Strona 1 z 1

Corsa była na hamowni

: 1 maja 2005, o 12:20
autor: Marcin99
Po wczorajszej wizycie na hamowni wiem jaką mocą legitymuje się moja corsa. Wykresik znajduje się na forum Małopolskiego Tuning Klubu:
http://www.mtk.2-0.pl/forum/index.php
a tutaj bezpośrednio do wykresu:
http://www.mtk.2-0.pl/forum/download.php?id=2274

Dzięki operatywności i znajomściom jednego z klubowiczów koszt hamowania to 40zł - jeszcze raz Zynio wielkie dzięki.

Dla tych którym nie chce się oglądać albo z innych przyczyn nie mogą zobaczyć wyniki (obydwa pomiary z miexerem w dolocie 32mm):
LPG - 88KM przy 5682 obr/min 119NM przy 3366obr/min
PB98 - 93.6KM 5605 117.6 5567
Może zastanawiać moment na benzynce ale żeby coś wnioskować trzeba zobaczyć wykres idzie płasko prawie od 2300 do 6000 mieści się między 115 a 120, na gazie podobnie ale wchodzi w ten zakres dopiero od 3000obr

@ Hiv pamiętałem o twojej prośbie sprawdzenie bez gazu, domyślam się że chodziło ci o wywalenie mixera ale niestety nie mam gumy łączącej puszke z przepustnicą od c16se tylko tą od 1.4 która jest sporo węższa i nachodzi tylko na mixer.

Z wyników jestem zadowolony bo- mixer zwężający dolot dosyć znaczeni nie wiem dokładnie ale przepustnica ma ok. 50mm a mixer 32mm czyli powierzchnia ponad 2 razy zmienjszona :( i do tego kolektor od 1,4 4-1 a nie fabryczne 4-2 z dwururką.

I dwie ciekawostki była hamowana również corsa z silnikiem x14sz i wyniki:
66.1 KM -> 6117 rpm
106.1 Nm -> 3040 rpm
Silnik seria nie licząc filtra stożkowego.

I ciekawostka numer dwa rover z silnikiem 1.4 16v 103KM wynik na gazie ok 90KM i moment sporo niższy od fabrycznego a na pb 98KM, z momentem nie lepiej - zpytacie gdzie tu ciekawostka? A otóż to że to była instalacja 4 gen czyli wtrsyk gazu sekwencyjny :0

I jeszcze krótko (bo już pewnie nie chce się wam czytać :oko: ) o planach poprawy: na dniach zakładam kolektor 4-2 wyszlifowany jak tylko dałem rady (w porównaniu do serii jest dużo lepiej), kupie też wariator zapłonu żeby wykorzystać te oktany LPG i zakupie chyba również BLOSa czyli mixer gazu który zmienia sowją średnice w zależności od podciśnienia (kolega który to ma twierdzi że różnica duża ale wyników porównawczych nie ma niestety).

: 2 maja 2005, o 00:58
autor: Hiv
Super, wreszcie ktos zmierzyl "nasz" silnik :-D

Dziś patrzylem u siebie w puszke powietrza. Faktycznie jest bardzo zwezony. Co ciekawe gdy zakladali gaz na spodzie puszki wycieli spory otwor :0 A podobno gaz nie lui powietrza... 12PS mniej od serii to sporo... :-(

Co do pomiarow to z subiektywnych odczuc moglbym je potwierdzic. Na gazie mam lepszy dół na benzynie góre. U mnie moge wyzucic mikser bez zadnych problemo. Moze kiedys bede mial mozliwosc tak go zhamowac.

Dzieki za relacje ;)

Re: Corsa była na hamowni

: 2 maja 2005, o 08:03
autor: Zynio
Marcin99 pisze:Po wczorajszej wizycie na hamowni wiem jaką mocą legitymuje się moja corsa. Wykresik znajduje się na forum Małopolskiego Tuning Klubu:
http://www.mtk.2-0.pl/forum/index.php
a tutaj bezpośrednio do wykresu:
http://www.mtk.2-0.pl/forum/download.php?id=2274

Dzięki operatywności i znajomściom jednego z klubowiczów koszt hamowania to 40zł - jeszcze raz Zynio wielkie dzięki.

Dla tych którym nie chce się oglądać albo z innych przyczyn nie mogą zobaczyć wyniki (obydwa pomiary z miexerem w dolocie 32mm):
LPG - 88KM przy 5682 obr/min 119NM przy 3366obr/min
PB98 - 93.6KM 5605 117.6 5567
Może zastanawiać moment na benzynce ale żeby coś wnioskować trzeba zobaczyć wykres idzie płasko prawie od 2300 do 6000 mieści się między 115 a 120, na gazie podobnie ale wchodzi w ten zakres dopiero od 3000obr

@ Hiv pamiętałem o twojej prośbie sprawdzenie bez gazu, domyślam się że chodziło ci o wywalenie mixera ale niestety nie mam gumy łączącej puszke z przepustnicą od c16se tylko tą od 1.4 która jest sporo węższa i nachodzi tylko na mixer.

Z wyników jestem zadowolony bo- mixer zwężający dolot dosyć znaczeni nie wiem dokładnie ale przepustnica ma ok. 50mm a mixer 32mm czyli powierzchnia ponad 2 razy zmienjszona :( i do tego kolektor od 1,4 4-1 a nie fabryczne 4-2 z dwururką.

I dwie ciekawostki była hamowana również corsa z silnikiem x14sz i wyniki:
66.1 KM -> 6117 rpm
106.1 Nm -> 3040 rpm
Silnik seria nie licząc filtra stożkowego.

I ciekawostka numer dwa rover z silnikiem 1.4 16v 103KM wynik na gazie ok 90KM i moment sporo niższy od fabrycznego a na pb 98KM, z momentem nie lepiej - zpytacie gdzie tu ciekawostka? A otóż to że to była instalacja 4 gen czyli wtrsyk gazu sekwencyjny :0

I jeszcze krótko (bo już pewnie nie chce się wam czytać :oko: ) o planach poprawy: na dniach zakładam kolektor 4-2 wyszlifowany jak tylko dałem rady (w porównaniu do serii jest dużo lepiej), kupie też wariator zapłonu żeby wykorzystać te oktany LPG i zakupie chyba również BLOSa czyli mixer gazu który zmienia sowją średnice w zależności od podciśnienia (kolega który to ma twierdzi że różnica duża ale wyników porównawczych nie ma niestety).
nie ma za co teraz trzeba przygotowac corse do drugiego shamowania bo bede miec rurke dla ciebie no i moje trzeba bedzie sprawdzić ile c16nz wykrzeszy z siebie koników

: 2 maja 2005, o 13:21
autor: Marcin99
Pisząc o tym roverku okazuje się że jeszcze zawyżyłem moc na lpg o to jego dane:
fabryczne:
103KM/6000rpm
127Nm/3000rpm

Hamownia wykazała:
98KM/6122rpm (noPb)
122Nm/3300rpm

85KM/5345rpm (LPG)
113Nm/5275rpm

Czyli bardzo kiepściutko zwłaszcza na gazie - u mnie lepiej na mixerze, a zastanawiałem się czy w przyszłości nie założyć wtrysku gazu.