wariacje z checkiem (błąd 35 i 45)

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

wariacje z checkiem (błąd 35 i 45)

Post autor: Hiv »

Coś dziwnego się ostatnio znów dzieje mojej corsie. Chodzi o obroty. Strasznie pływają - to skoczą na 2 - 3 tys i tak przez kilka minut tudzież znów spadają do 500obr/s. Jak przygazuje kilka razy mocniej to ustąpi ale nie na długo. A bywa też dzień ze wszystko ok. Do tego czasami zapał sie na chwilke check engin. Ale wlasnie wrocilem z trasy i zauwazylem ze swieci sie juz caly czas... Co mojej corsie znów dolega? Skąd te problemy z obrotami?

PS. Do tego dochodzi problem z jazdą na pb. Na gazie ok na pb szarbie i dusi sie tak do 2,5tys obr. Ale mam podejrzenie ze to filtr paliwa bądz pompa co na lubi miec miejsce przy gazie. Nie mam tylko pjecia co z obrotami... :bardzozly:

A do tego wydech sie juz prawie calkiem rozsypal... Jak problemy to zawsze wszystko na raz :bardzozly:
Ostatnio zmieniony 20 sty 2006, o 14:51 przez Hiv, łącznie zmieniany 1 raz.
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

proszę napiszcie, bo sam nie będę sprawdzał checka ;)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

... HIV szkoda, że Ty dosyć długo jesteś na tym forum :-P Dlaczego piszesz takie bajki 8-) przecież masz c14nz...... napisał byś odrazu jaki kod Ci wywala komputer ??
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Tego jeszcze nie wiem bo to dopiero dzis sie stało a nie byłem na kompie jeszcze :oko:

Mam nadzieje, ze moze uda mi sie to zdiagnozowac zanim wydam kase na kompa. Moze po tych problemach z obrotami dojde do tego co jest grane... :zakrecony:
Ale widze ze ostatnio działa tylko maksyma: "umiesz liczyć? licz na siebie...". Ja rozumiem, ze wszyscy sie swapuja, uturbiaja itp ale sa tez tutaj ludzie ktorzy maja czasami "normalne" problemy i szukaja rozwiazania u bardziej doświadczonych :-P

PS. Zmobilizowaliscie mnie zebym sam zczytał błędy jutro...
Ale pytanko: jak poprawnie lokalizowac te piny? Nie pomyle ich? Sa jakoos oznaczone na kostce?
Obrazek
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Nie pomylisz ,na wylaczonej stacyjce wkladasz drucik w pin A i drugi koniec drucika w pin B i przekrecasz stacyjke w pozycji ZAPLON ;)
I czytasz jakie sa bledy .
Pierwszy kod to kod nr. 12 -tak zwana procedura rozpoczecia odczytania kodow.
Wyswietlana jest w pojedynczych impusach do "9" na kazda cyfre ,ktore skladaja sie na numer bledu ## - czyli kod 12 to 1impuls 2sekundowa przerwa i 2 impulsy w 1sekundowej przerwie i pozniej 3sek przerwy i ponownie wyswietla ten sam kod *..*.*...
Kazdy kod razem z procedura "startu" (12) wyswietlana jest 3 razy czyli 12 ,12,12 (*..*.*...*..*.*...*..*.*... ) ... i pozniej twoje bledy.
Zakonczenie wyswietlania twoich bledow oznajmia ponowne wysietlenie procedury poczatkowej czyli kod 12.

Chyba juz prosciej nie mozna ;))
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
-=m&m=-
Website Admin
Website Admin
Posty: 4925
Rejestracja: 25 kwie 2004, o 17:33
Imię: Michał
Lokalizacja: Wrocław/Ziemia Obiecana
Podziękował;: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy
Kontakt:

Post autor: -=m&m=- »

Hiv pisze: Zmobilizowaliscie mnie zebym sam zczytał błędy jutro...
noi widzisz jakie właściwości lecznicze posiada mała zjebka :-P trzeba z Twoja drugą połowa porozmawiać żeby Cię do pionu postawiła :grin: :lol:
"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Te pisy są chyba podpisane - albo na wtyczne, albo na tym czymś co się wypina tą wtyczkę...
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: D12 »

Hiv może gaz jest do dupy i troche falują te obroty, mróz daje się we znaki :)
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
-=kLaRi=-
Support Team
Support Team
Posty: 3290
Rejestracja: 23 lip 2004, o 10:49
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: -=kLaRi=- »

