wariacje z checkiem (błąd 35 i 45)
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wariacje z checkiem (błąd 35 i 45)
Coś dziwnego się ostatnio znów dzieje mojej corsie. Chodzi o obroty. Strasznie pływają - to skoczą na 2 - 3 tys i tak przez kilka minut tudzież znów spadają do 500obr/s. Jak przygazuje kilka razy mocniej to ustąpi ale nie na długo. A bywa też dzień ze wszystko ok. Do tego czasami zapał sie na chwilke check engin. Ale wlasnie wrocilem z trasy i zauwazylem ze swieci sie juz caly czas... Co mojej corsie znów dolega? Skąd te problemy z obrotami?
PS. Do tego dochodzi problem z jazdą na pb. Na gazie ok na pb szarbie i dusi sie tak do 2,5tys obr. Ale mam podejrzenie ze to filtr paliwa bądz pompa co na lubi miec miejsce przy gazie. Nie mam tylko pjecia co z obrotami...
A do tego wydech sie juz prawie calkiem rozsypal... Jak problemy to zawsze wszystko na raz
PS. Do tego dochodzi problem z jazdą na pb. Na gazie ok na pb szarbie i dusi sie tak do 2,5tys obr. Ale mam podejrzenie ze to filtr paliwa bądz pompa co na lubi miec miejsce przy gazie. Nie mam tylko pjecia co z obrotami...
A do tego wydech sie juz prawie calkiem rozsypal... Jak problemy to zawsze wszystko na raz
Ostatnio zmieniony 20 sty 2006, o 14:51 przez Hiv, łącznie zmieniany 1 raz.
Może znów corsa...
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tego jeszcze nie wiem bo to dopiero dzis sie stało a nie byłem na kompie jeszcze
Mam nadzieje, ze moze uda mi sie to zdiagnozowac zanim wydam kase na kompa. Moze po tych problemach z obrotami dojde do tego co jest grane...
Ale widze ze ostatnio działa tylko maksyma: "umiesz liczyć? licz na siebie...". Ja rozumiem, ze wszyscy sie swapuja, uturbiaja itp ale sa tez tutaj ludzie ktorzy maja czasami "normalne" problemy i szukaja rozwiazania u bardziej doświadczonych
PS. Zmobilizowaliscie mnie zebym sam zczytał błędy jutro...
Ale pytanko: jak poprawnie lokalizowac te piny? Nie pomyle ich? Sa jakoos oznaczone na kostce?
Mam nadzieje, ze moze uda mi sie to zdiagnozowac zanim wydam kase na kompa. Moze po tych problemach z obrotami dojde do tego co jest grane...
Ale widze ze ostatnio działa tylko maksyma: "umiesz liczyć? licz na siebie...". Ja rozumiem, ze wszyscy sie swapuja, uturbiaja itp ale sa tez tutaj ludzie ktorzy maja czasami "normalne" problemy i szukaja rozwiazania u bardziej doświadczonych
PS. Zmobilizowaliscie mnie zebym sam zczytał błędy jutro...
Ale pytanko: jak poprawnie lokalizowac te piny? Nie pomyle ich? Sa jakoos oznaczone na kostce?
Może znów corsa...
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Nie pomylisz ,na wylaczonej stacyjce wkladasz drucik w pin A i drugi koniec drucika w pin B i przekrecasz stacyjke w pozycji ZAPLON
I czytasz jakie sa bledy .
Pierwszy kod to kod nr. 12 -tak zwana procedura rozpoczecia odczytania kodow.
Wyswietlana jest w pojedynczych impusach do "9" na kazda cyfre ,ktore skladaja sie na numer bledu ## - czyli kod 12 to 1impuls 2sekundowa przerwa i 2 impulsy w 1sekundowej przerwie i pozniej 3sek przerwy i ponownie wyswietla ten sam kod *..*.*...
Kazdy kod razem z procedura "startu" (12) wyswietlana jest 3 razy czyli 12 ,12,12 (*..*.*...*..*.*...*..*.*... ) ... i pozniej twoje bledy.
Zakonczenie wyswietlania twoich bledow oznajmia ponowne wysietlenie procedury poczatkowej czyli kod 12.
Chyba juz prosciej nie mozna )
I czytasz jakie sa bledy .
Pierwszy kod to kod nr. 12 -tak zwana procedura rozpoczecia odczytania kodow.
Wyswietlana jest w pojedynczych impusach do "9" na kazda cyfre ,ktore skladaja sie na numer bledu ## - czyli kod 12 to 1impuls 2sekundowa przerwa i 2 impulsy w 1sekundowej przerwie i pozniej 3sek przerwy i ponownie wyswietla ten sam kod *..*.*...
