Corsa była na hamowni
: 1 maja 2005, o 12:20
Po wczorajszej wizycie na hamowni wiem jaką mocą legitymuje się moja corsa. Wykresik znajduje się na forum Małopolskiego Tuning Klubu:
http://www.mtk.2-0.pl/forum/index.php
a tutaj bezpośrednio do wykresu:
http://www.mtk.2-0.pl/forum/download.php?id=2274
Dzięki operatywności i znajomściom jednego z klubowiczów koszt hamowania to 40zł - jeszcze raz Zynio wielkie dzięki.
Dla tych którym nie chce się oglądać albo z innych przyczyn nie mogą zobaczyć wyniki (obydwa pomiary z miexerem w dolocie 32mm):
LPG - 88KM przy 5682 obr/min 119NM przy 3366obr/min
PB98 - 93.6KM 5605 117.6 5567
Może zastanawiać moment na benzynce ale żeby coś wnioskować trzeba zobaczyć wykres idzie płasko prawie od 2300 do 6000 mieści się między 115 a 120, na gazie podobnie ale wchodzi w ten zakres dopiero od 3000obr
@ Hiv pamiętałem o twojej prośbie sprawdzenie bez gazu, domyślam się że chodziło ci o wywalenie mixera ale niestety nie mam gumy łączącej puszke z przepustnicą od c16se tylko tą od 1.4 która jest sporo węższa i nachodzi tylko na mixer.
Z wyników jestem zadowolony bo- mixer zwężający dolot dosyć znaczeni nie wiem dokładnie ale przepustnica ma ok. 50mm a mixer 32mm czyli powierzchnia ponad 2 razy zmienjszona
i do tego kolektor od 1,4 4-1 a nie fabryczne 4-2 z dwururką.
I dwie ciekawostki była hamowana również corsa z silnikiem x14sz i wyniki:
66.1 KM -> 6117 rpm
106.1 Nm -> 3040 rpm
Silnik seria nie licząc filtra stożkowego.
I ciekawostka numer dwa rover z silnikiem 1.4 16v 103KM wynik na gazie ok 90KM i moment sporo niższy od fabrycznego a na pb 98KM, z momentem nie lepiej - zpytacie gdzie tu ciekawostka? A otóż to że to była instalacja 4 gen czyli wtrsyk gazu sekwencyjny :0
I jeszcze krótko (bo już pewnie nie chce się wam czytać
) o planach poprawy: na dniach zakładam kolektor 4-2 wyszlifowany jak tylko dałem rady (w porównaniu do serii jest dużo lepiej), kupie też wariator zapłonu żeby wykorzystać te oktany LPG i zakupie chyba również BLOSa czyli mixer gazu który zmienia sowją średnice w zależności od podciśnienia (kolega który to ma twierdzi że różnica duża ale wyników porównawczych nie ma niestety).
http://www.mtk.2-0.pl/forum/index.php
a tutaj bezpośrednio do wykresu:
http://www.mtk.2-0.pl/forum/download.php?id=2274
Dzięki operatywności i znajomściom jednego z klubowiczów koszt hamowania to 40zł - jeszcze raz Zynio wielkie dzięki.
Dla tych którym nie chce się oglądać albo z innych przyczyn nie mogą zobaczyć wyniki (obydwa pomiary z miexerem w dolocie 32mm):
LPG - 88KM przy 5682 obr/min 119NM przy 3366obr/min
PB98 - 93.6KM 5605 117.6 5567
Może zastanawiać moment na benzynce ale żeby coś wnioskować trzeba zobaczyć wykres idzie płasko prawie od 2300 do 6000 mieści się między 115 a 120, na gazie podobnie ale wchodzi w ten zakres dopiero od 3000obr
@ Hiv pamiętałem o twojej prośbie sprawdzenie bez gazu, domyślam się że chodziło ci o wywalenie mixera ale niestety nie mam gumy łączącej puszke z przepustnicą od c16se tylko tą od 1.4 która jest sporo węższa i nachodzi tylko na mixer.
Z wyników jestem zadowolony bo- mixer zwężający dolot dosyć znaczeni nie wiem dokładnie ale przepustnica ma ok. 50mm a mixer 32mm czyli powierzchnia ponad 2 razy zmienjszona

I dwie ciekawostki była hamowana również corsa z silnikiem x14sz i wyniki:
66.1 KM -> 6117 rpm
106.1 Nm -> 3040 rpm
Silnik seria nie licząc filtra stożkowego.
I ciekawostka numer dwa rover z silnikiem 1.4 16v 103KM wynik na gazie ok 90KM i moment sporo niższy od fabrycznego a na pb 98KM, z momentem nie lepiej - zpytacie gdzie tu ciekawostka? A otóż to że to była instalacja 4 gen czyli wtrsyk gazu sekwencyjny :0
I jeszcze krótko (bo już pewnie nie chce się wam czytać
