Strona 1 z 1

Podłączenie obrotomierza

: 19 lip 2004, o 14:39
autor: Bronek_84
Kupiłem sobie w sklepie elektronicznym zestaw do samodzielnego montażu: "J88 obrotomierz samochodowy" (12 diodowa linijka led) złożyłem go tak jak należy i nie wiem jak to się dzieje że się nic nie dzieje :placz: . Jak wiadomo w silniku C14NZ cewka zapłonowa ma dwa kabeliki: czarny (a właćciwie to 2 czarne złączone w 1) i zielony. Po włączeniu zapłonu na tym czarnym pojawia się 12V na zielonym nic . Więc zasugerowałem się, że zielony jest od przerywania masy do cewki (coś podobnie jak w zapłonie z zwykłym przerywaczem na platynce) . Mój zestaw jest "niby" przeznaczony do instalacji z zwykłym przerywaczem, ale chyba też powinien działać :-? Coś tam zaczyna pokazywać ale tylko gdy silnik co tylko zapali i jak już wejdzie na jałowe to przestaje pokazywać :-?
Układ sprawdzałem w aucie ze standardowym zapłonem (Fiat 125p) i działa.

: 19 lip 2004, o 18:44
autor: AdamXXL
jak masz przy zegarach zielony kabelek to tam podłącz

: 19 lip 2004, o 22:18
autor: Bronek_84
W jakiem sensie przy zegarach? Nie mam przecież obrotomierza bo mam deskę bez. Jakim cudem miałby się tam znaleść ten kabelek i co to może dać jeśli podłączę właśnie tam?

: 19 lip 2004, o 22:29
autor: qomo
Bronek_84 pisze:W jakiem sensie przy zegarach? Nie mam przecież obrotomierza bo mam deskę bez. Jakim cudem miałby się tam znaleść ten kabelek i co to może dać jeśli podłączę właśnie tam?
a wiesz co to archiwum? ile razy mozna pisac za KAZDA corsa a i b i c(oprocz combo) ma przy kostce od zegarow zielony kablek do krego sie podlacza obrotomierz...nawet jesli nie masz obrotmierza. porostu tka sie produkuje auta taniej jest przygotowac wizake na wiecej niz produkowac wersje bogatsza i ubozsza....

: 19 lip 2004, o 22:44
autor: Bronek_84
qomo pisze:
Bronek_84 pisze:W jakiem sensie przy zegarach? Nie mam przecież obrotomierza bo mam deskę bez. Jakim cudem miałby się tam znaleść ten kabelek i co to może dać jeśli podłączę właśnie tam?
a wiesz co to archiwum? ile razy mozna pisac za KAZDA corsa a i b i c(oprocz combo) ma przy kostce od zegarow zielony kablek do krego sie podlacza obrotomierz...nawet jesli nie masz obrotmierza. porostu tka sie produkuje auta taniej jest przygotowac wizake na wiecej niz produkowac wersje bogatsza i ubozsza....
Ano tu masz rację, sorry nie pomyślałem :oops: . Ale w jaki sposób to ma pomóc jeśli to jest ten sam kabel co przy cewce :-? . Jeśli się mylę to sprowadźcie mnie na ziemię

: 19 lip 2004, o 23:00
autor: qomo
jak nie bedzie tego dzialac to wywal obrotmomierz bo cos z nim nie tak(no chyba ze zle podlaczyles ale watpie)

: 19 lip 2004, o 23:30
autor: Bronek_84
Popatrzyłem do schematów elektrycznych i wydaje mi się, że ten zielony kabelek co ma być podobno pod deską wychodzi nie od cewki lecz zdaje się, że od komputera/sterownika, czyli coś to może pomóc. Jutro rano rozbieram deskę, jak tegozielonego kabelka tam nie będzie to :bardzozly:

: 19 lip 2004, o 23:36
autor: qomo
Bronek_84 pisze:Popatrzyłem do schematów elektrycznych i wydaje mi się, że ten zielony kabelek co ma być podobno pod deską wychodzi nie od cewki lecz zdaje się, że od komputera/sterownika, czyli coś to może pomóc. Jutro rano rozbieram deskę, jak tegozielonego kabelka tam nie będzie to :bardzozly:
musi byc!! i nie ma bata!!

