Strona 1 z 1
kontrolka z wykrzyknikiem
: 27 sie 2005, o 22:40
autor: Hiv
Ostatnio zapala się coraz częsciej na mojej tablicy kontrolka która wygląda jak ta od hamulca ręcznego ale w kóleczku między nawiasami zamias literki P ma wykrzyknik. Oznaką czego może być?
(dodam, że najczęsciej zapala się gdy puszczę nogę z gazu kiedy go dodaję gaśnie
)
: 27 sie 2005, o 22:41
autor: Kotlin
wykrzyknik to jest chyba od hamulcy zasadniczych.
: 27 sie 2005, o 22:52
autor: pirat
Może masz plynu hamulcowego malo? Jak dodajesz gazu albo hamujesz, to fura sie buja i plyn tez... i czujnik wariuje?
: 28 sie 2005, o 00:44
autor: Hiv
Wszystkie płyny w normie...
Faktycznie to wygląda na hamulce ale w CA nie ma żadnego czujnika przy hebelkach mówiących o zużyciu itp.
Nie wiem co mam sprawdzić jeszcze...
: 28 sie 2005, o 00:53
autor: pirat
Moze jakis przewod sie przetarl i gdzies jest zworka... tylko szukaj wiatru w polu
: 28 sie 2005, o 09:57
autor: PETERS
Hiv miałem kiedyś to samo. Ale nie tak, że się zapalała jak na wyłączonym zapłonie tylko tak słabo się zajażała (!). I razem z nią kontrolka ładowania. Chodzi o to, że ta kontrolka jest na jednym obwodzie z kontrolką ładowania - mam zegary z kadetta na stole i jak patrzę to ona jest podłączona przez diodę do kontrolki ładowania - chyba po to, aby świeciła "bez powodu" jak silnik nie pracuje.
Np. u mnie lubi się zaświecić jak wjadę w kałużę i mi się pasek zaczyna ślizgać - no bo wtedy ładowanie jest słabe (ale dalikatnie świecą mi się obie kontrolki)
U ciebie może tak być, że jak puścisz gaz to możesz mieć słabe ładowanie, niewiem może światła miałeś włączone. Najpierw sprawdz czy masz dobrze napięty pasek od alternatora.
: 28 sie 2005, o 13:45
autor: endo
Yyy, cos masz chyba skopane bo po co by robili dwie kontrolki podpiete pod to samo?
: 28 sie 2005, o 20:25
autor: PETERS
Nie, nie, właśnie jest dobrze. Tylko wystarczy z tyłu popatrzeć jak idą ścieżki. Chodzi o to .... że ona świeci po włączeniu zapłonu i tak ma świecić (bo tak producent przewidział) ale teraz tak, jak ma świećić jak poziom płynu jest OK i czujnik nie załącza zasilania do kontrolki. Producent to rozwiązał w ten sposób, że podpiął zasilanie kontrolki (!) przez diodę do kontrolki ładowania. Po co dioda?? A no po to, żeby po zaświeceniu kontrolki poziomu płynu nie świeciło się ładowanie (do dioda jak wiemp przewodzi tylko w jedną stronę). Ale w drugą stronę czyli kiedy świeci się ładowanie poziom płynu też się zapala. I na 100% jak mi się pasek ślizga, to zajarzają mi się 2 kontrolki.
: 28 sie 2005, o 22:03
autor: Hiv
Uzupełniłem płyn hamulcowy na max, przeczyściłem wtyczke od czyjnika i wszystko jest ok
Teraz pojawił się inny problem.
Brak prawego swiatła mijania. Lewe działa, drogowe oba, pozycyjne też. Żarówka jest ok, bezpiieczniki też.
Gdzie szukać przyczyny???
: 28 sie 2005, o 22:12
autor: Staneq
Hiv pisze:...Żarówka jest ok, bezpiieczniki też.
Gdzie szukać przyczyny???
hmmm skoro to ok..to albo kabel przetarty, albo coś nie styka, przeczyść może styki
: 28 sie 2005, o 23:33
autor: boxer
Dodam tylko dla tych którzy w przyszłści bedą kożystali a szukajki ze u mnie ścieżka pod zegarami była przetarta i świeciło sie cały czas ale podczas ruszania gasło. Mam zegary montowane na 2 boczne śruby bez tej u góry i byćmoze lekko sie kiwały.
: 29 sie 2005, o 08:57
autor: PETERS
Wogule to trochę inaczej wyobrażałem sobie te scieżki z tyłu. Je najlepiej odrazu czymś zabezpieczyć.
: 29 sie 2005, o 09:56
autor: boxer
To sa akurat zegary od troszke bardziej wypasionej wersji CA
http://p1.labfoto.pl/photos/p/1/8/183ce ... 737267.jpg