Strona 1 z 1
wałek rozrządu 12nz
: 7 maja 2006, o 13:18
autor: SOCHAN
witam mam takie dziwne pytanko bede musiał wymienic uszczelke pod głowica tak wiec pomyslałem ze moze cos zrobic z silniczkiem 12nz moze jakis wałek rozrządu podobno wchodzi od 1,3 wiem ze mozna wymienic silnik na 2,0 ale kaski narazie niemam moze w przyszłym roku prosze o jakies porady co mozna zrobic z tym silniczkiem
: 7 maja 2006, o 16:56
autor: Staneq
z 1.2 nie oplaca sie robic nic.. lepiej zmienic na inny i to nie koniecznie 2.0 tylko masz jeszcze 1.4/1.6
Re: wałek rozrządu
: 7 maja 2006, o 18:44
autor: kozzi
SOCHAN pisze:.......................... co mozna zrobic z tym silniczkiem
wywalić i wrzucić coś innego
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
: 7 maja 2006, o 19:19
autor: cursor
Poszukaj na allegro silnika C16NZ. Nie chodzą one drogo, a już maż 75KM na starcie. C14NZ odradzam ze względu na jego kolizyjność. Wymieniając silnik na jakiś inny smallblock zmieniasz tylko silnik, reszta gratów, takich jak skrzynia i łapy, pasują bez problemu. A jak masz więcej kasy to możesz rozejrzeć się za wielopunktem(najprościej z corsy B).
: 7 maja 2006, o 19:23
autor: Staneq
cursor z tym c16nz sie nie zgodze.. jak cos to juz lepiej c16se
: 7 maja 2006, o 19:36
autor: PETERS
Ja się zastanawiałem czy od 1.4 nie wejdzie wałek - bo skok tłoka jest ten sam, ale czy podejdzie to niewiem... ale co to da?? Podobno sama zamiana wałka dosyć dużo daje w c12nz. Zdaje się że AdamXXL kiedyś się bawił wałkami...... szukaj w archiwum.
: 7 maja 2006, o 19:51
autor: kozzi
cursor pisze:........................... C14NZ odradzam ze względu na jego kolizyjność. .................
możesz mi to wytłumaczyć??
: 7 maja 2006, o 21:18
autor: SOCHAN
ok powiedzmy ze znajde silnik 1,4 lub 1,6 ale wiecie ze ciezko bedzie mi z elektryka a zadko ktos sprzedaje ze wszystkim poszukam jeszcze w archiwum moze znajde cos o wymianie walka podobno podchodzi z kadetta 1,3 i z 45km robi sie ponad 50
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
to i tak niezle
: 7 maja 2006, o 21:23
autor: Staneq
dzis kupic 8v 1.4 czy 1.6 kompletne to rzaden problem..
: 7 maja 2006, o 21:45
autor: nanek1987
sorki za OT ale ciekawi mnie co kolizyjnego jest w c14nz?ja mam taki silnik z przebiegem ponad 220tys.km i tam sie z nim nic nie dzieje!jedyny mankament to dolne kolo rozrzadu ktore trzeba zmieniac co 2 wymiana paska...
: 7 maja 2006, o 22:28
autor: UhU
nanek1987 pisze:sorki za OT ale ciekawi mnie co kolizyjnego jest w c14nz?ja mam taki silnik z przebiegem ponad 220tys.km i tam sie z nim nic nie dzieje!jedyny mankament to dolne kolo rozrzadu ktore trzeba zmieniac co 2 wymiana paska...
Chyba chodziło o to że w c14nz jest kolizyjny rozrząd czyli po zerwaniu paska rozrządu zawory spotykają się z tłokami i mamy sieczke w silniku...
I silnik do remontu
W c16nz rozrząd jest chyba bezkolizyjny czyli po zerwaniu paska rozrządu zakładamy poprostu nowy pasek i na tym koniec wydatków...
Dobrze mówię ?
![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
: 7 maja 2006, o 22:32
autor: geo022
uhu masz 100% racji
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
: 8 maja 2006, o 00:44
autor: szajboos
Tak się składa,że Cursora znam osobiście.To on pomaga mi w moim swapie na 20SEH.Jego mama ma kadetta z silnikiem C14NZ i u niej w aucie zerwał się albo zsunął pasek rozrządu.Cała głowica była robiona i chyba 2 zawory wyminiane bo się skrzywiły.I chodziło mu dokładnie o to oczym pisał UhU.A co do C12NZ to też bym się nie pchał w niego.Lepiej zainwestować w C16NZ,lub tak jak kolega Staneq napisał C16SE
![Very Happy :grin:](./images/smilies/biggrin.gif)
: 8 maja 2006, o 01:26
autor: !markos
a jak juz C to lepiej C16XE
![Very Happy :grin:](./images/smilies/biggrin.gif)
jak wezme puga to silnik bedzie do lykniecia
![Tongue :-P](./images/smilies/tongue2.gif)
: 11 maja 2006, o 13:46
autor: Mihó
Oj, chłopaki...
