Strona 1 z 2

Jak wsadzić c20xe 2.0 16v do corsy

: 23 wrz 2004, o 21:10
autor: qomo
a ja bym prosil tych ktorzy zrobili juz swapa o to by wpiasli tu swoje doswiadczenie i mniej wiecej koszty...ewentualnie niech dadza tu linki do topicow gdzie byla o tym mowa...

Wegdlug mnie taki topic laczacy wszystkie do kupy jest bardzo potrzebny i nie ukrywam ze bardzo by pomogl rownierz mi...wiec prosze dajcie info co i jak :grin:


Ja dam tylko ogolne iformacje:

mamy takie silniczki 2.0

2.0 8V

potm

2.0 16V - 136km

2.0 16V - 150 km - C20XE

a potem to juz tylko

2.0 16V Turblo czyli C20LET

oczywiscie bylo jeszcze kilka silniczkow miedz innymi XEV(montowany baaardzo czesto w omegach B)

oglnie z 2.0 8V jest najmniej kombinacji dajesz skrzynke F13 i nie musisz kombinowac
z polosiami.

Teraz takie moje male pytanko:

jak mma wiazke od c16xe i swoja to jak ot wsyzstko podlaczyc tak zeby to dzialalo? rozmiem ze trzeba z dwoch wiazek zrobic jedna?? niech ktos mnie w tej kwesti oswieci...oras co z pompa paliwa? czy to co mam w baku da rade pod 16Xe?

: 23 wrz 2004, o 21:50
autor: Anal
qomo pisze:a ja bym prosil tych ktorzy zrobili juz swapa o to by wpiasli tu swoje doswiadczenie i mniej wiecej koszty...ewentualnie niech dadza tu linki do topicow gdzie byla o tym mowa...

Wegdlug mnie taki topic laczacy wszystkie do kupy jest bardzo potrzebny i nie ukrywam ze bardzo by pomogl rownierz mi...wiec prosze dajcie info co i jak :grin:
jestem ZA

: 23 wrz 2004, o 21:53
autor: wow
miedzy wiazkami laczysz tylko kilka przewodow... laczysz przewod do rozrusznika, plus po kluczyku dla ecu, laczysz kontrolke ladowania oraz cisnienia oleju i w zasadzie mozesz odpalac. pozostale polaczenia to ecu light, temp wody, itp. ale generalnie te pierwsze rozwiazuja sprawe initial startupu...

ta co masz w baku oczywiscie ze nie da rady pod 16xe bo miales pompe do jednopunktowego wtrysku, a potrzebujesz takiej od wielopunktowego.

: 23 wrz 2004, o 21:58
autor: qomo
wow pisze:miedzy wiazkami laczysz tylko kilka przewodow... laczysz przewod do rozrusznika, plus po kluczyku dla ecu, laczysz kontrolke ladowania oraz cisnienia oleju i w zasadzie mozesz odpalac. pozostale polaczenia to ecu light, temp wody, itp. ale generalnie te pierwsze rozwiazuja sprawe initial startupu...

ta co masz w baku oczywiscie ze nie da rady pod 16xe bo miales pompe do jednopunktowego wtrysku, a potrzebujesz takiej od wielopunktowego.

czyli co? dodatkowa pompa paliwa czy musze wymienic to co baku? pewnie to i to pomorze :oko:

: 23 wrz 2004, o 22:07
autor: wow
nie ma co komplikowac sobie zycia... kupujesz zatapiana w baku pompke od wielopunktu - wymieniasz i juz...

: 23 wrz 2004, o 22:52
autor: AdamXXL
ja będę dawał drugą zewnętrzną w szereg. z prostego powodu, ta wpadła mi w ręce szybciej :)

: 23 wrz 2004, o 23:08
autor: !markos
markos wrocil!!! :-D
widze, ze ladnie odpowiadacie koledze, wiec ja nic juz nie mowie :-P :lol: :grin:

: 23 wrz 2004, o 23:25
autor: =JUHol=
ja bralem pompke zawsze od gaznika i stad wymiana baku potrzebna na ten gdzie nie ma pompki....

: 23 wrz 2004, o 23:28
autor: =JUHol=
esc62 pisze:
!markos pisze:markos wrocil!!! :-D
widze, ze ladnie odpowiadacie koledze, wiec ja nic juz nie mowie :-P :lol: :grin:
SORKI MARKOS... Troche pogrzebalem i troche sie dowiedzialem.
Stronka jest OK i ludzie tez bede odwiedzal systematycznie :)

Mysle o 2.0 16v z VECTRY i skrzynce F-20 czy to dobry pomysl czy
moze polecil bys cos innego ???

