Strona 1 z 1
Uszczelka pod głowicą
: 15 cze 2005, o 11:06
autor: boxer
Od jakiegos czsu znacznie ubywało mi płynu chlodżacego. Kupiłem jakis uszczelnicz do chłodnicy ale teraz rozgrzewałem silniki widze ze uchodzi powietrze z pod głowicy znaczy sie uszczelka poszła sie **&((__. Teraz pytanie jaki jest koszt czesci i co trzeba wymienić przy okazji. Olej terz bierze. silnik ma ponad 220 000 tys wic przy okazji ogólny remont by sie przydał . Piszcie co i jak i tak jestm podłamany
: 15 cze 2005, o 11:11
autor: YAQB
Jak zwykle wszystko zalezy gdzie to bedziesz robil. Jak ja sie kiedys przymierzalem do uszczelki pod glowica w 1.2 to mi powiedzieli ~450 + koszt planowania, a poznie Qomo i polecil warsztat, gdzie za to samo biora ledwo 1/2 tej ceny (mowie tutaj caly czas o W-wie i okolicach). Generalnie uszczelki pod glowice i dekiel to jest jakas szczatkowa czesc ceny. Do tego dochodzi wspomniane planowanie.
Jesli chodzi o remont silnika jako taki to juz ciezko cos wyrokowac, bo to dopiero bedzie wiadomo jak sie go robierze i bedzie widac co tam wypada wymienic a co nie. Napewno dobrze jest wymienic uszczelniacze bo koszt to nie wielki a co dalej to juz bez zajrzenia do srodka nikt Ci nie powie.
: 15 cze 2005, o 11:13
autor: YAQB
A swoja droga kiedys zadalem na forum pytanie o te uszczelniacze, ktore sie dolewa do plynu chlodniczego i wszyscy mi odradzilo, bo mozna latwo uszkodzic silnik. Chyba nawet wspomniany Qomo cos mowil, ze przez taka miksture rozjechal motor.
: 15 cze 2005, o 11:53
autor: qomo
YAQB pisze:A swoja droga kiedys zadalem na forum pytanie o te uszczelniacze, ktore sie dolewa do plynu chlodniczego i wszyscy mi odradzilo, bo mozna latwo uszkodzic silnik. Chyba nawet wspomniany Qomo cos mowil, ze przez taka miksture rozjechal motor.
hehe 1.2 sie szybko skonczylo po takiej dolewce

: 15 cze 2005, o 11:57
autor: kozzi
bo te wszystkie płyny są guzik warte
jeśli chodzi o koszty wymiany uszczelki pod głowicą to u mnie w miasteczku robią taką operacje za 200-250zł. + wszystkie części które są potrzebne
: 15 cze 2005, o 14:43
autor: boxer
no q^^&*(wa przy dobrych wiatrach jakies 400-500pln BTW ile ksztuje pasek rozrzadu i co wtedy jeszcze trzeba wymienić? Jakaś rolka czy coś?
: 15 cze 2005, o 14:58
autor: qomo
boxer pisze:no q^^&*(wa przy dobrych wiatrach jakies 400-500pln BTW ile ksztuje pasek rozrzadu i co wtedy jeszcze trzeba wymienić? Jakaś rolka czy coś?
pasek ~ 60zl rolka napinacza klo 150 zl( SKF VKM 15100 - taki model jest do c12nz)
no i moze pompa wody okolo 150zl
: 15 cze 2005, o 16:21
autor: Matys
qomo pisze:
no i moze pompa wody okolo 150zl
Za pompe płaciłem 85 zł
: 15 cze 2005, o 17:46
autor: Basista
Cena rolki to chyba ze złota.
: 15 cze 2005, o 19:20
autor: kozzi
qomo pisze:boxer pisze:no q^^&*(wa przy dobrych wiatrach jakies 400-500pln BTW ile ksztuje pasek rozrzadu i co wtedy jeszcze trzeba wymienić? Jakaś rolka czy coś?
pasek ~ 60zl rolka napinacza klo 150 zl( SKF VKM 15100 - taki model jest do c12nz)
no i moze pompa wody okolo 150zl
no i koledzy zapomnieli dodać że trzeba jeszcze kupić nową uszczelke pod głowice, olej, płyn do chłodnicy i dobrze by było nowe szpilki do głowicy.
: 15 cze 2005, o 21:22
autor: YAQB
Hmmm ... pisalem o koszcie samej roboty

moze przez wzglad na to, ze kolega boxer prosil o nie zalamywanie to do juz na "deser" zostalo
Co do szpilek - ja mam stare.
: 15 cze 2005, o 21:47
autor: kozzi
YAQB pisze:Co do szpilek - ja mam stare.
no cóż, co kraj to obyczaj
zaleca się stosowanie nowych

: 15 cze 2005, o 21:56
autor: !markos
zaleca sie, ale ja tez mam skrecone na starych

: 15 cze 2005, o 22:11
autor: arts
a ja mam nowe, 70 zl nie majatek

: 16 cze 2005, o 00:58
autor: qomo
faktycznie przegiolem z cenami

: 16 cze 2005, o 07:14
autor: -=m&m=-
arts pisze:a ja mam nowe, 70 zl nie majatek

ta

w aso koszt nowych do x14xe to 150 pln za komplecik

ale z racji tego ze się wyciągają będę zmuszony kupic

uszczelka pod głowice (Goetz) 78 pln, Rolka napinajaca (skf) 93 pln, a dwie prowadzące po około 85 pln, uszczelniacze (goetz) 26 pln, pasek (gates) 80 pln,
: 16 cze 2005, o 12:21
autor: arts
kupilem sruby reinza do c20xe za 70zl

: 16 cze 2005, o 12:47
autor: -=m&m=-
arts pisze:kupilem sruby reinza do c20xe za 70zl

Reinza chciałem uszczelke pod głowicę, bo słysząłem, że dobre są ale nie mogłem jej znależć

: 16 cze 2005, o 16:04
autor: kozzi
-=m&m=- pisze:arts pisze:kupilem sruby reinza do c20xe za 70zl

Reinza chciałem uszczelke pod głowicę, bo słysząłem, że dobre są ale nie mogłem jej znależć

Glaster ma dość dobre uszczelki w przyzwoitej cenie

ja przez ostatni rok dwa razy ściągałem głowice i dwa razy zakręcałem na nowych szpilkach

: 18 cze 2005, o 00:39
autor: boxer
Dodam jeszcze ze w pierwszej kolejności na tapete pójdą heble. Miały iść gumy w zawieszeniu ale sie okazało ze pójdą tylko gumy na "koncówkach stabilizatora" -chyba taki pret od koła do podzderzkaiem ( widziałem ze magika coś tam magikował) - jak jest koszt takich gum i czy są oddzielnie czy z całym tym metalowym zaczepem który sier przykreca gdzies tam pod zderzakiem???? Uszczelke postaram sie zrobic wmiare tanim kosztem bez świrowania ale i tak licze te 500 leciutko z paskiem.
: 20 cze 2005, o 17:36
autor: krisso
TO ja też dodam swoje 5 groszy.
Właśnie odstawiłem samochód do warsztatu i bedzie robione:
wymiana uszczelek,nowe pierścienie,uszczelniacze,planowanie i pare pewnie jeszcze innych rzeczy o ktorych juz nie wiem,ale maja na celu zlikwidowac spalanie oleju,zmniejszyc spalanie wachy,ustabilizowac obroty itd... za to trzeba bedzie beknac 1500zeta w silniku 1.4 16V