Strona 1 z 2

Wyciek oleju z silnika

: 13 maja 2006, o 19:28
autor: YAQB
Witam!

Nie wiem czy ktos z Was bedzie mial jakis pomysl, ale mi juz rece opadaja, a co gorsza moi przewspaniali mechanicy .... szkoda gadac. Otoz tak - po krotce nakresle sytuacje.

1) Mialem 2-gi wysyp piescieni = remont silnika. Wymiana wszystkich uszczelek i zimmeringu (komplet Elring) - panewki stare po pomiarze walu (i jego wywazaniu).

2) Po ok 200 km od odebrania samochodu pojawil sie efekt rwania sprzegla. W zasadzie zupelnie przypadkiem okrylem, ze z silnika leci olej.

3) Przy wymianie oleju po 1000 km po remoncie wymieniono wiec zimmering walu (wczesniejsza wymiana uszczelki pod miska olejowo nie dala efektu) i sprzeglo chodzi OK.

4) Olej przestal leciec w duzej ilosci ...

... Ale nadal wyplywa! Jest to napewno olej silnikowy (a nie ze skrzyni). Miejsce w ktorym splywa jest identyczne jak przed wymiana zimmeringu i uszczelki miski.

Ma ktos moze jakies pomysly skad to leci ???? Ktos mi powiedzial, ze moze spod tylniej panewki, nie mniej moze ja sie nie znam, ale wydawalo mi sie ze ostatnim elementem uszczelniajacym caly silnik jest zimmering a nie panewka... chyba, ze c16se jest jakies inne?

Pomozcie mi w miare wiedzy i doswiadczenia, bo nie chce juz chyba jechac tam gdzie robilem, a z drugiej strony nowy warsztat mi rozbierze pol samochodu albo zarzada astronomicznej kwoty za naprawe/diagnoze ...

W tej chwili wyglada to tak, ze jak wytre to miejsce gdzie widac zbierajacy sie olej i przejade ok. 30 km to sie zbiera pnownie (wczesniej przed wymiana zimmeringu lecialo jak z kranu).

Obrazek

Re: Wyciek oleju z silnika

: 13 maja 2006, o 21:05
autor: -=martee=-
YAQB pisze:
z drugiej strony nowy warsztat mi rozbierze pol samochodu albo zarzada astronomicznej kwoty za naprawe/diagnoze ...
nie wiem jaki masz układ z zakładem, w którym robisz swoje auto ale jak dla mnie to jest on conajmniej dziwny :0 ciężko jest stwierdzić jednoznacznie bez rozebrania co jest przyczyna a wiekszość możliwości sam wyminiłeś. Źle wsadzić zimmering wcale nie jest tak trudno, podobnie z przekręceniem gwintu przy mocowaniu miski. Ja osobiście zaczałbym od uszczelnienia miski silikonem.

: 13 maja 2006, o 21:12
autor: Porszak
teraz wiemy juz kto naprawde dlubie corse. nie mike tylko martee :-P wydalo sie

ja obstawialbym zimmering, moze wytrzyj, wysusz dobrze to miejsce i poprostu obserwuj pod autem na kanale skad to plynie

: 13 maja 2006, o 21:32
autor: cursor
Ja sprawdziłbym zimering na wałku sprzęgłowym skrzyni, a jak wygląda uszczelka pod głowicą? Ja w c14nz miałem mokrą głowiczkę z rozrusznika, myślałem, że to wina zimmeringu na wale, ale okazało się, że uszczelka pod głowicą puszcza olej i on powoli sobie ścieka.
Miałeś wymieniany olej w skrzyni? Bo jeśli nie to może to być on. Po takich przebiegach to zostaje z niego woda najczęściej, tymbardziej jeśli ktoś wlał tam kiedyś syntetyk. Zdejmij skrzynie i sprawdź zimmering na wałku sprzęgłowym.

