Strona 1 z 6

Heble 256x24

: 21 sty 2005, o 17:36
autor: Hiv
Przymierzam się do wymiany hebelków na coś od viki albo calibry. Ale pytanko w związku z tym:
- jakie są wasze subiektywne odczucia co do tych hamulców? (do tych co takie maja)
Spotkałem se z opinią, że są ok ale dopiero przy wyższych prędkościach widać ich przewagę w hamowaniu. Inni natomiast są podjarani bo auto staje im dęba od razu... Jak to więc w koncu jest?

I jeszcze jedno:
- jaka jest średnica tłoczka standardowo w GSi?
- czy pompa od corsy A GSi podoła temu zadaniu bez problemów?

: 21 sty 2005, o 18:11
autor: ThomasTsT
Jak chcesz moge ci załatwic tanio taki komplecik...jesli sie juz zdecydujesz..

: 21 sty 2005, o 18:28
autor: Hiv
Ile to tanio? I jaki stan? Bedzie trzeba stosowac zestawiki naprawcze? U siebie juz zalozyles?

: 21 sty 2005, o 18:34
autor: Staneq
@tomas
to ten zestawiki ze szlifowanymi zaciskami? :-?

: 21 sty 2005, o 18:35
autor: sierak
Ja też byłbym zainteresowany bo musze pomyśleć nad rozbudową hebli :-D

Proszę o jakieś info od osób które maja takie hebelki. Oczywiście cena mnie inetresuje, czy są jakieś problemy z wsadzeniem ich do mnie ... może właśnie ktoś może taki secik skręcić :-D

: 21 sty 2005, o 18:40
autor: endo
Nie no hamulce sa fajne, wiadomo, ze duzo zalezy tez od opon i ich przyczepnosci (a takze wyczucia kierowcy) i pewnych granic nie przeskoczysz, ale z takich mniej wiecej pomiarow wyszlo mi, ze o ile seryjny samochod ze 100km/h zatrzymuje sie po okolo 43-44m (mowa o tarczach 236mm w corsie b lub 240mm w corsie c, niewentylowane, dane fabryczne) to po zalozeniu nowych hamulcy wychodzi ok. 37m (dla mojego lekkiego 1.2), wiec roznica jest. A zeby nie bylo, ze moje testy sa niewiarygodne to dzis w tvn turbo podawali dla combo (takie same tarcze - 260mm, wentylowane) - droga hamowania 42m, a auto wazy 1800kg..

Natomiast co do wyzszych predkosci to faktycznie tam czuje sie to najlepiej bo kola tak szybko sie nie blokuja i mozna mocniej wcisnac hamulec, a heble nie dosc, ze sa skuteczniejsze to jeszcze nie mecza sie tak jak seria (mi po paru hamowanich hamulec stawal sie twardy jak deska, a teraz nie udalo mi sie tego dokonac pomimo dosc intensywnych prob :-D :oko: ).
Podsumowujac jesli masz niewentylowane tarcze to odczujesz roznice, a jesli masz wentyle to.. tez pewnie poczujesz :-D sadzac po odczuciach chocby Markosa, ale to moze niech sam sie wypowie :)

Sierak: problemow u Ciebie nie ma bo masz chyba to samo co w corsie b, a koszt i czesci? Ul. Strazacka, jak ja kupowalem to zaciski byly po 100zl/sztuka

: 21 sty 2005, o 18:47
autor: kamiloooo
a duzo jest zabawy zeby z tylu zamontowac tarcze?? :zakrecony:

: 21 sty 2005, o 18:49
autor: endo
kamiloooo pisze:a duzo jest zabawy zeby z tylu zamontowac tarcze?? :zakrecony:
temat walkowany, jesli nie masz 200 kucy pod maska to nie warto nawet zaczynac, hamuje sie przodem glownie

: 21 sty 2005, o 18:51
autor: !markos
ja powiem tak:
to, ze mamy nowe forum nie znaczy, ze nie warto pokusic sie o przegrzebanie archiwum. wszystko co sie dalo zostalo juz napisane, wlacznie z porownaniem srednicy tloczkow, opisem dlaczego pedal wpada glebiej itd :oko:

ja jestem BARDZO zadowolony, o porownanie serii z moimi warto spytac pooha (tez ma 1.4 16v), ktory uzyl slawnego juz sformulowania "pojebalo cie? juz sie zatrzymales?" :lol:
jesli kiedykolwiek wzmocnie silnik to pozostanie mi tylko wymiana klockow na ferodo performance. reszta daje rade, tylko klocki troche odstaja :-?