: 19 lip 2004, o 23:36
autor: AdamXXL
Bronek_84 pisze:Popatrzyłem do schematów elektrycznych i wydaje mi się, że ten zielony kabelek co ma być podobno pod deską wychodzi nie od cewki lecz zdaje się, że od komputera/sterownika, czyli coś to może pomóc. Jutro rano rozbieram deskę, jak tegozielonego kabelka tam nie będzie to :bardzozly:
tak on biegnie do kompa. kiedyś zrobiłem opis do tego i jest na stonce

: 20 lip 2004, o 10:49
autor: Bronek_84
Po długich poszukiwaniach i niepewnościach znalazłem to czego szukałem: http://forum.tuning.info.pl/viewtopic.p ... brotomierz

Ps Wielkie dzięki Adam. Jeżeli znajdę dzisiaj czas to postaram się to podłączyć.

: 22 lip 2004, o 10:45
autor: Bronek_84
Wielkie dzięki Adam :)2 Obrotek działa fachowo. Tylko mam pytanko- jakie dokładnie jałowe obroty ma C14NZ po rozgrzaniu, a jakie maksymalne? bo muszę sobie wykalibrować obrotka

: 25 lip 2004, o 13:02
autor: arts
zeby nie zaczynac nowego topicu, nabylem dzisaj szafe od corsy z obrotkiem, wszystko ladnie pieknie po za tym ze .. wedlug wskazan obrotomierza moj x10xe kreci sie na oko do 9000 :0 :0 :0 :lol: o co biega???? tylko nie pisac ze to Honda ... :oko:

: 25 lip 2004, o 13:15
autor: AdamXXL
arts pisze:zeby nie zaczynac nowego topicu, nabylem dzisaj szafe od corsy z obrotkiem, wszystko ladnie pieknie po za tym ze .. wedlug wskazan obrotomierza moj x10xe kreci sie na oko do 9000 :0 :0 :0 :lol: o co biega???? tylko nie pisac ze to Honda ... :oko:
to pogratulować :oko: ale możliwe, że do 3 cylindrów były inne wskaźniki robione. choć teoretycznie 1 obrót wału to 1 obrót, ale jeśli jest on generowany wg np. iskry na jakimś cylindrze to stąd :
4-cyl. 1000/4=250 * 4cyl=1000 , 2000 , 3000 , 4000 , 5000 , 6000
3-cyl. 1000/3=333 * 4cyl=1333 , 2666 , 4000 , 5333 , 6666 , 8000 możliwe że takie wskazania masz, a na przyszłość będzie jak znalazł :zakrecony:
możesz przeskalować cyferblacik i będzie ok

: 25 lip 2004, o 13:22
autor: qomo
założ biale zaegary...ostatni jezdzilem corsa 1.0 i szlo do 6 tys chyba :grin:

: 25 lip 2004, o 13:43
autor: arts
hmm to pozostaje mi tylko wprawianie w oslupienie pasazerow :lol: :lol: :lol: a w przyszlosci jego wskazania powinny wrucic do prawidlowych wartosci na 4 cylinderkach dzieki za wyczerpujaca odpowiedz Adam :oko:

: 27 lip 2004, o 23:25
autor: ThomasTsT
Dzis naszczescie znalazłem ten zielony kabelek... rozebrałem cała deske rozdzielcza ale zrobiłem:D... juz działa sliczny obrotomiez LUMELA z fiata 125p:D

: 27 lip 2004, o 23:45
autor: REN
arts pisze:hmm to pozostaje mi tylko wprawianie w oslupienie pasazerow :lol: :lol: :lol: a w przyszlosci jego wskazania powinny wrucic do prawidlowych wartosci na 4 cylinderkach dzieki za wyczerpujaca odpowiedz Adam :oko:
moj znajomy zrobil sobie tarcze do 320km/h i robil ludzi w jajo wlacznie z ekipa telewizyjna z tvn turbo bodajrze :D

