Strona 1 z 2

Felga obciera o nadkole

: 29 mar 2004, o 13:28
autor: Boombel
Witam,
Dzięki wszystkim za wczesniejsze rady na temat felg do Corsy C.
Kupiłem 7" ET 38 opona 195/50 R15 Jestem całkiem zadowolony ale wyszło mi małe kuku... Otóż tylny zderzak mam jakoś pechowo przykręcony włącznie z plastikami na nadkolach, że po jednej stronie felga ładnie pracuje i sie chowa, a po drugiej ociera i to dosyć ostro.
Pewnie czeka mnie jakaś zabawa ze zderzakiem, ale może powiecie mi czy nie mogę czegoś jeszcze "dostukać :-D " w nadkolu żeby felga miała odrobinkę wiecej miejsca??
Pozdrawiam...

: 29 mar 2004, o 14:42
autor: cyberpooh
spiluj/obetnij koncowki srub

: 29 mar 2004, o 15:51
autor: !markos
i czekaj az ci odpadnie zderzak :lol:

a tak powaznie to pooh ma racje, tylko uwazaj jak bedziesz cial, bo nakretki sa bardzo slabe (plastikowe).

ps. jak wziales 7" z offsetem 38 to nie dziw sie, ze ociera.. 6.5" weszloby bez kiwniecia palcem :oko:
co ta oponka taka duza? nie lepiej bylo wziac 195/50? duzo taniej wychodzi :)

: 29 mar 2004, o 18:07
autor: Aro
no, trzeba przyznać że z rozmiarem to trochę przesadziłeś. Ja niedawno kupiłem 6,5" na ET 35 i oponki 195/50/R15 i wioząc z tyłu dwie osoby pare razy przytarłem, tyle że na takich większych hopach :( ale ogólnie nie narzekam

no ale po paru cięciach (patrz wypowiedzi wyżej :) ) efekt będzie na pewno zajebisty

P.S. jak możesz zamieścić jakieś fotki, najlepiej z tyłu to by było git :)

: 29 mar 2004, o 18:11
autor: UcHO
Za duza średnica koła, nie ma co sie dziwić że ociera, gumka bardziej się wybrzusza i ociera o listwę, czyli moim zdaniem coś koło tego jak 195/50 z ET 35

: 29 mar 2004, o 18:17
autor: Boombel
Aj pierdoła ze mnie, oponki są 195/50 R15. <Aro83> Ja mam ET 38 wiec trochę mniej odstaje, no ale ty masz 0,5" krótszą, jakoś to się wyrównuje... Macie na myśli te śruby które są w nadkolu??

: 29 mar 2004, o 18:33
autor: UcHO
Dobra, ale ja już mówisz ze nabyłeś to wrzuc teraz jakies fotki :-D

: 29 mar 2004, o 18:43
autor: Aro
właśnie sprawdzałem u siebie i faktycznie śruby są ale one dają jakieś 3mm różnicy więc nie wiem czy to pomoże (chyba że to jest na styk to może coś dać) najlepszy sposób: weź 2-3 kolegów (najlepiej babcie :-D ) otwórz bagażnik i niech usiądą jako balast. Potem tylko uważaj na paluszki i zobacz co jest nie tak...

: 29 mar 2004, o 19:35
autor: endo
Skoro piszesz, ze z jednej strony trze to sprawdz czy sie jakas srubka nie odkrecila albo cos nie odstaje, jesli samochod nie byl walniety to powinno wszystko grac! Ja mam offset 37 i 7" i nic nie trze, a skoro u Ciebie nie gra tylko z jednej strony to znaczy, ze cos tam jest nie tak jak to fabryka wypuscila..

