Przekładnia kierownicza w Corsie C
-
- Nowy
- Posty: 100
- Rejestracja: 16 gru 2003, o 21:18
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Przekładnia kierownicza w Corsie C
Ello,
Czy ktos z szanownych klubowiczow mial podobny problem - wymieniono mi w ASO na gwarancji 2 razy przekladnie, łącznik i kolumne kierowniczą - a nadal przy jezdzie po nierownosciach czy bruku slychac stuki. Juz nie wiem co moge zrobic i co im powiedziec, bo matoły nie wiedza, albo nie chca tego zdiagnozowac
Pytanie 2- tu bardziej do Satana - przy redukcji z wyzszego biegu przy 30-40 km/h wchodzi Ci 2 bieg z oporem czy jak po "maśle"?
A tak ogolnie to autko sprawuje sie bardzo dobrze
Pozdrawiam
Czy ktos z szanownych klubowiczow mial podobny problem - wymieniono mi w ASO na gwarancji 2 razy przekladnie, łącznik i kolumne kierowniczą - a nadal przy jezdzie po nierownosciach czy bruku slychac stuki. Juz nie wiem co moge zrobic i co im powiedziec, bo matoły nie wiedza, albo nie chca tego zdiagnozowac
Pytanie 2- tu bardziej do Satana - przy redukcji z wyzszego biegu przy 30-40 km/h wchodzi Ci 2 bieg z oporem czy jak po "maśle"?
A tak ogolnie to autko sprawuje sie bardzo dobrze
Pozdrawiam
C Silver GSi powered by MG Motorsport
-
- Nowy
- Posty: 131
- Rejestracja: 21 sty 2004, o 00:32
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
witaj w klubie
ja ma dokładnie taki sam problem. kolumna i przekładnia dwa razy wymieniana, a jadac po bruku albo drobnych nierównościach tak stuka jakby zaraz miało zawieszenie odpaść
W dwóch ASO stwierdzili jednak, że wszystko jest OK. Na zawieszeniu żadnych luzów nie ma itp. W ASO do którego jeżdże juz na mnie patrzec nie mogą.
Wyjścia są dwa w takim razie : albo te przekładnie tak maja, albo to nie przekładnia tylko coś innego.
W czasie napraw dostawałem autko zastepcze i w jednym z nich zaobserwowałem ten sam stuk.
Ponieważ ostatni raz byłem w ASO na początku grudnia to w przyszłym tyg. znowu do nich pojade.
ja ma dokładnie taki sam problem. kolumna i przekładnia dwa razy wymieniana, a jadac po bruku albo drobnych nierównościach tak stuka jakby zaraz miało zawieszenie odpaść
W dwóch ASO stwierdzili jednak, że wszystko jest OK. Na zawieszeniu żadnych luzów nie ma itp. W ASO do którego jeżdże juz na mnie patrzec nie mogą.
Wyjścia są dwa w takim razie : albo te przekładnie tak maja, albo to nie przekładnia tylko coś innego.
W czasie napraw dostawałem autko zastepcze i w jednym z nich zaobserwowałem ten sam stuk.
Ponieważ ostatni raz byłem w ASO na początku grudnia to w przyszłym tyg. znowu do nich pojade.
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
następnie!markos pisze:
w watku http://www.forum.tuning.info.pl/viewtop ... 9&start=60
oprocz tego najczesciej mam cos konkretnego do powiedzenia i
!markos pisze: mnie to stuka, bo mam blache w srodku, ale u was?
strasznie zjebane te corsy c
Ostatnio zmieniony 5 sty 2005, o 12:23 przez Kurbat, łącznie zmieniany 2 razy.
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
bawisz sie we mnie, czy bedziesz mnie teraz sledzil i wytykal paluchem kiedy nie mowie nic konretnego?Kurbat pisze:blah blah blah
ps.
twoja corsa to chyba najbardziej psujacy sie egzemplarz, ktory kiedykolwiek wyjechal z fabryki opla. przykro mi z powodu czestych wizyt w serwisie, ja ci niestety nie pomoge. bylo kupic b - one sie nie tak nie psuja i sa fajniejsze w srodku.
