swap c12nz na c16nz - manual?
-
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
swap c12nz na c16nz - manual?
Swap c12nz - c16nz
krotki ale mam nadzieje kompletny opis swap'a
jesli chodzi o auto to bede opisywal na podstawie corsy a ale spokojnie do corsy b mozemy sie z tym odniesc.
Co potrzeba?
Silnik - c16nz - montowany w astrach, kadetach, vectrach...
skrzynia biegow F13(najlepiej CR - ja taka mam)
wiazka - wyciagamy z dawcy
komputer - oczywsicie od silnika c16nz - bylo kilka(nasicie??) oznaczen.
wybierak od skrzyni F10(odkrecamy sobie do starej skrzyni)
łapy do skrzyni zmianiamy na te od starej skrzyni(F10) - inaczje skrzynia nam nie podpasuje.
łapa od strony pasażera(przy silniku) zostaje z kadeta(to wiem ze na 100% pasuje - jesli masz silnik z astry i nie bedzie pasowac to trzeba
zalozyc lape od c12nz)
Co zostaje?
pompka paliwa
cewka zaplonowa
czesc wiazki odpowiedzialna za swiatla, kierunki itp
chlodnica(jesli miales c12nz to pewnie wreszcie przekonasz sie ze wentylator dziala)
półosie
dzwignia zmiany biegów
linka predkosciomierza pasuje
tak samo linka sprzegla
mapsensor moze zostac(w c16nz mimo ze ma inne numery to jest taki sam)
jesli ktos nie ma to moze zostawic alternator
o co do rozrusznika to ja bym wolal ten od c16nz - jest mniejszy - nie bedzie problemu z wrzucaniem biegow
Co przerabiamy?
Napewno troszke wiazke - np czujnik cisnienia oleju podpinamy bezposrednio do wtyczki pod schowkiem( a raczej za) - kolor kabla to niebiesko zielony,
takze w tym miejscu odcinamy przewod(koloru nie pamietam) - ale maja zostac tylko kable czerwony i niebiesko czerwony - spinamy wtyczke i sprawdzamy
kable z naszej strej czesci wiazki zgadzjaa sie z tymi z kadeta jesli nie to wtyczka jest rozbieralna i mozemy to latwo sobie pozmieniac.
Po zamontowaniu silniczka trzeba bedzie tez udac sie do elektryka ktory zalozy nam chek engine - i trzeba go bedzie sobie podprowadzic do deski rozdzielczej,
wynika to z tego ze wiazka od kadeta nie ma lacza diagnostycznego(tzn ma ale nie na tym odcinku ktory przekladamy do corsy).
Sama wiazke pod maska trzeba jakos sensowanie ulozyc(wiazka z kadeta jest duzo dluzsza niz w corsie) - a najlepiej to poprostu ja poskracac tam gdzie trzeba.
Fotka pogladowa:
Weglug mnie sama elektryka jest najtrudniejsza i polecam udac sie z tym do fachowca bo zajmie mu to kilka minut a bedziemy pewni ze wszystko gra. - koszt to maks 100zł z wyregulowaniem zaplony posprawdzaniem kabli itd.
Zmieniamy takze przewod(waz?) znajdujacy sie pod kolektorem dolotowym(przewod od plynu chlodzacego - wychodzi od pomy wody i wchodzi w plastykowy lub metalowy element - rozne byly stosowane - i to wlasnie konkretnie zmieniamy ale rownierz z gumowym poczatkiem - moga byc rozne srednice) na ten z silniczka c12nz - a wynika to z tego ze sa inne wyjscia do nagrzewnicy - zakladajac przewod z silnika c12nz pozbywamy sie problemu z dorabianiem przewodow(takze zbiorniczek wyrownawczy w kadecie jest w innym miejscu).
Nalezy pamietac zeby czujnik predkosci pojazdu przelozyc z starego silnika.
A i nalezy pamietac ze pierscien uszczelniajacy pomiedzy kolektorem wydechowym a "portkami" jest inny(uwaga cena nawet okolo 50zł).
Przekladka:
To juz odrebny temat i chyba kazdy to powinien zrobic po swojemu.
Ja wymienialem silnik od spodu. Silnik byl juz skrecony ze skrzynia.
Silnika podnioslem na zawieszonym bloczku do gory i przykrecilem do lap.
Potem polosie itp - kazdy kto wyciagal c12nz napewno poradzi sobie z wlozeniem c16nz.
Najwiecej czasu mi zajelo wyregolowanie biegow tak zeby gladko wchodzily.
Sama przekladka zajela mi 1 dzien + 1 dzien motania sie z elekryka.