: 29 mar 2004, o 19:38
autor: !markos
moze belka klepnieta lekko, albo poluzowane silentbloki na belce i chodzi ci na boki (moja ma np ze 2 mm luzu na silentblokach)

: 29 mar 2004, o 20:06
autor: Boombel
No to muszę powiedzieć, że była walnięta skromnie w tylny prawy bok, była zrobiona przez opla i teraz z tej strony gdzie była walnięta jest jak gdyby wiecej miejsca niż z tej co nie była. Zderzak jest perfidnie krzywo przykręcony na korzyść tej felgi co nie trze, a na niekorzyść tej drugiej(poszkodowanej :-( ). Fotki juz zrobiłem i teraz muszę je wrzucić...

: 29 mar 2004, o 20:11
autor: shreek
to laduj na predkosci bo mam ten sam probelm bo mi sie w B nie mieszcza 185 przez za durze ET i to tak jak tobie z jednej strony...:(

: 29 mar 2004, o 20:42
autor: Boombel
Jak to mówią "Polak potrafi" tu postukamy tam poklepiemy i wejdzie, nie ma bata :-D A tu dwa skromne zdjęcia znajdziecie:

http://bigbass.no-ip.com

: 29 mar 2004, o 23:12
autor: arts
u mnie byl podobny problem, jak obnizylem zawieche to zaczelo trzec .. i trzeba bylo wyciagnac nadkole, teraz jest ok .. zobaczymy co bedzie sie dzialo jak jeszcze pujdzie troche do dolu :-D fele 7,5 cala sie mieszcza przy ET35

: 29 mar 2004, o 23:51
autor: pirat
fajna ta Twoja Corsiawka :) Bardzo ładnie się prezentuje...

pozdr

: 30 mar 2004, o 00:08
autor: Aro
jak dla mnie wygląda wypaśnie, dziwie się że się wogóle zmieściły na szerokość bo u mnie to tam malutko miejsca

ps. przy okazji zapytam: gdzie i za ile można kupić daszek na tył? powinien pasować do 5d, nie?

: 30 mar 2004, o 08:55
autor: endo
Np. tu , albo usmiechnij sie do Scottiego :D

: 30 mar 2004, o 09:56
autor: czester 1
endo pisze:Np. tu , albo usmiechnij sie do Scottiego :D
to Scotty ma dostęp do akcesori c ??

: 30 mar 2004, o 13:30
autor: endo
Scotti robi rozne spojlerki, tylko musi miec wzor, wiec albo musisz pojechac do niego albo moze juz ma.. Zreszta spytaj jego :-D

: 30 mar 2004, o 14:00
autor: Aro
endo pisze:Np. tu , albo usmiechnij sie do Scottiego :D
Dzięki Endo! :)

: 30 mar 2004, o 16:08
autor: Boombel
arts pisze:u mnie byl podobny problem, jak obnizylem zawieche to zaczelo trzec .. i trzeba bylo wyciagnac nadkole, teraz jest ok .. zobaczymy co bedzie sie dzialo jak jeszcze pujdzie troche do dolu :-D fele 7,5 cala sie mieszcza przy ET35
No ale ja nie wiem czy u mnie da sie wyciągnąć te nadkole. To nie jest taki wyprofilowany plastik tylko taka beznadziejna pianka, która już troszkę popękała hehe :-D

: 31 mar 2004, o 17:21
autor: Boombel
Mam jeszcze jedno pytanie, czy takie gumy, które wkręca sie w sprzężyny cokolwiek są warte??

: 31 mar 2004, o 21:35
autor: pirat
Podjedz do jakiegos speca, to Ci podpowie, czy da sie to wyciac nozem, czy trzeba podgiac ranty. Moze Ci poprostu poprawi ten zderzak, ktory ktos zle spasowal.

Co do odboji, to podobno sa cos warte i ja bede nie dlugo je testowal...jak juz kupie :oko:

: 1 kwie 2004, o 16:06
autor: Boombel
pirat pisze:Co do odboji, to podobno sa cos warte i ja bede nie dlugo je testowal...jak juz kupie :oko:
A co tez ci ociera, że chcesz gumy wsadzać?? Czy tylko chcesz mieć twardsze zawieszenie trochę?? Czytałem trochę opinii o tych gumach i trochę ludezi je krytykuje, bo podobno szybciej sprzeżyny pękają!!