Tej wtyczki nie mozna pomylic ,ona jest pionowo tak jak ja przedstawil HIV !! i dokladnie 2 piny trzeba zewrzec ze soba. Innych dwoch nie ma.
Pozniej po 2 stronie sa 3piny gdzie sa styki wiec to nie to.
W tym rzedzie musza byc tylko 2 stykii 3 wolne po prawej stronie.
Reszta tak jak to wytluamczylem.
Kiedyś CORSCHE :) Corsa B 1994 c20xe... :)
Teraz Audi A3 Sportback S-Line 2012 2.0TDI CR 170->210KM , Pakiet zderzaków S3, 19" + gwint i czerwone pasy :D
https://www.facebook.com/KolorowePasy/
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Dziś znów zrobiłem ok. 100km i generalnie nie miałem problemów z aute. Czasami gubi obroty tylko ale check nawet nie mignął. Zczytałem błędy i jesli dobrze liczyłem migotanie kontrolki komp zapamiętał błąd 35 i 45...
Więc:
Czy wyczyszczenie krokowca pomoże? Co z lambdą? Padaka już?
Może stąd mam to duże spalanie... Już jak zakładałem gaz gość mierzył mi spaliny i mówił, że lambda coś nie bardzo jest i ze kat nie dopala wszystkiego dobrze... :x
Może znów corsa...
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Duże spalanie jak najbardziej może być od sondy. Pozatym auto ma swoje, także sonda ma prawo paść.

... jednak auto samo powiedziało co go boli :-P
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Ok. Wiec mam rozumieć, że zwiekszone spalanie i nierowna praca silnika to lambda a wariacje obrotow i klopoty z jazda na benzynie na niskich obrotach to krokowiec?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

tak myślałem :)
zanim jednak zaczniesz coś wymieniać, to ustaw LPG. Prawdopodobnie masz instalkę "na śrubę" i regulacja była w cieplejsze dni. stąd Twoje problemy. na czas zimy, ściągam dolot zimnego powietrza tak, że zasysa z komory silnika = praktycznie koniec problemów.
co do lambdy i LPG, to jeśli instalka na śrubę, to powinien zawitać pod maskę emulator załączany przy pracy na lpg = koniec z błędami.

tak więc czeka Cie regulacja.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

HIV a właśnie, bo całkiem zapomniałem, że Ty masz LPG. I to ci normalnie na gazie chodziło, nie pokzaywało, żadnych błędów wcześniej??

Pisałem o większym spalaniu z tą sondą, ale miałem na myśli oczywiście benzynę...
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Mam instalke z komputerem, b.dobrej jakosci. Nie ma zadnej pehistorycznej śróby :-P

Błędy i chceck wystepował zarówno na gazie jak i na benzynie, bez różnicy. A co do kłopotów z jazdą na benzynie to na gazie one nie występują. A na benzynie auto mi się dusi tak do 3 tys. obr wiec ciezko sie rozpedzic czasami rano bo gaz załącza mi dopiero po rozgrzaniu silnika. W ciagu dna gaz przalacza mi szybko wiec jest to mniej uziazliwe(co do problemow z benzyna to podejrzewam filtr paliwa badz pompke bo w poprzedniej corsie tez tak mialem i to byla uwalona pompa paliwa).
Bardziej mnie interesuje teraz problem skaczacych obrotow i duzego spalania zarowno gazu jak i benzyny(w trasie nawet 10l potrafi wziac, miasto 12)...
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

to zacznij od lambdy, bo jeśli instalka jest na kompie, to też ilość gazu zależy od wskazań lambdy, ale i tak warto ustawienia instalki sprawdzić
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

AdamXXL pisze:to zacznij od lambdy, bo jeśli instalka jest na kompie, to też ilość gazu zależy od wskazań lambdy, ale i tak warto ustawienia instalki sprawdzić
Byłem ja ustawic po 5 tys. od załozenia to były problemy z ustawieniem właśnie przez lambde chyba. Ale jakos gosc ustawil i bylo ok. To był koniec sierpnia chyba. Teraz mam 10tys. od załozenia wiec moge sie w sumie do nich wybrac... Tylko czy nie lepiej najpierw wymienic sondę zanim tam pojadę(bo po wymianie znów musiałbym jechać pewnie)...

