Problem z odpaleniem
-
- Weteran
- Posty: 1141
- Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
- Lokalizacja: Śląskie
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
No kolego, ogarnij troche swoje posty ![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Pęknięty wałek wygląda miodzio, opiłki z wałka tez pewnie zrobiły swoje.
Ja osobiście takiego jeszcze nie widziałem.
Co do oleju to nie licz, że biegi będą Ci płynniej wchodzić - olej spełnia dwie role : chlodzenie i smarowanie, przy czym smarowanie nie polega na "upłynnianiu zmiany przełożeń". Jeśli biegi źle Ci wskakuja i dlatego chcesz zmieniać olej to nie tędy droga.![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Pęknięty wałek wygląda miodzio, opiłki z wałka tez pewnie zrobiły swoje.
Ja osobiście takiego jeszcze nie widziałem.
Co do oleju to nie licz, że biegi będą Ci płynniej wchodzić - olej spełnia dwie role : chlodzenie i smarowanie, przy czym smarowanie nie polega na "upłynnianiu zmiany przełożeń". Jeśli biegi źle Ci wskakuja i dlatego chcesz zmieniać olej to nie tędy droga.
![Wink :oko:](./images/smilies/wink.gif)
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Jedyny czujnik, który mógłby zablokować zapłon i lanie paliwa to czujnik halla przy rozdzielaczu. Sprawdź styki na czujnikach(proponowałbym zalać je płynem do styków - np. motip). Sprawdziłbym też kompa. Znajdź pod maską wtyczkę ALDL i zewrzyj piny A i B. Odpal samochód na benzynie i sprawdź czy mieszanka jest odpowienia(powinnno szybko błyskać). Jeśli jest odpowiednia to pozostaje sprawdzenie kompa i ewentualnie czujnika halla.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Wiedziałem, że jak ktoś ma problem z odpaleniem (nawet na benzynie) to na 99% auto na gaz. Jedz tam gdzie instalacja była montowana.
Możesz jedynie zobaczyć, czy nie masz przekaźnika od pompy, który ją odłacza w czasie pracy na gazie. Bo może wtrysk nie podaje paliwa bo nie ma z czego...
Możesz jedynie zobaczyć, czy nie masz przekaźnika od pompy, który ją odłacza w czasie pracy na gazie. Bo może wtrysk nie podaje paliwa bo nie ma z czego...
Corsa A 1.2i 93r.
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
-
- Swój
- Posty: 571
- Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
- Lokalizacja: Sanok
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Wiedziałem, że jak ktoś ma problem z odpaleniem (nawet na benzynie) to na 99% auto na gaz. Jedz tam gdzie instalacja była montowana.
Zobaczyć, czy nie masz przekaźnika od pompy, który ją odłacza w czasie pracy na gazie. Bo może wtrysk nie podaje paliwa bo nie ma z czego...
A to tak można. Z tego co czytałem to niewskazane jest uruchamiać silnika gdy piny są zwarte??????Znajdź pod maską wtyczkę ALDL i zewrzyj piny A i B. Odpal samochód na benzynie i sprawdź czy mieszanka jest odpowienia(powinnno szybko błyskać)
Zobaczyć, czy nie masz przekaźnika od pompy, który ją odłacza w czasie pracy na gazie. Bo może wtrysk nie podaje paliwa bo nie ma z czego...
Corsa A 1.2i 93r.
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
![Obrazek](http://www.peters22.republika.pl/Swingin.jpg)
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
Peters można. Ja już tak robiłem. Wtedy sprawdzasz mieszanke.
Polecam lekture: http://automatyk.ovh.org/
Polecam lekture: http://automatyk.ovh.org/
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
- AdamXXL
- Post Mistrz
- Posty: 2554
- Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
ja co jakiś czas muszę przeczyścić aparat zapłonowy. w miejscu przeskakiwania iskry robi się nalot i bywa, że nie odpala przez to.
- cursor
- Nowy
- Posty: 218
- Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
- Lokalizacja: Racibórz
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
- Kontakt:
praciakb przejrzyj post usera marek1: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic170516.html
Tobie poszedł wałek rozrządu, więc może jakieś opiłki się dostały na czujnik. On jednak działa na zasadzie pola magnetycznego.
http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html
Żeby wyjąć czujnik halla, musisz zdjąć kopółkę i najlepiej palec też(nie musisz przewodów do świec odpinać). Bierzesz klucz 13 i odkręcasz śrubę z obejmy, która trzyma całą obudowe(obudowa ta ma takie "pióra"). Żeby czujnik wyciągnąć musiałbyś wybić taki sworzeń i odkręcić 3 śruby. Jak wyciągniesz całą obudowe to będziesz widział o co chodzi. Niestety nie mam aparatu. Jak nie wiesz o co chodzi to porób fotki elementu pod kopólką, a ci wyjaśnie co masz zrobić.
Tobie poszedł wałek rozrządu, więc może jakieś opiłki się dostały na czujnik. On jednak działa na zasadzie pola magnetycznego.
http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html
Żeby wyjąć czujnik halla, musisz zdjąć kopółkę i najlepiej palec też(nie musisz przewodów do świec odpinać). Bierzesz klucz 13 i odkręcasz śrubę z obejmy, która trzyma całą obudowe(obudowa ta ma takie "pióra"). Żeby czujnik wyciągnąć musiałbyś wybić taki sworzeń i odkręcić 3 śruby. Jak wyciągniesz całą obudowe to będziesz widział o co chodzi. Niestety nie mam aparatu. Jak nie wiesz o co chodzi to porób fotki elementu pod kopólką, a ci wyjaśnie co masz zrobić.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....