Strona 1 z 2

wariacje z checkiem (błąd 35 i 45)

: 19 sty 2006, o 21:39
autor: Hiv
Coś dziwnego się ostatnio znów dzieje mojej corsie. Chodzi o obroty. Strasznie pływają - to skoczą na 2 - 3 tys i tak przez kilka minut tudzież znów spadają do 500obr/s. Jak przygazuje kilka razy mocniej to ustąpi ale nie na długo. A bywa też dzień ze wszystko ok. Do tego czasami zapał sie na chwilke check engin. Ale wlasnie wrocilem z trasy i zauwazylem ze swieci sie juz caly czas... Co mojej corsie znów dolega? Skąd te problemy z obrotami?

PS. Do tego dochodzi problem z jazdą na pb. Na gazie ok na pb szarbie i dusi sie tak do 2,5tys obr. Ale mam podejrzenie ze to filtr paliwa bądz pompa co na lubi miec miejsce przy gazie. Nie mam tylko pjecia co z obrotami... :bardzozly:

A do tego wydech sie juz prawie calkiem rozsypal... Jak problemy to zawsze wszystko na raz :bardzozly:

: 19 sty 2006, o 22:05
autor: AdamXXL
proszę napiszcie, bo sam nie będę sprawdzał checka ;)

: 19 sty 2006, o 22:45
autor: PETERS
... HIV szkoda, że Ty dosyć długo jesteś na tym forum :-P Dlaczego piszesz takie bajki 8-) przecież masz c14nz...... napisał byś odrazu jaki kod Ci wywala komputer ??

: 19 sty 2006, o 23:18
autor: Hiv
Tego jeszcze nie wiem bo to dopiero dzis sie stało a nie byłem na kompie jeszcze :oko:

Mam nadzieje, ze moze uda mi sie to zdiagnozowac zanim wydam kase na kompa. Moze po tych problemach z obrotami dojde do tego co jest grane... :zakrecony:
Ale widze ze ostatnio działa tylko maksyma: "umiesz liczyć? licz na siebie...". Ja rozumiem, ze wszyscy sie swapuja, uturbiaja itp ale sa tez tutaj ludzie ktorzy maja czasami "normalne" problemy i szukaja rozwiazania u bardziej doświadczonych :-P

PS. Zmobilizowaliscie mnie zebym sam zczytał błędy jutro...
Ale pytanko: jak poprawnie lokalizowac te piny? Nie pomyle ich? Sa jakoos oznaczone na kostce?
Obrazek

: 20 sty 2006, o 02:39
autor: -=kLaRi=-
Nie pomylisz ,na wylaczonej stacyjce wkladasz drucik w pin A i drugi koniec drucika w pin B i przekrecasz stacyjke w pozycji ZAPLON ;)
I czytasz jakie sa bledy .
Pierwszy kod to kod nr. 12 -tak zwana procedura rozpoczecia odczytania kodow.
Wyswietlana jest w pojedynczych impusach do "9" na kazda cyfre ,ktore skladaja sie na numer bledu ## - czyli kod 12 to 1impuls 2sekundowa przerwa i 2 impulsy w 1sekundowej przerwie i pozniej 3sek przerwy i ponownie wyswietla ten sam kod *..*.*...
Kazdy kod razem z procedura "startu" (12) wyswietlana jest 3 razy czyli 12 ,12,12 (*..*.*...*..*.*...*..*.*... ) ... i pozniej twoje bledy.
Zakonczenie wyswietlania twoich bledow oznajmia ponowne wysietlenie procedury poczatkowej czyli kod 12.

Chyba juz prosciej nie mozna ;))

: 20 sty 2006, o 08:00
autor: -=m&m=-
Hiv pisze: Zmobilizowaliscie mnie zebym sam zczytał błędy jutro...
noi widzisz jakie właściwości lecznicze posiada mała zjebka :-P trzeba z Twoja drugą połowa porozmawiać żeby Cię do pionu postawiła :grin: :lol:

: 20 sty 2006, o 10:09
autor: PETERS
Te pisy są chyba podpisane - albo na wtyczne, albo na tym czymś co się wypina tą wtyczkę...

: 20 sty 2006, o 12:20
autor: D12
Hiv może gaz jest do dupy i troche falują te obroty, mróz daje się we znaki :)

: 20 sty 2006, o 12:38
autor: -=kLaRi=-
Tej wtyczki nie mozna pomylic ,ona jest pionowo tak jak ja przedstawil HIV !! i dokladnie 2 piny trzeba zewrzec ze soba. Innych dwoch nie ma.
Pozniej po 2 stronie sa 3piny gdzie sa styki wiec to nie to.
W tym rzedzie musza byc tylko 2 stykii 3 wolne po prawej stronie.
Reszta tak jak to wytluamczylem.