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jakby nie emotikonek ":D" to bym pomyślał, że się obraziłeś!markos pisze:bawisz sie we mnie, czy bedziesz mnie teraz sledzil i wytykal paluchem kiedy nie mowie nic konretnego?Kurbat pisze:blah blah blah
ps.
twoja corsa to chyba najbardziej psujacy sie egzemplarz, ktory kiedykolwiek wyjechal z fabryki opla. przykro mi z powodu czestych wizyt w serwisie, ja ci niestety nie pomoge. bylo kupic b - one sie nie tak nie psuja i sa fajniejsze w srodku.
poaz tym Becie tez maja fajne usterki EOT
@ czester : a u Ciebie nie ma takich problemów ?
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
co ty kurbat, ja sie nie obrazam ot tak
moja nie miewa zadnych usterek
jak cos sie dzieje to wiem, ze sam popsulem, bo to w zamysle miejskie autko, a za specjalnie go nie oszczedzalem
to chyba zawsze tak jest, ze na poczatku produkcji wychodza jakies kwiatki, ktore poprawiane sa dopiero w kolejnych wersjach tego samego samochodu.. wy macie jakies pierwsze egzemplarze, czy to poprostu taka awaria wszystkich cors c? lipa!
moja nie miewa zadnych usterek
jak cos sie dzieje to wiem, ze sam popsulem, bo to w zamysle miejskie autko, a za specjalnie go nie oszczedzalem
to chyba zawsze tak jest, ze na poczatku produkcji wychodza jakies kwiatki, ktore poprawiane sa dopiero w kolejnych wersjach tego samego samochodu.. wy macie jakies pierwsze egzemplarze, czy to poprostu taka awaria wszystkich cors c? lipa!
-
- Nowy
- Posty: 100
- Rejestracja: 16 gru 2003, o 21:18
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do przekladni to sa dwa ródła stukow:
- jeden nadal chyba na kolumnie - wlasnie na postoju, taki wyrażny przy krótkich ruchach kierownica raz w jedna, raz w druga strone, slyszalny rowniez przy jezdzie po bruku;
- drugi nadal na przekladni przy jezdzie troszke przytlumione wyrazne stuki.
Co do skrzyni biegow, to zanim wrzuci sie bieg to napotyka sie najpierw na duzy opor, czasami w przypadku wstecznego i "szybkiej" dwojki zgrzyt ...
Czester co do rozrzadu to sie zgadzam, pada po 12tys mi juz wymieniali bo chodzil jak diesel na postoju... A o co chodzi z gasnaca deska rozdzielcza?
Niedlugo wybieram sie do bardzo kompetentnego ASO nie w Szczecinie, zarzekli sie, ze predzej padna niz puszcza mnie bez diagnozy.
PZDR
- jeden nadal chyba na kolumnie - wlasnie na postoju, taki wyrażny przy krótkich ruchach kierownica raz w jedna, raz w druga strone, slyszalny rowniez przy jezdzie po bruku;
- drugi nadal na przekladni przy jezdzie troszke przytlumione wyrazne stuki.
Co do skrzyni biegow, to zanim wrzuci sie bieg to napotyka sie najpierw na duzy opor, czasami w przypadku wstecznego i "szybkiej" dwojki zgrzyt ...
Czester co do rozrzadu to sie zgadzam, pada po 12tys mi juz wymieniali bo chodzil jak diesel na postoju... A o co chodzi z gasnaca deska rozdzielcza?
Niedlugo wybieram sie do bardzo kompetentnego ASO nie w Szczecinie, zarzekli sie, ze predzej padna niz puszcza mnie bez diagnozy.
PZDR
C Silver GSi powered by MG Motorsport
- czester 1
- Weteran
- Posty: 1911
- Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
- Lokalizacja: zabrze
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jedziesz sobie po nierównej drodze i nagle wskaźnikiAxiD pisze: A o co chodzi z gasnaca deska rozdzielcza?
