzeba odkrecac, demontowac itp..
shreek pisze:ogladne se swoj filtr
moze jeszcze oprocz pierscieni i aku musze filtr wymienic
mozesz sobie wymienic nawet na zapas, przy pozostalych kosztach to tego wydatku nawet nie zauwazysz No i filtr oleju i nowy olej, skoro juz pierscienie wymieniasz, nie?
mnie tez szybki jakos za mocno paruja tej zimy,nawet nie wiedzialem ze ten filtr sie wymienia ,ja go tylko wytrzepalem z kurzu i wlozylem ,ale czarny jeszcze nie byl .....na szczescie.czy Wam tez sie tak strasznie kurz zbiera na desce rozdzielczej?
Jak zdarza mi sie pare razy palic w samochodzie to potem kurz raz dwa sie pojawia jak nie pale tzn teraz to nie zbieraz sie szybko ale w porownaniu z ojca focusem to sie w corsie zbiera strasznie
no to ten olej z filtrem jak dla mnie jest sprawa oczywista, ale ja to zostawiam mechanikowi - wiesz nigdy nie wymienialem pierscionkow w aucie (raz tylko w WS 125, jesli ktos wie co to jest , a jak on cos spieprzy a latwo z pierscionkami to ja nic nie strace nie? hehe?
pozatym to juz bedzie drugi komplet olej+filtr w tym miesiacu ale to szczegol....