: 20 sty 2006, o 14:42
autor: Hiv
Dziś znów zrobiłem ok. 100km i generalnie nie miałem problemów z aute. Czasami gubi obroty tylko ale check nawet nie mignął. Zczytałem błędy i jesli dobrze liczyłem migotanie kontrolki komp zapamiętał błąd 35 i 45...
Więc:
Czy wyczyszczenie krokowca pomoże? Co z lambdą? Padaka już?
Może stąd mam to duże spalanie... Już jak zakładałem gaz gość mierzył mi spaliny i mówił, że lambda coś nie bardzo jest i ze kat nie dopala wszystkiego dobrze... :x

: 20 sty 2006, o 14:56
autor: PETERS
Duże spalanie jak najbardziej może być od sondy. Pozatym auto ma swoje, także sonda ma prawo paść.

... jednak auto samo powiedziało co go boli :-P

: 20 sty 2006, o 15:08
autor: Hiv
Ok. Wiec mam rozumieć, że zwiekszone spalanie i nierowna praca silnika to lambda a wariacje obrotow i klopoty z jazda na benzynie na niskich obrotach to krokowiec?

: 20 sty 2006, o 16:15
autor: AdamXXL
tak myślałem :)
zanim jednak zaczniesz coś wymieniać, to ustaw LPG. Prawdopodobnie masz instalkę "na śrubę" i regulacja była w cieplejsze dni. stąd Twoje problemy. na czas zimy, ściągam dolot zimnego powietrza tak, że zasysa z komory silnika = praktycznie koniec problemów.
co do lambdy i LPG, to jeśli instalka na śrubę, to powinien zawitać pod maskę emulator załączany przy pracy na lpg = koniec z błędami.

tak więc czeka Cie regulacja.

: 20 sty 2006, o 16:25
autor: PETERS
HIV a właśnie, bo całkiem zapomniałem, że Ty masz LPG. I to ci normalnie na gazie chodziło, nie pokzaywało, żadnych błędów wcześniej??

Pisałem o większym spalaniu z tą sondą, ale miałem na myśli oczywiście benzynę...

: 20 sty 2006, o 16:41
autor: Hiv
Mam instalke z komputerem, b.dobrej jakosci. Nie ma zadnej pehistorycznej śróby :-P

Błędy i chceck wystepował zarówno na gazie jak i na benzynie, bez różnicy. A co do kłopotów z jazdą na benzynie to na gazie one nie występują. A na benzynie auto mi się dusi tak do 3 tys. obr wiec ciezko sie rozpedzic czasami rano bo gaz załącza mi dopiero po rozgrzaniu silnika. W ciagu dna gaz przalacza mi szybko wiec jest to mniej uziazliwe(co do problemow z benzyna to podejrzewam filtr paliwa badz pompke bo w poprzedniej corsie tez tak mialem i to byla uwalona pompa paliwa).
Bardziej mnie interesuje teraz problem skaczacych obrotow i duzego spalania zarowno gazu jak i benzyny(w trasie nawet 10l potrafi wziac, miasto 12)...

: 20 sty 2006, o 16:46
autor: AdamXXL
to zacznij od lambdy, bo jeśli instalka jest na kompie, to też ilość gazu zależy od wskazań lambdy, ale i tak warto ustawienia instalki sprawdzić

: 20 sty 2006, o 17:01
autor: Hiv
AdamXXL pisze:to zacznij od lambdy, bo jeśli instalka jest na kompie, to też ilość gazu zależy od wskazań lambdy, ale i tak warto ustawienia instalki sprawdzić
Byłem ja ustawic po 5 tys. od załozenia to były problemy z ustawieniem właśnie przez lambde chyba. Ale jakos gosc ustawil i bylo ok. To był koniec sierpnia chyba. Teraz mam 10tys. od załozenia wiec moge sie w sumie do nich wybrac... Tylko czy nie lepiej najpierw wymienic sondę zanim tam pojadę(bo po wymianie znów musiałbym jechać pewnie)...

Co do krokowca to bawic sie w czyszczenie czy moze od razu pakowac nowego?
Znalazłem cos takiego:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81575454
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81307119
Oba elementy powinny pasować?

