Strona 1 z 2

corsa A 15td i d

: 5 paź 2004, o 23:46
autor: titto
Witam wszystkich!

Interesują mnie opinnie użytkowników tego dokładnie modelu...

Sam zrobiłem corsą A 12 ST ponad 140.000 i byłem zadowolony :grin: z czego ponad 90,000 na gazie i auto kręciło się naprawde zawodowo, nigdy nie zawiodło 8)

Jakie jest średnie spalanie jak z żywotnością tych silnków (td czy może lepiej d)... :)5

A może jednak lepej poszukać benzyny i wsadzić gaz?

Mam do kupienia corse podobno gsi z 89 roku ale jeszcze ze starą deską :-? z nimiec za około 4000

Czekam na opinnie,

Z góry dzięki

pzdr
titto

: 6 paź 2004, o 07:21
autor: qomo
te silniczki maja jedna zalete: moment obrotowy...co do zywotnosci i eksploatacji to nie mam pojecie - chyba nikt w klubie tego nie ma :oko:


co do gsi - bardzo fajne autko nawet z 89 roku....ale tam trzeba uwazac na korozje....jak cos to mam nowa deske do sprzedania :oko: :grin:

: 6 paź 2004, o 09:50
autor: BRAWIMEX
Diesle pewnie są z Isuzu ale czy to taki żywotny diesel jak w Mietku to bladego pojęcia nie mam.Silnik 1200 jest niezawodny jak sam wiesz.Gsi '89, a od gomo kup deske :oko:

: 6 paź 2004, o 14:26
autor: titto
dokładnie 1,2 są niezawodne :lol:

co go gsi to solidnie się zastanawiam, ale nie ukrywam że mam kolege który sprzeda mi ON (nie opał :x ) po 2.2 więc ekonomiczniej będzie dieslem 8-)

z danych katalogowych wychodzi że 1,5td ma 75 koni więc może nie będzie tak źle + moment 130Nm...

ps. pytanie do osób znających temat corsy, czy występowała corsa A ze wspomaganiem :oko:

pzdr
titto

: 6 paź 2004, o 14:45
autor: BRAWIMEX
No tak, ale jazda dieselkiem raczej do sportowych nie należy,a i koszty części zamiennych sa troszke droższe.Doprawdy nie wiem co doradzić?

: 6 paź 2004, o 18:13
autor: qomo
BRAWIMEX pisze:No tak, ale jazda dieselkiem raczej do sportowych nie należy,a i koszty części zamiennych sa troszke droższe.Doprawdy nie wiem co doradzić?
npo chlodnica do diesla kosztuje 900zl a do beznynki 300zl.... zrodlo - polcar

: 7 paź 2004, o 07:01
autor: Szwagier
1,5 diesel to poraszka,tacza sie jak stare 1.0 na gazniku.1,5 TD to juz co innego,ma spory moment obotowy i pewnie ma mniejsze spalanie niz zwykly D.Co do wspomagania z tego co wiem to nie bylo w Corsie A.
Jezeli chcesz oszczednie jezdzic ,nie wyczynowo to kup 1,5TD,jezeli chcesz toche "poszalec" to kupuj GSI

: 7 paź 2004, o 17:02
autor: titto
jeszcze jedno pytanie odnośnie GSI... jak wygląda spalanie przy normalnej jeździe nie jak emeryt :-P

Dziękjue za wszystkie odpowiedzi.
ps. od którego roku była nowa deska w gsi...?

pzdr
titto

: 7 paź 2004, o 17:07
autor: qomo
titto pisze:jeszcze jedno pytanie odnośnie GSI... jak wygląda spalanie przy normalnej jeździe nie jak emeryt :-P

Dziękjue za wszystkie odpowiedzi.
ps. od którego roku była nowa deska w gsi...?

pzdr
titto
od sieprpnia 91 byla zmiana - albo 90...kurde nie pamietam :oko:

