Heble 256x24
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Heble 256x24
Przymierzam się do wymiany hebelków na coś od viki albo calibry. Ale pytanko w związku z tym:
- jakie są wasze subiektywne odczucia co do tych hamulców? (do tych co takie maja)
Spotkałem se z opinią, że są ok ale dopiero przy wyższych prędkościach widać ich przewagę w hamowaniu. Inni natomiast są podjarani bo auto staje im dęba od razu... Jak to więc w koncu jest?
I jeszcze jedno:
- jaka jest średnica tłoczka standardowo w GSi?
- czy pompa od corsy A GSi podoła temu zadaniu bez problemów?
- jakie są wasze subiektywne odczucia co do tych hamulców? (do tych co takie maja)
Spotkałem se z opinią, że są ok ale dopiero przy wyższych prędkościach widać ich przewagę w hamowaniu. Inni natomiast są podjarani bo auto staje im dęba od razu... Jak to więc w koncu jest?
I jeszcze jedno:
- jaka jest średnica tłoczka standardowo w GSi?
- czy pompa od corsy A GSi podoła temu zadaniu bez problemów?
Może znów corsa...
- sierak
- Weteran
- Posty: 1551
- Rejestracja: 8 lut 2001, o 00:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja też byłbym zainteresowany bo musze pomyśleć nad rozbudową hebli
Proszę o jakieś info od osób które maja takie hebelki. Oczywiście cena mnie inetresuje, czy są jakieś problemy z wsadzeniem ich do mnie ... może właśnie ktoś może taki secik skręcić

Proszę o jakieś info od osób które maja takie hebelki. Oczywiście cena mnie inetresuje, czy są jakieś problemy z wsadzeniem ich do mnie ... może właśnie ktoś może taki secik skręcić

była Corsa A GSI E16SE | jest Rodzinne Kombi
webActive :: profesjonalnie i z pasją
webActive :: profesjonalnie i z pasją
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie no hamulce sa fajne, wiadomo, ze duzo zalezy tez od opon i ich przyczepnosci (a takze wyczucia kierowcy) i pewnych granic nie przeskoczysz, ale z takich mniej wiecej pomiarow wyszlo mi, ze o ile seryjny samochod ze 100km/h zatrzymuje sie po okolo 43-44m (mowa o tarczach 236mm w corsie b lub 240mm w corsie c, niewentylowane, dane fabryczne) to po zalozeniu nowych hamulcy wychodzi ok. 37m (dla mojego lekkiego 1.2), wiec roznica jest. A zeby nie bylo, ze moje testy sa niewiarygodne to dzis w tvn turbo podawali dla combo (takie same tarcze - 260mm, wentylowane) - droga hamowania 42m, a auto wazy 1800kg..
Natomiast co do wyzszych predkosci to faktycznie tam czuje sie to najlepiej bo kola tak szybko sie nie blokuja i mozna mocniej wcisnac hamulec, a heble nie dosc, ze sa skuteczniejsze to jeszcze nie mecza sie tak jak seria (mi po paru hamowanich hamulec stawal sie twardy jak deska, a teraz nie udalo mi sie tego dokonac pomimo dosc intensywnych prob
).
Podsumowujac jesli masz niewentylowane tarcze to odczujesz roznice, a jesli masz wentyle to.. tez pewnie poczujesz
sadzac po odczuciach chocby Markosa, ale to moze niech sam sie wypowie 
Sierak: problemow u Ciebie nie ma bo masz chyba to samo co w corsie b, a koszt i czesci? Ul. Strazacka, jak ja kupowalem to zaciski byly po 100zl/sztuka
Natomiast co do wyzszych predkosci to faktycznie tam czuje sie to najlepiej bo kola tak szybko sie nie blokuja i mozna mocniej wcisnac hamulec, a heble nie dosc, ze sa skuteczniejsze to jeszcze nie mecza sie tak jak seria (mi po paru hamowanich hamulec stawal sie twardy jak deska, a teraz nie udalo mi sie tego dokonac pomimo dosc intensywnych prob


Podsumowujac jesli masz niewentylowane tarcze to odczujesz roznice, a jesli masz wentyle to.. tez pewnie poczujesz


Sierak: problemow u Ciebie nie ma bo masz chyba to samo co w corsie b, a koszt i czesci? Ul. Strazacka, jak ja kupowalem to zaciski byly po 100zl/sztuka
Ostatnio zmieniony 21 sty 2005, o 18:47 przez endo, łącznie zmieniany 1 raz.




- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
ja powiem tak:
to, ze mamy nowe forum nie znaczy, ze nie warto pokusic sie o przegrzebanie archiwum. wszystko co sie dalo zostalo juz napisane, wlacznie z porownaniem srednicy tloczkow, opisem dlaczego pedal wpada glebiej itd
ja jestem BARDZO zadowolony, o porownanie serii z moimi warto spytac pooha (tez ma 1.4 16v), ktory uzyl slawnego juz sformulowania "pojebalo cie? juz sie zatrzymales?"
jesli kiedykolwiek wzmocnie silnik to pozostanie mi tylko wymiana klockow na ferodo performance. reszta daje rade, tylko klocki troche odstaja
to, ze mamy nowe forum nie znaczy, ze nie warto pokusic sie o przegrzebanie archiwum. wszystko co sie dalo zostalo juz napisane, wlacznie z porownaniem srednicy tloczkow, opisem dlaczego pedal wpada glebiej itd

ja jestem BARDZO zadowolony, o porownanie serii z moimi warto spytac pooha (tez ma 1.4 16v), ktory uzyl slawnego juz sformulowania "pojebalo cie? juz sie zatrzymales?"

jesli kiedykolwiek wzmocnie silnik to pozostanie mi tylko wymiana klockow na ferodo performance. reszta daje rade, tylko klocki troche odstaja


-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
polecam OMP naprawde dają rade!markos pisze:pozostanie mi tylko wymiana klockow na ferodo performance. reszta daje rade, tylko klocki troche odstaja

Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
@endo
Mogłbyś zerknąć na Strażacką i jesli bedzie cos ciekawego wysłać mi to? Myslisz ze mogloby sie w ten sposob udac? Bo nie wiem czy u nas cos znajde... A byłbym zdecydowany jak najbardziej
@markos
Ja wiem, że już dużo było na ten temat. Ale wszyscy zmieniali heble w 1.2 góra w 1.4 i chyba wszystkie corsy to B. Moja padaka może troche ale jednak się różni seryjnie od innych A a tym bardziej od B. Chciałbym usłyszeć więc kilka opinni

Mogłbyś zerknąć na Strażacką i jesli bedzie cos ciekawego wysłać mi to? Myslisz ze mogloby sie w ten sposob udac? Bo nie wiem czy u nas cos znajde... A byłbym zdecydowany jak najbardziej
@markos
Ja wiem, że już dużo było na ten temat. Ale wszyscy zmieniali heble w 1.2 góra w 1.4 i chyba wszystkie corsy to B. Moja padaka może troche ale jednak się różni seryjnie od innych A a tym bardziej od B. Chciałbym usłyszeć więc kilka opinni

No to jak ja mam wentyle to odczuje te dodatkowe 20mm czy nie?endo pisze:Podsumowujac jesli masz niewentylowane tarcze to odczujesz roznice, a jesli masz wentyle to.. tez pewnie poczujesz grin.gif

Może znów corsa...
- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Lepiej dla Ciebie by bylo znalezc gdzies na miejscu bo mozesz sobie obejrzec czy nie ma wzerow, a ja u nich nie wycisne tego tloczka. Ale jesli chcesz tak kupic to zadzwon tam i zapytaj czy napewno maja (http://www.autokasacja.com.pl) - jak beda mieli to podjada i Ci wysleHiv pisze:@endo
Mogłbyś zerknąć na Strażacką i jesli bedzie cos ciekawego wysłać mi to? Myslisz ze mogloby sie w ten sposob udac? Bo nie wiem czy u nas cos znajde... A byłbym zdecydowany jak najbardziej