Mam nadzieje ze ten krotki(ale mam nadzieje tresciwy) opis rozjasni sprawde. Ktos moze powiedziec ze mamy tu maly przrost mocy ale w samochodzie o wadze ~750kg to jest juz calkiem odczuwalna moc
Zwlaszcza ze mozliwosci dlubania silnika sa ogromne.
Jesli ktos ma cos do dodania to pisac smialo! Takze jesli sa pytania.
krotki ale mam nadzieje kompletny opis swap'a
jesli chodzi o auto to bede opisywal na podstawie corsy a ale spokojnie do corsy b mozemy sie z tym odniesc.
Co potrzeba?
Silnik - c16nz - montowany w astrach, kadetach, vectrach...
skrzynia biegow F13(najlepiej CR - ja taka mam)
wiazka - wyciagamy z dawcy
komputer - oczywsicie od silnika c16nz - bylo kilka(nasicie??) oznaczen.
wybierak od skrzyni F10(odkrecamy sobie do starej skrzyni)
łapy do skrzyni zmianiamy na te od starej skrzyni(F10) - inaczje skrzynia nam nie podpasuje.
łapa od strony pasażera(przy silniku) zostaje z kadeta(to wiem ze na 100% pasuje - jesli masz silnik z astry i nie bedzie pasowac to trzeba
zalozyc lape od c12nz)
Co zostaje?
pompka paliwa
cewka zaplonowa
czesc wiazki odpowiedzialna za swiatla, kierunki itp
chlodnica(jesli miales c12nz to pewnie wreszcie przekonasz sie ze wentylator dziala)
półosie
dzwignia zmiany biegów
linka predkosciomierza pasuje
tak samo linka sprzegla
mapsensor moze zostac(w c16nz mimo ze ma inne numery to jest taki sam)
jesli ktos nie ma to moze zostawic alternator
o co do rozrusznika to ja bym wolal ten od c16nz - jest mniejszy - nie bedzie problemu z wrzucaniem biegow
Co przerabiamy?
Napewno troszke wiazke - np czujnik cisnienia oleju podpinamy bezposrednio do wtyczki pod schowkiem( a raczej za) - kolor kabla to niebiesko zielony,
takze w tym miejscu odcinamy przewod(koloru nie pamietam) - ale maja zostac tylko kable czerwony i niebiesko czerwony - spinamy wtyczke i sprawdzamy
kable z naszej strej czesci wiazki zgadzjaa sie z tymi z kadeta jesli nie to wtyczka jest rozbieralna i mozemy to latwo sobie pozmieniac.
Po zamontowaniu silniczka trzeba bedzie tez udac sie do elektryka ktory zalozy nam chek engine - i trzeba go bedzie sobie podprowadzic do deski rozdzielczej,
wynika to z tego ze wiazka od kadeta nie ma lacza diagnostycznego(tzn ma ale nie na tym odcinku ktory przekladamy do corsy).
Sama wiazke pod maska trzeba jakos sensowanie ulozyc(wiazka z kadeta jest duzo dluzsza niz w corsie) - a najlepiej to poprostu ja poskracac tam gdzie trzeba.
Fotka pogladowa:
Weglug mnie sama elektryka jest najtrudniejsza i polecam udac sie z tym do fachowca bo zajmie mu to kilka minut a bedziemy pewni ze wszystko gra. - koszt to maks 100zł z wyregulowaniem zaplony posprawdzaniem kabli itd.
Zmieniamy takze przewod(waz?) znajdujacy sie pod kolektorem dolotowym(przewod od plynu chlodzacego - wychodzi od pomy wody i wchodzi w plastykowy lub metalowy element - rozne byly stosowane - i to wlasnie konkretnie zmieniamy ale rownierz z gumowym poczatkiem - moga byc rozne srednice) na ten z silniczka c12nz - a wynika to z tego ze sa inne wyjscia do nagrzewnicy - zakladajac przewod z silnika c12nz pozbywamy sie problemu z dorabianiem przewodow(takze zbiorniczek wyrownawczy w kadecie jest w innym miejscu).
Nalezy pamietac zeby czujnik predkosci pojazdu przelozyc z starego silnika.
A i nalezy pamietac ze pierscien uszczelniajacy pomiedzy kolektorem wydechowym a "portkami" jest inny(uwaga cena nawet okolo 50zł).
Przekladka:
To juz odrebny temat i chyba kazdy to powinien zrobic po swojemu.
Ja wymienialem silnik od spodu. Silnik byl juz skrecony ze skrzynia.
Silnika podnioslem na zawieszonym bloczku do gory i przykrecilem do lap.
Potem polosie itp - kazdy kto wyciagal c12nz napewno poradzi sobie z wlozeniem c16nz.
