Brak kompresji c16se
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Brak kompresji c16se
Witam!
Pojawily sie 1-sze problemy z moja GSI.
1) Zaczelo cos stukac w lewym przednim kole > ogledziny wykazaly, ze rusza sie cale gorne mocownie amortyzatora (narazie nie przesadnie mocno, ale luz widac i slychac stuki) - co trzeba tam wymienic i ile to kosztuje?
2) samochod pali na 3 i 1/2 gara ... dzisiaj sie wsluchalem i silnik pracuje jak na 3-ch cylindrach (a prznajmniej w 1 cos nie do konca jest dobrze), czasem jak na wszystkich. Generalnie pali dobrze, pracuje rowno (tj. nie gasnie ani nic) ale odglos pracy jest zblizony do takiego, gdy pracuje na 3ch cylindrach - dodam, ze dzisiaj wymienilem swiece, a kable WN wygladaja na dobre. Nie zrobilem jeszcze pomiaru cisnienia, ale w najblizszym czasie to zrobie. Co mnie moze czekac w zwiazku z ta sytuacja ?
Pozdrawiam
Pojawily sie 1-sze problemy z moja GSI.
1) Zaczelo cos stukac w lewym przednim kole > ogledziny wykazaly, ze rusza sie cale gorne mocownie amortyzatora (narazie nie przesadnie mocno, ale luz widac i slychac stuki) - co trzeba tam wymienic i ile to kosztuje?
2) samochod pali na 3 i 1/2 gara ... dzisiaj sie wsluchalem i silnik pracuje jak na 3-ch cylindrach (a prznajmniej w 1 cos nie do konca jest dobrze), czasem jak na wszystkich. Generalnie pali dobrze, pracuje rowno (tj. nie gasnie ani nic) ale odglos pracy jest zblizony do takiego, gdy pracuje na 3ch cylindrach - dodam, ze dzisiaj wymienilem swiece, a kable WN wygladaja na dobre. Nie zrobilem jeszcze pomiaru cisnienia, ale w najblizszym czasie to zrobie. Co mnie moze czekac w zwiazku z ta sytuacja ?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 cze 2005, o 20:02 przez YAQB, łącznie zmieniany 6 razy.
CTM #204
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No i tak przy okazji (niestety) mam jeszcze pytanie.
Chlopaki na spocie ocenili, ze samoregulatory zaworow (czy jak to tam sie precyzyjnie nazywa) bede u mnie do wymiany, ale moj mechanik stwiedzil, ze c16se tak ma, ze jest dosc glosny i ma tendencje do tego charakterystycznego "klekotania" i generalnie nie ma sie za bardzo co tym przejmowac tyulko jezdzic ...
Jakies opinie ?
Chlopaki na spocie ocenili, ze samoregulatory zaworow (czy jak to tam sie precyzyjnie nazywa) bede u mnie do wymiany, ale moj mechanik stwiedzil, ze c16se tak ma, ze jest dosc glosny i ma tendencje do tego charakterystycznego "klekotania" i generalnie nie ma sie za bardzo co tym przejmowac tyulko jezdzic ...
Jakies opinie ?
CTM #204
- Kotlin
- Swój
- Posty: 936
- Rejestracja: 25 lis 2004, o 22:21
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
- Kontakt:
Proponowal bym dokladnie zdjagnozowac ktory cylinder nie pracuje zdejmujac fajki ze swiec na pracujacym silinku i bedziesz slyszal czy zmienia sie dzwiek silnika jesli na ktoryms z cylidrow sie nie zmieni to bedziesz wiedzial ze to ten siadl a jesli nie ma tam iskry no to trzba pogmerac w zaplonie ja tak robilem i okazalo sie ze to jeden z przewodow padl choc wygladal na dobry.
Pozdro
Pozdro
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
NO tak - w sumie tego nie napisalem - ale to juz zrobilismy i (niestety) iskry sa na kazdej z fajek ... Dodatkowo mimo zastosowania tej metody ciezko jest stwierdzic na wiecej niz 85%, ktory cylinder nie domagaKotlin pisze:zdejmujac fajki ze swiec na pracujacym silinku ........ jesli nie ma tam iskry no to trzba pogmerac w zaplonie

CTM #204
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ja tez slyszalem takie opinie i u mnie tez mi to troche przeszkadza...YAQB pisze:No i tak przy okazji (niestety) mam jeszcze pytanie.
Chlopaki na spocie ocenili, ze samoregulatory zaworow (czy jak to tam sie precyzyjnie nazywa) bede u mnie do wymiany, ale moj mechanik stwiedzil, ze c16se tak ma, ze jest dosc glosny i ma tendencje do tego charakterystycznego "klekotania" i generalnie nie ma sie za bardzo co tym przejmowac tyulko jezdzic ...