: 21 sty 2005, o 19:47
autor: kozzi
!markos pisze:pozostanie mi tylko wymiana klockow na ferodo performance. reszta daje rade, tylko klocki troche odstaja :-?
polecam OMP naprawde dają rade :oko:

: 21 sty 2005, o 23:17
autor: Hiv
@endo

Mogłbyś zerknąć na Strażacką i jesli bedzie cos ciekawego wysłać mi to? Myslisz ze mogloby sie w ten sposob udac? Bo nie wiem czy u nas cos znajde... A byłbym zdecydowany jak najbardziej

@markos

Ja wiem, że już dużo było na ten temat. Ale wszyscy zmieniali heble w 1.2 góra w 1.4 i chyba wszystkie corsy to B. Moja padaka może troche ale jednak się różni seryjnie od innych A a tym bardziej od B. Chciałbym usłyszeć więc kilka opinni ;)
endo pisze:Podsumowujac jesli masz niewentylowane tarcze to odczujesz roznice, a jesli masz wentyle to.. tez pewnie poczujesz grin.gif
No to jak ja mam wentyle to odczuje te dodatkowe 20mm czy nie? :-D

: 22 sty 2005, o 00:07
autor: endo
Hiv pisze:@endo

Mogłbyś zerknąć na Strażacką i jesli bedzie cos ciekawego wysłać mi to? Myslisz ze mogloby sie w ten sposob udac? Bo nie wiem czy u nas cos znajde... A byłbym zdecydowany jak najbardziej
Lepiej dla Ciebie by bylo znalezc gdzies na miejscu bo mozesz sobie obejrzec czy nie ma wzerow, a ja u nich nie wycisne tego tloczka. Ale jesli chcesz tak kupic to zadzwon tam i zapytaj czy napewno maja (http://www.autokasacja.com.pl) - jak beda mieli to podjada i Ci wysle :).

: 22 sty 2005, o 08:46
autor: ThomasTsT
Ja za swoj (ten nie zeszlifowany dałem 60zł) 2 zaciski i 2 tarcze..(zaciski nie przeciakaja ani nic..) tarcze wymagały lekkiego stoczenia niewielkiego progu.10zł.. no i nowe klocki ferrodo za 50zł fakt faktem to była okazja... ale jak bym sie rozejzał to mysle ze w kwocie 100zł załatwił bym 2 zaciski i 2 tarcze HIV jak cos to daj znac na PW to powiem ci dokładnie co i jak..

: 22 sty 2005, o 09:23
autor: cyberpooh
!markos pisze: ja jestem BARDZO zadowolony, o porownanie serii z moimi warto spytac pooha (tez ma 1.4 16v), ktory uzyl slawnego juz sformulowania "pojebalo cie? juz sie zatrzymales?" :lol:
no w zasadzie nie ma mnie co pytac bo juz napisales co mysle :)
Ja tylko mam reskpet dla markosa wyczucia w hamowaniu ze jeszcze mu nikt w dupe nie wjechal :)
I jak sobie przypominam jazde z markosem lub wowem i te hamulce to odrazu zaczyna mi sie kalkulatorek w glowie skad wziac kase na taka sama wymiane... :-D
Innymi slowy, jeden z najlepszych modow jakie mozna zrobic.

: 22 sty 2005, o 18:15
autor: Hiv
ThomasTsT pisze:Ja za swoj (ten nie zeszlifowany dałem 60zł) 2 zaciski i 2 tarcze..(zaciski nie przeciakaja ani nic..) tarcze wymagały lekkiego stoczenia niewielkiego progu.10zł.. no i nowe klocki ferrodo za 50zł fakt faktem to była okazja... ale jak bym sie rozejzał to mysle ze w kwocie 100zł załatwił bym 2 zaciski i 2 tarcze HIV jak cos to daj znac na PW to powiem ci dokładnie co i jak..
Tarcz nie szukam bo kupuje nowe. Zestaw naprawczy tez moge kupic i na pewno tak zrobie bo nie wiadomo jaka przeszlosc maja zaciski. Ale co z tloczkami? Dlaczego maja miec wrzery?

: 22 sty 2005, o 18:19
autor: GUMIS2000
ja juz pisałem o moich doswiatczeniach z 256x24 mm i powtarzać sie nie bede :)
polecam wszystkim co do drogi hamowaania to z pomiarów pi razy
dzwi to mi z 48 spadło do 39 m

wiec sie opyta a z notowanie nie ma problemów wogle !!!!!!
montuje sie tak samo ja w orginalne
ale najwazniesz to zeby BARDZO DOBRZE oczyścic piaste
bo bedzie biło a im wieksza tarcza tym to jest mniej porzadane !!
pedał wpada w podłoge ale bez pszesady :)

: 22 sty 2005, o 22:49
autor: czester 1
endo pisze: o ile seryjny samochod ze 100km/h zatrzymuje sie po okolo 43-44m (mowa o tarczach 236mm w corsie b lub 240mm w corsie c, niewentylowane, dane fabryczne) to po zalozeniu nowych hamulcy wychodzi ok. 37m
a właśnie ostatnio przeglądałem z ciekawości wykłady i:
najkrótsza droga hamowania pojazdu z prędkości V=100 km/h wynosi 39,3 m (przy "mi"=1) więc jak może wyjść 37 :-?

: 23 sty 2005, o 09:28
autor: endo
czester 1 pisze: a właśnie ostatnio przeglądałem z ciekawości wykłady i:
najkrótsza droga hamowania pojazdu z prędkości V=100 km/h wynosi 39,3 m (przy "mi"=1) więc jak może wyjść 37 :-?
Nie wiem co to za wyklady i jakie "mi", ale sa juz chyba troche stare bo wiele samochodow (nie tylko sportowych) zatrzymuje sie na dystansie mniejszym niz te 39,3m..