: 21 sty 2006, o 17:14
autor: Hiv
Pytanko: w dieslu 1.5 od isuzu tez powinien być check na zegarach? :>
Bo mam znajomego który twierdzi, że nie posiada... :zakrecony:

: 21 sty 2006, o 23:45
autor: Matysss
Też mam c14nz z gazem i identycznymi probemami co Hiv! Też mi więcej palić zaczyna....... Silniczek krokowy podejrzewałem... ale żę lambda też?!?!?! Jak cos poprawisz Hiv to daj znać!

PS. A co do nierównej pracy na LPG to wyregulujesz sam śrubą na parowniku!

: 22 sty 2006, o 03:30
autor: Hiv
Matysss pisze:PS. A co do nierównej pracy na LPG to wyregulujesz sam śrubą na parowniku!
Jak sam sobie wyreguluje to nie iwem czy mieszanka bedzie odpowiednia... :-?

: 22 sty 2006, o 08:41
autor: Matysss
[quote="Hiv"
Jak sam sobie wyreguluje to nie iwem czy mieszanka bedzie odpowiednia... :-?[/quote]

Dasz radę! Odpalasz silnik i powolutku kręcisz śrubką.... Do momentu aż będzie cicho i przyjemnie chodził, potem robisz rundke i sprawdzasz czy nie brakuje mu powietrza.... Mi regulacja zajęła około 20 sekund więc bez problemu... Chodzi tu właśnie o wzbogacenie lub zubożenie mieszanki poprzez większą bądź mniejszą dawkę powietrza!

: 22 sty 2006, o 09:32
autor: Staneq
no nie wiem czy tak sam "na czuja" jestes w stanie wyregulowac odpowiednio mieszanke do spalania.. :lol:

: 22 sty 2006, o 10:48
autor: Matysss
No wiesz - właśnie po to jest ta regulacja! A podpieram się tym żę gazownik powiedział, żebym sobie troszkę wyregulował w zimę........

: 22 sty 2006, o 11:15
autor: AdamXXL
regulacja na ucho ? :-x takich gazowników powinno się omijać na kilometr.
samemu można, ale podłączając się multimertem pod lambdę - inaczej to pomyłka

: 22 sty 2006, o 11:46
autor: szajboos
Hiv diesel nie potrzebował checka, więc na desce może go nie być, miałem ten silnik, elektronika jest tam potrzebna tylko do grzania świec. Równie dobrze checka może nie być na desce z gaźnikowej wersji.

: 22 sty 2006, o 12:11
autor: BRAWIMEX
szajboos pisze:Hiv diesel nie potrzebował checka, więc na desce może go nie być, miałem ten silnik, elektronika jest tam potrzebna tylko do grzania świec. Równie dobrze checka może nie być na desce z gaźnikowej wersji.
CA na gaźniku ma kontrolke z checka to ta sama zyła co kontrolka ssania.
Wystarczy zamienic zarowki miejscami.Co do diesla to głowy nie dam.

: 22 sty 2006, o 12:31
autor: PETERS
Ja np. jak pod światło popatrzę to mam kontrolkę od świec żarowych, komputer i ssanie. Ale "aktywna" jest tylko kontrolka od kompa.
Chociaż qumpel ma ascone na gaźniku i jak włącza zapłon to zapala mu się kontrolka od kompa :-?

: 22 sty 2006, o 13:53
autor: BRAWIMEX
PETERS pisze:Ja np. jak pod światło popatrzę to mam kontrolkę od świec żarowych, komputer i ssanie. Ale "aktywna" jest tylko kontrolka od kompa.
Chociaż qumpel ma ascone na gaźniku i jak włącza zapłon to zapala mu się kontrolka od kompa :-?
Moze ma gaźnik sterowany elektronicznie "Ecotronic" 2BE,2EE
Ale gdy ma reczne ssanie,
to ta kontrolka powinna swiecic tylko jak je włączy.
Jesli tak jest to by wskazywalo na zamienione zarówki.Mozna sobie wsadzic dwie i bedzie swiecilo ssanie i check.

: 22 sty 2006, o 14:07
autor: Hiv
Czyli w dieslu nie ma możliwości sprawdzić błedów samemu?

: 22 sty 2006, o 14:33
autor: szajboos
Diesel to silnik jeszcze całkowicie mechaniczny(poza grzaniem świec), więc nie ma takiej możliwości. Co do tych liczników to z gaźnikowymi różnie bywa, kumpel założył ostatnio liczniki z kadzia 1.3S(wersja z obrotkiem) i tam nie ma checka, tylko ssanie, a sam ma c14nz.