(predkosciomierz,obrotomierz, temp. i paliwo ) spadają do zera (tak jak bys zgasił silnik)gdzie po chwli zapala sie kontrolka z recznego i wskazniki wracaja na swoje miejsce
powodem tego jest wadliwa wtyczka łącząca deske - na razie mi sie to usokoiło
- Aro
- Weteran
- Posty: 1282
- Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
właśnie to mam u siebieaxid pisze:Co do przekladni to sa dwa ródła stukow:
- jeden nadal chyba na kolumnie - wlasnie na postoju, taki wyrażny przy krótkich ruchach kierownica raz w jedna, raz w druga strone...
co do gasnącej deski to tego jeszcze nie miałem - czasem gaśnie mi prawa połowa podświetlenia pokręteł nawiewu, tak jakby coś nie łączyło
a co do pozostałych usterek w Corsie C to już chyba 3 razy oddawałem radio do serwisu na szczęście na gwarancji
do tego jeszcze ten korektor siły hamowania o którym mówiliśmy niedawno
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak pisałem wyżej w przyszłym tygodniu będzie wizyta w ASO tym co zawsze.
z bieżących uwag to jest :
- stuki w przkładni
- korektor siły hamowania (to podobno to)
poaz tym tak : przy zimnym silniku (ogólnie wszystkich mechaniznach) poszarpuje sprzęgło przy ruszaniu. jak sie rozgrzeje to jest wporzo.
czy to docisk, czy sie wytarły okładziny... co to może być ? mh..?
co do deski to mnie nie spadaja wskaźniki na zero (na szczęście) natomiast czasem mimo włączonych świateł wyświetlacz radia błyska - zapala sie na sekundę jakby światła były zgaszone...
AxiD : ciekaw jestem diagnozy
to tyle
z bieżących uwag to jest :
- stuki w przkładni
- korektor siły hamowania (to podobno to)
poaz tym tak : przy zimnym silniku (ogólnie wszystkich mechaniznach) poszarpuje sprzęgło przy ruszaniu. jak sie rozgrzeje to jest wporzo.
czy to docisk, czy sie wytarły okładziny... co to może być ? mh..?
co do deski to mnie nie spadaja wskaźniki na zero (na szczęście) natomiast czasem mimo włączonych świateł wyświetlacz radia błyska - zapala sie na sekundę jakby światła były zgaszone...
AxiD : ciekaw jestem diagnozy
to tyle
-
- Nowy
- Posty: 208
- Rejestracja: 19 wrz 2004, o 18:12
- Lokalizacja: W-WA
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja mam corse B ale też miałem coś takiego po wymianie końcówek drążków kierowniczych.U mnie chodziło o to że po wymianie drążki były bardzo twarde i wszystkie nierówności z drogi zamiast rozkładać siłe uderzeń na cały układ kierowniczy przenosiły się bezpośrednio na maglownice która dostawała najbardziej ze wszystkiego.NIe wiem jak to może być u was,bo napewno przebiegu macie więcej niż 5tysi a po tylu mniej więcej się wszystko ułożyło.Może coś jest za mocno skręcone :0 ??Aro83 pisze:właśnie to mam u siebieaxid pisze:Co do przekladni to sa dwa ródła stukow:
- jeden nadal chyba na kolumnie - wlasnie na postoju, taki wyrażny przy krótkich ruchach kierownica raz w jedna, raz w druga strone...
co do gasnącej deski to tego jeszcze nie miałem - czasem gaśnie mi prawa połowa podświetlenia pokręteł nawiewu, tak jakby coś nie łączyło
a co do pozostałych usterek w Corsie C to już chyba 3 razy oddawałem radio do serwisu na szczęście na gwarancji
do tego jeszcze ten korektor siły hamowania o którym mówiliśmy niedawno
Nie wiem ale na zdrowy rozum to może dałoby się jakoś poluzować końcówki albo jakieś magiczne śróbki w układzie w okolicy kół tylko bez przegięć
A, i na postoju przy krótkich ruchach też stukało i czuć było takie pyknięcie na kierownicy,jakby przeskoczyła o maleńki ząbek.
pozdro
COMA-PIERWSZE WYJŚCIE Z MROKU !!!!!!!!!!
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tak ma byc i juz! . Przekladnia kierownicza zwana maglownica to staly bajer w corsie c, ja juz sobie dalem spokoj i niedlugo jak bedzie bardziej uderzala to sam sie za nia wezme . Raz mi wymienili, a raz odmowili wymiany bo opony byly o 1cm za szerokie i to napewno przez to , u Was i w setkach innych cors z wezszymi oponami to napewno inna usterka hahaha, ale to tylko glaby z aso, badzmy wyrozumiali dla ociezalych umyslowo.. .
