Wymiana pierścieni

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Wymiana pierścieni

Post autor: Hiv »

Moje chyba nadają się do wymiany w związku z czym mam parę pytań:

1)Czy to w ogóle pierścienie się kwalifikują?
Generalnie nie dymi mi z rury, chyba że dokręcę do 6k to poleci czarny dymek a potem jak schodzi z obrotów to lekko błękitny. Pomślałem, że pierścienie to załatwią zwłaszcza że mam już zrobione 180k więc przyda się.
2)Jeśli to pierścienie, to czy warto się zabierać za to samemu czy zlecić mechanikowi? Ile to może kosztować razem w przybliżeniu? Szczególnie pierścionki.
3)O dociraniu pierścieni było niedawno, o dokręcaniu głowicy też a jeśli chodzi o olej? Zmieniać na inny jeśli teraz mam mineralny a auto jeżdzi na gazie?
Może znów corsa...
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

samych pierscieni sie nie wymienia , jak juz rozkladac to i panewki wal do szlifu i tulejowanie cylindrow

u mnie kolega ostatnnio w renault wymienil same pierscienie i wszystko jeszcze bardziej sie pogorszylo a dlaczego to wszyscy wiedza :
nowy pierscien moze nie dopasowac sie do niewyslifowanej tulei

takie moje zdanie a i jeszcze jedno sam bym tego nie robil...
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Bzyku
Świeżak
Posty: 45
Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
Lokalizacja: Gdzieś :)
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Bzyku »

Mi kopcilo bardzo na bialutko, Oczywiscie mowa o Corsie 1.4 8V zasłona dymna niesamowita. Rozkręciłem splanowałem głowice wymienilem uszczelke gumki na zaworach, pierscienie. Poskładałem i jest git dociera sie wlasnie silnik pracuje bardzo dobrze rowno cicho i ciagnie niezle. Poczekamy aż sie dotrez po dymku nie ma sladu nawet najmniejszym :P i robilem sam:D
Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

oj pierscionki.... - dotego trzeba sprzetu i wiedzy ja bym is eza to nie bral!
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Ja dopiero sie przymierzam bo jeszcze nie jest zle tak wcale. Cos tam dymi jak daje konkretnie w rure. No i po "poborze" oleju widze ze warto sie niedlugo za to zabrac. Na razie chce sie upewnic co do ceny ewenrualnych napraw i o jaka skale grzebania pod maska tu chodzi. No i ile roboty da sie zrobic z tego samemu...
Może znów corsa...
shreek
Swój
Posty: 796
Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
Lokalizacja: krakow - kryspinow
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: shreek »

hiv - trzeba sciagac cala glowice
miske olejowa i rozkrecac korby zeby poluzowac tloka i go moc wycignac...
trzeba odrazu panewki wymienic jak sie tam jest przy korbach, to wszystko trzeba mierzyc mikrometromierzami i szczelinomierzami i dopasowywac najlepiej na tokarni zeby bylo pasowne i bez luzu (zbednego)... trzeba wiedziec jaki rodzaj pierscionka w danym momencie stosowali do twoich cylindrow - w moim x14sz w 96 roku stosowano dwa rodzaje i roznily sie srednica i nie szlo wyczaic ktore to poza metoda prob i bledow... na bloku nie bylo cyferek nie wiem czemu :(

pozatym to trzeba prawie caly silnik wytargac, odrazu mozna sprzeglo i jego docisk sprawdzic, u ciebie z racji wieku moze sie jeszcze zachaczyc o szlif cylindrow no szkoda sie samemu brac z powodu braku doswiadczenia glownie , do glowicy potrzeba ci klucza dynamometrycznego... itp
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Wiem ze to sporo roboty i kasy pochlonie. Pewnie zwlaszcza te naprawy "przy okazji". Musze to dobrze przekalkulowac zeby nie rozkrecic silnika i dac ciala... A luśnia i grzechotka w domu jest wiec będzie się głowicę kręcić :oko:
Może znów corsa...
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

Jak chcesz to ci to zrobie tylko przyjedz do mnie i nie ma problemu 1 dzien roboty (jak nie trzeba głowicy robić tzn. szczelnośc zaworów i uszczelniacze) a częsci tez moge po taniemu załatwić
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Eno, stary! To sie moze w Miedzianej zgadamy :-D
Jak byś miał chwile to zerknij u siebie w znajomym sklepie za ile pierścionki dostać mozna. Będę dzwięczny :oko:
Może znów corsa...
Basista
Swój
Posty: 557
Rejestracja: 26 kwie 2002, o 00:53
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Basista »

W granicach 40 zł za komplet na tłok+ uszczelka pod głowice + uszczelniacze (ja bym przy okazji wymienił) + płyn do chłodnicy + olej itd...
ty masz o ile sie nie myle średnice tłoka 80mm
Obrazek
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Opel/Corsa/7258" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”