Re: Wyciek oleju z silnika

: 13 maja 2006, o 21:37
autor: YAQB
-=martee=- pisze:nie wiem jaki masz układ z zakładem, w którym robisz swoje auto ale jak dla mnie to jest on conajmniej dziwny :0
Niestety jest bardoz dziwny ... ogolnie sprawa wyglada tak, ze obecna naprawa byla identyczna jak poprzednio (tez pierscienie i tez na 4-tym garze) - robilem ja u nich chyba tylko dlatego, ze praktycznie nic nie zaplacilem za robocizne ... Ponad to dowiedizalem sie, ze panowie sie zwijaja ... a i wogole ... mam nadzieje, ze chodziaz mi sie silnik jak taki nie rozsypie znowu po 10 kkm ... :( bo na pozytywne zakonczenie calej operacji stracilem juz wiare ...

Co prawda wymiane zimmeringu po remoncie mialem gratis, nie zmienia to jednak faktu, ze cieknie cos dalej ...
-=martee=- pisze:Źle wsadzić zimmering wcale nie jest tak trudno, podobnie z przekręceniem gwintu przy mocowaniu miski. Ja osobiście zaczałbym od uszczelnienia miski silikonem.
Qrde ... nie wiem jakies sa kwalifikacje warsztatu, ale chyba 2-razy spierdaczyc to samo to trzeba byc wyjatkowo zdolnym ??
Co do michy byla zakladana na silikom przy wymianie (to byla 1-sza proba uszczenienia).
Porszak pisze: ja obstawialbym zimmering, moze wytrzyj, wysusz dobrze to miejsce i poprostu obserwuj pod autem na kanale skad to plynie.
Problem jest taki, ze widac i wiadomo skad to wyplywa - a dokladnie z laczenia skrzyni z blokiem - czyli sam wyciek jest gdzies wewnatrz ... czyli tego bez rozebrania nie widac. ALe ogolnie mi sie wydaje, ze albo micha albo zimmer, tylko micha na silikom a zimm zmieniany po przedniej awarii i sprzeglo przestalo szarpac i nie leci takim ciurkiem jak wtedy ...

Poprostu cala ta sprawa mnie WQ.... bo wydalem qpe szmalcu i fura ogolnei jezdzi, ale ... ech ...

: 13 maja 2006, o 21:45
autor: YAQB
cursor pisze:Ja sprawdziłbym zimering na wałku sprzęgłowym skrzyni...
Miałeś wymieniany olej w skrzyni? Bo jeśli nie to może to być on.
Wg. warsztatu:

1) wyplywajacy olej jest olejem silnikowy (co i mi sie wydaje ... bo jest dosc czysty)
2) zimm. od skrzyni jest ok.

Teraz tak - glowica byla planowana i oczywiscie nowa uszczelka. Wyciekow nie widac. Zza DIS-a sam uszczelnilem. Generalnie nigdzie z gory nie zacieka.

Jeszcze co do skrzyni to olej byl nei wymieniany, a bardzo chetnie sprawdzil bym w jego poziom, ale nie bardzo jest to jak zrobic.

: 13 maja 2006, o 22:13
autor: cursor
Dlaczego niebardzo jest jak? Korek masz przy jednym z przegubów, wygląda jak zwykła śruba. Będąc na kanale to żaden problem. Problem jest tylko ze sprawdzeniem, wtedy lepiej po prostu mieć 1l ze sobą i dolewać, aż do wycieknięcia. Opel stosował w skrzyniach mineralny 80W90. Ja płaciłem 19zł za elf'a(za 1l) tyle, że syntetyk, do skrzyni wchodzi 1,84l katalogowo

: 13 maja 2006, o 22:33
autor: PETERS
Odrazu napisze, że wałem z corsy się nie bawiłem....ale u ojca w fiacie był taki objaw... ślizganie sprzęgła. Po wymianie tarczy nadal po jakimś czasie to samo...Otuż w wale są powiercone otrory do smarowania - i był tam jeden otwór (technologiczny), który pożniej został fabrycznie zaślepiony. I włąśnie się ta zaślepka poluzowała i olej szdł na sprzęgło (co prawda śladowe ilosci)ale wyciek był widoczny mniejwięcej w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem. No i ślizganie sprzęgła - tarcza po kontakcie z olejem nadaje się do wyrzucenia praktycznie.