Kazdy kod razem z procedura "startu" (12) wyswietlana jest 3 razy czyli 12 ,12,12 (*..*.*...*..*.*...*..*.*... ) ... i pozniej twoje bledy.
Zakonczenie wyswietlania twoich bledow oznajmia ponowne wysietlenie procedury poczatkowej czyli kod 12.
Chyba juz prosciej nie mozna )
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- -=m&m=-
- Website Admin
- Posty: 4925
- Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
- Podziękował;: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
- Kontakt:
noi widzisz jakie właściwości lecznicze posiada mała zjebka trzeba z Twoja drugą połowa porozmawiać żeby Cię do pionu postawiłaHiv pisze: Zmobilizowaliscie mnie zebym sam zczytał błędy jutro...
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
- -=kLaRi=-
- Support Team
- Posty: 3290
- Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tej wtyczki nie mozna pomylic ,ona jest pionowo tak jak ja przedstawil HIV !! i dokladnie 2 piny trzeba zewrzec ze soba. Innych dwoch nie ma.
Pozniej po 2 stronie sa 3piny gdzie sa styki wiec to nie to.
W tym rzedzie musza byc tylko 2 stykii 3 wolne po prawej stronie.
Reszta tak jak to wytluamczylem.
Pozniej po 2 stronie sa 3piny gdzie sa styki wiec to nie to.
W tym rzedzie musza byc tylko 2 stykii 3 wolne po prawej stronie.
Reszta tak jak to wytluamczylem.
Kiedyś CORSCHE Corsa B 1994 c20xe...
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Dziś znów zrobiłem ok. 100km i generalnie nie miałem problemów z aute. Czasami gubi obroty tylko ale check nawet nie mignął. Zczytałem błędy i jesli dobrze liczyłem migotanie kontrolki komp zapamiętał błąd 35 i 45...
Więc:
Czy wyczyszczenie krokowca pomoże? Co z lambdą? Padaka już?
Może stąd mam to duże spalanie... Już jak zakładałem gaz gość mierzył mi spaliny i mówił, że lambda coś nie bardzo jest i ze kat nie dopala wszystkiego dobrze...
Więc:
Czy wyczyszczenie krokowca pomoże? Co z lambdą? Padaka już?
Może stąd mam to duże spalanie... Już jak zakładałem gaz gość mierzył mi spaliny i mówił, że lambda coś nie bardzo jest i ze kat nie dopala wszystkiego dobrze...
Może znów corsa...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
tak myślałem
zanim jednak zaczniesz coś wymieniać, to ustaw LPG. Prawdopodobnie masz instalkę "na śrubę" i regulacja była w cieplejsze dni. stąd Twoje problemy. na czas zimy, ściągam dolot zimnego powietrza tak, że zasysa z komory silnika = praktycznie koniec problemów.
co do lambdy i LPG, to jeśli instalka na śrubę, to powinien zawitać pod maskę emulator załączany przy pracy na lpg = koniec z błędami.
tak więc czeka Cie regulacja.
zanim jednak zaczniesz coś wymieniać, to ustaw LPG. Prawdopodobnie masz instalkę "na śrubę" i regulacja była w cieplejsze dni. stąd Twoje problemy. na czas zimy, ściągam dolot zimnego powietrza tak, że zasysa z komory silnika = praktycznie koniec problemów.
co do lambdy i LPG, to jeśli instalka na śrubę, to powinien zawitać pod maskę emulator załączany przy pracy na lpg = koniec z błędami.
tak więc czeka Cie regulacja.
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Mam instalke z komputerem, b.dobrej jakosci. Nie ma zadnej pehistorycznej śróby
Błędy i chceck wystepował zarówno na gazie jak i na benzynie, bez różnicy. A co do kłopotów z jazdą na benzynie to na gazie one nie występują. A na benzynie auto mi się dusi tak do 3 tys. obr wiec ciezko sie rozpedzic czasami rano bo gaz załącza mi dopiero po rozgrzaniu silnika. W ciagu dna gaz przalacza mi szybko wiec jest to mniej uziazliwe(co do problemow z benzyna to podejrzewam filtr paliwa badz pompke bo w poprzedniej corsie tez tak mialem i to byla uwalona pompa paliwa).
Bardziej mnie interesuje teraz problem skaczacych obrotow i duzego spalania zarowno gazu jak i benzyny(w trasie nawet 10l potrafi wziac, miasto 12)...
