Jak wsadzić c20xe 2.0 16v do corsy

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Jak wsadzić c20xe 2.0 16v do corsy

Post autor: qomo »

a ja bym prosil tych ktorzy zrobili juz swapa o to by wpiasli tu swoje doswiadczenie i mniej wiecej koszty...ewentualnie niech dadza tu linki do topicow gdzie byla o tym mowa...

Wegdlug mnie taki topic laczacy wszystkie do kupy jest bardzo potrzebny i nie ukrywam ze bardzo by pomogl rownierz mi...wiec prosze dajcie info co i jak :grin:


Ja dam tylko ogolne iformacje:

mamy takie silniczki 2.0

2.0 8V

potm

2.0 16V - 136km

2.0 16V - 150 km - C20XE

a potem to juz tylko

2.0 16V Turblo czyli C20LET

oczywiscie bylo jeszcze kilka silniczkow miedz innymi XEV(montowany baaardzo czesto w omegach B)

oglnie z 2.0 8V jest najmniej kombinacji dajesz skrzynke F13 i nie musisz kombinowac
z polosiami.

Teraz takie moje male pytanko:

jak mma wiazke od c16xe i swoja to jak ot wsyzstko podlaczyc tak zeby to dzialalo? rozmiem ze trzeba z dwoch wiazek zrobic jedna?? niech ktos mnie w tej kwesti oswieci...oras co z pompa paliwa? czy to co mam w baku da rade pod 16Xe?
corsa A & Audi S3
Obrazek
Anal
Nowy
Posty: 202
Rejestracja: 18 paź 2002, o 21:18
Lokalizacja: Lubniewice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Anal »

qomo pisze:a ja bym prosil tych ktorzy zrobili juz swapa o to by wpiasli tu swoje doswiadczenie i mniej wiecej koszty...ewentualnie niech dadza tu linki do topicow gdzie byla o tym mowa...

Wegdlug mnie taki topic laczacy wszystkie do kupy jest bardzo potrzebny i nie ukrywam ze bardzo by pomogl rownierz mi...wiec prosze dajcie info co i jak :grin:
jestem ZA
Corsa B c20se
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

miedzy wiazkami laczysz tylko kilka przewodow... laczysz przewod do rozrusznika, plus po kluczyku dla ecu, laczysz kontrolke ladowania oraz cisnienia oleju i w zasadzie mozesz odpalac. pozostale polaczenia to ecu light, temp wody, itp. ale generalnie te pierwsze rozwiazuja sprawe initial startupu...

ta co masz w baku oczywiscie ze nie da rady pod 16xe bo miales pompe do jednopunktowego wtrysku, a potrzebujesz takiej od wielopunktowego.
c20rsa, czlowieku meeen!
qomo
Post Mistrz
Posty: 2523
Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: qomo »

wow pisze:miedzy wiazkami laczysz tylko kilka przewodow... laczysz przewod do rozrusznika, plus po kluczyku dla ecu, laczysz kontrolke ladowania oraz cisnienia oleju i w zasadzie mozesz odpalac. pozostale polaczenia to ecu light, temp wody, itp. ale generalnie te pierwsze rozwiazuja sprawe initial startupu...

ta co masz w baku oczywiscie ze nie da rady pod 16xe bo miales pompe do jednopunktowego wtrysku, a potrzebujesz takiej od wielopunktowego.

czyli co? dodatkowa pompa paliwa czy musze wymienic to co baku? pewnie to i to pomorze :oko:
corsa A & Audi S3
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

nie ma co komplikowac sobie zycia... kupujesz zatapiana w baku pompke od wielopunktu - wymieniasz i juz...
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ja będę dawał drugą zewnętrzną w szereg. z prostego powodu, ta wpadła mi w ręce szybciej :)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

markos wrocil!!! :-D
widze, ze ladnie odpowiadacie koledze, wiec ja nic juz nie mowie :-P :lol: :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

ja bralem pompke zawsze od gaznika i stad wymiana baku potrzebna na ten gdzie nie ma pompki....
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

esc62 pisze:
!markos pisze:markos wrocil!!! :-D
widze, ze ladnie odpowiadacie koledze, wiec ja nic juz nie mowie :-P :lol: :grin:
SORKI MARKOS... Troche pogrzebalem i troche sie dowiedzialem.
Stronka jest OK i ludzie tez bede odwiedzal systematycznie :)

Mysle o 2.0 16v z VECTRY i skrzynce F-20 czy to dobry pomysl czy
moze polecil bys cos innego ???

