wałek rozrządu 12nz

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
SOCHAN
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2005, o 11:06
Lokalizacja: WARSZAWA
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

wałek rozrządu 12nz

Post autor: SOCHAN »

witam mam takie dziwne pytanko bede musiał wymienic uszczelke pod głowica tak wiec pomyslałem ze moze cos zrobic z silniczkiem 12nz moze jakis wałek rozrządu podobno wchodzi od 1,3 wiem ze mozna wymienic silnik na 2,0 ale kaski narazie niemam moze w przyszłym roku prosze o jakies porady co mozna zrobic z tym silniczkiem
corsa A 1.2
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

z 1.2 nie oplaca sie robic nic.. lepiej zmienic na inny i to nie koniecznie 2.0 tylko masz jeszcze 1.4/1.6
Było c14se
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: wałek rozrządu

Post autor: kozzi »

SOCHAN pisze:.......................... co mozna zrobic z tym silniczkiem
wywalić i wrzucić coś innego :-D
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Poszukaj na allegro silnika C16NZ. Nie chodzą one drogo, a już maż 75KM na starcie. C14NZ odradzam ze względu na jego kolizyjność. Wymieniając silnik na jakiś inny smallblock zmieniasz tylko silnik, reszta gratów, takich jak skrzynia i łapy, pasują bez problemu. A jak masz więcej kasy to możesz rozejrzeć się za wielopunktem(najprościej z corsy B).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

cursor z tym c16nz sie nie zgodze.. jak cos to juz lepiej c16se
Było c14se
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Ja się zastanawiałem czy od 1.4 nie wejdzie wałek - bo skok tłoka jest ten sam, ale czy podejdzie to niewiem... ale co to da?? Podobno sama zamiana wałka dosyć dużo daje w c12nz. Zdaje się że AdamXXL kiedyś się bawił wałkami...... szukaj w archiwum.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
kozzi
Weteran
Posty: 1879
Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: kozzi »

cursor pisze:........................... C14NZ odradzam ze względu na jego kolizyjność. .................
możesz mi to wytłumaczyć??
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
SOCHAN
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2005, o 11:06
Lokalizacja: WARSZAWA
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: SOCHAN »

ok powiedzmy ze znajde silnik 1,4 lub 1,6 ale wiecie ze ciezko bedzie mi z elektryka a zadko ktos sprzedaje ze wszystkim poszukam jeszcze w archiwum moze znajde cos o wymianie walka podobno podchodzi z kadetta 1,3 i z 45km robi sie ponad 50 :) to i tak niezle
corsa A 1.2
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

dzis kupic 8v 1.4 czy 1.6 kompletne to rzaden problem..
Było c14se
nanek1987
Świeżak
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2006, o 00:50
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: nanek1987 »

sorki za OT ale ciekawi mnie co kolizyjnego jest w c14nz?ja mam taki silnik z przebiegem ponad 220tys.km i tam sie z nim nic nie dzieje!jedyny mankament to dolne kolo rozrzadu ktore trzeba zmieniac co 2 wymiana paska...
UhU
Nowy
Posty: 452
Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: UhU »

nanek1987 pisze:sorki za OT ale ciekawi mnie co kolizyjnego jest w c14nz?ja mam taki silnik z przebiegem ponad 220tys.km i tam sie z nim nic nie dzieje!jedyny mankament to dolne kolo rozrzadu ktore trzeba zmieniac co 2 wymiana paska...
Chyba chodziło o to że w c14nz jest kolizyjny rozrząd czyli po zerwaniu paska rozrządu zawory spotykają się z tłokami i mamy sieczke w silniku...
I silnik do remontu

W c16nz rozrząd jest chyba bezkolizyjny czyli po zerwaniu paska rozrządu zakładamy poprostu nowy pasek i na tym koniec wydatków...

Dobrze mówię ? :oko:
Awatar użytkownika
geo022
Swój
Posty: 822
Rejestracja: 14 lut 2005, o 12:32
Lokalizacja: Piekary
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: geo022 »

uhu masz 100% racji :)
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Tak się składa,że Cursora znam osobiście.To on pomaga mi w moim swapie na 20SEH.Jego mama ma kadetta z silnikiem C14NZ i u niej w aucie zerwał się albo zsunął pasek rozrządu.Cała głowica była robiona i chyba 2 zawory wyminiane bo się skrzywiły.I chodziło mu dokładnie o to oczym pisał UhU.A co do C12NZ to też bym się nie pchał w niego.Lepiej zainwestować w C16NZ,lub tak jak kolega Staneq napisał C16SE :grin:
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a jak juz C to lepiej C16XE :grin: jak wezme puga to silnik bedzie do lykniecia :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Oj, chłopaki...

