Wyciek oleju z silnika

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Wyciek oleju z silnika

Post autor: YAQB »

Witam!

Nie wiem czy ktos z Was bedzie mial jakis pomysl, ale mi juz rece opadaja, a co gorsza moi przewspaniali mechanicy .... szkoda gadac. Otoz tak - po krotce nakresle sytuacje.

1) Mialem 2-gi wysyp piescieni = remont silnika. Wymiana wszystkich uszczelek i zimmeringu (komplet Elring) - panewki stare po pomiarze walu (i jego wywazaniu).

2) Po ok 200 km od odebrania samochodu pojawil sie efekt rwania sprzegla. W zasadzie zupelnie przypadkiem okrylem, ze z silnika leci olej.

3) Przy wymianie oleju po 1000 km po remoncie wymieniono wiec zimmering walu (wczesniejsza wymiana uszczelki pod miska olejowo nie dala efektu) i sprzeglo chodzi OK.

4) Olej przestal leciec w duzej ilosci ...

... Ale nadal wyplywa! Jest to napewno olej silnikowy (a nie ze skrzyni). Miejsce w ktorym splywa jest identyczne jak przed wymiana zimmeringu i uszczelki miski.

Ma ktos moze jakies pomysly skad to leci ???? Ktos mi powiedzial, ze moze spod tylniej panewki, nie mniej moze ja sie nie znam, ale wydawalo mi sie ze ostatnim elementem uszczelniajacym caly silnik jest zimmering a nie panewka... chyba, ze c16se jest jakies inne?

Pomozcie mi w miare wiedzy i doswiadczenia, bo nie chce juz chyba jechac tam gdzie robilem, a z drugiej strony nowy warsztat mi rozbierze pol samochodu albo zarzada astronomicznej kwoty za naprawe/diagnoze ...

W tej chwili wyglada to tak, ze jak wytre to miejsce gdzie widac zbierajacy sie olej i przejade ok. 30 km to sie zbiera pnownie (wczesniej przed wymiana zimmeringu lecialo jak z kranu).

Obrazek
CTM #204
Awatar użytkownika
-=martee=-
Nowy
Posty: 201
Rejestracja: 24 kwie 2005, o 18:43
Imię: Marta
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Wyciek oleju z silnika

Post autor: -=martee=- »

YAQB pisze:
z drugiej strony nowy warsztat mi rozbierze pol samochodu albo zarzada astronomicznej kwoty za naprawe/diagnoze ...
nie wiem jaki masz układ z zakładem, w którym robisz swoje auto ale jak dla mnie to jest on conajmniej dziwny :0 ciężko jest stwierdzić jednoznacznie bez rozebrania co jest przyczyna a wiekszość możliwości sam wyminiłeś. Źle wsadzić zimmering wcale nie jest tak trudno, podobnie z przekręceniem gwintu przy mocowaniu miski. Ja osobiście zaczałbym od uszczelnienia miski silikonem.
"Życie to najbardziej zdumiewająca bajka"
Hans Christian Andersen
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

teraz wiemy juz kto naprawde dlubie corse. nie mike tylko martee :-P wydalo sie

ja obstawialbym zimmering, moze wytrzyj, wysusz dobrze to miejsce i poprostu obserwuj pod autem na kanale skad to plynie
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Ja sprawdziłbym zimering na wałku sprzęgłowym skrzyni, a jak wygląda uszczelka pod głowicą? Ja w c14nz miałem mokrą głowiczkę z rozrusznika, myślałem, że to wina zimmeringu na wale, ale okazało się, że uszczelka pod głowicą puszcza olej i on powoli sobie ścieka.
Miałeś wymieniany olej w skrzyni? Bo jeśli nie to może to być on. Po takich przebiegach to zostaje z niego woda najczęściej, tymbardziej jeśli ktoś wlał tam kiedyś syntetyk. Zdejmij skrzynie i sprawdź zimmering na wałku sprzęgłowym.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Wyciek oleju z silnika

Post autor: YAQB »

-=martee=- pisze:nie wiem jaki masz układ z zakładem, w którym robisz swoje auto ale jak dla mnie to jest on conajmniej dziwny :0
Niestety jest bardoz dziwny ... ogolnie sprawa wyglada tak, ze obecna naprawa byla identyczna jak poprzednio (tez pierscienie i tez na 4-tym garze) - robilem ja u nich chyba tylko dlatego, ze praktycznie nic nie zaplacilem za robocizne ... Ponad to dowiedizalem sie, ze panowie sie zwijaja ... a i wogole ... mam nadzieje, ze chodziaz mi sie silnik jak taki nie rozsypie znowu po 10 kkm ... :( bo na pozytywne zakonczenie calej operacji stracilem juz wiare ...