Jakies opinie ?
Planuje zrobic w najblizeszej przyszlosci pomiar kompresji to moze cos wyjdzie... Ja mam nowe swiece, kable, palec i kopulke... Zostala jeszcze ta nieszczesna cewka

Może znów corsa...
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Ale wycieku oleju nigdzie nie widze, poza tym (popraw mnie jesli sie myle) to chyba taka przyczyna powodowalaby ciagla prace na 3 garach a nie raz na 3 a raz na 4 ?!markos pisze:pomiar cisnienia powinien rozwiac watpliwosci.. moj palil na 3 gary jak mial zjebana uszczelke pod glowica
Mi ten fakt az tak nie przeszkadza, tylko nie wiem czy to jest norma czy jest to do wymiany. Po odglosie to wymiana, ale moze ten typ tak ma ... dlatego pytamHiv pisze:Ja tez slyszalem takie opinie i u mnie tez mi to troche przeszkadza...
1) to jest koszt samego elementu czy tyle +/- bedzie kosztowac z wymiana ? (bo nie wiem jak bardzo jest ona skomplikowana)Szwagier pisze: ad 1) do wymiany gniazdo amortyzatora (lozysko gorne) koszt ok 50zl
ad 2) czy dawno wymieniales swiece?przewody,kopulke zaplonu?
Moze cewka ma jakies przebici i daje za maly prad.
2) swiecewczora, reszta to nie wiem, bo samochod mam od miesiaca i ja nie wymienialem
ad 2) A jaki jest koszt tych elementow? Bo jesli sa tanie to moge wymienic (bo tak), ale jesli sa drogie to nie chcialbym ponosic kosztow, jesli to nie da efektu
CTM #204
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ad1) To bedzie taki koszt przy dobrych wiatrach
Oczywiscie samego elementu
ad2) Ja mam wszystko to wymienione a silnik nie pracuje do konca tak jak wtedy gdy go kupilem. Dlatego podejrzewam cewke na ktorej widze w nocy mikro-przebicia. Wymienie i mam nadzieje ze to pomoze...
Co do cen:
swiece - ok 50
przewody - ok 100
palec i kopolka - chyba niecale 50 dalem, nie pamietam juz...
uzywana cewka od 50 w gore...

ad2) Ja mam wszystko to wymienione a silnik nie pracuje do konca tak jak wtedy gdy go kupilem. Dlatego podejrzewam cewke na ktorej widze w nocy mikro-przebicia. Wymienie i mam nadzieje ze to pomoze...
Co do cen:
swiece - ok 50
przewody - ok 100
palec i kopolka - chyba niecale 50 dalem, nie pamietam juz...
uzywana cewka od 50 w gore...
Może znów corsa...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak stwierdzisz, że pracuje na 3 to zaraz sprawdź świece wykręcając je i porównując. powinny przynajmniej środki być jasne. wyszyścić rozdzielacz , styki wtrysków może coś nie kontaktuje
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No i juz wszystko wiadomo (przynajmniej to co mozna stwierdzic bez rozbierania silnika).
Totalny brak kompresji na 1 z cylindrow
Wg. mechanika "zawodzi gora" Prawdopodobna usterka - wypalony zawor. Jednak robiac dla siebie nalezaloby by mi tez zmienic "dol", bo tam tez nie najlepiej ... slowem totalna porazka
... a tak bylo fajnie przez 2kkm ...
A teraz od ch... kasy, zeby to zrobic. Moj spec wycenil mi robote na jakies 1.600 zeta (komplet zaworow, pierscienie i cala reszta, ktora sie wiaze z demontazem glowicy + planowanie). Bede szczery - zamierzam to zrobic i bede szukal mozliwosci zrobienia tego taniej, chyba, ze ktos mi powie, ze to jest tanio ... ??
Pomozcie, bo groszem nie smierdze ....
Totalny brak kompresji na 1 z cylindrow


A teraz od ch... kasy, zeby to zrobic. Moj spec wycenil mi robote na jakies 1.600 zeta (komplet zaworow, pierscienie i cala reszta, ktora sie wiaze z demontazem glowicy + planowanie). Bede szczery - zamierzam to zrobic i bede szukal mozliwosci zrobienia tego taniej, chyba, ze ktos mi powie, ze to jest tanio ... ??
Pomozcie, bo groszem nie smierdze ....