: 23 sty 2005, o 10:08
autor: kozzi
a czy ktoś założył inną/większą pompe hamulcową?? tak żeby pedał nie wpadał w podłoge aż tak bardzo :oko:

: 23 sty 2005, o 13:04
autor: !markos
nikt nie zalozyl, bo to nie ma wiekszego sensu. chyba, ze chcesz tarcze z tylu. jak nie chcesz tarcz to domyslam sie, ze nie chcialbys tez, zeby tylne kola blokowaly sie zaraz po dotknieciu hamulca, no nie? :oko:

: 23 sty 2005, o 13:59
autor: czester 1
endo pisze:
czester 1 pisze: a właśnie ostatnio przeglądałem z ciekawości wykłady i:
najkrótsza droga hamowania pojazdu z prędkości V=100 km/h wynosi 39,3 m (przy "mi"=1) więc jak może wyjść 37 :-?
Nie wiem co to za wyklady i jakie "mi", ale sa juz chyba troche stare bo wiele samochodow (nie tylko sportowych) zatrzymuje sie na dystansie mniejszym niz te 39,3m..
Lh = Ek

FH · SH = ms·V^2/2

ms· aH · SH = ms·V^2/2

SH = V^2/2 · aH

Dla mi = 1 => aH = 9,81 = g

Vk = 0
gdzie:
FH - siła hamująca
SH - droga hamowania
ms - masa samochodu
aH - opóźnienie przy hamowniu

"mi " to litera grecka :oko: która tutaj określa współczynnik tarcia i określa warunki czyli: nawierzchnia (sucha, asfalt ,idealny poziom itd.)
wykłady z 2003 roku Budowa i eksploatacja samochodów (Pol.Śl.)

Mówimy o drodze hamowania dla somochodu osobowego na przednią oś.
Wstaw ,oblicz i zobacz wyniki :-P

: 23 sty 2005, o 14:14
autor: Hiv
Zawsze wiedziałem, że szkoła kłamie... ;)

Porsche 911 Turbo staje po 36 metrach w miejscu i chyba nie jest inaczej. Skoro "mi" okresla tak wiele parametrow to widocznie to bardzo zmienny wspolczynnik...

: 23 sty 2005, o 15:15
autor: czester 1
Hiv pisze:Zawsze wiedziałem, że szkoła kłamie... ;)

Porsche 911 Turbo staje po 36 metrach w miejscu i chyba nie jest inaczej. Skoro "mi" okresla tak wiele parametrow to widocznie to bardzo zmienny wspolczynnik...
Właśnie "mi" jest parametrem przy którym są określaone STAŁE warunki podczas testu, a z kąd wiesz w jakich warunkach był przeprowadzany test z porsche (każdy zaniża wynik żeby lepiej wypromować swoje hamulce )

W tym wzorze muszą być DOKŁADNIE spełnione wszystkie warunki z "mi" a jakakolwiek minimalna zmiana powoduje zmianę wyniku.

A na chłopski rozum to: jeżeli auto rozpędzisz do jakiejś prędkości, to droga hamowania uzależniona jest od jego prędkości i masy (można droge zmiejszyć poprzez: stan nawierzchni, zmiane jej poziomu , zamontowanie np. silnika odrzutowego działającego przeciwnie, itp. itd.)

: 23 sty 2005, o 15:18
autor: Hiv
Albo ulepszenie układu hamulcowego! ;)

Porsche to nie tylko suche dane. W porównaniach z inymi samochodami w takich samych warunkach zawsze jest najlepsze!

: 23 sty 2005, o 15:48
autor: czester 1
Hiv pisze:Albo ulepszenie układu hamulcowego! ;)
no własnie to są te dodatki
Hiv pisze:Porsche to nie tylko suche dane. W porównaniach z inymi samochodami w takich samych warunkach zawsze jest najlepsze!
nie mówie że nie :zakrecony:

: 23 sty 2005, o 15:53
autor: Hiv
Panowie znalazłem komplecik zacisków które leżały rok u gościa w garażu.
Chce za nie 110 PLN. Stanu nie mogę określić bo ich nie widzialem na wlasne oczy. Fotki mowia malo. Czy bede sie jeszcze nadawac po regeneracji? Wszystkich yszczelnien? Chodzi przede wszystkim o tłoczek... :zakrecony:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=39223566

Ktos z klubu jest z okolic Olkusza?

: 23 sty 2005, o 20:28
autor: GUMIS2000
tłoczk to tu chyba brakuje ale nie chce siać paniki :-?

: 23 sty 2005, o 20:35
autor: Hiv
:)5 :)5 :)5 :)26

: 23 sty 2005, o 21:23
autor: endo
GUMIS2000 pisze:tłoczk to tu chyba brakuje ale nie chce siać paniki :-?
No przeciez sa obydwa :D
Obrazek

: 23 sty 2005, o 21:24
autor: Hiv
No właśnie...
Bardziej zastanawiam mnie w jakim mogą być stanie po roku leżakowania...