dłubanie w mojej CA ...
: 22 maja 2006, o 20:24
Czas wyjść z ukrycia.
Historia jest dłuuuga i niknie w mrokach czasu.
Kupiłem Corsę C14NZ ,szykuję do niej serce
Do zakupu tego pojazdu skłoniła mnie jego niska masa
(ale nie tylko) Stwierdziłem że Kadetta bardziej już odchudzić się nie da. Więc krótko i bez sentymentów wyjąłem z niego silnik i sprzedałem. Obecnie w nim jeździ 1,4
robię LET-a od podstaw (remont,tuning - przygotowanie do większego ciśnienia doładowania )oto co zrobiłem :
1.Precyzyjny szlif wału pod panewki (wymierzany)
2.Wyważanie wału wraz z kołem zapasowym dociskiem, śrubami, kółkiem pasowym teoria mowi o przyrostach mocy od 5 do 10% równiejszą pracę silnika i wyższą trwałość
3.Tulejowanie bloku - nowe tuleje mahle
4.Wyważenie korb i tłoków - wyrównanie mas (niewyrównoważenie u mnie to było 4g )
5.Porting głowicy - (równanie polerowanie kanałów)
6.Docieranie zaworów
7.Regeneracja stóp korbowodów
8.Polerowanie korb
9.Porting (rozwiercanie dolotu turbosprężarki)
10.Nowe - pierścienie, panewki, wszystkie uszczelki
11.Porting kolektora ssącego
12.Porting kolektora wydechowego
Większość rzeczy (oprócz szlifów, wyważania ) robiłem sam
na razie jestem na etapie składania (juuuuż
)
a to kilka fotek
blok po złożeniu "dołu"

spód - widoczne spolerowane korby


ponieważ mam wszystko (jeszcze) na wierzchu zastanawiam się co jeszcze zrobić
proszę o uwagi i sugestie
Jeśli ktoś chce robić szlify silnika w Warszawie polecam zakład na Krasnobrodzkiej.
W Corsie nie mam czasu dłubać ...
na razie koncentruję się na silniku.
Oczywiście w samochodzie zmieniał będę prawie wszystko
co dalej ... napiszę ...
niebawem kolejne fotki
Historia jest dłuuuga i niknie w mrokach czasu.
Kupiłem Corsę C14NZ ,szykuję do niej serce



robię LET-a od podstaw (remont,tuning - przygotowanie do większego ciśnienia doładowania )oto co zrobiłem :
1.Precyzyjny szlif wału pod panewki (wymierzany)
2.Wyważanie wału wraz z kołem zapasowym dociskiem, śrubami, kółkiem pasowym teoria mowi o przyrostach mocy od 5 do 10% równiejszą pracę silnika i wyższą trwałość
3.Tulejowanie bloku - nowe tuleje mahle
4.Wyważenie korb i tłoków - wyrównanie mas (niewyrównoważenie u mnie to było 4g )
5.Porting głowicy - (równanie polerowanie kanałów)
6.Docieranie zaworów
7.Regeneracja stóp korbowodów
8.Polerowanie korb
9.Porting (rozwiercanie dolotu turbosprężarki)
10.Nowe - pierścienie, panewki, wszystkie uszczelki
11.Porting kolektora ssącego
12.Porting kolektora wydechowego
Większość rzeczy (oprócz szlifów, wyważania ) robiłem sam
na razie jestem na etapie składania (juuuuż

a to kilka fotek
blok po złożeniu "dołu"

spód - widoczne spolerowane korby


ponieważ mam wszystko (jeszcze) na wierzchu zastanawiam się co jeszcze zrobić
proszę o uwagi i sugestie

Jeśli ktoś chce robić szlify silnika w Warszawie polecam zakład na Krasnobrodzkiej.
W Corsie nie mam czasu dłubać ...

Oczywiście w samochodzie zmieniał będę prawie wszystko
co dalej ... napiszę ...
niebawem kolejne fotki