CTM #204
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie no ... generalnie SHIT HAPPENS ... zdawalem sobie sprawe, ze moze mnie czekac remont silnika, ale nie ze taki "wypasiony" ....
Zalamywac to sie nie zalamuje - ostatecznie latwo przyszlo - latwo poszlo - w momencie zakupupu tego samochodu "urzekl" mnie glownie jego stan blacharsko-mechaniczny i liczylem sie z tym, ze temat "silnik" moze byc sliski, ale troche mi sie nogi ugiely na dzwiek slow "okolo tysiac szescset zlotych" ... sami rozumiecie
Zalamywac to sie nie zalamuje - ostatecznie latwo przyszlo - latwo poszlo - w momencie zakupupu tego samochodu "urzekl" mnie glownie jego stan blacharsko-mechaniczny i liczylem sie z tym, ze temat "silnik" moze byc sliski, ale troche mi sie nogi ugiely na dzwiek slow "okolo tysiac szescset zlotych" ... sami rozumiecie
CTM #204
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jedno jest pewne gdy nie ma kompresji, to jeden z zaworów nie domyka. podstawa to odkręcić osłonę wałka a wtedy już będzie prawie wiadomo.
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
bardziej chodzi o to co pod wałkiem, czyli czy dzwigienki na miejscu, można sprawdzić czy sprężyna trzyma zawór, można ze ściągniętą pokrywą obracać kołem (ręcznie nie odpalając) i sprawdzić czy od góry wszystko na miejscu
- Staneq
- Post Mistrz
- Posty: 2460
- Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
wg mojego promotora (nawiasem mowiac zakrecony prof ale autorytet w dziedzinie wymyslil nawe obieg pracy silnika nazweany eko-obiegiem taki zmodyfikowany obieg otta ) w kazdym razie kolo zabija wzrokiem jak ktos powie stopien kompresji czepia sie staruszek dla niego to jest stopien sprezaniaale prz jednym ma racje ze spalanie stukowe to w rzadnym wypadku nie jest spalanie detonacyjne... (wg def jedneo i drugie nie ma nic wspolnego)REN pisze:kompresja != stopien sprezania
yhhh sorry za wyklad ale siedze nad pracą dyplomową przy pifku i chyb mi sie udzieliło
Było c14se
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
najlepszym artykułem jest życie
książki dają namiastkę tego, co możesz sam dotknąć, sprawdzić jak działa. a warto przeczytać instyukcje nawet ktoś dawał linka do niej
. raz czasem bywa mało


- Staneq
- Post Mistrz
- Posty: 2460
- Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Adam dobrze gada
ponizej link coprawda do cB i Tigry ale masz tam obrazki co jak jest poskładane w silniku może ci sie przyda
http://tigra-team.pl/Downloads/Instrukcja_TIGRA.zip
ponizej link coprawda do cB i Tigry ale masz tam obrazki co jak jest poskładane w silniku może ci sie przyda
http://tigra-team.pl/Downloads/Instrukcja_TIGRA.zip
Było c14se
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Witam !
Zaczalem bardziej sie zaglebiac w temat no i teraz mam do Was kilka pytan. Poniewaz mechanicy juz przestawili mi wiele opinii zaczyam sie gubic ...
Szybki wstep:
PROBLEM:
Brak kompresji na 4 cylindrze (wykres powyzej)
PRZYCZYNA (3 niezaleznych specow podalo ponizszy):
Wypalony zawor
ROZWIAZANIE:
1) Pan X mowi, ze przy wymianie zaworow nalezy wymienic wszystkie na raz (bo gdyby samochod szedl na sprzedaz, to tylko ten uszkodzony), bedziemy robic planowanie glowicy do tego wszystkiego oczywiscie nowe uszczelki, szpilki etc ORAZ nalezaloby wymienic pierscienei bo wg. neigo (na podstawie wykresu) tam na dole tez jest cienko i samochod bedzie wcinal olej jak glupi
2) Pan Y mowi, ze nie wymienia sie wszystkich zaworow (wzglednie te, ktore sa ewidentne) - reszte sie poleruje (czy szlifuje), planowanie i uszczelki analogicznie jak pan X, ALE Pan Y mowi, ze nie ma najmniejszego sensu wymieniac pierscieni, bo wg. niego na wykresie widac, ze dol jest ok, wiec on tego nie poleca robic (o ile oczywiscie po rozebraniu sie nie okaze inaczej)
3) Pan Z z grubsza potwierdzil wersjie Pana X, ale jako jedyny nie widzial samochodu - wszystko na gebe - u pozostalych bylem osobiscie z samochodem
No i co Wy na to?