Wole zapytac FACHOWCA z gory dzieki...
to jest std konfiguracja.... zamawiasz kit z NL i jest oki wszystko pasi i w miare sie trzyma.... ale to sa juz koszty...
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

esc62 w wielkim strachu pisze:SORKI MARKOS...
...moze polecil bys cos innego ???...
...Wole zapytac FACHOWCA z gory dzieki...
nie no stary.. :grin:
ja naprawde nie gryze, a fachowcow od dwulitrowek mamy tu duzo lepszych ode mnie, bo wlozyli i jezdza juz tym od pewnego czasu :oko:

chlopakom chodzilo o to, ze z zasady zawsze obrzucam nowych zjebami za powtarzanie tematow, ktore juz kiedys byly, ale zapomnieli, ze mam moda na innym forum i juz sie zluzowalem :lol:

tak z moich maultkich podowiedzi, nie musi to byc silnik koniecznie z vectry.. chodzi poprostu o c20xe, ktore bylo jeszcze montowane w kadetach gsi i astrach gsi.. dwulitrowa, wolnoossaca jednostka o mocy 150 koni - bo o ten chodzi, prawda? :oko:

poszukaj wow'a, on ma w tym temacie duzo do powiedzenia, bo wlozyl silnik i jezdzi tym juz dluzszy czas. to samo ren, ale ren rzadko wpada. teraz swapuje sie scotty z tego co wiem :oko:

a tak na marginesie.. jestescie wszyscy pojebani z tymi dwulitrowkami :lol: ja zrobie sobie 1.4 turbo i zanim mnie dogonicie modyfikujac swoje c20xe to ja juz dawno bede z przodu majac 160 koni i leciutki silnik, ktory - UWAGA! - FAJNIE SAPIE! :lol: wrrr psss wrrr pssss... oj jak ja chce turbo!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

kiedy z tym T startujesz??? chwal sie!!! czekam na info!!! :-P
Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

!markos pisze:a tak na marginesie.. jestescie wszyscy pojebani z tymi dwulitrowkami :lol: ja zrobie sobie 1.4 turbo i zanim mnie dogonicie modyfikujac swoje c20xe to ja juz dawno bede z przodu majac 160 koni i leciutki silnik, ktory - UWAGA! - FAJNIE SAPIE! :lol: wrrr psss wrrr pssss... oj jak ja chce turbo!!!
o tak, tak, tak........
!MARKOS the best!!!!! :)17 :)2 może zdradzisz rąbka tajemnicy :oko: 8)
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
scotty
Swój
Posty: 637
Rejestracja: 9 maja 2003, o 15:21
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: scotty »

ktos musi byc pojebany aby niepojebany móglby byc ktos :-D
Obrazek
Awatar użytkownika
endo
Post Mistrz
Posty: 2343
Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
Lokalizacja: warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: endo »

scotty pisze:ktos musi byc pojebany aby niepojebany móglby byc ktos :-D
buaahhahahaahaa :grin: :grin: :grin: :grin:, crazy ctm! :oko:
Juhol: fajny podpisik :) (znaczy nie ten z lusterkiem :oko:)
:)12 Blue Corsa :)12
:)7 koni kit on board
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

endo pisze:Juhol: fajny podpisik :) (znaczy nie ten z lusterkiem :oko:)
a bo mi jakis pedal tracil lusterko a ze opel nie pomyslal i nie robil skladajacych sie no to musze kupic nowe :x
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

fajna zabawka juhol :grin:
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

bylo minelo... corsa i tak lepsza :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

co do mojego T... no coz.. dowiedzialem sie dzisiaj z dosc pewnego zrodla, ze moj silnik jest owszem calkiem fajny, ale nie ma potencjalu na duzy moment obrotowy.. jak sie go wydlubie, to albo komp odmowi posluszenstwa (o ile w ogole bedzie chcial pracowac pod turbo z jakims unichipem np..), albo zesra sie cos w mechanice (panewki walu, tloki, itd..), albo poprostu nie bedzie dzialal zbyt dlugo i dobrze.. tak wiec.. na dzien dzisiejszy sprawa jest w zawieszeniu, ale w przyszlym tygodniu bycmoze naplyna jakies pozytywne informacje z zupelnie innego zrodla :oko: ale.. dopiero sie okaze, bo to nic pewnego.