Najwiecej czasu mi zajelo wyregolowanie biegow tak zeby gladko wchodzily.
Sama przekladka zajela mi 1 dzien + 1 dzien motania sie z elekryka.
Mam nadzieje ze ten krotki(ale mam nadzieje tresciwy) opis rozjasni sprawde. Ktos moze powiedziec ze mamy tu maly przrost mocy ale w samochodzie o wadze ~750kg to jest juz calkiem odczuwalna moc
Zwlaszcza ze mozliwosci dlubania silnika sa ogromne.
Jesli ktos ma cos do dodania to pisac smialo! Takze jesli sa pytania.
corsa A & Audi S3
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
qomo moge tym opisem sie kierowac takze mniejwiecej do c20ne??
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
-
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
kristo pisze:To ja pierwszy:
Czy musi być F13?? F10 nie podejdzie?? Będzie mniej roboty.
Fajny i konkretny opisik
szczerze to w silnikach c16nz byla stosowana skrzynia F13 i dlatego taka wlozylem(no rownierz dlatego ze kupilem ja za 100zl) - z tego co bylo mowione w topicu Yaquba to skrzynia F10 tez podejdzie do c16nz
PS: szczerze powiem ze ja wole wymienic caly silnik razem ze skrzynia - wtedy jest mniej pracy - bo ciezko jest wyjac silnik zostawiajac skrzynie - a tak wkladasz calosc i gites
sluchaj jesli chodzi o oglony schemat to tak - napewno bedziesz musial przerobic(ja tez ale narazie przygotowuje samochod - wiec bedzie kolejna corsa po generalnym remoncie) podobne rzeczy no i do tego dochodzi kombinacja z polaczeniem skrzyni z silnikiem - ale tu o pomoc trzeba proscic Juhola. - ale jesli chodzi o c20ne to lepiej by bylo zrobic jeden konkretny watek i tam o tym mowic zeby nie mieszac.-=kLaRi=- pisze:qomo moge tym opisem sie kierowac takze mniejwiecej do c20ne??
corsa A & Audi S3
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No tak ,ale kto go poprowadzi ? Aha no i brawo za zalozenie czysto tematycznego watku o swapie!!
btw.
>podobne rzeczy no i do tego dochodzi kombinacja z polaczeniem skrzyni >z silnikiem
Ale ja mam c20ne razem z f16 ?
O jakie polaczenie Ci chodzi?
btw.
>podobne rzeczy no i do tego dochodzi kombinacja z polaczeniem skrzyni >z silnikiem
Ale ja mam c20ne razem z f16 ?
O jakie polaczenie Ci chodzi?
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
-
- Post Mistrz
- Posty: 2523
- Rejestracja: 23 cze 2002, o 12:56
- Lokalizacja: Legionowo
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
klari wiesz co.... ogolnie widze juz teraz ze nawet wiedze czysto teoretyczna masz o wiele za mala by sie brac za ten swap - za malo wiesz...ale powiem Ci o co chodzi:-=kLaRi=- pisze:No tak ,ale kto go poprowadzi ? Aha no i brawo za zalozenie czysto tematycznego watku o swapie!!
btw.
>podobne rzeczy no i do tego dochodzi kombinacja z polaczeniem skrzyni >z silnikiem
Ale ja mam c20ne razem z f16 ?
O jakie polaczenie Ci chodzi?
silnika c20ne(bigblock a aktualnie masz small block) masz ze skrzynia f16 - co oznacza mniej wiecej tyle ze musisz przerobic wszystkie lapy i zalatwic sobie polosie(mozesz dorobic - pewnie z 600zl sztuka albo kupic kit m techa za jakies 3 tysiace?? - TU MOGE SIE MYLIC) - ze nie wspomne o kombinacji z wybierakiem(najprawdopodobniej wybierak od skrzyni biegow oprze Ci sie na maglownicy i silnika nie wlozysz)
a wiec by uproscic sobie i odposcic kombinacje z polosiami i lapami - c20ne wklada sie ze skrzynia f13(no ale tu wlasnie jest problem - trzeba przerobic kolo zamachowe - co do tej operacji zglaszac sie do juhola) i tak jesli juz masz silnik c20ne spiety z f13 to jestes duuuuuzo do prozdu bo musisz przerobic tylko jedna lape(ta przy silniku po prawej stronie patrzac od kabiny kierowcy)
ogolnie polecam lakture watkow rena wowa itp itd - jest duzo rozwarzan na temat swapa z smalblocka na bigblocka
corsa A & Audi S3
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja pytam sie z czystej ciekawosci oraz ,zeby samemu wiedziec co i jak.