Co prawda wymiane zimmeringu po remoncie mialem gratis, nie zmienia to jednak faktu, ze cieknie cos dalej ...
-=martee=- pisze:Źle wsadzić zimmering wcale nie jest tak trudno, podobnie z przekręceniem gwintu przy mocowaniu miski. Ja osobiście zaczałbym od uszczelnienia miski silikonem.
Qrde ... nie wiem jakies sa kwalifikacje warsztatu, ale chyba 2-razy spierdaczyc to samo to trzeba byc wyjatkowo zdolnym ??
Co do michy byla zakladana na silikom przy wymianie (to byla 1-sza proba uszczenienia).
Porszak pisze: ja obstawialbym zimmering, moze wytrzyj, wysusz dobrze to miejsce i poprostu obserwuj pod autem na kanale skad to plynie.
Problem jest taki, ze widac i wiadomo skad to wyplywa - a dokladnie z laczenia skrzyni z blokiem - czyli sam wyciek jest gdzies wewnatrz ... czyli tego bez rozebrania nie widac. ALe ogolnie mi sie wydaje, ze albo micha albo zimmer, tylko micha na silikom a zimm zmieniany po przedniej awarii i sprzeglo przestalo szarpac i nie leci takim ciurkiem jak wtedy ...

Poprostu cala ta sprawa mnie WQ.... bo wydalem qpe szmalcu i fura ogolnei jezdzi, ale ... ech ...
CTM #204
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

cursor pisze:Ja sprawdziłbym zimering na wałku sprzęgłowym skrzyni...
Miałeś wymieniany olej w skrzyni? Bo jeśli nie to może to być on.
Wg. warsztatu:

1) wyplywajacy olej jest olejem silnikowy (co i mi sie wydaje ... bo jest dosc czysty)
2) zimm. od skrzyni jest ok.

Teraz tak - glowica byla planowana i oczywiscie nowa uszczelka. Wyciekow nie widac. Zza DIS-a sam uszczelnilem. Generalnie nigdzie z gory nie zacieka.

Jeszcze co do skrzyni to olej byl nei wymieniany, a bardzo chetnie sprawdzil bym w jego poziom, ale nie bardzo jest to jak zrobic.
CTM #204
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Dlaczego niebardzo jest jak? Korek masz przy jednym z przegubów, wygląda jak zwykła śruba. Będąc na kanale to żaden problem. Problem jest tylko ze sprawdzeniem, wtedy lepiej po prostu mieć 1l ze sobą i dolewać, aż do wycieknięcia. Opel stosował w skrzyniach mineralny 80W90. Ja płaciłem 19zł za elf'a(za 1l) tyle, że syntetyk, do skrzyni wchodzi 1,84l katalogowo
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Odrazu napisze, że wałem z corsy się nie bawiłem....ale u ojca w fiacie był taki objaw... ślizganie sprzęgła. Po wymianie tarczy nadal po jakimś czasie to samo...Otuż w wale są powiercone otrory do smarowania - i był tam jeden otwór (technologiczny), który pożniej został fabrycznie zaślepiony. I włąśnie się ta zaślepka poluzowała i olej szdł na sprzęgło (co prawda śladowe ilosci)ale wyciek był widoczny mniejwięcej w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem. No i ślizganie sprzęgła - tarcza po kontakcie z olejem nadaje się do wyrzucenia praktycznie.
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