-
- Nowy
- Posty: 438
- Rejestracja: 12 cze 2004, o 13:44
- Lokalizacja: Łodz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja za swoj (ten nie zeszlifowany dałem 60zł) 2 zaciski i 2 tarcze..(zaciski nie przeciakaja ani nic..) tarcze wymagały lekkiego stoczenia niewielkiego progu.10zł.. no i nowe klocki ferrodo za 50zł fakt faktem to była okazja... ale jak bym sie rozejzał to mysle ze w kwocie 100zł załatwił bym 2 zaciski i 2 tarcze HIV jak cos to daj znac na PW to powiem ci dokładnie co i jak..
- cyberpooh
- Weteran
- Posty: 1186
- Rejestracja: 15 lut 2002, o 00:00
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
no w zasadzie nie ma mnie co pytac bo juz napisales co mysle!markos pisze: ja jestem BARDZO zadowolony, o porownanie serii z moimi warto spytac pooha (tez ma 1.4 16v), ktory uzyl slawnego juz sformulowania "pojebalo cie? juz sie zatrzymales?"![]()

Ja tylko mam reskpet dla markosa wyczucia w hamowaniu ze jeszcze mu nikt w dupe nie wjechal

I jak sobie przypominam jazde z markosem lub wowem i te hamulce to odrazu zaczyna mi sie kalkulatorek w glowie skad wziac kase na taka sama wymiane...

Innymi slowy, jeden z najlepszych modow jakie mozna zrobic.
Post powered by E46 150KM 330Nm
Before:CB 1.4 16V 90KM
Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym

Bazy danych ... Ekstranet, Intranet, Aplikacje bazodanowe
STOP Ciotom Drogowym
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tarcz nie szukam bo kupuje nowe. Zestaw naprawczy tez moge kupic i na pewno tak zrobie bo nie wiadomo jaka przeszlosc maja zaciski. Ale co z tloczkami? Dlaczego maja miec wrzery?ThomasTsT pisze:Ja za swoj (ten nie zeszlifowany dałem 60zł) 2 zaciski i 2 tarcze..(zaciski nie przeciakaja ani nic..) tarcze wymagały lekkiego stoczenia niewielkiego progu.10zł.. no i nowe klocki ferrodo za 50zł fakt faktem to była okazja... ale jak bym sie rozejzał to mysle ze w kwocie 100zł załatwił bym 2 zaciski i 2 tarcze HIV jak cos to daj znac na PW to powiem ci dokładnie co i jak..
Może znów corsa...
-
- Weteran
- Posty: 1557
- Rejestracja: 1 mar 2003, o 14:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja juz pisałem o moich doswiatczeniach z 256x24 mm i powtarzać sie nie bede
polecam wszystkim co do drogi hamowaania to z pomiarów pi razy
dzwi to mi z 48 spadło do 39 m
wiec sie opyta a z notowanie nie ma problemów wogle !!!!!!
montuje sie tak samo ja w orginalne
ale najwazniesz to zeby BARDZO DOBRZE oczyścic piaste
bo bedzie biło a im wieksza tarcza tym to jest mniej porzadane !!
pedał wpada w podłoge ale bez pszesady

polecam wszystkim co do drogi hamowaania to z pomiarów pi razy
dzwi to mi z 48 spadło do 39 m
wiec sie opyta a z notowanie nie ma problemów wogle !!!!!!
montuje sie tak samo ja w orginalne
ale najwazniesz to zeby BARDZO DOBRZE oczyścic piaste
bo bedzie biło a im wieksza tarcza tym to jest mniej porzadane !!
pedał wpada w podłoge ale bez pszesady

- czester 1
- Weteran
- Posty: 1911
- Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
- Lokalizacja: zabrze
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a właśnie ostatnio przeglądałem z ciekawości wykłady i:endo pisze: o ile seryjny samochod ze 100km/h zatrzymuje sie po okolo 43-44m (mowa o tarczach 236mm w corsie b lub 240mm w corsie c, niewentylowane, dane fabryczne) to po zalozeniu nowych hamulcy wychodzi ok. 37m
najkrótsza droga hamowania pojazdu z prędkości V=100 km/h wynosi 39,3 m (przy "mi"=1) więc jak może wyjść 37

