Strona 1 z 4

dłubanie w mojej CA ...

: 22 maja 2006, o 20:24
autor: All
Czas wyjść z ukrycia.
Historia jest dłuuuga i niknie w mrokach czasu.
Kupiłem Corsę C14NZ ,szykuję do niej serce :) Do zakupu tego pojazdu skłoniła mnie jego niska masa :) (ale nie tylko) Stwierdziłem że Kadetta bardziej już odchudzić się nie da. Więc krótko i bez sentymentów wyjąłem z niego silnik i sprzedałem. Obecnie w nim jeździ 1,4 :lol:

robię LET-a od podstaw (remont,tuning - przygotowanie do większego ciśnienia doładowania )oto co zrobiłem :

1.Precyzyjny szlif wału pod panewki (wymierzany)
2.Wyważanie wału wraz z kołem zapasowym dociskiem, śrubami, kółkiem pasowym teoria mowi o przyrostach mocy od 5 do 10% równiejszą pracę silnika i wyższą trwałość
3.Tulejowanie bloku - nowe tuleje mahle
4.Wyważenie korb i tłoków - wyrównanie mas (niewyrównoważenie u mnie to było 4g )
5.Porting głowicy - (równanie polerowanie kanałów)
6.Docieranie zaworów
7.Regeneracja stóp korbowodów
8.Polerowanie korb
9.Porting (rozwiercanie dolotu turbosprężarki)
10.Nowe - pierścienie, panewki, wszystkie uszczelki
11.Porting kolektora ssącego
12.Porting kolektora wydechowego

Większość rzeczy (oprócz szlifów, wyważania ) robiłem sam
na razie jestem na etapie składania (juuuuż ;) )
a to kilka fotek
blok po złożeniu "dołu"
Obrazek

spód - widoczne spolerowane korby
Obrazek

Obrazek

ponieważ mam wszystko (jeszcze) na wierzchu zastanawiam się co jeszcze zrobić
proszę o uwagi i sugestie ;)
Jeśli ktoś chce robić szlify silnika w Warszawie polecam zakład na Krasnobrodzkiej.
W Corsie nie mam czasu dłubać ... :( na razie koncentruję się na silniku.
Oczywiście w samochodzie zmieniał będę prawie wszystko
co dalej ... napiszę ...
niebawem kolejne fotki :)

: 22 maja 2006, o 22:01
autor: sopel358
no wkoncu oficjalna premiera na forum bo w zasadzie wszyscy wiedzieli ale nieoficjalnie :oko:
zycze powodzenia w swapie az sie boje pomyslec jak to bedzie latac :0

: 22 maja 2006, o 22:10
autor: arts
poco kolo zapasowe wywarzasz :lol: :lol: :lol:
plany dawno juz znane trzymamy kciuki :grin:

: 22 maja 2006, o 22:17
autor: All
buhehhe oczywiście że zamachowym i dociskiem trochę zakręcony jestem dziś :) dzięki Arts za poprawkę :D przynajmniej jest z czego się pośmiać :D
:-D

: 22 maja 2006, o 22:18
autor: All
sopel358 pisze:no wkoncu oficjalna premiera na forum bo w zasadzie wszyscy wiedzieli ale nieoficjalnie :oko:
zycze powodzenia w swapie az sie boje pomyslec jak to bedzie latac :0
zakładana masa około 850kg moc ponad 230PS (bez podnoszenia doładowania) a ile będzie to się okaże :D nie wiem jak będzie z trakcją w C20NE w CA już masakra a co dopiero tutaj ale zobaczymy ;)

: 22 maja 2006, o 22:29
autor: kamiloooo
bedziesz musial zamontowac spojlera jak gienek w geko corsie... :grin: :-D
powodzenia w pracach.. :oko:

: 22 maja 2006, o 22:38
autor: geo022
no All nie powiem :grin: bedzie pierwszy lecik w CA w klubie 8-) na kiedy planujesz premiere? nastepny sezon?