cursor pisze:to żaden problem. Problem jest tylko ze sprawdzeniem,
No to jest problem ze sprawdzeniem czy nie ? ;) Bo ze nalac po sufit sie da to wiem :-P
PETERS pisze:ta zaślepka poluzowała i olej szdł na sprzęgło (co prawda śladowe ilosci)ale wyciek był widoczny mniejwięcej w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem. No i ślizganie sprzęgła
Tyle, ze u mnie slizganie sie ustapilo po wymianie zimmeringu. Poprostu olej przestal naplywac do dzwonu skrzyni i nie ma go juz na tarczy. Teraz sprzeglo jest OK, ale olej wycieka nadal (tylko w duuuzo mniejszej ilosci)
CTM #204
nanek1987
Świeżak
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2006, o 00:50
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: nanek1987 »

a sprobuj odme wywalic pod silnik. bo jak masz odme normalnie to jest wieksze cisnienie i wtedy zimering puszcza olej bo wywala go cisnienie ktore zawsze jest w silniku ,a tymbardziej wieksze jak piersciewnie slabo trzymaja. w cinquecento mialem tak ze jak odma byla normalnie do filtra to sie pocił a jak idzie spokojnie pod silnik to i wycieki ustapily....
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

@nanek1987 zaprzeczasz sobie. odma podłączona jest przed przepustnicą, więc może wyłącznie zmniejszać ciśnienie lub w skrajnym przypadku być identyczne z atmosferycznym


@Yaqb
tak wygląda sucha miska w 8v ;).
Obrazek
Twoja nadal jest "zapocona"

Jak na mój gust przy blaszanej misce, która w ma inną budowę niż aluminiowa, konieczne jest użycie uszczelki. Sam sylikon nie uszczelni tego i nie ma też jak się trzymać. u siebie zrobiłem uszczelnienie sylikon podkładka sylikon.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
Staneq
Post Mistrz
Posty: 2460
Rejestracja: 8 lis 2004, o 17:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Staneq »

u mnie uszczelnienie miski bylo (na moje polecenie) robione właśnie nowa uszczelka+silicon i do wymiany panewek bylo sucho..

potem nie dopilnowalem i zalozono tylko uszczelke i miska sie poci..
Było c14se
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Na samym silikonie nie ma sensu kłaść miski,bo będze ciekła na bank.Uszczelka to podstawa.To wygląda na simmering.Podobnie wyglądało to w moim dieslu.Tylko że u mnie zrobił się rowek na wale korbowym.W simmeringu była nawet sprężynka skrócona,ale niewiele to dawało.Ale u mnie to był wynik przebiegu- 850 000 km bez remontu.Tylko pierścienie i panewki wymienione.Ale to już zamierzchła przeszłość.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Bede musial wymyc dokladnie spod silnika i moze lepiej bedzie widac.

Natomiast co do miski ...

1) Miska jest zmontowana tak, ze jest zalozona uszczelka, na ktora po obu stronach jest silikon

2) Gdzie by sie nie zapytal, bo do miski sprzedawane sa w komplecie 2 uszczelki. Ja mam zalozona jedna, bo ponoc dwie sie zaklada jak jest jakas metalowa przekladka miedzy uszczelkami ... ?
CTM #204
nanek1987
Świeżak
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2006, o 00:50
Lokalizacja: Ciechanów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: nanek1987 »

ADAM XXL. chodzi mi o cisnienie ktore jest w silniku. jega kadlubie czy tam skrzyni korbowej roznie to ludzi nazywaja.z jednej strony puszcza sie przewod pod samochod a drugiej strony czyli przy gazniku sie zaslepia!i cisnienie jest wtedy duzo mniejsze niz odma idzie do gaznika!i wtedy zimeringi juz nie puszczaja oleju lub w duzo mniejszym stopniu!w moim cento pomoglo.,..
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

w miejsce o którym mówisz, żeby zaślepić, przyłóż jakiś papierek, a zrozumiesz, że nie dmucha stamtąd a zasysa powietrze ;)
koniec OT
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Czy ktos cos powie na temat po-2-jnej uszczelki pod miska ? ... Bo mzoe tu tkwi problem ?
CTM #204
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

wytępuje, ale raczej (nie mam pewności) wyłącznie przy większym bloku, a nie do naszych silniczków
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
sopel358
Nowy
Posty: 380
Rejestracja: 30 mar 2005, o 20:49
Lokalizacja: Żnin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sopel358 »

