Wymiana pierścieni
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Wymiana pierścieni
Moje chyba nadają się do wymiany w związku z czym mam parę pytań:
1)Czy to w ogóle pierścienie się kwalifikują?
Generalnie nie dymi mi z rury, chyba że dokręcę do 6k to poleci czarny dymek a potem jak schodzi z obrotów to lekko błękitny. Pomślałem, że pierścienie to załatwią zwłaszcza że mam już zrobione 180k więc przyda się.
2)Jeśli to pierścienie, to czy warto się zabierać za to samemu czy zlecić mechanikowi? Ile to może kosztować razem w przybliżeniu? Szczególnie pierścionki.
3)O dociraniu pierścieni było niedawno, o dokręcaniu głowicy też a jeśli chodzi o olej? Zmieniać na inny jeśli teraz mam mineralny a auto jeżdzi na gazie?
1)Czy to w ogóle pierścienie się kwalifikują?
Generalnie nie dymi mi z rury, chyba że dokręcę do 6k to poleci czarny dymek a potem jak schodzi z obrotów to lekko błękitny. Pomślałem, że pierścienie to załatwią zwłaszcza że mam już zrobione 180k więc przyda się.
2)Jeśli to pierścienie, to czy warto się zabierać za to samemu czy zlecić mechanikowi? Ile to może kosztować razem w przybliżeniu? Szczególnie pierścionki.
3)O dociraniu pierścieni było niedawno, o dokręcaniu głowicy też a jeśli chodzi o olej? Zmieniać na inny jeśli teraz mam mineralny a auto jeżdzi na gazie?
Może znów corsa...
-
- Swój
- Posty: 873
- Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
- Lokalizacja: Plock
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
samych pierscieni sie nie wymienia , jak juz rozkladac to i panewki wal do szlifu i tulejowanie cylindrow
u mnie kolega ostatnnio w renault wymienil same pierscienie i wszystko jeszcze bardziej sie pogorszylo a dlaczego to wszyscy wiedza :
nowy pierscien moze nie dopasowac sie do niewyslifowanej tulei
takie moje zdanie a i jeszcze jedno sam bym tego nie robil...
u mnie kolega ostatnnio w renault wymienil same pierscienie i wszystko jeszcze bardziej sie pogorszylo a dlaczego to wszyscy wiedza :
nowy pierscien moze nie dopasowac sie do niewyslifowanej tulei
takie moje zdanie a i jeszcze jedno sam bym tego nie robil...
X14XE MANTZEL its not enough
gift od schricka 264° Nockenwellen
gift od schricka 264° Nockenwellen
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 28 kwie 2002, o 21:15
- Lokalizacja: Gdzieś :)
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Mi kopcilo bardzo na bialutko, Oczywiscie mowa o Corsie 1.4 8V zasłona dymna niesamowita. Rozkręciłem splanowałem głowice wymienilem uszczelke gumki na zaworach, pierscienie. Poskładałem i jest git dociera sie wlasnie silnik pracuje bardzo dobrze rowno cicho i ciagnie niezle. Poczekamy aż sie dotrez po dymku nie ma sladu nawet najmniejszym
i robilem sam:D

Opel Vectra A 1.8i 8V
Vectra Unlimited #009
Vectra Unlimited #009
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja dopiero sie przymierzam bo jeszcze nie jest zle tak wcale. Cos tam dymi jak daje konkretnie w rure. No i po "poborze" oleju widze ze warto sie niedlugo za to zabrac. Na razie chce sie upewnic co do ceny ewenrualnych napraw i o jaka skale grzebania pod maska tu chodzi. No i ile roboty da sie zrobic z tego samemu...
Może znów corsa...
-
- Swój
- Posty: 796
- Rejestracja: 4 sty 2004, o 11:47
- Lokalizacja: krakow - kryspinow
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
hiv - trzeba sciagac cala glowice
miske olejowa i rozkrecac korby zeby poluzowac tloka i go moc wycignac...
trzeba odrazu panewki wymienic jak sie tam jest przy korbach, to wszystko trzeba mierzyc mikrometromierzami i szczelinomierzami i dopasowywac najlepiej na tokarni zeby bylo pasowne i bez luzu (zbednego)... trzeba wiedziec jaki rodzaj pierscionka w danym momencie stosowali do twoich cylindrow - w moim x14sz w 96 roku stosowano dwa rodzaje i roznily sie srednica i nie szlo wyczaic ktore to poza metoda prob i bledow... na bloku nie bylo cyferek nie wiem czemu
pozatym to trzeba prawie caly silnik wytargac, odrazu mozna sprzeglo i jego docisk sprawdzic, u ciebie z racji wieku moze sie jeszcze zachaczyc o szlif cylindrow no szkoda sie samemu brac z powodu braku doswiadczenia glownie , do glowicy potrzeba ci klucza dynamometrycznego... itp
miske olejowa i rozkrecac korby zeby poluzowac tloka i go moc wycignac...
trzeba odrazu panewki wymienic jak sie tam jest przy korbach, to wszystko trzeba mierzyc mikrometromierzami i szczelinomierzami i dopasowywac najlepiej na tokarni zeby bylo pasowne i bez luzu (zbednego)... trzeba wiedziec jaki rodzaj pierscionka w danym momencie stosowali do twoich cylindrow - w moim x14sz w 96 roku stosowano dwa rodzaje i roznily sie srednica i nie szlo wyczaic ktore to poza metoda prob i bledow... na bloku nie bylo cyferek nie wiem czemu

pozatym to trzeba prawie caly silnik wytargac, odrazu mozna sprzeglo i jego docisk sprawdzic, u ciebie z racji wieku moze sie jeszcze zachaczyc o szlif cylindrow no szkoda sie samemu brac z powodu braku doswiadczenia glownie , do glowicy potrzeba ci klucza dynamometrycznego... itp