Czy już tuning polega na swapowaniu ? Czy nikomu już nie sprawia frajdy dłubnięcie coś w silniku ?

Wracając do tematu:

Słyszeliście coś o Ecotecu w CA ?

Czytałem temat o modyfikacjach w 8V i tam znalazłem ciekawą wiadomość, że do C12NZ można dać wałek rozrządu + kolektory od C16NZ. Ktoś wie coś więcej ? Czy mógłbyś się AdamXXL tu wypowiedzieć, może do czegoś ciekawego doszedłeś ? Zakładając że ten przyrost 21KM jest osiągalny, to przecież to jest podniesienie mocy o 50%. Co na to silnik ? (z drugiej strony, Ecoteci miały 80KM :])
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

zmieniłem wałek (koszt wałek + nowe dźwigienki + uszczelnienia+ robocizna 400) poprawa jakaś była. optymistycznie szacując 52-55KM
pół roku później wstawiłem c16nz (koszt końcowy, kilka drobnych rzecz sprzedałem z 1.2 to 900) rozrząd i pompa z 1.2 bo były przed zmianą wymieniane w 1.2 i 75KM o momencie obrotowym nie wspomnę. zrobione już na nim 70-80tyś km (jak kupiłem miał 130tyś)praktycznie wymieniając tylko olej i płyny. prawdopodobnie od wyjścia z fabryki nie był rozbierany, ale niedługo trzeba będzie zobaczyć jak wygląda;)

Wnioski.. plułem sobie w brodę, że nie zrobiłem tego od razu (o 400 było by mniej) widziałem 1.2 wykręcone na ~80KM i co z tego jak kosztowało pewnie 2 razy tyle co odetkane c16nz, które tyle spokojnie wypluje.
o dłubaniu można myśleć, przy 1.4 i 1.6 a, 1.2 to raczej pomyłka
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

W sume tak...

Włożyć siano i mieć na suficie to co mam na podłodze w C16NZ, którego miałbym za połowę...

AdamXXL pisze:zmieniłem wałek (koszt wałek + nowe dźwigienki + uszczelnienia+ robocizna 400) poprawa jakaś była. optymistycznie szacując 52-55KM
Jednak ten wałek mnie intryguje - choćby, żeby przy niezmienionym (i tak niemałym) spalaniu coś z niego więcej wykrzesać
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
totik
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: totik »

jak się uda to u mnie już wkrótce zagości wałek od 1.3s ... już dawno planowałem a teraz zbieram się do kupna ... jak tylko poskładam wszystko i się polansuje ( założyłem kapciochy 175 R14 i teraz tylko lansować sie można :hehehe: ) to zdam relacje
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

zwrócę tylko uwagę, że wałków w 1.3 (z gaźnikiem) były przynajmniej 2 wersje (w jednej wzniosy krzywek były mniejsze)
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
totik
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: totik »

AdamXXL pisze:zwrócę tylko uwagę, że wałków w 1.3 (z gaźnikiem) były przynajmniej 2 wersje (w jednej wzniosy krzywek były mniejsze)
będe o tym pamiętał :)
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Awatar użytkownika
Szwagier
Weteran
Posty: 1053
Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
Lokalizacja: Białystok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Szwagier »

w silnikach 13S i 13SB walek jest ten sam(roznica w gaznikach) i to jest walek o najwyzszych wzniosach (jesli chodzi o 1,3), kolejnym walkiem ktory mozna polecic jest waleczek od silnika 14nv ma najwyzsze wzniosy i chyba jest najlepszy do silnikow (1,0-1,4)
Obrazek
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
radzio_gsi
Nowy
Posty: 403
Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
Lokalizacja: 4turbo.pl
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: radzio_gsi »

a jest jakis bardziej agresywny walek od tego ktory jest w c16se?
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl

http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

radzio_gsi pisze:a jest jakis bardziej agresywny walek od tego ktory jest w c16se?
Przylaczam sie do pytania :-D
CTM #204
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Najostrzejszy wałek jest chyba 1.3s Poszukaj na forum ktk tam ktoś to podawał.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”