x14sz a c14nz
-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
x14sz a c14nz
czym roznia sie silniki z tematu?
przeszukalem forum i mam wiekszy metlik niz mialem
do tej pory myslalem ze mam c14nz ale przyjechal kumpel corsiarz i mowi czytaj numer silnika ja czytam i tam jest x14sz ( :0 blazznz :0 )
bylem w bledzie bo poniewaz moja ksiazka obslugi z ktora kupilem corsolocik przedstawia tylko c14nz ktory charakteryzuje sie 60ma ps'ami, nie ma tam wogoole x14sz (silnik jest jak cale auto r96, 60ps, 1,4 8v na jednopunkcie)
przeszukalem forum i mam wiekszy metlik niz mialem
do tej pory myslalem ze mam c14nz ale przyjechal kumpel corsiarz i mowi czytaj numer silnika ja czytam i tam jest x14sz ( :0 blazznz :0 )
bylem w bledzie bo poniewaz moja ksiazka obslugi z ktora kupilem corsolocik przedstawia tylko c14nz ktory charakteryzuje sie 60ma ps'ami, nie ma tam wogoole x14sz (silnik jest jak cale auto r96, 60ps, 1,4 8v na jednopunkcie)
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
te same moce, inne sterowanie, inne trochę części silnika (minimalnie-prawie to samo) łatwiej przerobić x14sz na "SE" 

-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
spoko.
sluchaj a ten, czy ma to zwiazek z tym ze moj dolot przed wejsciem do puszki jest rozgaleziony, czy druga rura ma zwiazek z dwoma pojedynczymi rureczkami z ktorych jedna dochodzi do puszki filtra a druga gdzies kolo prepustnicy - czy w ten sposob jest realizowany przeplywomierz, czy w takim razie jezeli bede zmieniac dolot to czy powinienem zamontowac inny przeplywomierz?
dzieki za odpowiedz ta i z gory za nastepne pozdro
sluchaj a ten, czy ma to zwiazek z tym ze moj dolot przed wejsciem do puszki jest rozgaleziony, czy druga rura ma zwiazek z dwoma pojedynczymi rureczkami z ktorych jedna dochodzi do puszki filtra a druga gdzies kolo prepustnicy - czy w ten sposob jest realizowany przeplywomierz, czy w takim razie jezeli bede zmieniac dolot to czy powinienem zamontowac inny przeplywomierz?
dzieki za odpowiedz ta i z gory za nastepne pozdro
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
z tego co opisałeś to jest to rezonator i raczej wpływu mieć nie będzie.shreek pisze:spoko.
sluchaj a ten, czy ma to zwiazek z tym ze moj dolot przed wejsciem do puszki jest rozgaleziony, czy druga rura ma zwiazek z dwoma pojedynczymi rureczkami z ktorych jedna dochodzi do puszki filtra a druga gdzies kolo prepustnicy - czy w ten sposob jest realizowany przeplywomierz, czy w takim razie jezeli bede zmieniac dolot to czy powinienem zamontowac inny przeplywomierz?
dzieki za odpowiedz ta i z gory za nastepne pozdro
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
aaaaa te rureczki takie z kuduplastym przekrojem...
zaślepisz otwór na puszce wtrusku gdzie wchodzi ten czerwony i po sprawie
zaślepisz otwór na puszce wtrusku gdzie wchodzi ten czerwony i po sprawie
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
o ile pamietam, czarna jest pod przepustnicą podłączona i biegnie do miejsca gdzie jes też wetknięta czerwona, a od tąd do puszki filtra biegnie czerwona.
obydwie odpowiadają za otworzenie w puszce z filtrem dolotu ciepłego powietrza.
obydwie odpowiadają za otworzenie w puszce z filtrem dolotu ciepłego powietrza.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
dzisiaj nie mam nerwów, aby to łopatologicznie tłumaczyć.
wszystko działa na zasadzie podciśnienia i nic więcej !!! Jak chcesz dać filtr stożkowy lub usunąć dolot ciepłego powietrza, to zaślepisz w puszce miejsce podłączenia czerwonego kabelka i wszystko. Czarnym się nie przejmuj.
wszystko działa na zasadzie podciśnienia i nic więcej !!! Jak chcesz dać filtr stożkowy lub usunąć dolot ciepłego powietrza, to zaślepisz w puszce miejsce podłączenia czerwonego kabelka i wszystko. Czarnym się nie przejmuj.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
przepraszam jeśli uraziłem, ale nie mam pojęcia jaki kapturek chcesz zmieniać ???? nie słyszałem nigdy o "kapturku" do silników 1.2-1.4 na monowtrysku, a sporo silników oglądałem i przeczesuje wszystkie forum'y (także zagraniczne) w poszukiwaniu ciekawych rzeczy. napisz/opisz dokładnie o co ci chodzi , co chcesz zmienić, bo nienadążam.
na przepustnicy jest:
sinliczek krokowy --> steruje komputer (zwany ECU)
potencjometr --> podaje informacje (wychylenie motyla przepustnicy) do kompa.
przepustnicą steruje --> linka gazushreek pisze:nie no adas to jest jasne dla mnie od poczatku, poza jednym, bo chce kapturek tez zmenic, wiec nie wiem czy kapturek steruje przepusrnica czy odwrotnie i dlczego mnie obrazasz mowiac ze lopatologicznie jkabym byl jakims robolem lub debilem z podstawowka?
na przepustnicy jest:
sinliczek krokowy --> steruje komputer (zwany ECU)
potencjometr --> podaje informacje (wychylenie motyla przepustnicy) do kompa.
-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie urazilem sie tylko bylem zdzwiony ze mi trzeb alopatologicznie tlumaczyc
a teraz
chodzi mi o to:
czy sterowanie za pomoca podcisnienia w tych rurkach idzie nastepujaco:
przepustnica-> puszka nad przepustnica(zwana nierzadko tu na forum kapturkiem) -> zawor w filtrze powietrza
a dokladnie czy sygnal z przepustnicu steruje jakims badziewm w puszce plastikowej dolotu czy odwrtotnie puszka steruje przepustnica w sensie dostosowania do nagrzania silnika nie reagowania na nacisk na gaz
ale to co mowisz tez sie przydaje
dzieki
a teraz
chodzi mi o to:
czy sterowanie za pomoca podcisnienia w tych rurkach idzie nastepujaco:
przepustnica-> puszka nad przepustnica(zwana nierzadko tu na forum kapturkiem) -> zawor w filtrze powietrza
a dokladnie czy sygnal z przepustnicu steruje jakims badziewm w puszce plastikowej dolotu czy odwrtotnie puszka steruje przepustnica w sensie dostosowania do nagrzania silnika nie reagowania na nacisk na gaz
ale to co mowisz tez sie przydaje
dzieki
-
- Świeżak
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 lut 2003, o 23:43
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Róznice....
nie mam książki przy sobie ,ale z tego co pamietam to podstawową różnicą jest stopień sprężania
w poniedziałek moze napisać o tym powieść...a jakbys bardzo chciał jestem w stanie skserować kilkanaście stron dokłądnie o tym silniku i zrobić skan lub puscis pocztą;-))))

