Strona 1 z 1

Gaśnie i dusi się 1.2i

: 23 maja 2006, o 14:18
autor: BrawuSS
Siema mam problem z moją Corsą A jest to silnik 1.2i 93r. Chodzi o to że cały czas mi gaśnie jak sie troche rozgrzeje to obroty są nierówne (telepie) sie i gaśnie. Najpierw wymieniłem silniczek krokowy to nic nie dało. Byłemu u gościa co zajmuje się wtryskami gażnikami a on wymienił mi świece przewody kopułke wyczyścił gaźnik pomajstrował tam coś i przez 1 dzień było good a później znów to samo. Nie mam pojęcia co to może być, jeszcze mi sie przypomniało że nieraz jest tak żę jak jej depne mocniej na 2 biegu albo 3 to sie dusi przez 2/3 sekudy potem normalnie przyśpiesza. Ktoś mi powiedział że to może być wina aparatu wtryskoweg albo pompki paliwa sam nie wiem może ktoś z was miał podobną sytuacje to piszcie!!! Aha jeszcze jedno mnie zastanawia czy macie w swoich Corsach uszczelke pomiędzy gaźnikiem a plastikowym filtrem od powietrza bo ja jej nie mam i może to jest wina tego że (fałszywe) powietrze ciągnie ????? Może filtr paliwa bo mam na liczniku 150 tyś i nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniony???
Pozdro dla wszystkich z forum

: 23 maja 2006, o 15:40
autor: pirat
zmien tresc tematu na zgodna z regulaminem


a moze ktorys czujnik temperatury?

: 23 maja 2006, o 16:53
autor: BrawuSS
czyli może być coś z termostatem ??

: 25 maja 2006, o 14:10
autor: jachoo
1.Sprawdz dokladnie układ dolotowy czy jest w 100% szczelny. Moze ciagnie falszywe powietrze
2. Wymien filtr paliwa, wlej do paliwa preparat do czyszczenia ukladu paliwowego np STP

: 25 maja 2006, o 17:05
autor: BrawuSS
No właśnie dzisjaj kupiłem sobie uszczelke filtru powietrza i filtr paliwa jutro go wymienie i zobacze. Gorzej jak bedzie to samo to nie wiem a np czy może to być wina aparatu wtryskowego, pompki paliwa???
Bo ktoś powiedział mi żebym wymienił świece i przewody ale nie sądze żeby to było to bo świece i kable mają przejechane 4 tys wymieniałem je na zime razem z kopułą

: 25 maja 2006, o 17:32
autor: D12
Może to być wina filtra paliwa, troche jest zapchany. Uszczelka pod plasitkiem od filtra musi być bo inaczej będzie dostawał lewe powietrze, ja tak miałem w mojej X12SZ, uszczelka była teoretycznie ale niewłaściwie założona, Hmm nie wiem jak z przepustnicą może się blokuje albo na ściankach jest syf i nie otwiera i nie zamyka się do końca.
jachoo pisze: 2. Wymien filtr paliwa, wlej do paliwa preparat do czyszczenia ukladu paliwowego np STP
Znasz może cenę takiego specyfiku ?

: 25 maja 2006, o 18:20
autor: BrawuSS
Ja dzisjaj kupiłem czrwonego stp za 14.99 w Real tylko wiecie co tam pisze że na 20 litrów nalać tylko 100 ml. A nie wiecie czy jak bym na 20 litrów wlał całą butle czyli 0,5 litra to by sie coś stało czy może lepiej by sie przeczyściło????

: 25 maja 2006, o 18:29
autor: PETERS
Jak piszą tyle to dlaczego masz dolewać więcej.....

: 26 maja 2006, o 00:01
autor: D12
BrawuSS pisze:Ja dzisjaj kupiłem czrwonego stp za 14.99 w Real tylko wiecie co tam pisze że na 20 litrów nalać tylko 100 ml. A nie wiecie czy jak bym na 20 litrów wlał całą butle czyli 0,5 litra to by sie coś stało czy może lepiej by sie przeczyściło????
zrób lepiej tak jak jest w instrukcji z proporcji :)

: 26 maja 2006, o 09:02
autor: kristo
D12 pisze: Hmm nie wiem jak z przepustnicą może się blokuje albo na ściankach jest syf i nie otwiera i nie zamyka się do końca.
W tym silniku benzyna leje się na przepustnice i jest to chyba najbardziej czysty element- świeci się jak nówka ze sklepu. :oko:

: 26 maja 2006, o 09:21
autor: BrawuSS
No masz racje przepustnica jest czyściutka jak nóweczka. Zaraz jade do warsztatu wymienią mi filtr paliwa założe uszczelke filtru powietrza wleje stp i sie zobaczy.

: 26 maja 2006, o 12:06
autor: D12
kristo pisze:
D12 pisze: Hmm nie wiem jak z przepustnicą może się blokuje albo na ściankach jest syf i nie otwiera i nie zamyka się do końca.
W tym silniku benzyna leje się na przepustnice i jest to chyba najbardziej czysty element- świeci się jak nówka ze sklepu. :oko:
Owszem masz racje ale czasem od brudu może zbierać się na ściankach i blokować całkowite zamknięcie bądź pełne otwarcie przepustnicy.

: 28 maja 2006, o 10:03
autor: BrawuSS
Witam niestety po założeniu uszczelki filtra powietrza wymianie filtra paliwa i wlaniu stp do paliwa jest to samo. Jak może kotoś wie co to jeszcze może być to nich pisze !!!!

: 3 cze 2006, o 23:53
autor: szajboos
Z tego co sobie z moją sklerozą potrafię przypomnieć, to Cursora mama miała podobne jaja ze swoim C14NZ. Wyczyściliśmy styki z potencjometru przepustnicy i jest O.K. Więc może to wina tegoż potencjometru? Ale mogę się mylić, bo nie siedzę zbytnio w elektronice.