jak jestesmy przy olejach to mam takie pytanie jaki najlepiej olej zalac obecnie smigam na jakims mineralnym wynalasku 15w40 co byscie polecali?? juz z gory mowie ze szukalem w archiwom ale o mineralnych nie bylo :oko:
Corsa A 14nv 91 rok/Corsa A TR 13s 82rok
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

sopel358 pisze:jak jestesmy przy olejach to mam takie pytanie jaki najlepiej olej zalac obecnie smigam na jakims mineralnym wynalasku 15w40 co byscie polecali?? juz z gory mowie ze szukalem w archiwom ale o mineralnych nie bylo :oko:
W Poznaniu zalejesz sobie za 15-16zł/l mineralnego mobila lub Opla 15W40. Jak kupisz od razu filter u gościa to wymianę masz w cenie. Mozesz kupić też w Opel Shop sam olej za 62zł za 5l+oryginalny filtr za 9zł i wymienić samemu
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
sopel358
Nowy
Posty: 380
Rejestracja: 30 mar 2005, o 20:49
Lokalizacja: Żnin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: sopel358 »

nie chodzi mi zeby bylo najtaniej tylko najlepiej oczywiscie bez przesady zeby nie bylo ze olej za 300 zeta mi polecicie :oko:
Corsa A 14nv 91 rok/Corsa A TR 13s 82rok
Obrazek
Awatar użytkownika
Mihó
Nowy
Posty: 498
Rejestracja: 17 sty 2006, o 19:37
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: Mihó »

Jak bym Ci miał coś taniego polecić to bym Ci wskazał Shell Autoserv gdzie za litr oleju z wymianą płacsz 9,99. Wydaje mi się że te co poleciłem (Opel/Mobil) są ok
Opel. Technik die begeistert
Corsa C Z18XE, Vectra B X18XE, Trabant 1.1, PTS 3.8 V6, Trabant 601
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

emes125 pisze:..... i wymienić samemu
A co robisz z tym zlanym? Bo ja chce wymienic samemu, tylko nie bardzo mam pomysl gdzie zdeponowac ten przepracowany olej ...
CTM #204
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

ZUiHK lub stacja demontażu pojazdów(szrot).
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

cursor pisze:ZUiHK lub stacja demontażu pojazdów(szrot).
Znaczy sie co? Mam pojechac z banka zuzytego oleju w te miejsca i powiedziec - dzien dobry prosze sobie to zabrac? GRATIS? :lol: :)5
CTM #204
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Nie wiem jak to wygląda. Ostatnie 20l które miałem poszło w komin(matka wzięła do roboty, bo mieli lipny węgiel)
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
Porszak
Support Team Leader
Support Team Leader
Posty: 5671
Rejestracja: 30 lis 2003, o 22:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: EBE-Bełchatów
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: Porszak »

ja wymieniam sam a zuzyty oddaje do sklepu w ktorym kupowalem, bo "sklep ma' stacje obslugi
Obrazek
C16XE stage 0.5 158KM/195Nm
stage 0.75 :) 176KM/187Nm
Awatar użytkownika
YAQB
Weteran
Posty: 1214
Rejestracja: 5 maja 2003, o 19:58
Lokalizacja: 100lica - Konstancin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: YAQB »

Porszak pisze:ja wymieniam sam a zuzyty oddaje do sklepu w ktorym kupowalem, bo "sklep ma' stacje obslugi
Akurat nie moge tak zrobic bo nie kupuje w sklepie ...
CTM #204
Awatar użytkownika
szajboos
Nowy
Posty: 343
Rejestracja: 23 sie 2005, o 08:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: szajboos »

Ze starym olejem nie wiem jak jest w ZUiHK,ale wiem że szroty dostają kasę od rafinerii za przepracowany olej.U mnie bez większych problemów odbierają.
Nowy silnik mode-in progress...

Obrazek
Awatar użytkownika
!markos
M A S T E R
Posty: 7632
Rejestracja: 13 paź 2002, o 23:55
Imię: mihau
Lokalizacja: waw
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: !markos »

a 20 zeta za wymiane oleju i uszczelki korka spustowego to taki straszny bol, ze warto sie potem pierdzielic ze zuzytym olejem i go gdzies wozic..? :zakrecony:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”