: 22 maja 2006, o 22:58
autor: All
@kamiloooo byle nie za duży :) nie lubię dużych płetw ;) ale lepiej żebym nie odfrunął - dzięki za poparcie
:grin:

@geo022 - myślę że lipiec/sierpień będzie już jeździć... ale kto wie nie będę niepotrzebnie kłapał szczęką :)

: 23 maja 2006, o 00:08
autor: bartus88
ale bedzie rakieta...powodzenia mam nadzieje ze wszystko pojdzie sprawnie!!

: 23 maja 2006, o 00:10
autor: -=m&m=-
fajny projekt rosnie w klubie :oko: to chyba pierwsza CA z letem u nas ?? poza tym gratulacje za prace włozona przez Ciebie w remont silnika, miło jest czytac o kompleksowym podejściu do sprawy :oko:

Ps. nie wiem jak przy turbo ale skoro głowica nie jest jeszcze spieta to może warto pomyśleć nad obróbka kątów przylgni gniazd i zaworów oraz prowadnic zaworowych ?

: 23 maja 2006, o 09:19
autor: endo
fajny, cichociemny projekt, powodzenia w pracach! :D

: 23 maja 2006, o 11:57
autor: All
prawda zdało by się jeszcze w głowicy podłubać, rozwiercić gniazda zaworowe wstawić większe zawory, odelżyć itp jednak boję się większych ingerencji ponieważ mam KS-a szukam coscasta ...

: 23 maja 2006, o 19:46
autor: -=kLaRi=-
Dobre dobre ;D heheh ja cos podejrzewalem ,bo kojarzylem nick all z ktk :D heheh :))) powodzenia w pracach !

: 24 maja 2006, o 09:25
autor: All
-=kLaRi=- dzięki świat jest mały :) niebawem będę musiał się uśmiechnąć co do niektórych w sprawie półosi chyba że coś z kilku sklecę ale zobaczy się :D ....po weekendzie wrzucę jeszcze kilka zdjęć :D miło być rozpoznawanym :lol:

: 24 maja 2006, o 09:46
autor: geo022
rozpoznawalnym to Ty byles juz od samego poczatku :lol: ale cichociemny i jego c14nz power nie dali pary z ust -bylo tylko cos w stylu mam corse A ktora ma blachy w super stanie :lol:

: 24 maja 2006, o 23:47
autor: K I L L E R
Ja wiedziałem że tak będzie, acha acha acha. :oko: Jak to upakujesz do Corsyki, to mega Cosiarka. Chyba nawet ta pokręcona Geko Corsa nie da ci rady, tego ci życze. Basista teraz ma przechlapane (licząc tylko Corsy bez Combo), do tej pory najszybsza Corsa była B i narazie jeszcze jest, ale nie długo. Jak widać to CA góruje :lol: :-D :grin: To mi się podoba. A co dokładnie masz zamiar zrobić z budą ( jakie miejsca chcesz obspawać)?

: 25 maja 2006, o 08:01
autor: All
heh zobaczymy ... w kadecie miałem zawieszenie deska (nigdy nie jeździłem twardszym autem) i z tym silnikiem jakoś się przez 2 lata nic nie stało NIC NIE BYŁO WZMACNIANE jedyne co mogę powiedzieć to zdrowa blacha :) i rozpórka :-D - to co najprędzej zrobię to rozpórki dół i góra + ewentualna ława pod silnikiem (coś w stylu astry) heh co do Geko to ciekawie może wyglądać rywalizacja - postaram się.... a co wyjdzie zobaczymy ... w weekend składania ciąg dalszy :)23

: 25 maja 2006, o 08:10
autor: All
kamiloooo pisze:bedziesz musial zamontowac spojlera jak gienek w geko corsie... :grin: :-D
powodzenia w pracach.. :oko:
buheheh jak zobaczyłem ten spojler myślałem że to żart heh pług :lol: :lol:

: 29 maja 2006, o 09:34
autor: All
kolejna porcja fotek
kolektor po drobnym liftingu :
Obrazek
to zaczyna przypominać silnik ;) :
Obrazek
pierwsze przymiarki FMIC-a :)
Obrazek
rozwiercony dolot turbosprężarki :) powinno dać male conieco :)
Obrazek
to owoc weekendowych zmagań :)

: 29 maja 2006, o 10:38
autor: -=kLaRi=-
Super!!!!
male pytanko : czy kolektor dolotowy jest taki sam jak w c20xe?? tylko gora inna ?

