Kopci na czarno

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie B.
ODPOWIEDZ
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Kopci na czarno

Post autor: Bzyku »

Wszystko fajnie corsa jezdzi ale zasłona dymna jest super :P Strach przycisnąć. Może ktoś wie co jest przyczyną tego dymienia a może tak już ma być. Załączuyłem filmik 1.5MB gdyby komuś się chciało zerknąć i ocenic to bardzo proszę.
Ten dym co sie też z okolic koła tylengo wydobywa to tylko dziurawy koncowy tłumik :)

http://www.student.twp.olsztyn.pl/~bugs/corsa/corsa.avi
Ostatnio zmieniony 24 maja 2004, o 21:16 przez Bzyku, łącznie zmieniany 1 raz.
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Dziadek_Corsarz
Nowy
Posty: 131
Rejestracja: 21 sty 2004, o 00:32
Lokalizacja: Katowice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Dziadek_Corsarz »

Nie chce mi sie jeszcze raz tego przepisywac, kilka tematów temu opisałem rodzaje dymu i ich przyczyne
kliknij aby przeczytac
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

Przeczytałem, wiesz to nie jest diesel tylko 1.4 8V benzynka, ale objawy mogą być chyba identyczne.
Ja też stawiam na przepalanie wody (znaczy uszczelka pod głowicą) Dziś pomiary czego ubywa zrobie. A może jest jakiś inny sposób żeby sprawdzić czy to napewno uszczelka?
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Dziadek_Corsarz
Nowy
Posty: 131
Rejestracja: 21 sty 2004, o 00:32
Lokalizacja: Katowice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Dziadek_Corsarz »

Jesli jest to biały dym a taki widziałem, to jest mozliwosc ze to uszczelka. Sprawdź poziom płynu chłodzącego oraz czy na korku oleju nie pojawia sie osad. Powodzenia
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

moga tez byc pierscionki - ja przy wyrypanych pierscionkach co prawda nie robilem az takiej zaslony dymnej ale np szwagier tak ....
Dziadek_Corsarz
Nowy
Posty: 131
Rejestracja: 21 sty 2004, o 00:32
Lokalizacja: Katowice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Dziadek_Corsarz »

Jak juz tak gdybamy, to moze byc jeszcze pękniety blok silnika. A czy przy pierscionkach nie był inny kolor spalin?
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

hmm tak troche niebieskawy... chyba juz nie pamietam
a moze no raczej plyn chlodniczy bo taki kłolorecek....
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

Osadu na korku nie ma. Płyn czy ubywa? hmm ile mam przejechać żebym mógł stwierdzić czy ubywa czy nie?
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
WujkO
Nowy
Posty: 115
Rejestracja: 5 maja 2002, o 23:33
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: WujkO »

Sprawdzaj codziennie jego poziom, jesli tak kopci i jest to biały dym to po kilku dniach (500km) powinien być widoczny ubytek, swoją droga sprawdz na bagnecie od oleju lub korka jego wlewu czy nie masz szarego osadu o konsystencji masła. To kopcenie mam nadzieje występuje rówenież na ciepłym silniku ? Bo jak na zimnym to jest OK.
pozdrawiam

Ł.W.

Golf III, 1.4i
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

Przepraszam wprowadzilem was w bład jest osad takie masło na korku, wczesniej nie było. teraz byłem zagotowałem wode w chłodnicy :D i patrze zonk masełko na korku od oleju. A to oznacza? wymiane uszczelki pod głowica?