na dzien dziejszy jestem z turbo wyleczony. pod koniec przyszlego tygodnia powinienem podjac decyzje czy bede sie w to dlubal czy nie. napewno dam znac :oko:

wracajac na chwile do momentu w x14xe: zamiescimy pewnie jakos niebawem wykresy z dzisiejszego strojenia osmanowozu, zobaczycie, ze moc jest ok, ale moment jest.. taki jakby seryjny, a nawet mniejszy niz w serii, ale wyprostowany i rozciagniety w bardzo szerokim zakresie obrotow...

wiem jedno: specyfikacja osmana to dla mnie zdecydowanie za malo :x
to musi byc cos wiecej. zadowolilbym sie tym tylko na chwile. miesiac? moze dwa.. a potem marudzilbym, ze malo.
szukam propozycji na ciekawe wydlubanie silnika - macie jakies DOBRE pomysly oprocz turbo, ktore moze nie dzialac i ITB, na ktore mnie nie stac? :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

!markos pisze:w przyszlym tygodniu bycmoze naplyna jakies pozytywne informacje z zupelnie innego zrodla :oko: ale.. dopiero sie okaze, bo to nic pewnego.
szczerze powiem, ze i ja bardzo na to licze bo jakos tak mi sie smutno zrobilo... juz sobie obmyslilem jak to fajnie bedzie robic turbo jednoczesnie w dwoch samochodach, ale za wczesnie sie ucieszylem...
!markos pisze:wracajac na chwile do momentu w x14xe: zamiescimy pewnie jakos niebawem wykresy z dzisiejszego strojenia osmanowozu, zobaczycie, ze moc jest ok, ale moment jest.. taki jakby seryjny, a nawet mniejszy niz w serii, ale wyprostowany i rozciagniety w bardzo szerokim zakresie obrotow...
prosze...
Obrazek
c20rsa, czlowieku meeen!
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

patrzac na ten wykres (nie wiem czy osman czy markos) ale nie warto przesunac revlim kapke dalej? krzywe rosna caly czas i wydaje mi sie ze 7600rpm bylo by optymalne
Obrazek
kristo
Weteran
Posty: 1696
Rejestracja: 22 sty 2003, o 22:22
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: kristo »

!markos pisze:co do mojego T... no coz.. dowiedzialem sie dzisiaj z dosc pewnego zrodla, ze moj silnik jest owszem calkiem fajny, ale nie ma potencjalu na duzy moment obrotowy.. jak sie go wydlubie, to albo komp odmowi posluszenstwa (o ile w ogole bedzie chcial pracowac pod turbo z jakims unichipem np..), albo zesra sie cos w mechanice (panewki walu, tloki, itd..), albo poprostu nie bedzie dzialal zbyt dlugo i dobrze.. tak wiec.. na dzien dzisiejszy sprawa jest w zawieszeniu, ale w przyszlym tygodniu bycmoze naplyna jakies pozytywne informacje z zupelnie innego zrodla :oko: ale.. dopiero sie okaze, bo to nic pewnego.
Geko powie Tobie to samo!!! Ostatnio zrobił się jakoś antyturbawkowy. N/A mu się zachciewa....wrrrrrrrrr A o panewkach to już Tobie dawno mówiłem. Pamiętają jeszcze czasy c14nz....
=JUHol= pisze: patrzac na ten wykres (nie wiem czy osman czy markos) ale nie warto przesunac revlim kapke dalej? krzywe rosna caly czas i wydaje mi sie ze 7600rpm bylo by optymalne
To już duże ryzyko przy nie wyważonym seryjnym wale. To jednak nie honda. :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

kristo pisze:A o panewkach to już Tobie dawno mówiłem. Pamiętają jeszcze czasy c14nz....
o panewkach to ja juz dawno wiem.. o to akurat najmniej nalezaloby sie martwic, bo komplet zajebiscie mocnych panewek od risse kosztuje 139eur, wiec nie jest to jakis kosmiczny wydatek. problem polega na tym, ze jak juz je wymienisz to pozostaje pytanie: co sie zesra w nastepnej kolejnosci..