Wole zapytac FACHOWCA z gory dzieki...
to jest std konfiguracja.... zamawiasz kit z NL i jest oki wszystko pasi i w miare sie trzyma.... ale to sa juz koszty...

: 23 wrz 2004, o 23:46
autor: !markos
esc62 w wielkim strachu pisze:SORKI MARKOS...
...moze polecil bys cos innego ???...
...Wole zapytac FACHOWCA z gory dzieki...
nie no stary.. :grin:
ja naprawde nie gryze, a fachowcow od dwulitrowek mamy tu duzo lepszych ode mnie, bo wlozyli i jezdza juz tym od pewnego czasu :oko:

chlopakom chodzilo o to, ze z zasady zawsze obrzucam nowych zjebami za powtarzanie tematow, ktore juz kiedys byly, ale zapomnieli, ze mam moda na innym forum i juz sie zluzowalem :lol:

tak z moich maultkich podowiedzi, nie musi to byc silnik koniecznie z vectry.. chodzi poprostu o c20xe, ktore bylo jeszcze montowane w kadetach gsi i astrach gsi.. dwulitrowa, wolnoossaca jednostka o mocy 150 koni - bo o ten chodzi, prawda? :oko:

poszukaj wow'a, on ma w tym temacie duzo do powiedzenia, bo wlozyl silnik i jezdzi tym juz dluzszy czas. to samo ren, ale ren rzadko wpada. teraz swapuje sie scotty z tego co wiem :oko:

a tak na marginesie.. jestescie wszyscy pojebani z tymi dwulitrowkami :lol: ja zrobie sobie 1.4 turbo i zanim mnie dogonicie modyfikujac swoje c20xe to ja juz dawno bede z przodu majac 160 koni i leciutki silnik, ktory - UWAGA! - FAJNIE SAPIE! :lol: wrrr psss wrrr pssss... oj jak ja chce turbo!!!

: 23 wrz 2004, o 23:54
autor: =JUHol=
kiedy z tym T startujesz??? chwal sie!!! czekam na info!!! :-P

: 24 wrz 2004, o 08:54
autor: kozzi
!markos pisze:a tak na marginesie.. jestescie wszyscy pojebani z tymi dwulitrowkami :lol: ja zrobie sobie 1.4 turbo i zanim mnie dogonicie modyfikujac swoje c20xe to ja juz dawno bede z przodu majac 160 koni i leciutki silnik, ktory - UWAGA! - FAJNIE SAPIE! :lol: wrrr psss wrrr pssss... oj jak ja chce turbo!!!
o tak, tak, tak........
!MARKOS the best!!!!! :)17 :)2 może zdradzisz rąbka tajemnicy :oko: 8)

: 24 wrz 2004, o 10:00
autor: scotty
ktos musi byc pojebany aby niepojebany móglby byc ktos :-D

: 24 wrz 2004, o 11:58
autor: endo
scotty pisze:ktos musi byc pojebany aby niepojebany móglby byc ktos :-D
buaahhahahaahaa :grin: :grin: :grin: :grin:, crazy ctm! :oko:
Juhol: fajny podpisik :) (znaczy nie ten z lusterkiem :oko:)

: 24 wrz 2004, o 12:12
autor: =JUHol=
endo pisze:Juhol: fajny podpisik :) (znaczy nie ten z lusterkiem :oko:)
a bo mi jakis pedal tracil lusterko a ze opel nie pomyslal i nie robil skladajacych sie no to musze kupic nowe :x

: 24 wrz 2004, o 19:04
autor: wow
fajna zabawka juhol :grin:

: 24 wrz 2004, o 19:45
autor: =JUHol=
bylo minelo... corsa i tak lepsza :-P

: 25 wrz 2004, o 01:21
autor: !markos
co do mojego T... no coz.. dowiedzialem sie dzisiaj z dosc pewnego zrodla, ze moj silnik jest owszem calkiem fajny, ale nie ma potencjalu na duzy moment obrotowy.. jak sie go wydlubie, to albo komp odmowi posluszenstwa (o ile w ogole bedzie chcial pracowac pod turbo z jakims unichipem np..), albo zesra sie cos w mechanice (panewki walu, tloki, itd..), albo poprostu nie bedzie dzialal zbyt dlugo i dobrze.. tak wiec.. na dzien dzisiejszy sprawa jest w zawieszeniu, ale w przyszlym tygodniu bycmoze naplyna jakies pozytywne informacje z zupelnie innego zrodla :oko: ale.. dopiero sie okaze, bo to nic pewnego.