w poniedziałek moze napisać o tym powieść...a jakbys bardzo chciał jestem w stanie skserować kilkanaście stron dokłądnie o tym silniku i zrobić skan lub puscis pocztą;-))))

>>CTM 322<<
-
- Świeżak
- Posty: 75
- Rejestracja: 16 lut 2003, o 23:43
- Lokalizacja: Rybnik
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
oki- bede sia starał napisac , ale dopiero w poniedziałek...jak pisze w profilu (czy gdzieś tam) w weekendy jestem w Rybniku i nie zabieram ze sobą książki...
a własnie mam tą książke ...swego czasu jakiś miły kolega z innego autokącika skserował mi całą, zbindował i wysłął pocztą za 20pln :0
jest tam opis corsyB z wszystkimi silnikami ( bezn/diesel) wraz z "nowościami" po 1997 roku
)))
jak cos to pytajcie..
postaram sie skserować cały dział o X14SZ , a jak ktoś bedzie coś szczególnego wiedzieć to prosze na priv zapytanie ,a ja w odpowiedzi postaram sie przesłać skan
a własnie mam tą książke ...swego czasu jakiś miły kolega z innego autokącika skserował mi całą, zbindował i wysłął pocztą za 20pln :0
jest tam opis corsyB z wszystkimi silnikami ( bezn/diesel) wraz z "nowościami" po 1997 roku

jak cos to pytajcie..
postaram sie skserować cały dział o X14SZ , a jak ktoś bedzie coś szczególnego wiedzieć to prosze na priv zapytanie ,a ja w odpowiedzi postaram sie przesłać skan

>>CTM 322<<
- wow
- Post Mistrz
- Posty: 2636
- Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Skądinąd
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
bardzo ciekawe... pokaz chociaz jeden post gdzie puszka nad przepustnica zwana jest kapturkiem!shreek pisze:puszka nad przepustnica(zwana nierzadko tu na forum kapturkiem)
a co do roznic... jest ich bardzo niewiele... najbardziej charakterystyczna to statyczny modul zaplonowy (nie ma rozdzielacza) oraz egr zasloniety ta plastikowa oslona...
c20rsa, czlowieku meeen!
-
- Swój
- Posty: 708
- Rejestracja: 22 wrz 2003, o 13:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Zawor recyrkulacji spalin, AFAIR tak to sie zwie, malem z tym jazdyshreek pisze:wow a co to za szpejo co nazywasz egr i do czego sluzy?
to chyba jakis skrot?

Ostatnio zmieniony 2 lut 2004, o 20:28 przez kubelt, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja ot ma jazdy z calym tym silnikiem
boje sie ze to jest moja wina
kupilem autko bylo super
zaczolem jezdzic - zaczelo sie mi doslownie nie podobac
slabnie, zre coraz wiecej, ciagle sie cos psuje hihi
a nie grzebalem wtedy
ostatnio zaczolem ja usprawniac to jest do zniesienia
(tak se tylko narzekam...)
boje sie ze to jest moja wina
kupilem autko bylo super
zaczolem jezdzic - zaczelo sie mi doslownie nie podobac
slabnie, zre coraz wiecej, ciagle sie cos psuje hihi
a nie grzebalem wtedy
ostatnio zaczolem ja usprawniac to jest do zniesienia
(tak se tylko narzekam...)
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Shrek, Ty chyba powinienes jakis blog prowadzic..shreek pisze:ja ot ma jazdy z calym tym silnikiem
boje sie ze to jest moja wina
kupilem autko bylo super
zaczolem jezdzic - zaczelo sie mi doslownie nie podobac
slabnie, zre coraz wiecej, ciagle sie cos psuje hihi
a nie grzebalem wtedy
ostatnio zaczolem ja usprawniac to jest do zniesienia
(tak se tylko narzekam...)