: 13 maja 2006, o 22:42
autor: YAQB
cursor pisze:to żaden problem. Problem jest tylko ze sprawdzeniem,
No to jest problem ze sprawdzeniem czy nie ? ;) Bo ze nalac po sufit sie da to wiem :-P
PETERS pisze:ta zaślepka poluzowała i olej szdł na sprzęgło (co prawda śladowe ilosci)ale wyciek był widoczny mniejwięcej w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem. No i ślizganie sprzęgła
Tyle, ze u mnie slizganie sie ustapilo po wymianie zimmeringu. Poprostu olej przestal naplywac do dzwonu skrzyni i nie ma go juz na tarczy. Teraz sprzeglo jest OK, ale olej wycieka nadal (tylko w duuuzo mniejszej ilosci)

: 13 maja 2006, o 23:03
autor: nanek1987
a sprobuj odme wywalic pod silnik. bo jak masz odme normalnie to jest wieksze cisnienie i wtedy zimering puszcza olej bo wywala go cisnienie ktore zawsze jest w silniku ,a tymbardziej wieksze jak piersciewnie slabo trzymaja. w cinquecento mialem tak ze jak odma byla normalnie do filtra to sie pocił a jak idzie spokojnie pod silnik to i wycieki ustapily....

: 14 maja 2006, o 01:19
autor: AdamXXL
@nanek1987 zaprzeczasz sobie. odma podłączona jest przed przepustnicą, więc może wyłącznie zmniejszać ciśnienie lub w skrajnym przypadku być identyczne z atmosferycznym


@Yaqb
tak wygląda sucha miska w 8v ;).
Obrazek
Twoja nadal jest "zapocona"

Jak na mój gust przy blaszanej misce, która w ma inną budowę niż aluminiowa, konieczne jest użycie uszczelki. Sam sylikon nie uszczelni tego i nie ma też jak się trzymać. u siebie zrobiłem uszczelnienie sylikon podkładka sylikon.

: 14 maja 2006, o 08:17
autor: Staneq
u mnie uszczelnienie miski bylo (na moje polecenie) robione właśnie nowa uszczelka+silicon i do wymiany panewek bylo sucho..

potem nie dopilnowalem i zalozono tylko uszczelke i miska sie poci..

: 14 maja 2006, o 13:35
autor: szajboos
Na samym silikonie nie ma sensu kłaść miski,bo będze ciekła na bank.Uszczelka to podstawa.To wygląda na simmering.Podobnie wyglądało to w moim dieslu.Tylko że u mnie zrobił się rowek na wale korbowym.W simmeringu była nawet sprężynka skrócona,ale niewiele to dawało.Ale u mnie to był wynik przebiegu- 850 000 km bez remontu.Tylko pierścienie i panewki wymienione.Ale to już zamierzchła przeszłość.

: 14 maja 2006, o 16:06
autor: YAQB
Bede musial wymyc dokladnie spod silnika i moze lepiej bedzie widac.

Natomiast co do miski ...

1) Miska jest zmontowana tak, ze jest zalozona uszczelka, na ktora po obu stronach jest silikon

2) Gdzie by sie nie zapytal, bo do miski sprzedawane sa w komplecie 2 uszczelki. Ja mam zalozona jedna, bo ponoc dwie sie zaklada jak jest jakas metalowa przekladka miedzy uszczelkami ... ?

: 14 maja 2006, o 17:20
autor: nanek1987
ADAM XXL. chodzi mi o cisnienie ktore jest w silniku. jega kadlubie czy tam skrzyni korbowej roznie to ludzi nazywaja.z jednej strony puszcza sie przewod pod samochod a drugiej strony czyli przy gazniku sie zaslepia!i cisnienie jest wtedy duzo mniejsze niz odma idzie do gaznika!i wtedy zimeringi juz nie puszczaja oleju lub w duzo mniejszym stopniu!w moim cento pomoglo.,..

