wałek rozrządu 12nz
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 lut 2005, o 11:06
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
wałek rozrządu 12nz
witam mam takie dziwne pytanko bede musiał wymienic uszczelke pod głowica tak wiec pomyslałem ze moze cos zrobic z silniczkiem 12nz moze jakis wałek rozrządu podobno wchodzi od 1,3 wiem ze mozna wymienic silnik na 2,0 ale kaski narazie niemam moze w przyszłym roku prosze o jakies porady co mozna zrobic z tym silniczkiem
corsa A 1.2
-
- Weteran
- Posty: 1879
- Rejestracja: 16 gru 2002, o 00:48
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: wałek rozrządu
wywalić i wrzucić coś innegoSOCHAN pisze:.......................... co mozna zrobic z tym silniczkiem
Opel Corsa B 95r. - SPRZEDANE
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
Subaru Impreza STi MY04 EU-Spec - SPRZEDANE
Ford Fiest 98r. - SPRZEDANE
Audi A3 Sportback 1.8 TFSI oraz VW Golf 6 1.8 TSI
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Poszukaj na allegro silnika C16NZ. Nie chodzą one drogo, a już maż 75KM na starcie. C14NZ odradzam ze względu na jego kolizyjność. Wymieniając silnik na jakiś inny smallblock zmieniasz tylko silnik, reszta gratów, takich jak skrzynia i łapy, pasują bez problemu. A jak masz więcej kasy to możesz rozejrzeć się za wielopunktem(najprościej z corsy B).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
-
- Nowy
- Posty: 452
- Rejestracja: 28 lip 2004, o 00:32
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Chyba chodziło o to że w c14nz jest kolizyjny rozrząd czyli po zerwaniu paska rozrządu zawory spotykają się z tłokami i mamy sieczke w silniku...nanek1987 pisze:sorki za OT ale ciekawi mnie co kolizyjnego jest w c14nz?ja mam taki silnik z przebiegem ponad 220tys.km i tam sie z nim nic nie dzieje!jedyny mankament to dolne kolo rozrzadu ktore trzeba zmieniac co 2 wymiana paska...
I silnik do remontu
W c16nz rozrząd jest chyba bezkolizyjny czyli po zerwaniu paska rozrządu zakładamy poprostu nowy pasek i na tym koniec wydatków...
Dobrze mówię ?
- szajboos
- Nowy
- Posty: 343
- Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Tak się składa,że Cursora znam osobiście.To on pomaga mi w moim swapie na 20SEH.Jego mama ma kadetta z silnikiem C14NZ i u niej w aucie zerwał się albo zsunął pasek rozrządu.Cała głowica była robiona i chyba 2 zawory wyminiane bo się skrzywiły.I chodziło mu dokładnie o to oczym pisał UhU.A co do C12NZ to też bym się nie pchał w niego.Lepiej zainwestować w C16NZ,lub tak jak kolega Staneq napisał C16SE
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Oj, chłopaki...
Czy już tuning polega na swapowaniu ? Czy nikomu już nie sprawia frajdy dłubnięcie coś w silniku ?
Wracając do tematu:
Słyszeliście coś o Ecotecu w CA ?
Czytałem temat o modyfikacjach w 8V i tam znalazłem ciekawą wiadomość, że do C12NZ można dać wałek rozrządu + kolektory od C16NZ. Ktoś wie coś więcej ? Czy mógłbyś się AdamXXL tu wypowiedzieć, może do czegoś ciekawego doszedłeś ? Zakładając że ten przyrost 21KM jest osiągalny, to przecież to jest podniesienie mocy o 50%. Co na to silnik ? (z drugiej strony, Ecoteci miały 80KM :])
Czy już tuning polega na swapowaniu ? Czy nikomu już nie sprawia frajdy dłubnięcie coś w silniku ?
Wracając do tematu:
Słyszeliście coś o Ecotecu w CA ?
Czytałem temat o modyfikacjach w 8V i tam znalazłem ciekawą wiadomość, że do C12NZ można dać wałek rozrządu + kolektory od C16NZ. Ktoś wie coś więcej ? Czy mógłbyś się AdamXXL tu wypowiedzieć, może do czegoś ciekawego doszedłeś ? Zakładając że ten przyrost 21KM jest osiągalny, to przecież to jest podniesienie mocy o 50%. Co na to silnik ? (z drugiej strony, Ecoteci miały 80KM :])
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zmieniłem wałek (koszt wałek + nowe dźwigienki + uszczelnienia+ robocizna 400) poprawa jakaś była. optymistycznie szacując 52-55KM
pół roku później wstawiłem c16nz (koszt końcowy, kilka drobnych rzecz sprzedałem z 1.2 to 900) rozrząd i pompa z 1.2 bo były przed zmianą wymieniane w 1.2 i 75KM o momencie obrotowym nie wspomnę. zrobione już na nim 70-80tyś km (jak kupiłem miał 130tyś)praktycznie wymieniając tylko olej i płyny. prawdopodobnie od wyjścia z fabryki nie był rozbierany, ale niedługo trzeba będzie zobaczyć jak wygląda;)
Wnioski.. plułem sobie w brodę, że nie zrobiłem tego od razu (o 400 było by mniej) widziałem 1.2 wykręcone na ~80KM i co z tego jak kosztowało pewnie 2 razy tyle co odetkane c16nz, które tyle spokojnie wypluje.
o dłubaniu można myśleć, przy 1.4 i 1.6 a, 1.2 to raczej pomyłka
pół roku później wstawiłem c16nz (koszt końcowy, kilka drobnych rzecz sprzedałem z 1.2 to 900) rozrząd i pompa z 1.2 bo były przed zmianą wymieniane w 1.2 i 75KM o momencie obrotowym nie wspomnę. zrobione już na nim 70-80tyś km (jak kupiłem miał 130tyś)praktycznie wymieniając tylko olej i płyny. prawdopodobnie od wyjścia z fabryki nie był rozbierany, ale niedługo trzeba będzie zobaczyć jak wygląda;)
Wnioski.. plułem sobie w brodę, że nie zrobiłem tego od razu (o 400 było by mniej) widziałem 1.2 wykręcone na ~80KM i co z tego jak kosztowało pewnie 2 razy tyle co odetkane c16nz, które tyle spokojnie wypluje.
o dłubaniu można myśleć, przy 1.4 i 1.6 a, 1.2 to raczej pomyłka
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Mihó
- Nowy
- Posty: 498
- Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
W sume tak...
Włożyć siano i mieć na suficie to co mam na podłodze w C16NZ, którego miałbym za połowę...
Włożyć siano i mieć na suficie to co mam na podłodze w C16NZ, którego miałbym za połowę...
Jednak ten wałek mnie intryguje - choćby, żeby przy niezmienionym (i tak niemałym) spalaniu coś z niego więcej wykrzesaćAdamXXL pisze:zmieniłem wałek (koszt wałek + nowe dźwigienki + uszczelnienia+ robocizna 400) poprawa jakaś była. optymistycznie szacując 52-55KM
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
- totik
- Nowy
- Posty: 118
- Rejestracja: 25 maja 2005, o 18:42
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
jak się uda to u mnie już wkrótce zagości wałek od 1.3s ... już dawno planowałem a teraz zbieram się do kupna ... jak tylko poskładam wszystko i się polansuje ( założyłem kapciochy 175 R14 i teraz tylko lansować sie można :hehehe: ) to zdam relacje
dB Drag - 132,6 dB - ale to ciągle za mało
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
Pozdrawiam fanów plastiku, szpachli, siatki i turbo-wlotów...
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
zwrócę tylko uwagę, że wałków w 1.3 (z gaźnikiem) były przynajmniej 2 wersje (w jednej wzniosy krzywek były mniejsze)
.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
- Szwagier
- Weteran
- Posty: 1053
- Rejestracja: 15 lis 2002, o 09:13
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
w silnikach 13S i 13SB walek jest ten sam(roznica w gaznikach) i to jest walek o najwyzszych wzniosach (jesli chodzi o 1,3), kolejnym walkiem ktory mozna polecic jest waleczek od silnika 14nv ma najwyzsze wzniosy i chyba jest najlepszy do silnikow (1,0-1,4)
Corsa odeszla...jak ja mowie zmienila miejsce zamieszkania
-
- Nowy
- Posty: 403
- Rejestracja: 14 sty 2005, o 19:33
- Lokalizacja: 4turbo.pl
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
a jest jakis bardziej agresywny walek od tego ktory jest w c16se?
sponsorzy zalogi radecki & boczek:
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze
http://www.wulkan.net.pl
http://www.balansbieli.pl
http://www.futura.pl
http://www.4turbo.pl - po to by szybkie auta byly jeszcze szybsze