Czy już tuning polega na swapowaniu ? Czy nikomu już nie sprawia frajdy dłubnięcie coś w silniku ?
Wracając do tematu:
Słyszeliście coś o Ecotecu w CA ?
Czytałem temat o modyfikacjach w 8V i tam znalazłem ciekawą wiadomość, że do C12NZ można dać wałek rozrządu + kolektory od C16NZ. Ktoś wie coś więcej ? Czy mógłbyś się AdamXXL tu wypowiedzieć, może do czegoś ciekawego doszedłeś ? Zakładając że ten przyrost 21KM jest osiągalny, to przecież to jest podniesienie mocy o 50%. Co na to silnik ? (z drugiej strony, Ecoteci miały 80KM :])
: 11 maja 2006, o 15:07
autor: AdamXXL
zmieniłem wałek (koszt wałek + nowe dźwigienki + uszczelnienia+ robocizna 400) poprawa jakaś była. optymistycznie szacując 52-55KM
pół roku później wstawiłem c16nz (koszt końcowy, kilka drobnych rzecz sprzedałem z 1.2 to 900) rozrząd i pompa z 1.2 bo były przed zmianą wymieniane w 1.2 i 75KM o momencie obrotowym nie wspomnę. zrobione już na nim 70-80tyś km (jak kupiłem miał 130tyś)praktycznie wymieniając tylko olej i płyny. prawdopodobnie od wyjścia z fabryki nie był rozbierany, ale niedługo trzeba będzie zobaczyć jak wygląda;)
Wnioski.. plułem sobie w brodę, że nie zrobiłem tego od razu (o 400 było by mniej) widziałem 1.2 wykręcone na ~80KM i co z tego jak kosztowało pewnie 2 razy tyle co odetkane c16nz, które tyle spokojnie wypluje.
o dłubaniu można myśleć, przy 1.4 i 1.6 a, 1.2 to raczej pomyłka
: 11 maja 2006, o 18:27
autor: Mihó
W sume tak...
Włożyć siano i mieć na suficie to co mam na podłodze w C16NZ, którego miałbym za połowę...
AdamXXL pisze:zmieniłem wałek (koszt wałek + nowe dźwigienki + uszczelnienia+ robocizna 400) poprawa jakaś była. optymistycznie szacując 52-55KM
Jednak ten wałek mnie intryguje - choćby, żeby przy niezmienionym (i tak niemałym) spalaniu coś z niego więcej wykrzesać
: 12 maja 2006, o 19:13
autor: totik
jak się uda to u mnie już wkrótce zagości wałek od 1.3s ... już dawno planowałem a teraz zbieram się do kupna ... jak tylko poskładam wszystko i się polansuje ( założyłem kapciochy 175 R14 i teraz tylko lansować sie można :hehehe: ) to zdam relacje
: 12 maja 2006, o 20:02
autor: AdamXXL
zwrócę tylko uwagę, że wałków w 1.3 (z gaźnikiem) były przynajmniej 2 wersje (w jednej wzniosy krzywek były mniejsze)
: 12 maja 2006, o 20:04
autor: totik
AdamXXL pisze:zwrócę tylko uwagę, że wałków w 1.3 (z gaźnikiem) były przynajmniej 2 wersje (w jednej wzniosy krzywek były mniejsze)
będe o tym pamiętał
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
: 19 maja 2006, o 09:32
autor: Szwagier
w silnikach 13S i 13SB walek jest ten sam(roznica w gaznikach) i to jest walek o najwyzszych wzniosach (jesli chodzi o 1,3), kolejnym walkiem ktory mozna polecic jest waleczek od silnika 14nv ma najwyzsze wzniosy i chyba jest najlepszy do silnikow (1,0-1,4)
: 19 maja 2006, o 09:47
autor: radzio_gsi
a jest jakis bardziej agresywny walek od tego ktory jest w c16se?
: 19 maja 2006, o 12:39
autor: YAQB
radzio_gsi pisze:a jest jakis bardziej agresywny walek od tego ktory jest w c16se?
Przylaczam sie do pytania
![Very Happy :-D](./images/smilies/biggrin.gif)
: 19 maja 2006, o 14:57
autor: cursor
Najostrzejszy wałek jest chyba 1.3s Poszukaj na forum ktk tam ktoś to podawał.