Błędy i chceck wystepował zarówno na gazie jak i na benzynie, bez różnicy. A co do kłopotów z jazdą na benzynie to na gazie one nie występują. A na benzynie auto mi się dusi tak do 3 tys. obr wiec ciezko sie rozpedzic czasami rano bo gaz załącza mi dopiero po rozgrzaniu silnika. W ciagu dna gaz przalacza mi szybko wiec jest to mniej uziazliwe(co do problemow z benzyna to podejrzewam filtr paliwa badz pompke bo w poprzedniej corsie tez tak mialem i to byla uwalona pompa paliwa).
Bardziej mnie interesuje teraz problem skaczacych obrotow i duzego spalania zarowno gazu jak i benzyny(w trasie nawet 10l potrafi wziac, miasto 12)...
Może znów corsa...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
to zacznij od lambdy, bo jeśli instalka jest na kompie, to też ilość gazu zależy od wskazań lambdy, ale i tak warto ustawienia instalki sprawdzić
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Hiv
- Weteran
- Posty: 1447
- Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Byłem ja ustawic po 5 tys. od załozenia to były problemy z ustawieniem właśnie przez lambde chyba. Ale jakos gosc ustawil i bylo ok. To był koniec sierpnia chyba. Teraz mam 10tys. od załozenia wiec moge sie w sumie do nich wybrac... Tylko czy nie lepiej najpierw wymienic sondę zanim tam pojadę(bo po wymianie znów musiałbym jechać pewnie)...AdamXXL pisze:to zacznij od lambdy, bo jeśli instalka jest na kompie, to też ilość gazu zależy od wskazań lambdy, ale i tak warto ustawienia instalki sprawdzić
Co do krokowca to bawic sie w czyszczenie czy moze od razu pakowac nowego?
Znalazłem cos takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81575454
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81307119
Oba elementy powinny pasować?
Może znów corsa...
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 7 sie 2005, o 05:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
[quote="Hiv"
Jak sam sobie wyreguluje to nie iwem czy mieszanka bedzie odpowiednia... [/quote]
Dasz radę! Odpalasz silnik i powolutku kręcisz śrubką.... Do momentu aż będzie cicho i przyjemnie chodził, potem robisz rundke i sprawdzasz czy nie brakuje mu powietrza.... Mi regulacja zajęła około 20 sekund więc bez problemu... Chodzi tu właśnie o wzbogacenie lub zubożenie mieszanki poprzez większą bądź mniejszą dawkę powietrza!
Jak sam sobie wyreguluje to nie iwem czy mieszanka bedzie odpowiednia... [/quote]
Dasz radę! Odpalasz silnik i powolutku kręcisz śrubką.... Do momentu aż będzie cicho i przyjemnie chodził, potem robisz rundke i sprawdzasz czy nie brakuje mu powietrza.... Mi regulacja zajęła około 20 sekund więc bez problemu... Chodzi tu właśnie o wzbogacenie lub zubożenie mieszanki poprzez większą bądź mniejszą dawkę powietrza!
c14nz.......
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
regulacja na ucho ? takich gazowników powinno się omijać na kilometr.
samemu można, ale podłączając się multimertem pod lambdę - inaczej to pomyłka
samemu można, ale podłączając się multimertem pod lambdę - inaczej to pomyłka
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
-
- Nowy
- Posty: 264
- Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
CA na gaźniku ma kontrolke z checka to ta sama zyła co kontrolka ssania.szajboos pisze:Hiv diesel nie potrzebował checka, więc na desce może go nie być, miałem ten silnik, elektronika jest tam potrzebna tylko do grzania świec. Równie dobrze checka może nie być na desce z gaźnikowej wersji.
Wystarczy zamienic zarowki miejscami.Co do diesla to głowy nie dam.
-
- Nowy
- Posty: 264
- Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
- Lokalizacja: Śląsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Moze ma gaźnik sterowany elektronicznie "Ecotronic" 2BE,2EEPETERS pisze:Ja np. jak pod światło popatrzę to mam kontrolkę od świec żarowych, komputer i ssanie. Ale "aktywna" jest tylko kontrolka od kompa.
Chociaż qumpel ma ascone na gaźniku i jak włącza zapłon to zapala mu się kontrolka od kompa
Ale gdy ma reczne ssanie,
to ta kontrolka powinna swiecic tylko jak je włączy.
Jesli tak jest to by wskazywalo na zamienione zarówki.Mozna sobie wsadzic dwie i bedzie swiecilo ssanie i check.