Jaka maksymalna felga z oponą?
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Co do 15" felg w CA z mojej autopsji...
Pasują 6J ET49 z oponą 195/45 ale ranty zagiete a i to moze na hopkach w 5 osob obetrzec(zawieszenie tył -40 na serii nie bedzie obcierac). Obtymalna moze byc opona 185/55. W tym wypadku samo zagiecie rantow wystarczy.
opona 205 przy takim ET juz nie podejdzie bo bedzie ocierac o amorki od srodka Odstepstwa od tego et szerokosci felgi czy opony to juz poszerzanie blotnikow Wszystko to na tyle.
Co do przodu to pasuje wszystko. Od ET49 do 35 nawet 7J z oponami 205/50 (choc bedzie wystawac poza obrys samochodu). Sprawa zmienia sie po duzym obnizeniu auta...
Pamietajcie tez ze nadkola moglybyc juz wczesniej "modyfikowane" u chłopa wiec moga byc znaczne roznice Najlepiej wczesniej wiec zrobic przymiarke...
Pasują 6J ET49 z oponą 195/45 ale ranty zagiete a i to moze na hopkach w 5 osob obetrzec(zawieszenie tył -40 na serii nie bedzie obcierac). Obtymalna moze byc opona 185/55. W tym wypadku samo zagiecie rantow wystarczy.
opona 205 przy takim ET juz nie podejdzie bo bedzie ocierac o amorki od srodka Odstepstwa od tego et szerokosci felgi czy opony to juz poszerzanie blotnikow Wszystko to na tyle.
Co do przodu to pasuje wszystko. Od ET49 do 35 nawet 7J z oponami 205/50 (choc bedzie wystawac poza obrys samochodu). Sprawa zmienia sie po duzym obnizeniu auta...
Pamietajcie tez ze nadkola moglybyc juz wczesniej "modyfikowane" u chłopa wiec moga byc znaczne roznice Najlepiej wczesniej wiec zrobic przymiarke...
Może znów corsa...
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No i wlasnie tego zaginania chce uniknac ... mam nadzieje, ze sie myliszHiv pisze:Co do 15" felg w CA z mojej autopsji...
Pasują 6J ET49 z oponą 195/45 ale ranty zagiete
Moze ja sie nie znam, ale na szerokosc to opona 185 czy to 14 czy 15 jest taka sama nie ?? Bo ja mam teraz 185/55/14 i nic nie obciega a ranty mam "standardowe"Hiv pisze:Obtymalna moze byc opona 185/55. W tym wypadku samo zagiecie rantow wystarczy.
CTM #204
- !markos
- M A S T E R
- Posty: 7632
- Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
- Imię: mihau
- Lokalizacja: waw
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
ale 185/55/14 jest duzo mniejsze niz 185/55/15
co do zaginania rantow - robota na 20 minut u biernackiego i praktycznie zerowa ingerencja w bude. rolka w ruch i zrobione
ps.
szerokosc opony zalezy od producenta. nigdy nie jest tak, ze sa takie same, ot chocby moga roznic sie szerokoscia rantu zabezpieczajacego felge przed zarysowaniem...
co do zaginania rantow - robota na 20 minut u biernackiego i praktycznie zerowa ingerencja w bude. rolka w ruch i zrobione
ps.
szerokosc opony zalezy od producenta. nigdy nie jest tak, ze sa takie same, ot chocby moga roznic sie szerokoscia rantu zabezpieczajacego felge przed zarysowaniem...
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
!markos pisze:ale 185/55/14 jest duzo mniejsze niz 185/55/15
Ale co to znaczy mniejsze? Bo rozumiem, ze mowimy o wysokosci , bo szerokosc teoretycznie powinna byc taka sama, a wiec jesli 14 nie trze to i 15 nie powinna
Rolka to jak sadze w CB, bo w CA chyba technologia jest ciut inna ?!markos pisze:co do zaginania rantow - robota na 20 minut u biernackiego i praktycznie zerowa ingerencja w bude. rolka w ruch i zrobione
A jesli chodzi o te ranty to sie glownie boje, zeby nie zaczely gnic po takiej operacji szybciej niz gdyby ich nie ruszac (w tej chwili sa "zdrowe")
No ok - rant chroniacy - rozumiem. Ale generalnie jesli opona jest np 205 to jest ~205 niezaleznie od producenta (a nie np 245).!markos pisze:szerokosc opony zalezy od producenta. nigdy nie jest tak, ze sa takie same, ot chocby moga roznic sie szerokoscia rantu zabezpieczajacego felge przed zarysowaniem...
CTM #204
- =JUHol=
- Weteran
- Posty: 1387
- Rejestracja: 21 lut 2002, o 00:00
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
nie mozna ich "sklepac" bo rdza wejdzie od razu! trzeba rancik zostawic zeby woda splywala... a najlepiej zalac to specjalna guma i zabiteksowac od razu (oczywiscie wszystko wyczyscic)
markos ma racje... nie ma zasady na szerokosci opon... kiedy na 6x15 zalozylem 185/55 i przycieralo a pozniej zmienilem na 195/50 i przestalo a niby szersza opona... naprawde nie ma zasady.
markos ma racje... nie ma zasady na szerokosci opon... kiedy na 6x15 zalozylem 185/55 i przycieralo a pozniej zmienilem na 195/50 i przestalo a niby szersza opona... naprawde nie ma zasady.