na dzien dziejszy jestem z turbo wyleczony. pod koniec przyszlego tygodnia powinienem podjac decyzje czy bede sie w to dlubal czy nie. napewno dam znac :oko:

wracajac na chwile do momentu w x14xe: zamiescimy pewnie jakos niebawem wykresy z dzisiejszego strojenia osmanowozu, zobaczycie, ze moc jest ok, ale moment jest.. taki jakby seryjny, a nawet mniejszy niz w serii, ale wyprostowany i rozciagniety w bardzo szerokim zakresie obrotow...

wiem jedno: specyfikacja osmana to dla mnie zdecydowanie za malo :x
to musi byc cos wiecej. zadowolilbym sie tym tylko na chwile. miesiac? moze dwa.. a potem marudzilbym, ze malo.
szukam propozycji na ciekawe wydlubanie silnika - macie jakies DOBRE pomysly oprocz turbo, ktore moze nie dzialac i ITB, na ktore mnie nie stac? :grin:

: 25 wrz 2004, o 02:00
autor: wow
!markos pisze:w przyszlym tygodniu bycmoze naplyna jakies pozytywne informacje z zupelnie innego zrodla :oko: ale.. dopiero sie okaze, bo to nic pewnego.
szczerze powiem, ze i ja bardzo na to licze bo jakos tak mi sie smutno zrobilo... juz sobie obmyslilem jak to fajnie bedzie robic turbo jednoczesnie w dwoch samochodach, ale za wczesnie sie ucieszylem...
!markos pisze:wracajac na chwile do momentu w x14xe: zamiescimy pewnie jakos niebawem wykresy z dzisiejszego strojenia osmanowozu, zobaczycie, ze moc jest ok, ale moment jest.. taki jakby seryjny, a nawet mniejszy niz w serii, ale wyprostowany i rozciagniety w bardzo szerokim zakresie obrotow...
prosze...
Obrazek

: 25 wrz 2004, o 14:29
autor: =JUHol=
patrzac na ten wykres (nie wiem czy osman czy markos) ale nie warto przesunac revlim kapke dalej? krzywe rosna caly czas i wydaje mi sie ze 7600rpm bylo by optymalne

: 25 wrz 2004, o 14:40
autor: kristo
!markos pisze:co do mojego T... no coz.. dowiedzialem sie dzisiaj z dosc pewnego zrodla, ze moj silnik jest owszem calkiem fajny, ale nie ma potencjalu na duzy moment obrotowy.. jak sie go wydlubie, to albo komp odmowi posluszenstwa (o ile w ogole bedzie chcial pracowac pod turbo z jakims unichipem np..), albo zesra sie cos w mechanice (panewki walu, tloki, itd..), albo poprostu nie bedzie dzialal zbyt dlugo i dobrze.. tak wiec.. na dzien dzisiejszy sprawa jest w zawieszeniu, ale w przyszlym tygodniu bycmoze naplyna jakies pozytywne informacje z zupelnie innego zrodla :oko: ale.. dopiero sie okaze, bo to nic pewnego.
Geko powie Tobie to samo!!! Ostatnio zrobił się jakoś antyturbawkowy. N/A mu się zachciewa....wrrrrrrrrr A o panewkach to już Tobie dawno mówiłem. Pamiętają jeszcze czasy c14nz....
=JUHol= pisze: patrzac na ten wykres (nie wiem czy osman czy markos) ale nie warto przesunac revlim kapke dalej? krzywe rosna caly czas i wydaje mi sie ze 7600rpm bylo by optymalne
To już duże ryzyko przy nie wyważonym seryjnym wale. To jednak nie honda. :oko:

: 25 wrz 2004, o 15:25
autor: !markos
kristo pisze:A o panewkach to już Tobie dawno mówiłem. Pamiętają jeszcze czasy c14nz....
o panewkach to ja juz dawno wiem.. o to akurat najmniej nalezaloby sie martwic, bo komplet zajebiscie mocnych panewek od risse kosztuje 139eur, wiec nie jest to jakis kosmiczny wydatek. problem polega na tym, ze jak juz je wymienisz to pozostaje pytanie: co sie zesra w nastepnej kolejnosci..