: 27 lip 2004, o 23:53
autor: ThomasTsT
ja tez tak nagrałem filmik z qmplem maluchem... na seryjne zegary załozylismy tarcze od CC.... do 160km/h.... jadac około 110km wskazywało 160km/h.... hehe jak pokazywalismy filmik ludzia to niemogli wyjsc z podziwu:)

: 30 lip 2004, o 00:13
autor: Bronek_84
ThomasTsT pisze:Dzis naszczescie znalazłem ten zielony kabelek... rozebrałem cała deske rozdzielcza ale zrobiłem:D... juz działa sliczny obrotomiez LUMELA z fiata 125p:D
Obrotek z kredensa :0 ? chyba niezbyt ładnie się komponuje :lol: . Jak zakładałem swój elektroniczny własnej roboty to znalazłem w szawce przecódny obrotek od dużego fiata w celu podłączenia go na chwile razem z tym mojej roboty aby odnieść się do niego podczas kalibracji mojej linijki świetlnej. Ale co mnie zdziwiło obrotek od fiata nie zadziałał. Nie rozbierałem deski tylko poprowadziłem nowy kabelek od komputera sposobem AdamaXXL za co mu serdecznie dziękuję :)

: 30 lip 2004, o 14:47
autor: ThomasTsT
WYGLADA SUPER!! w miejscu seryjnego zegarka :grin: koło nawiewow powietrza... wyglada jak orginał:) ... M&M widział i tez mu sie podobało... ja kabelek tez miałem nowy poprowadzic bo sie wqzałem ze znalezieniem orginalnego.... ale naszcescie dojzałem go w kostce wpinajacej do zegarow :-D i zaoszczedziło mi to pracy...

: 1 sie 2004, o 13:41
autor: Bronek_84
ThomasTsT pisze:WYGLADA SUPER!! w miejscu seryjnego zegarka :grin: koło nawiewow powietrza... wyglada jak orginał:) ... M&M widział i tez mu sie podobało... ja kabelek tez miałem nowy poprowadzic bo sie wqzałem ze znalezieniem orginalnego.... ale naszcescie dojzałem go w kostce wpinajacej do zegarow :-D i zaoszczedziło mi to pracy...
Acha bo ty mówisz o "A" a ja myślałem że o "B" :zakrecony:
A kabelek prowadziłem nowy bo mi się deski nie chciało rozbierać :-P

: 1 sie 2004, o 13:52
autor: UcHO
Arts to wcinaj teraz wszystkich na swiatełkach :-P
btw mój na gazie kreci sie do 7 tys i nie ma odciecia :-P

: 2 sie 2004, o 09:57
autor: sir_Dave
qomo pisze:ostatni jezdzilem corsa 1.0 i szlo do 6 tys chyba :grin:
Ucho pisze:btw mój na gazie kreci sie do 7 tys i nie ma odciecia
Moj x10xe na benzynie odcina przy 6500-6700 ( roznica stad ze zmienialem tarcze i moglem sie lekko trachnac przy nakladaniu wskazowki :-D )

: 2 sie 2004, o 12:52
autor: Bronek_84
sir_Dave pisze:
qomo pisze:ostatni jezdzilem corsa 1.0 i szlo do 6 tys chyba :grin:
Ucho pisze:btw mój na gazie kreci sie do 7 tys i nie ma odciecia
Moj x10xe na benzynie odcina przy 6500-6700 ( roznica stad ze zmienialem tarcze i moglem sie lekko trachnac przy nakladaniu wskazowki :-D )
To w zimie na jałowych i ssaniu to ci z 3k pokaże :lol:

: 2 sie 2004, o 14:38
autor: sir_Dave
Bronek_84 pisze:To w zimie na jałowych i ssaniu to ci z 3k pokaże :lol:
Nie boj nie boj,az tak bardzo to sie nie walnalem :D ( chyba :-? ) :grin: :grin: :grin:

: 2 sie 2004, o 23:40
autor: Bronek_84
sir_Dave pisze:
Bronek_84 pisze:To w zimie na jałowych i ssaniu to ci z 3k pokaże :lol:
Nie boj nie boj,az tak bardzo to sie nie walnalem :D ( chyba :-? ) :grin: :grin: :grin:
Ale jak odpalisz auto to odrazu widać, że coś się za szybko kręci silniczek (mimo że jest ssanie)