Axid, biegi moga byc zwiazane z druga usterka corsy - jak wybierak czy jak to sie nazywa jest plastikowy (takie byly najpierw montowane) to haczy 1 i 2 bieg, wymieniali to na metalowe na gwarancji..
I to chyba dwie najpowazniejsze i najczestsze wady w corsach c, czujnika oleju i zegarow nie doswiadczylem, a poza tym Markos to wszystko hula!
Axid, biegi moga byc zwiazane z druga usterka corsy - jak wybierak czy jak to sie nazywa jest plastikowy (takie byly najpierw montowane) to haczy 1 i 2 bieg, wymieniali to na metalowe na gwarancji..
I to chyba dwie najpowazniejsze i najczestsze wady w corsach c, czujnika oleju i zegarow nie doswiadczylem, a poza tym Markos to wszystko hula!
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
-
- Nowy
- Posty: 100
- Rejestracja: 16 gru 2003, o 21:18
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Endo, te czesci plastikowe to CIĘGNA- w moim modelu 2004 byly juz metalowe, nawet te mi wymienili zeby miec mnie z glowy. Ale odnioslo to niewielki skutek.
Co do temperatury silnika a plynnosci zmiany biegow jest to posrednio zwiazane z temperatura oleju w skrzyni, ale czasami na zimnym silniku to zgroza ....
Czekam juz z niecierpliwoscia na kolejna wizyte w ASO - bedzie fajnie!!! Jak mnie widza to bialej goraczki dostaja hehehe.
Co do temperatury silnika a plynnosci zmiany biegow jest to posrednio zwiazane z temperatura oleju w skrzyni, ale czasami na zimnym silniku to zgroza ....
Czekam juz z niecierpliwoscia na kolejna wizyte w ASO - bedzie fajnie!!! Jak mnie widza to bialej goraczki dostaja hehehe.
C Silver GSi powered by MG Motorsport
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
AxiD : ja też ma 2004 Corsiawe a bajerek od biegów miałem plastikowy - wymienili mi go również na gwarancji na metalowy.
Dziś po pracy pojechałem w ramach rozrywki do ASO. Wypuścili mnie po godzinie z nowymłącznikiem kolumny kierowniczej. Niby luzik co był zniknąła, ale i tak "terkocze" np. na torach tramwajowych. Poza tym jest też stuk na kole kierownicy, jak mocniej szarpne kierą na postoju to jest małe "bach" (ale fajne te określenia ).
Może to łożysko ... chiciaż wtedy to powinna kierownica latac góra/dół o ile sie nie mylę. Albo to dolne łożysko...
Drążki kierownicze u mnie wykluczyli, bo to było wymieniane w komplecie z całą kolumną - podobno tak się wymienia.
Jak czytam, że nie tylko ja mam takie usterki i sam taki stuk słyszałem w autku zastepczym to się zaczynam zastanawiać, czy nie jest tak, że "ten typ tak ma"...choć wcześniej tego nie było ech...
na przyszły tydzień kolejna wizyta w ASO.
endo: co masz na myśli mówiąc "sam się wezmę za maglownicę" ?
Dziś po pracy pojechałem w ramach rozrywki do ASO. Wypuścili mnie po godzinie z nowymłącznikiem kolumny kierowniczej. Niby luzik co był zniknąła, ale i tak "terkocze" np. na torach tramwajowych. Poza tym jest też stuk na kole kierownicy, jak mocniej szarpne kierą na postoju to jest małe "bach" (ale fajne te określenia ).
Może to łożysko ... chiciaż wtedy to powinna kierownica latac góra/dół o ile sie nie mylę. Albo to dolne łożysko...
Drążki kierownicze u mnie wykluczyli, bo to było wymieniane w komplecie z całą kolumną - podobno tak się wymienia.
Jak czytam, że nie tylko ja mam takie usterki i sam taki stuk słyszałem w autku zastepczym to się zaczynam zastanawiać, czy nie jest tak, że "ten typ tak ma"...choć wcześniej tego nie było ech...
na przyszły tydzień kolejna wizyta w ASO.
endo: co masz na myśli mówiąc "sam się wezmę za maglownicę" ?