kristo, jak mowisz, ze geko powie mi to samo, co slyszalem od promotorow, to chyba odpuszcze sobie wyjazd do poznania :x
=JUHol= pisze:patrzac na ten wykres (nie wiem czy osman czy markos) ale nie warto przesunac revlim kapke dalej? krzywe rosna caly czas i wydaje mi sie ze 7600rpm bylo by optymalne
to wykres osmana :oko:
wiemy wiemy.. spokojnie moznaby uzyskac jakies 120-125 koni jak ladnie by sie poprosilo.. limiter zostal ustalony na maksymalnie bezpiecznej dla tego silnika granicy - na seryjne graty. przy wyzszych rpm COS mogloby dac dupy, a wtedy... wtedy czekalby osmana zakup duzej ilosci nowych czesci do silnika :grin:

: 27 wrz 2004, o 16:31
autor: wow
=JUHol= pisze:wydaje mi sie ze 7600rpm bylo by optymalne
tez tak mysle, ale osman troszke sie obawial o silnik... ja tam swojego 1.4 lumpa krecilem do 7600 i nic mu nie bylo... przy duzo ciezszych tlokach, korbach, itd. w x20xev wal wszystko sie popsulo dopiero przy 8500rpm.

: 27 wrz 2004, o 19:08
autor: osman14
kto wie moze bedzie odcina na 7600 :0 :lol:

: 27 wrz 2004, o 20:01
autor: AdamXXL
osman14 pisze:kto wie moze bedzie odcina na 7600 :0 :lol:
ale jeśli to tylko sam limiter to dużo już nie da. patrząc na ten wykres moment zaczyna spadać i raczej da to około 5KM Oby więcej :)

: 28 wrz 2004, o 10:08
autor: czester 1
esc62 pisze:
A zastanawiales sie moze nad (3.0 MV6) no moze umieszczony z tylu
tak jak CLIO 3.0 ?????
:0 :0 :0 :0

: 28 wrz 2004, o 13:58
autor: =JUHol=
esc62 pisze:(...) A zastanawiales sie moze nad (3.0 MV6) no moze umieszczony z tylu
tak jak CLIO 3.0 ?????
wszystko jest do zrobienia.... wszystko konczy sie na kasie jaka sie ma... MV6 jest gabarytowo podobny do 2,5 V6 takze mysle ze nawet z przodu by dalo rade go wrzucic...
esc62 pisze:Poza tym CORSA z napedem na tyl fajnie by wymiatala
z tylem to jest taki problem ze corsa jest dosc waska.... wiem bo kiedys byl projekt :lol: ze skrzynia F28 i wyjsciem na tyl i problem byl taki ze ta skrzynia jest dosc szeroka i wal by musial byc pod kierowca...

nie wiem jak to by bylo z napedem od np. kadetta c (nie wnikalem) :oko:

: 28 wrz 2004, o 14:10
autor: !markos
esc62 pisze:a moze do tego turbo dolozyc 2.0 ten o kturym mi wczesniej pisales ???
eeee... ze co? :zakrecony:

: 30 wrz 2004, o 17:58
autor: arts
widizalem w GT starego rekina z vr6 na pokladzie za fotelami kierowcy .... ladna zabaweczka bardzo ladna :grin:

: 30 wrz 2004, o 18:28
autor: GUMIS2000
esc62 pisze:co do mojego T... no coz.. dowiedzialem sie dzisiaj z dosc pewnego zrodla, ze moj silnik jest owszem calkiem fajny, ale nie ma potencjalu na duzy moment obrotowy..

Witam...

A zastanawiales sie moze nad (3.0 MV6) no moze umieszczony z tylu
tak jak CLIO 3.0 ?????

Caly czas obserwuje co sie dzieje i mysle nad ruznymi opcjami
a moze do tego turbo dolozyc 2.0 ten o kturym mi wczesniej pisales ???

Poza tym CORSA z napedem na tyl fajnie by wymiatala :-D
Wiesz zastanawiam sie caly czas nad czyms zaj... mocnym.
Kiedys mialem 170 KM pod macha ale jeden kretyn nie popatrzyl w lusterko i mnie wbil w drzewo jechalem 180 km\h stracilem fure.
Troche mi teskno za tymi 220-240 km\h i smrodem palonej gumy :(
Pozdrawiam Qba...
A o jakiej corsie mowa A B czy C