- Staneq
- Post Mistrz
- Posty: 2460
- Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Yaqb weź tylko pod uwage że w przypadku 15" masz średnice całego koła (opona+felga) o 2,5cm większą niż w przypadku 14"...dlatego mimo takich samych rozmiarów opony koło będzie większe..YAQB pisze: Ale co to znaczy mniejsze? Bo rozumiem, ze mowimy o wysokosci , bo szerokosc teoretycznie powinna byc taka sama, a wiec jesli 14 nie trze to i 15 nie powinna
no tak ale 195/50 profil opony jest troche mniejszy niż w 185/55=JUHol= pisze:.... kiedy na 6x15 zalozylem 185/55 i przycieralo a pozniej zmienilem na 195/50 i przestalo a niby szersza opona... naprawde nie ma zasady.
Było c14se
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Czyli jak ??? BO nie bardzo czaje z tego opisu jak to najlepiej zrobic ... zawinac o 180 i w ta rynne w ksztalcie litery U zalac bitexem czy jak ??=JUHol= pisze:nie mozna ich "sklepac" bo rdza wejdzie od razu! trzeba rancik zostawic zeby woda splywala... a najlepiej zalac to specjalna guma i zabiteksowac od razu (oczywiscie wszystko wyczyscic)
No to ja caly czas o tym mowie, a Wy swoje . Wiem, ze kolo 15" jest wieksze, ale na wysokosc - opona ma po to szerokosc np. 185, zeby ja miala bez wzgledu na wysokosc (i tu cytat)Staneq pisze:Yaqb weź tylko pod uwage że w przypadku 15" masz średnice całego koła (opona+felga) o 2,5cm większą niż w przypadku 14"...dlatego mimo takich samych rozmiarów opony koło będzie większe..
Dlatego np pytam jak to bedzie przy 195/45 (a nie na /50) - bo jak staneq napisal=JUHol= pisze:tak ale jest szersza a to szerokos obciera a nie wysokosc
Wiec o ile wiem, ze chlopaki maja 195/50/15 na 7J feldze i rany giete o tyle bardzo mnie interesuje czy 195/45/15 przy 6J (lub 6.5J) BEZ giecia rantow podejda BO mam takie opony i bede teraz szukal felgStaneq pisze: im wyżej jest owa "szerokość" tym wieksza szansa ze natrafi na coś w co może się ocierać
CTM #204
- Porszak
- Support Team Leader
- Posty: 5671
- Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: EBE-Bełchatów
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
- Kontakt:
mysle ze 6 i 6,5J wejdzie przy ET40-42. ET38 bedzie chyba za male, ale skoro Ty za wszelka cene chcesz uniknac zaginania rantow to poprostu trza przymierzac.YAQB pisze: Wiec o ile wiem, ze chlopaki maja 195/50/15 na 7J feldze i rany giete o tyle bardzo mnie interesuje czy 195/45/15 przy 6J (lub 6.5J) BEZ giecia rantow podejda BO mam takie opony i bede teraz szukal felg
ktos pytal co znaczy J? to wlasnie ozn szerokosc. 6.5Jto felga na 6.5 cala szeroka.
co to odnawiania. to dwa sposoby.
Tanio: ubytki zaszpachlowac, zapodkladowac i malowac normalnym lakierem u jakiegos lakiernika tylko u w miare kumatego bo latwo zacieki porobic w zaleznosci od ksztaltu felgi. jelsi beda bardzo duze ubytki.obtarcia moze byc ciezko wywazyc taka felge, ale to chyba extremalne przypadki
Drogo. ubytki nadlac/zaspawac aluminium. pozniej trzeba te nadlewy oszlifowac/wyrownac/ malowac jak w wersji taniej lub malowac proszkowo u jakiegos speca.
- YAQB
- Weteran
- Posty: 1214
- Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
- Lokalizacja: 100lica - Konstancin
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
A Ty bys nie unikal wiedzac, ze felgi dopiero kupisz (wiec mozesz szukac z odpowiednim J i ET, a to co mam to te opony /45/), a ranty masz zdrowe jak ryba ?Porszak pisze:ale skoro Ty za wszelka cene chcesz uniknac zaginania rantow to poprostu trza przymierzac.
Ja chce uniknac wydatkow, a PRZEDE WSZYSTKIM tego, zeby mi potem szybciej nie polecialy, skoro teraz sa OK.
CTM #204
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Aleście zamotali ten topic...
Powiem tylko jedno Jakub! Jak napisalem ze to wiem z autopsji to z autopsji!
Miałem i 14 i 15" z roznym ET. W CA prawie kazdy odstep od serii wiaze sie z gieciem rantow albo ich wycięciem!
Pamietaj tez ze blotnik nie jest idealnie roznolegly do kola. Na wysokosci osi moze byc ok ale przy wiekszym ugieciu bedzie problem na koncach rantow.
Zagnij je u dobrego blacgarza o nie bedziesz mial zadnych problemow
A co do szerokosci 185 na feldze 14" i 15" jest spora roznica.
Seria GSi ma 5.5J i bylo ok. Zalozylem 15" 6J i to samo ET i musialem zaginac ranty... U mnie poza tym doszlo obnizenie zawieszenia -40
Powiem tylko jedno Jakub! Jak napisalem ze to wiem z autopsji to z autopsji!
Miałem i 14 i 15" z roznym ET. W CA prawie kazdy odstep od serii wiaze sie z gieciem rantow albo ich wycięciem!
Pamietaj tez ze blotnik nie jest idealnie roznolegly do kola. Na wysokosci osi moze byc ok ale przy wiekszym ugieciu bedzie problem na koncach rantow.
Zagnij je u dobrego blacgarza o nie bedziesz mial zadnych problemow
A co do szerokosci 185 na feldze 14" i 15" jest spora roznica.
Seria GSi ma 5.5J i bylo ok. Zalozylem 15" 6J i to samo ET i musialem zaginac ranty... U mnie poza tym doszlo obnizenie zawieszenia -40
Może znów corsa...