: 2 kwie 2004, o 22:26
autor: pirat
Nie tam twardsze zawieszenie. Do tego to trzeba zainwestowac w caly kit.
U mnie nic nie ociera, ale chcialbym miec taki komfort, ze jesli zdarzy sie zabrac komplet pasazerow, to nie bede sie musial martwic o opony.
Dzisiaj bylem u 2 gosci.
Polecony mi (dzieki) Jan Biernacki, powiedzial, ze zadnych odbojow sie nie stosuje, a jedyne jakie istnieja to jakies patenty typu upychanie czegos miedzy sprezyny, albo naciaganie na nie szlafu ogrodowego...
Powiedzial mi, ze lepiej bedzie jesli dowiem sie u blacharza o podbijanie rantow, ewentualnie zamowiesprezyny, bodajrze z Mielca, ktore beda mialy twardsza charakterystyke, a nie beda zmienialy wysokosci auta.
Powiedzial, zebym jednak zaczal od twardych gazowych amortyzatorow na tyl, poniewaz jak dotad mam serie. Poki co dowiem sie u blacharza ile taka przyjemnosc kosztuje. Gdzies mi sie obilo o uszy, ze 180 zl za komplet.
Drugi gosciu, to wlasciciel sklepu z akcesoriami tuningowymi. U niego byly owe odboje. To nic innego jak krazek gumy, z charakterystycznym zaglebieniem w polowie wysokosci i w jednym miejscu rozciety. Naciaga sie go na sprezyne i w zwiazku z tym ogranicza sie jej dobijanie. Koszt kompletu to 40 zl lacznie z montazem. Gosciu owiedzial, ze w pelni skuteczne nie sa i u niektorych pomagaly, a u niektorych nie.
Dzisiejsze odpowiedzi ani mnie w pelni nie usatysfakcjonowaly, ani nie rozwialy moich watpliwosci, wiec bede szukal dalszych informacji i hipotetycznych rozwiazan
Moze ktos z klubowiczow uzywa takich specyfikow?

pozdrawiam

: 3 kwie 2004, o 02:03
autor: !markos
dziwne.. ja wlasnie u biernackiego podwijalem ranty.. z reszta nie tylko ja z tego co pamietam.

twarde amortyzatory (albo regulowane) zalatwia ci sprawe jesli chcesz, zeby dobrze sie jezdzilo bez ograniczania skoku zawieszenia - najlepsza opcja na nasze szmatlawe drogi :oko:

ps.: biernacki to taki sredni spec od zawieszen.. niby wie, ale spaxa mi mocno odradzal - "nie wiadomo co to w ogole jest".. poleca to co ma, czyli bilstein'a, koni'ego. ze sprezyn oczywiscie poleca eibacha, ale tu akurat poleca najlepsza rzecz na rynku, wiec nie ma sie do czego przyczepic :grin:

: 3 kwie 2004, o 10:46
autor: wow
!markos pisze:dziwne.. ja wlasnie u biernackiego podwijalem ranty.. z reszta nie tylko ja z tego co pamietam.
i ja i jedrus z pewnoscia tez :)
!markos pisze:poleca to co ma, czyli bilstein'a, koni'ego. ze sprezyn oczywiscie poleca eibacha, ale tu akurat poleca najlepsza rzecz na rynku
oraz h&r'a ktorego w polsce reprezentuje...

: 3 kwie 2004, o 11:15
autor: !markos
wow pisze:oraz h&r'a ktorego w polsce reprezentuje...
a fakt, o tym rzeczywiscie zapomnialem :oko:

: 3 kwie 2004, o 15:22
autor: pirat
Mi tez mowil, ze trzeba by bylo zapytac u blacharza o podwijanie rantow ile to by kosztowalo, ale nie wspomnial ze robia to na miejscu :-? Moze i trzeba o tym pomyslec...

Rowniez wspominal o Bilsteinach:)

: 4 kwie 2004, o 21:58
autor: Boombel
Co do podwijania rantów, jaka jest tego orientacyjna cena??