- Aro
- Weteran
- Posty: 1282
- Rejestracja: 18 mar 2004, o 19:03
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
tzn. dokładnie że ten typ tak ma po jakimś czasie a nie od nowości, stwierdzam że gwarancja - dobra rzeczKurbat pisze:Jak czytam, że nie tylko ja mam takie usterki i sam taki stuk słyszałem w autku zastepczym to się zaczynam zastanawiać, czy nie jest tak, że "ten typ tak ma"...choć wcześniej tego nie było ech...
pewnie to samo co mówiąc "sam się wezmę za przepustnicę" mam nadzieje że efekty będą lepszeKurbat pisze:endo: co masz na myśli mówiąc "sam się wezmę za maglownicę" ?
-
- Nowy
- Posty: 100
- Rejestracja: 16 gru 2003, o 21:18
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A moze podeslemy linka naszego tematu do centrali opla? Moze sie wezma jak zobacza, ze tak im jedziemy... Bo tym w centrali zawsze bardziej zalezy niz tym w ASO... Moze cosik by to poskutkowalo i nasze kochane ASO jakis maly ochrzanik by dostaly a na nasze klekocace przekladnie i kolumny znalazla by sie jednak diagnoza...
C Silver GSi powered by MG Motorsport
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to jest dobry pomysł i chyba całkiem realny!AxiD pisze:A moze podeslemy linka naszego tematu do centrali opla? Moze sie wezma jak zobacza, ze tak im jedziemy... Bo tym w centrali zawsze bardziej zalezy niz tym w ASO... Moze cosik by to poskutkowalo i nasze kochane ASO jakis maly ochrzanik by dostaly a na nasze klekocace przekladnie i kolumny znalazla by sie jednak diagnoza...
poczekałbym jednak "do ostatezności" z tym, zobaczymy jaka Ty dostaniesz diagnozę - skoro to takie dobre ASo to może po dobroci się zakończy.
dziś byłem w ASO uzupełnić książke gwarancyjną to sie dowiedziałem, że zlecenie otwarte jest ale nie ma żadnych materiałów pobranych z magazynu - a widizałem wczoraj jak mechanior ten łącznik targał do samochodu to juz sam nie wiem, dziś było już późno, ale po weekendzie sie upomnę !!
kiedy AxiD do tego ASO jedziesz ?
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Kurbat - TEN TYP TAK MA, uwierz mi, mam chyba najstarsza corse c z Was wszystkich i od kiedy pamietem ludzie zawsze narzekaja na to samo, malo tego widze, ze nic nie zmienili w sposobie naprawy i nadal wymieniaja bzdurne laczniki za 20zl, ktore de facto nic nie daja i nie eliminuja usterki.. tragedia
buahahaha, co ja poradze, ze mam za duzo sily.. . Grunt, ze fachowo usunalem usterke, a przy okazji mam juz doswiadczenie na co uwazac..Aro83 pisze:pewnie to samo co mówiąc "sam się wezmę za przepustnicę" mam nadzieje że efekty będą lepsze
Blue Corsa
koni kit on board
koni kit on board
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
bo zapomniałem wcześniej zapytać : masz edno w takim razie własna diagnoze tego "stukania" ?endo pisze: nadal wymieniaja bzdurne laczniki za 20zl, ktore de facto nic nie daja i nie eliminuja usterki.. tragedia
skoro mówisz, że to nie łącznik to co jest na Twojej liście dalej
sory, że Ci tak wypytuje ale jak sam powiedziałeś masz C najdłużej chyba więc...
-
- Nowy
- Posty: 100
- Rejestracja: 16 gru 2003, o 21:18
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ze mna sie kiedys umowili na wymiane lacznka i czegos jeszcze w ASO, przyjechalem - zostawilem autko na prawie caly dzien i co?? Wyjechalem sprawdzic czy stuka dalej - no stuka... Wracam robie awanture a tu slysze, ze łącznik nie zostal wymieniony, bo przez przypadek magazyn go sprzedal i musze sie umowic na inny termin - super fachowosc!!!! To po jakiego grzyba autko stalo tyle czasu na serwisie, jak tylko druga rzecza byla wymiana jakiego "gowienka"?? ASO w Polsce sa super (do bani)!!!!
Do ASO jade w przeciagu tygodnia, max dwoch... na pewno dam znac...
Do ASO jade w przeciagu tygodnia, max dwoch... na pewno dam znac...
C Silver GSi powered by MG Motorsport