Kiedys pewnie jakiemus nowemu uzytkownikowi ja pomoge w sprawie swapa ,albo innych rzeczach ktore sam wykonalem.
Po to jest to forum ,aby dzielic sie wlasna wiedza,doswiadczeniami...
Dzieki
EDIT:.. 12.02.2006
Heh minelo tyle czasu ,od momentu kiedy ja sie pytalem o swapa...
W sumie duzo sie nauczylem od tego czasu kiedy bylem zielony ze swapowania itd... Ciesze sie ) - taka mala wewnetrzna refleksja...
EDIT:.. 27.11.2006
Ja pierdziele ,jak czytam swoje odpowiedzi w tym watku sprzed 2lat to smiac mi sie chce jaki ja bylem zielony w tej kwestii
Minal prawie rok od ostatniego edita... heh Corse znam na pamiec !!
Znow refleksja o 3rano
Kiedys pewnie jakiemus nowemu uzytkownikowi ja pomoge w sprawie swapa ,albo innych rzeczach ktore sam wykonalem.
Po to jest to forum ,aby dzielic sie wlasna wiedza,doswiadczeniami...
Dzieki
EDIT:.. 12.02.2006
Heh minelo tyle czasu ,od momentu kiedy ja sie pytalem o swapa...
W sumie duzo sie nauczylem od tego czasu kiedy bylem zielony ze swapowania itd... Ciesze sie ) - taka mala wewnetrzna refleksja...
EDIT:.. 27.11.2006
Ja pierdziele ,jak czytam swoje odpowiedzi w tym watku sprzed 2lat to smiac mi sie chce jaki ja bylem zielony w tej kwestii
Minal prawie rok od ostatniego edita... heh Corse znam na pamiec !!
Znow refleksja o 3rano
Ostatnio zmieniony 28 lis 2006, o 02:51 przez -=kLaRi=-, łącznie zmieniany 2 razy.
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
z kreatywnoscia nie ma problemu ,narazie rozbieram silnik z calego osprzetu itd.zcze jest w aucie) zeby bylo latwiej wyciagnac ,no i przy okazji ogladam co i jak wyglada , i spisuje co trzeba wymienic.
Dzis kupilem zestaw gumek do zaciskow ,ale bede mial problem z ta sruba ,ktora przykrecamy przewod hamulcowy ,1 z nich ukrecilem przy odkrecaniu (zadne wd40 ,coca-cola ,ronson nie pomogmy ) a w sklepie powiedzial mi koles ze ciezko to dostac :0 a najlepiej w serwisie pytac ew.na zlomie.
Zobaczymy.
Mysle ,ze w poniedzialek zabiore sie za kupowanie potrzebnych(czyt.niezbednych) czesci do silnika.Reszta wyjdzie w praniu jak rozbiore juz kompletnie silnik
Dzis kupilem zestaw gumek do zaciskow ,ale bede mial problem z ta sruba ,ktora przykrecamy przewod hamulcowy ,1 z nich ukrecilem przy odkrecaniu (zadne wd40 ,coca-cola ,ronson nie pomogmy ) a w sklepie powiedzial mi koles ze ciezko to dostac :0 a najlepiej w serwisie pytac ew.na zlomie.
Zobaczymy.
Mysle ,ze w poniedzialek zabiore sie za kupowanie potrzebnych(czyt.niezbednych) czesci do silnika.Reszta wyjdzie w praniu jak rozbiore juz kompletnie silnik
Ostatnio zmieniony 12 lut 2006, o 01:40 przez -=kLaRi=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja wczoraj sam wyciagnalem silnik i troche go obmylem ,zaraz ide dalej robic.Dzis kupilem wiekszosc czesci a w poniedzialek zaczynam juz cos dzialac ze swapem...
Nareszcie.
Nareszcie.
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Bloki silników są te same, różnica będzie w skrzyni ty masz pewnie f10, a x16xe miała f15 dosyć często, nie wiem czy przeguby twoje podejdą do tego silnika. Druga różnica w to wiązka silnika tu najlepiej jakbyś miał schematy w ręku, albo podmienił całą instalacje.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
-
- Bez listowiec ;-)
- Posty: 5
- Rejestracja: 24 sie 2006, o 15:34
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
jak bede kupowal to od razu z kompjuterem i cala oryginalna wiazka od silnika, a skrzynie chce dac f13... ja by to wygladalo ? bo te ecoteci siedzialy w vectrach, tigrach i corsach ( mysle ze nie pominalem zadnego autka ) takze wziecie oryginalnego komputera i wiazki od danego silnika (x16xe) nie bedzie stwarzalo problemow w mojej corsi ??
pozdro
WARY
pozdro
WARY