Co do krokowca to bawic sie w czyszczenie czy moze od razu pakowac nowego?
Znalazłem cos takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81575454
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81307119
Oba elementy powinny pasować?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Pytanko: w dieslu 1.5 od isuzu tez powinien być check na zegarach? :>
Bo mam znajomego który twierdzi, że nie posiada... :zakrecony:
Może znów corsa...
Matysss
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 7 sie 2005, o 05:50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matysss »

Też mam c14nz z gazem i identycznymi probemami co Hiv! Też mi więcej palić zaczyna....... Silniczek krokowy podejrzewałem... ale żę lambda też?!?!?! Jak cos poprawisz Hiv to daj znać!

PS. A co do nierównej pracy na LPG to wyregulujesz sam śrubą na parowniku!
c14nz.......
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Matysss pisze:PS. A co do nierównej pracy na LPG to wyregulujesz sam śrubą na parowniku!
Jak sam sobie wyreguluje to nie iwem czy mieszanka bedzie odpowiednia... :-?
Może znów corsa...
Matysss
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 7 sie 2005, o 05:50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matysss »

[quote="Hiv"
Jak sam sobie wyreguluje to nie iwem czy mieszanka bedzie odpowiednia... :-?[/quote]

Dasz radę! Odpalasz silnik i powolutku kręcisz śrubką.... Do momentu aż będzie cicho i przyjemnie chodził, potem robisz rundke i sprawdzasz czy nie brakuje mu powietrza.... Mi regulacja zajęła około 20 sekund więc bez problemu... Chodzi tu właśnie o wzbogacenie lub zubożenie mieszanki poprzez większą bądź mniejszą dawkę powietrza!
c14nz.......
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

no nie wiem czy tak sam "na czuja" jestes w stanie wyregulowac odpowiednio mieszanke do spalania.. :lol:
Było c14se
Matysss
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 7 sie 2005, o 05:50
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Matysss »

No wiesz - właśnie po to jest ta regulacja! A podpieram się tym żę gazownik powiedział, żebym sobie troszkę wyregulował w zimę........
c14nz.......
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

regulacja na ucho ? :-x takich gazowników powinno się omijać na kilometr.
samemu można, ale podłączając się multimertem pod lambdę - inaczej to pomyłka
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Hiv diesel nie potrzebował checka, więc na desce może go nie być, miałem ten silnik, elektronika jest tam potrzebna tylko do grzania świec. Równie dobrze checka może nie być na desce z gaźnikowej wersji.
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

szajboos pisze:Hiv diesel nie potrzebował checka, więc na desce może go nie być, miałem ten silnik, elektronika jest tam potrzebna tylko do grzania świec. Równie dobrze checka może nie być na desce z gaźnikowej wersji.
CA na gaźniku ma kontrolke z checka to ta sama zyła co kontrolka ssania.
Wystarczy zamienic zarowki miejscami.Co do diesla to głowy nie dam.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Ja np. jak pod światło popatrzę to mam kontrolkę od świec żarowych, komputer i ssanie. Ale "aktywna" jest tylko kontrolka od kompa.
Chociaż qumpel ma ascone na gaźniku i jak włącza zapłon to zapala mu się kontrolka od kompa :-?
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
BRAWIMEX
Nowy
Posty: 264
Rejestracja: 6 sie 2004, o 11:14
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: BRAWIMEX »

PETERS pisze:Ja np. jak pod światło popatrzę to mam kontrolkę od świec żarowych, komputer i ssanie. Ale "aktywna" jest tylko kontrolka od kompa.
Chociaż qumpel ma ascone na gaźniku i jak włącza zapłon to zapala mu się kontrolka od kompa :-?
Moze ma gaźnik sterowany elektronicznie "Ecotronic" 2BE,2EE
Ale gdy ma reczne ssanie,
to ta kontrolka powinna swiecic tylko jak je włączy.
Jesli tak jest to by wskazywalo na zamienione zarówki.Mozna sobie wsadzic dwie i bedzie swiecilo ssanie i check.
wszystko o gaźnikach http://www.gaznik.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
Hiv
Weteran
Posty: 1447
Rejestracja: 17 mar 2004, o 12:51
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Hiv »

Czyli w dieslu nie ma możliwości sprawdzić błedów samemu?
Może znów corsa...
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Diesel to silnik jeszcze całkowicie mechaniczny(poza grzaniem świec), więc nie ma takiej możliwości. Co do tych liczników to z gaźnikowymi różnie bywa, kumpel założył ostatnio liczniki z kadzia 1.3S(wersja z obrotkiem) i tam nie ma checka, tylko ssanie, a sam ma c14nz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”