Ja powiem tylko tyle, ze kase mam "utopiona" ale skoro robie remont to chce zrobic tak, zeby juz byl spokoj na dluzej. Z drugiej strony nie chce sie pchac w koszty "na zapas".
Zaczalem bardziej sie zaglebiac w temat no i teraz mam do Was kilka pytan. Poniewaz mechanicy juz przestawili mi wiele opinii zaczyam sie gubic ...
Szybki wstep:
PROBLEM:
Brak kompresji na 4 cylindrze (wykres powyzej)
PRZYCZYNA (3 niezaleznych specow podalo ponizszy):
Wypalony zawor
ROZWIAZANIE:
1) Pan X mowi, ze przy wymianie zaworow nalezy wymienic wszystkie na raz (bo gdyby samochod szedl na sprzedaz, to tylko ten uszkodzony), bedziemy robic planowanie glowicy do tego wszystkiego oczywiscie nowe uszczelki, szpilki etc ORAZ nalezaloby wymienic pierscienei bo wg. neigo (na podstawie wykresu) tam na dole tez jest cienko i samochod bedzie wcinal olej jak glupi
2) Pan Y mowi, ze nie wymienia sie wszystkich zaworow (wzglednie te, ktore sa ewidentne) - reszte sie poleruje (czy szlifuje), planowanie i uszczelki analogicznie jak pan X, ALE Pan Y mowi, ze nie ma najmniejszego sensu wymieniac pierscieni, bo wg. niego na wykresie widac, ze dol jest ok, wiec on tego nie poleca robic (o ile oczywiscie po rozebraniu sie nie okaze inaczej)
3) Pan Z z grubsza potwierdzil wersjie Pana X, ale jako jedyny nie widzial samochodu - wszystko na gebe - u pozostalych bylem osobiscie z samochodem
No i co Wy na to?
Ja powiem tylko tyle, ze kase mam "utopiona" ale skoro robie remont to chce zrobic tak, zeby juz byl spokoj na dluzej. Z drugiej strony nie chce sie pchac w koszty "na zapas".
CTM #204
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Pan X mowi, ze przy wymianie zaworow nalezy wymienic wszystkie na raz
I ma racje, bo to jest gra w najsłabsze ogniwo - teraz nim okazał się zawór na 4ym , proste wypracował się, a więc za chwile powinne się wypracować pozostałe.
Planowanie w kontekscie scięcie czy tylko "wyrównanie" powierzchni, bo c16se to GSi czyli silniczek już troszeczkę usportowiony a więc stopień kompresji powinien być już wysoki - chociaż akurat tutaj mogę się mylić, więc sprawdz w jakichś danych.bedziemy robic planowanie glowicy
To się powinno wymieniać za każdym razem jak się demontuje silnikdo tego wszystkiego oczywiscie nowe uszczelki, szpilki
ORAZ nalezaloby wymienic pierscienei bo wg. neigo (na podstawie wykresu) tam na dole tez jest cienko
Wiem na czym polega ich problem, bo teraz całe cisnienie uciaka górą i nie są w stanie stwierdzić czy z dołem jest wszystko OK. To można sprawdzić na rozebranym silniku - wystarczy, że przy sciągniętej głowicy uszczelni czymś od góry cylinder (są specjalne narzędzia do tego, ja widziałem - oczywiście w książce przyssawkę i podciśnienie ale zasada pomiaru jest ta sama) i wtłoczy tam cisnienie, po czym zweryfikuje spadek cisnienia w określonym czasie i już. Tylko teraz tak, trzeba zweryfilować stan gładzi cylindrycznej, bo jeśli jest OK to wymieniasz pierścienie i już(tylko znowu.... pierścienie wymieniasz wszystkie, bo jeżeli na jednym będą nowe a na innych stare to wiadomo) natomiast jeżeli gładz cylindryczna jest naruszona, bądz kwalifikuje się do szlifu to nie ma sensu wymieniać pierścieni, bo za 300-2000km i tak się ułożą tak jak stare i będzie to samo - wtedy ratuje Cię już tylko szlif.APan Y mowi, ze nie ma najmniejszego sensu wymieniac pierscieni, bo wg. niego na wykresie widac, ze dol jest ok, wiec on tego nie poleca robic
I tak dochodzimy do tego, że przy remoncie układu tłokowo-kotbowego należało by wymienić wszystkie współpracujące ze sobą części na nowe a w praktyce robimy tak, jak powiada mój qumpel "auto nie jest już nowe i trzeba robić tak żeby było jak najlepiej i jak najtaniej" - czyli tak na ile nas stać.
Corsa A 1.2i 93r.