: 29 maja 2006, o 19:03
autor: All
Klari widziałem obydwa kolektory - nie dostrzegłem żadnych różnic :) to taki sam odlew... może warto zapolować na Lexmaula :D ??

: 30 maja 2006, o 01:10
autor: Porszak
projekcik fajny. mam pytanko na czym polega rekeneracja stop korbowodow? uzyskales rowna mase wszystkich korb i tlokow?

co do glowicy na sr ktos prezentowal opinie ze ks700 jest nanmocniejsza z czapek w xe/let bylo to nawet nie tak dawno. nie wiem na ile to prawdziwe, ale moze warto sprwadzic dokladnie temat.
co do lexmaula to na bank bedzie lepszy niz seria nawet przy trubo

podobno w okolicach lublina jest jakas ca z letem ale nie wiem na ile to pewne. no i nie jest z ctm :lol: , podobno jest tez tigi z mv6 wiec tym bardziej zastanawiam sie czy to nie sciema

: 30 maja 2006, o 08:29
autor: arts
ale jebnoles kolor tego kolektora wez to przemaluj na cos innego :oko:

: 12 wrz 2006, o 21:57
autor: All
nie przemaluje a co bedzie taki ... żarówiasty
co do regeneracji korb to przeszlifowują łoża panwek aby równo było
korby mają jednakową masę teraz tak jak i tłoki

: 12 wrz 2006, o 22:15
autor: wow
Porszak pisze:co do glowicy na sr ktos prezentowal opinie ze ks700 jest nanmocniejsza z czapek w xe/let bylo to nawet nie tak dawno.
powiedzmy tak: jest teoretycznie tak samo mocna jak coscast, pod warunkiem ze zostanie poprawiona po kolben schmidt'cie pekajaca galeria olejowa...

: 13 wrz 2006, o 19:56
autor: All
pewnie słyszałem o tym jak mi pęknie poszukam cossiego albo znajdę kogoś kto mi pomoże ... jak na razie się trzyma ...mam nadzieję że się nie rozleci :D
auto ma chwilowy przestój więc nie mam o czym pisać coś się tam robi ale niewiele heh ;)
WOW dzięki za info :D

: 14 wrz 2006, o 10:02
autor: wow
gdyby (odpukac) pekla Ci glowica daj znac... jest ktos kto wie jak ja naprawic ;)

swoja droga: jak polerowales pokrywke?

: 15 wrz 2006, o 19:54
autor: All
wow ponownie dzięki za info i chęć pomocy - doceniam to :)
Jakby co to się zgłoszę.
Co do polerowania dekla zaworów to sprawa jest ogólnie prosta (choć jestem i tak niezadowolony z wyników ;) )
Najpiejrw żel scansol do usuwania fabrycznego lakieru
Potem szlifowanie papierami ściernymi o gradacji od 120 do 800 im więcej rodzajów tym lepiej.
Na końcu pasta polerownicza - najlepsza jest automax... i dużo dużo cierpliwości.
Potem dokładne odtłuszczenie i lakier bezbarwny.
Jednakże nie jest tak ładnie jakbym chciał, w chwili wolnej będę to poprawiał.

: 10 lis 2006, o 17:21
autor: All
newsy
Obrazek
silnik już siedzi w aucie - walki było sporo
zostało jeszcze sporo roboty : elektryka, chłodzenie, reszta mechaniki ..
Obrazek
no i słuszne fele ;) obecnie są skręcone :D

: 10 lis 2006, o 18:12
autor: -=kLaRi=-
Za wszystko masz u mnie wielkiego + !! Za kola najwiekszego !! Super!!!
BBS RM ,albo RS ;))) miood !- te kola sa po prostu pieekne!