kristo, jak mowisz, ze geko powie mi to samo, co slyszalem od promotorow, to chyba odpuszcze sobie wyjazd do poznania :x
=JUHol= pisze:patrzac na ten wykres (nie wiem czy osman czy markos) ale nie warto przesunac revlim kapke dalej? krzywe rosna caly czas i wydaje mi sie ze 7600rpm bylo by optymalne
to wykres osmana :oko:
wiemy wiemy.. spokojnie moznaby uzyskac jakies 120-125 koni jak ladnie by sie poprosilo.. limiter zostal ustalony na maksymalnie bezpiecznej dla tego silnika granicy - na seryjne graty. przy wyzszych rpm COS mogloby dac dupy, a wtedy... wtedy czekalby osmana zakup duzej ilosci nowych czesci do silnika :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
wow
Post Mistrz
Posty: 2636
Rejestracja: 22 sty 2002, o 00:00
Lokalizacja: Skądinąd
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: wow »

=JUHol= pisze:wydaje mi sie ze 7600rpm bylo by optymalne
tez tak mysle, ale osman troszke sie obawial o silnik... ja tam swojego 1.4 lumpa krecilem do 7600 i nic mu nie bylo... przy duzo ciezszych tlokach, korbach, itd. w x20xev wal wszystko sie popsulo dopiero przy 8500rpm.
c20rsa, czlowieku meeen!
osman14
Swój
Posty: 873
Rejestracja: 19 sty 2003, o 18:11
Lokalizacja: Plock
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: osman14 »

kto wie moze bedzie odcina na 7600 :0 :lol:
X14XE MANTZEL its not enough

gift od schricka 264° Nockenwellen
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

osman14 pisze:kto wie moze bedzie odcina na 7600 :0 :lol:
ale jeśli to tylko sam limiter to dużo już nie da. patrząc na ten wykres moment zaczyna spadać i raczej da to około 5KM Oby więcej :)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
czester 1
Weteran
Posty: 1911
Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
Lokalizacja: zabrze
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: czester 1 »

esc62 pisze:
A zastanawiales sie moze nad (3.0 MV6) no moze umieszczony z tylu
tak jak CLIO 3.0 ?????
:0 :0 :0 :0
Obrazek
Awatar użytkownika
=JUHol=
Weteran
Posty: 1387
Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: =JUHol= »

esc62 pisze:(...) A zastanawiales sie moze nad (3.0 MV6) no moze umieszczony z tylu
tak jak CLIO 3.0 ?????
wszystko jest do zrobienia.... wszystko konczy sie na kasie jaka sie ma... MV6 jest gabarytowo podobny do 2,5 V6 takze mysle ze nawet z przodu by dalo rade go wrzucic...
esc62 pisze:Poza tym CORSA z napedem na tyl fajnie by wymiatala
z tylem to jest taki problem ze corsa jest dosc waska.... wiem bo kiedys byl projekt :lol: ze skrzynia F28 i wyjsciem na tyl i problem byl taki ze ta skrzynia jest dosc szeroka i wal by musial byc pod kierowca...

nie wiem jak to by bylo z napedem od np. kadetta c (nie wnikalem) :oko:
Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

esc62 pisze:a moze do tego turbo dolozyc 2.0 ten o kturym mi wczesniej pisales ???
eeee... ze co? :zakrecony:
Obrazek
arts
Forum Master
Posty: 4329
Rejestracja: 9 cze 2001, o 02:00
Lokalizacja: WPR ............
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: arts »

widizalem w GT starego rekina z vr6 na pokladzie za fotelami kierowcy .... ladna zabaweczka bardzo ladna :grin:
GUMIS2000
Weteran
Posty: 1557
Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: GUMIS2000 »

esc62 pisze:co do mojego T... no coz.. dowiedzialem sie dzisiaj z dosc pewnego zrodla, ze moj silnik jest owszem calkiem fajny, ale nie ma potencjalu na duzy moment obrotowy..

Witam...

A zastanawiales sie moze nad (3.0 MV6) no moze umieszczony z tylu
tak jak CLIO 3.0 ?????

Caly czas obserwuje co sie dzieje i mysle nad ruznymi opcjami
a moze do tego turbo dolozyc 2.0 ten o kturym mi wczesniej pisales ???

Poza tym CORSA z napedem na tyl fajnie by wymiatala :-D
Wiesz zastanawiam sie caly czas nad czyms zaj... mocnym.
Kiedys mialem 170 KM pod macha ale jeden kretyn nie popatrzyl w lusterko i mnie wbil w drzewo jechalem 180 km\h stracilem fure.
Troche mi teskno za tymi 220-240 km\h i smrodem palonej gumy :(
Pozdrawiam Qba...
A o jakiej corsie mowa A B czy C
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”