Obrazek
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Awatar użytkownika
cyberpooh
Weteran
Posty: 1186
Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cyberpooh »

tak
Post powered by E46 150KM 330Nm :D Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe

STOP Ciotom Drogowym
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

Bzyku pisze:A to oznacza? wymiane uszczelki pod głowica?
nie mylisz sie... na 100%!
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

nie zazdroszcze :oko:

dopiero co przez to przeszedlem :-?
Obrazek
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

Spoko nie takie rzeczy sie robilo :D Czy w tych silnikach 1.4 8V jest też kolejność przykręcania śrób głowicy? jesli tak to może ktoś napisac :)
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

kolejność zakręcania:

10-6-2-3-7
9-5-1-4-8

momenty:
Etap 1 - 25(Nm)
Etap 2 - 60°(°)
Etap 3 - 60°(°)
Etap 4 - 60°(°)
Wymienić śruby na nowe

patrząc na silnik stojąc przodem do samochodu

odkręcanie odwrotnie



sama pokrywa to na śrubkach 6-kach jest i problemu nie ma,
obudowa wałka rozrządy przykręcona jest tymi samymi śrubami co głowica




(przyp: jest to czesc majla mojego kolegi z autokacik.pl - krzysia - zeby nie bylo ze jestem plagiatorem :P)
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

Ok. thx.

Jeszcze pytanko: Czy po zakupie nowych szklanek trzeba je jakoś docierać?
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

znaczy tak:
z tego co pamietam sa dwa rodzaje szklanek:
takie odchudzone male i takie szersze grubsze wiec proponuje kupic te szersze - beda wytrzymalsze....
odrazu wymienilbym wszystkie popychacze bo to kolo 200pln a bedzie ladnei i cichutko....
no i wtedy trzeba te 500km tak sobie spokojnie plynie jezdzic
co do glowicy to proponowalbym ja zaniesc do splanowania bo to jest maly koszt (duzo ponizej 100ki) ... nalezy ja planowac (nie mowie o obnizaniu czy cos) tylko aby ja wyczyscic z pozostalosci uszczelki, wyrownac itp - zwlaszcza jak ci wybilo uszczelke!
a jak juz zloysz to pozostaw go odpalonego na chodzie na jakies 1,5h zeby sobie delikatnie doszedl do siebie (beda np stukac makabrycznie popychacze bo beda nienapelnione olejem przez jakas chwile..)
a i jeszcze jedno - zlacz wyszystkie plyny i rozebrac ile sie da przewodow olejowych i chlodniczych i je wyczyscic zeby nie bylo tej miesznaki plynu chlodniczego i oleju

hmm chyba wszystko tak na chlopski rozum....

pozdrawiam.
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

takie planowanie nazywa sie zabielanie, a opis demontazu glowicy jest w poscie warsztat - gdzies tam zniknal wsrod tony smieci...
c20rsa, czlowieku meeen!
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

Mała fotorelacja z rozbiórki. Nic mądrego poza dziwnymi pytaniami nie wniesie do tematu :D

Obrazek

Obrazek

Czy swiece czasem nie powinny przepalac na jasno :D

Obrazek

Obrazek

Prosze spojrzeć na rurkę waszym zdaniem co w niej powinno być olej czy woda, bo u mnie jest 3mm tego maselka na sciankach (co ja mam z tym zrobic?
Obrazek

Rozumiem ze to jest rolka (samonapinacz) szumi strasznie jak sie nia zakreci - wymienić? ile moze kosztowac.?

Obrazek

Obrazek

Zrobilem tez fotki uszczelce pod glowice, nie wiem ale nie widze zadnych przeciekow na niej. Kiedys przy Vectrze po rozbiorce bylo od razu widac gzie byl problem.

Obrazek

Obrazek
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Bronek_84
Nowy
Posty: 456
Rejestracja: 6 mar 2004, o 23:55
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Bronek_84 »

Nie zbadane są pokłady ludzkiej wyobraźni® :-D
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

Dzis troche poskładałem maszyne. WYmieniłem pierscionki na oryginalne niemieckiw, splanowana głowica nowe gumki na zawory, regulatory hydrauliczne nowe (2 szt), pompa wodym, pasek rozrzadu i kilka innych dupereli. Starczy na dzis poskładana głowica i jutro myślę zrobić reszte ciekawe czy maszyna odpali :D hyhy
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”