- endo
- Post Mistrz
- Posty: 2343
- Rejestracja: 25 sie 2003, o 21:34
- Lokalizacja: warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie wiem co to za wyklady i jakie "mi", ale sa juz chyba troche stare bo wiele samochodow (nie tylko sportowych) zatrzymuje sie na dystansie mniejszym niz te 39,3m..czester 1 pisze: a właśnie ostatnio przeglądałem z ciekawości wykłady i:
najkrótsza droga hamowania pojazdu z prędkości V=100 km/h wynosi 39,3 m (przy "mi"=1) więc jak może wyjść 37




- czester 1
- Weteran
- Posty: 1911
- Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
- Lokalizacja: zabrze
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Lh = Ekendo pisze:Nie wiem co to za wyklady i jakie "mi", ale sa juz chyba troche stare bo wiele samochodow (nie tylko sportowych) zatrzymuje sie na dystansie mniejszym niz te 39,3m..czester 1 pisze: a właśnie ostatnio przeglądałem z ciekawości wykłady i:
najkrótsza droga hamowania pojazdu z prędkości V=100 km/h wynosi 39,3 m (przy "mi"=1) więc jak może wyjść 37
FH · SH = ms·V^2/2
ms· aH · SH = ms·V^2/2
SH = V^2/2 · aH
Dla mi = 1 => aH = 9,81 = g
Vk = 0
gdzie:
FH - siła hamująca
SH - droga hamowania
ms - masa samochodu
aH - opóźnienie przy hamowniu
"mi " to litera grecka

wykłady z 2003 roku Budowa i eksploatacja samochodów (Pol.Śl.)
Mówimy o drodze hamowania dla somochodu osobowego na przednią oś.
Wstaw ,oblicz i zobacz wyniki

- czester 1
- Weteran
- Posty: 1911
- Rejestracja: 5 sty 2004, o 13:15
- Lokalizacja: zabrze
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Właśnie "mi" jest parametrem przy którym są określaone STAŁE warunki podczas testu, a z kąd wiesz w jakich warunkach był przeprowadzany test z porsche (każdy zaniża wynik żeby lepiej wypromować swoje hamulce )Hiv pisze:Zawsze wiedziałem, że szkoła kłamie...
Porsche 911 Turbo staje po 36 metrach w miejscu i chyba nie jest inaczej. Skoro "mi" okresla tak wiele parametrow to widocznie to bardzo zmienny wspolczynnik...
W tym wzorze muszą być DOKŁADNIE spełnione wszystkie warunki z "mi" a jakakolwiek minimalna zmiana powoduje zmianę wyniku.
A na chłopski rozum to: jeżeli auto rozpędzisz do jakiejś prędkości, to droga hamowania uzależniona jest od jego prędkości i masy (można droge zmiejszyć poprzez: stan nawierzchni, zmiane jej poziomu , zamontowanie np. silnika odrzutowego działającego przeciwnie, itp. itd.)
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Panowie znalazłem komplecik zacisków które leżały rok u gościa w garażu.
Chce za nie 110 PLN. Stanu nie mogę określić bo ich nie widzialem na wlasne oczy. Fotki mowia malo. Czy bede sie jeszcze nadawac po regeneracji? Wszystkich yszczelnien? Chodzi przede wszystkim o tłoczek...
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=39223566
Ktos z klubu jest z okolic Olkusza?
Chce za nie 110 PLN. Stanu nie mogę określić bo ich nie widzialem na wlasne oczy. Fotki mowia malo. Czy bede sie jeszcze nadawac po regeneracji? Wszystkich yszczelnien? Chodzi przede wszystkim o tłoczek...

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=39223566
Ktos z klubu jest z okolic Olkusza?
Może znów corsa...