: 14 maja 2006, o 18:14
autor: AdamXXL
w miejsce o którym mówisz, żeby zaślepić, przyłóż jakiś papierek, a zrozumiesz, że nie dmucha stamtąd a zasysa powietrze ;)
koniec OT

: 18 maja 2006, o 21:27
autor: YAQB
Czy ktos cos powie na temat po-2-jnej uszczelki pod miska ? ... Bo mzoe tu tkwi problem ?

: 19 maja 2006, o 08:01
autor: AdamXXL
wytępuje, ale raczej (nie mam pewności) wyłącznie przy większym bloku, a nie do naszych silniczków

: 30 maja 2006, o 19:15
autor: sopel358
jak jestesmy przy olejach to mam takie pytanie jaki najlepiej olej zalac obecnie smigam na jakims mineralnym wynalasku 15w40 co byscie polecali?? juz z gory mowie ze szukalem w archiwom ale o mineralnych nie bylo :oko:

: 30 maja 2006, o 21:37
autor: Mihó
sopel358 pisze:jak jestesmy przy olejach to mam takie pytanie jaki najlepiej olej zalac obecnie smigam na jakims mineralnym wynalasku 15w40 co byscie polecali?? juz z gory mowie ze szukalem w archiwom ale o mineralnych nie bylo :oko:
W Poznaniu zalejesz sobie za 15-16zł/l mineralnego mobila lub Opla 15W40. Jak kupisz od razu filter u gościa to wymianę masz w cenie. Mozesz kupić też w Opel Shop sam olej za 62zł za 5l+oryginalny filtr za 9zł i wymienić samemu

: 30 maja 2006, o 22:40
autor: sopel358
nie chodzi mi zeby bylo najtaniej tylko najlepiej oczywiscie bez przesady zeby nie bylo ze olej za 300 zeta mi polecicie :oko:

: 31 maja 2006, o 08:20
autor: Mihó
Jak bym Ci miał coś taniego polecić to bym Ci wskazał Shell Autoserv gdzie za litr oleju z wymianą płacsz 9,99. Wydaje mi się że te co poleciłem (Opel/Mobil) są ok

: 31 maja 2006, o 20:42
autor: YAQB
emes125 pisze:..... i wymienić samemu
A co robisz z tym zlanym? Bo ja chce wymienic samemu, tylko nie bardzo mam pomysl gdzie zdeponowac ten przepracowany olej ...

: 31 maja 2006, o 21:30
autor: cursor
ZUiHK lub stacja demontażu pojazdów(szrot).

: 31 maja 2006, o 22:02
autor: YAQB
cursor pisze:ZUiHK lub stacja demontażu pojazdów(szrot).
Znaczy sie co? Mam pojechac z banka zuzytego oleju w te miejsca i powiedziec - dzien dobry prosze sobie to zabrac? GRATIS? :lol: :)5

: 31 maja 2006, o 22:07
autor: cursor
Nie wiem jak to wygląda. Ostatnie 20l które miałem poszło w komin(matka wzięła do roboty, bo mieli lipny węgiel)

: 31 maja 2006, o 23:11
autor: Porszak
ja wymieniam sam a zuzyty oddaje do sklepu w ktorym kupowalem, bo "sklep ma' stacje obslugi

: 1 cze 2006, o 10:12
autor: YAQB
Porszak pisze:ja wymieniam sam a zuzyty oddaje do sklepu w ktorym kupowalem, bo "sklep ma' stacje obslugi
Akurat nie moge tak zrobic bo nie kupuje w sklepie ...

: 4 cze 2006, o 00:03
autor: szajboos
Ze starym olejem nie wiem jak jest w ZUiHK,ale wiem że szroty dostają kasę od rafinerii za przepracowany olej.U mnie bez większych problemów odbierają.

: 4 cze 2006, o 00:13
autor: !markos
a 20 zeta za wymiane oleju i uszczelki korka spustowego to taki straszny bol, ze warto sie potem pierdzielic ze zuzytym olejem i go gdzies wozic..? :zakrecony: