Strona 1 z 2
e16se z skrzynią f13
: 20 wrz 2004, o 09:27
autor: Zynio
Pytanie mam czy silnik E16SE/C16SE z jaką skrzynią był montowany
mam obecnie silnik C16NZ w swoim aucie a skrzynie F13 5biegów i dostałem silnik E16SE czy pasuje F13 czy musi być jakas inna skrzynia z góry dziękuje
: 20 wrz 2004, o 09:29
autor: sierak
Pasuje smiało ... zarowno F13 jak i F10
: 20 wrz 2004, o 10:26
autor: AdamXXL
sierak pisze:Pasuje smiało ... zarowno F13 jak i F10
z 10 raczej nie podejdze (1.6 ma większe sprzędło ) ale f13 luuzik
@ Zynio twój silnik to prawie identyczny dół (inne pierścienie), a różnią się głównie górą.
: 20 wrz 2004, o 10:39
autor: Zynio
AdamXXL pisze:sierak pisze:Pasuje smiało ... zarowno F13 jak i F10
z 10 raczej nie podejdze (1.6 ma większe sprzędło ) ale f13 luuzik
@ Zynio twój silnik to prawie identyczny dół (inne pierścienie), a różnią się głównie górą.
wiem tylko po co kombinowac jak mam cały silnik a swój chce zostawić na części
a czy buło coś leprzego niż F13 bo wiem że w niemczech widziałem corcse z silnikiem C16SE ze skrzynia F20!!?
: 20 wrz 2004, o 11:19
autor: AdamXXL
jak już coś to jeszcze jest F15 i F17(ta bardzo rzadka) różnice głównie w wytrzymałości, bo f13 i f15 były krótkie i długimi przełożeniami
F20 -> nie widzę sęsu. może ktoś mieł wcześniej większy silnik i zrobił przesiadkę na mniejszy??
: 20 wrz 2004, o 11:26
autor: !markos
smallblock sklejony z f20..? ale rzezba..
f13 bedzie fajna, ale patrz, zeby to byla cr

: 20 wrz 2004, o 11:34
autor: AdamXXL
!markos pisze:smallblock sklejony z f20..? ale rzezba..
f13 bedzie fajna, ale patrz, zeby to byla cr

jeśli chodzi o krótką to moja mnie już trochę dżaźni za szybko się kończy i przez to v-max jest kijowaty szukałem na niej już kilka razy oznaczeń i nic. może to tylko przesadnie duże przełożenie główne.. mogłem zmienić tą skrzynie

: 20 wrz 2004, o 11:36
autor: Zynio
!markos pisze:smallblock sklejony z f20..? ale rzezba..
f13 bedzie fajna, ale patrz, zeby to byla cr

a po czym to poznac bo na gurze gdzie wchodzi automat do zmiany biegów pisze mi tylko F13
a co do skrzyni F20 to było właozone tylko cos żeźbił z napedem rużnicowy i strznie wystrzeliwal do przodu brał corse"A" z silnikem C20NE także doś sporo grzebną w tej skrzyni

: 20 wrz 2004, o 11:42
autor: AdamXXL
obok tej F13 lub na pokrywie od strony koła
: 20 wrz 2004, o 11:48
autor: !markos
informacja o dlugosci skrzyni jest gdzies zaraz obok glownego symbolu, poszukaj - powinno byc cr (krotka), albo wr (dluga)
ale.. moze adas rzeczywiscie ma racje - chcesz dobrze sie napedzac, czy szybciej jezdzic?

: 20 wrz 2004, o 11:48
autor: Zynio
AdamXXL pisze:obok tej F13 lub na pokrywie od strony koła
aha to dupa bo nigdzie nie mam na psiane może po numeże
: 20 wrz 2004, o 11:52
autor: AdamXXL
@ Zynio
nie szukaj masz F13 WR przeł. gł. 3,94 (ewentualnie 3,74 ale raczej nie)
: 20 wrz 2004, o 11:59
autor: !markos
przypomne moze:

: 20 wrz 2004, o 13:10
autor: Zynio
AdamXXL pisze:@ Zynio
nie szukaj masz F13 WR przeł. gł. 3,94 (ewentualnie 3,74 ale raczej nie)
oki dzięki za pomoc w takim radzie bede szukal CR
: 20 wrz 2004, o 13:24
autor: AdamXXL
o cr najłatwiej jest szukając skrzynie np. od diesla z astry bo przy nich były f15 i najczęściej CR
: 20 wrz 2004, o 16:22
autor: Zynio
AdamXXL pisze:o cr najłatwiej jest szukając skrzynie np. od diesla z astry bo przy nich były f15 i najczęściej CR
a to duzo leprza skrzynia jest od F13
: 20 wrz 2004, o 22:55
autor: !markos
to prawie ta sama skrzynia.. jak nie masz turbo i nie wiadomo jakiego momentu obrotowego to nie zrobi ci to zadnej roznicy.
skrzynke kupisz z kazdego 14/16xe - to na bank. tak jak powiedzial adas z dizli tez powinny byc krotsze skrzynki
ps. kozzi zalinkowal to w innym temacie, ale kolezka ma skrzynie z corsy b gsi (czyli pewnie f13/15cr) do sprzedania..
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=31484720
: 20 wrz 2004, o 23:41
autor: arts
w gsi to raczej chyba byla f-15
: 21 wrz 2004, o 07:31
autor: Zynio
a jak mozna się znim skontaktować bo on ma zaciski hamulcowe w corsie tarcze wentylowane był 236 czy 256mm
: 21 wrz 2004, o 08:34
autor: AdamXXL
wersje z silnikami c14se,x14xe - 236/20
gsi - 256/20
: 21 wrz 2004, o 10:35
autor: !markos
Kontakt telefoniczny pod numerem 501-411-256.
czytac uwazniej prosze
a co do hamulcow.. jak juz kupowac zaciski do 256mm tarcz, to lepiej odrazu isc do przodu i wziac te z astry/vectry pod tarcze 256/24

: 21 wrz 2004, o 11:27
autor: Zynio
!markos pisze:Kontakt telefoniczny pod numerem 501-411-256.
czytac uwazniej prosze
a co do hamulcow.. jak juz kupowac zaciski do 256mm tarcz, to lepiej odrazu isc do przodu i wziac te z astry/vectry pod tarcze 256/24

własnie szykam takich zacisków ale w dobrym stanie bo mam zaciski od corsy 236/20 went. ale one cos strzelają a ja szukam 256/24
: 21 wrz 2004, o 22:19
autor: !markos
takie zaciski mozna kupic na strazackiej w warszawie.. w krakowie mysle, ze spokojnie znajdzie sie jakis szrot z takimi zaciskami
pamietaj, ze to nie musi byc astra gsi, moze tez byc vectra 2.0, chyba omega a i kazdy inny opel, ktory mial tarcze 256/24. najlatwiej poszukac w katalogach hamulcow co mialo takie tarcze i bedziesz wiedzial, ze z tego samochodu pasuje zacisk

: 21 wrz 2004, o 23:07
autor: sierak
@adas
Nie wiem na czym bazujesz mowiac ze F10 do 1.6 nie wchodzi ale PRazes wlasnie taka ma u siebie .. juz druga nawet. Wiec raczej pasuje ... co widzielismy w Miedzianej.
Chyba ze w B jest inaczej .. to sorry za blad.
: 21 wrz 2004, o 23:41
autor: AdamXXL
sierak pisze:@adas
Nie wiem na czym bazujesz mowiac ze F10 do 1.6 nie wchodzi ale PRazes wlasnie taka ma u siebie .. juz druga nawet. Wiec raczej pasuje ... co widzielismy w Miedzianej.
Chyba ze w B jest inaczej .. to sorry za blad.
to wyjaśnia dlaczego ma już drugą

. f10 przewidziana jest w okolice 100Nm a przy GSI i silnikach mocniejszych gdzie moment sięga 130 i więcej Nm f13 to raczej minimum (punkt wyjścia) a przy dłubance f15 byłaby najlepsza, przy 1.6 bywała też (nie zawsze) seryjnie stosowana. więc upierać się nie będę bo nie mam pewności co do tego czy f10 wejdzie na ciut większe sprzęgło, ale pomysł raczej chybiony
: 21 wrz 2004, o 23:51
autor: sierak
@adas
Flipper na F10 przejechal 200 000 km wiec ...

: 21 wrz 2004, o 23:59
autor: AdamXXL
nawet 2l na f13 pociągnie

ale mimo wszystko poniżej F13 nie schodził bym

: 22 wrz 2004, o 09:16
autor: Zynio
!markos pisze:takie zaciski mozna kupic na strazackiej w warszawie.. w krakowie mysle, ze spokojnie znajdzie sie jakis szrot z takimi zaciskami
pamietaj, ze to nie musi byc astra gsi, moze tez byc vectra 2.0, chyba omega a i kazdy inny opel, ktory mial tarcze 256/24. najlatwiej poszukac w katalogach hamulcow co mialo takie tarcze i bedziesz wiedzial, ze z tego samochodu pasuje zacisk

to ja wiem które samochoty miały takie tarcze bo wlasciwie to karzde wiekrze od corscy miały 256/24 tylko mysłąem że może ktoś zwas ma coś takiego do sprzedania abo unas w kraku to kupa wszystko jest ale do 236 lub do tych wiekrzych i na 5 śrub chyba 288
: 22 wrz 2004, o 09:17
autor: Zynio
AdamXXL pisze:nawet 2l na f13 pociągnie

ale mimo wszystko poniżej F13 nie schodził bym

a co do 2l to f 13 nie wejdzie kumpel tak prubowal zrobić w c20ne
: 22 wrz 2004, o 09:38
autor: AdamXXL
to coś słabo próbował bo po przerobieniu pewnym F13 wszystko biega. nie pytaj dokładnie jak bo tego nie robiłem, ale jest dziesiątki przykładów działających.