: 9 paź 2004, o 05:14
autor: titto
Oglądałem tego diesla, dziwna sprawa :zakrecony: przód nowy deska staara?? ale deska z obrotomierzem w dieslau, takiej wersji jeszcze nie wiedziałem :D
Blacha cała do roboty tylna klapa do wmiany, ...

pzdr
titto

: 9 paź 2004, o 09:24
autor: BRAWIMEX
titto pisze:Oglądałem tego diesla, dziwna sprawa :zakrecony: przód nowy deska staara?? ale deska z obrotomierzem w dieslau, takiej wersji jeszcze nie wiedziałem :D
Blacha cała do roboty tylna klapa do wmiany, ...

pzdr
titto
Może bita była i ktoś sobie liftinga zrobił.Może lepiej zobacz tą GSI

: 9 paź 2004, o 10:13
autor: arts
tylko ze 1.5TD to w corsie A nie wystempowalo :oko: bierz GSI najwyzej gazownie zalozysz :grin:

: 9 paź 2004, o 10:23
autor: BRAWIMEX
Z sieci...
Wojciech Krzyczkowski - jeździ Oplem Corsa 1.5 turbo diesel z 1992 roku.

Samochód jest bardzo dobry, ale najlepszy oczywiście jest silnik. Jest japoński - produkcji firmy Isuzu, która należy do koncernu GM, czyli również do Opla - i ma już 200 tysięcy przebiegu, a żadnej poważniejszej awarii, oprócz dwukrotnego pęknięcia linki od sprzęgła, ale to zawsze działo się pod domem, a więc nie było większych problemów. Ma fantastyczne przyspieszenie - szacuje, że jest to około 11 sekund do 100km/h. Jest przy tym bardzo oszczędny - pali maksimum 5,5 litra ropy w mieście, albo przy bardzo szybkiej jeździe w trasie. Tak na marginesie mogę zdradzić, że kiedyś rozpędziłem się tym samochodem do 195 km/h.
Dla mnie jest to bardzo wygodny samochód, bo jest niewielki i bardzo zwinny, a dzięki temu przyspieszeniu, o którym wspominałem jeździ się świetnie. Zawieszenie ma już w tej chwili pewne niedociągnięcia, ale to jest sprawa przebiegu, ponieważ kiedyś było bardzo dobre - jest to kwestia wymiany amortyzatorów. Jest pojemny, sporo rzeczy daje się w niego zapakować. Nawet, jeżeli się jedzie w cztery osoby, udawało nam się zapakować do niego cały potrzebny ekwipunek, chociaż rowery oczywiście były na bagażniku

: 9 paź 2004, o 13:00
autor: qomo
titto pisze:Oglądałem tego diesla, dziwna sprawa :zakrecony: przód nowy deska staara?? ale deska z obrotomierzem w dieslau, takiej wersji jeszcze nie wiedziałem :D
Blacha cała do roboty tylna klapa do wmiany, ...

pzdr
titto
hehe a gdzie ta corse ogladales co?? bo ja znam taka dokladnie :grin:

: 9 paź 2004, o 16:05
autor: pedr0s

: 9 paź 2004, o 16:27
autor: titto
oglądałem w wawie, wiec możesz ja znać :oko:

chyba jednak pozostane przy tej dieslu :x

wiec szukam dalej...

moze wiecie gdzie jakiaś zadbana TD na sprzedaż stoi?

pzdr
titto

: 9 paź 2004, o 17:02
autor: qomo
dobrze koledze zyczysz :0 :-(

: 9 paź 2004, o 18:21
autor: pedr0s
Przepraszam chcialem dobrze... myslalem ze jest ok oprucz tej blachary

: 9 paź 2004, o 18:26
autor: qomo
pedr0s pisze:Przepraszam chcialem dobrze... myslalem ze jest ok oprucz tej blachary
oprocz?? LoL ja mialem bude w duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuzo lepszymn stanie a nie chcialbym juz wiecej jej spawac....

jak dla mnie to ta GSi to tylko na dawce sie nadaje

: 9 paź 2004, o 19:54
autor: arts
sciagnac sama bude i przekladke zrobic ...qomo chyba niezly pomysl :oko:

: 9 paź 2004, o 20:06
autor: qomo
arts pisze:sciagnac sama bude i przekladke zrobic ...qomo chyba niezly pomysl :oko:
:oko: :oko: :oko:

: 9 paź 2004, o 23:59
autor: _balt_
titto pisze:dokładnie 1,2 są niezawodne :lol:

co go gsi to solidnie się zastanawiam, ale nie ukrywam że mam kolege który sprzeda mi ON (nie opał :x ) po 2.2 więc ekonomiczniej będzie dieslem 8-)

z danych katalogowych wychodzi że 1,5td ma 75 koni więc może nie będzie tak źle + moment 130Nm...

ps. pytanie do osób znających temat corsy, czy występowała corsa A ze wspomaganiem :oko:

pzdr
titto
ciekawe jak dlugo bedziesz mial po 2,2 ta ON

: 10 paź 2004, o 00:01
autor: qomo
_balt_ pisze:
titto pisze:dokładnie 1,2 są niezawodne :lol:

co go gsi to solidnie się zastanawiam, ale nie ukrywam że mam kolege który sprzeda mi ON (nie opał :x ) po 2.2 więc ekonomiczniej będzie dieslem 8-)

z danych katalogowych wychodzi że 1,5td ma 75 koni więc może nie będzie tak źle + moment 130Nm...

ps. pytanie do osób znających temat corsy, czy występowała corsa A ze wspomaganiem :oko:

pzdr
titto
ciekawe jak dlugo bedziesz mial po 2,2 ta ON

ja tez mam po tyle :oko:

: 10 paź 2004, o 00:08
autor: _balt_
dalej nie kumacie ,a moze kupel przestanie pracowac w tym miejscu po 2,2
:grin:

: 10 paź 2004, o 09:59
autor: titto
Nawet jak przestanie pracować, liczę sie z tym że ewent będzie po 3,4 :x

ale przyznam się ze bardzo mnie ciekawi ten momet obrotowy w takim małym autku :0

titto

: 10 paź 2004, o 14:12
autor: qomo

: 10 paź 2004, o 17:36
autor: titto
na oko tak, trochę daleko ;/ i koleor taki trochę ;-)

ale to kwestia gustu..

titto

: 10 paź 2004, o 21:23
autor: UhU
Może komuś sie przyda
Dane z katalogu Samochody Świata 1992

Corsa 1.5 TD Swing: 1487cm3, 67KM przy 4600obr,
132Nm przy 2600obr, Sprężanie 22.0, 1 wałek rozrządu,
2 zawory na cylinder, katalizator, 5 biegów,
ilość oleju z filtrem 3.8 litra, Przełożenie redukujące między kołem atakującym a osią 3.740 (takie same jak w GSI) ogumienie seryjne
165/70 R13 T, hamulce tarczowe z przodu, regulator siły hamowania,
waga 855kg, max dopuszczalny ciężar 1315kg, obciązenie dachu 80kg,
przyczepa z hamulcem max 800kg / bez hamulca max 400kg,
bagażnik 225 litrów, 13 sekund do setki, prędkość max 166km/h,
zbiornik 42 litry, średnie spalanie 5,1 litra.

Cena wersji 3 drzwiowej 21 650 DM
Cena wersji 5 drzwiowej 22 535 DM

Jest tych danych troche wiecej ale chyba tyle wystarczy 8-)

: 10 paź 2004, o 21:30
autor: qomo
titto pisze:na oko tak, trochę daleko ;/ i koleor taki trochę ;-)

ale to kwestia gustu..

titto
ale to jedyna TD jaka wogole gdziekolwiek znalazlem...

wszedzie sa same D

: 10 paź 2004, o 21:36
autor: qomo
titto pisze:na oko tak, trochę daleko ;/ i koleor taki trochę ;-)

ale to kwestia gustu..

titto
jezlei faktycznie jest taka jka w opisie to warto...


tylko ze cena z oplatami wyjdzie troszke duza