Problem z odpaleniem

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych i diesla montowanych w Corsie A.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
D12
Weteran
Posty: 1835
Rejestracja: 15 mar 2005, o 21:52
Imię: Daniel
Model auta: Corsa B
Lokalizacja: Łódź
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Problem z odpaleniem

Post autor: D12 »

.
STOP Pijanym kierowcom
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Sprawdź czujniki temperatury(są na kolektorze ssącym pod przepustnicą, z tylu kolektora). Sprawdziłbym też czy komp nie świruje, sprawdź czy pompa ma odpowiednią wydajność, możę regulator ciśnienia paliwa świruje.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
llionn
Nowy
Posty: 118
Rejestracja: 11 mar 2005, o 20:07
Lokalizacja: Lublin
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: llionn »

Ja wlałem Castrol Automatic TQ Dexron III, taki czerwony, wlewasz u góry zdejmując plastikową zaślepkę i odkręcając śrubę, jeżeli chodzi o spuszczenie starego to osobiście odkręciłem pod skrzynią taką klapkę w kształcie przypominającą trapez.
Corsa A 1.2i 91r
Kurbat
Weteran
Posty: 1141
Rejestracja: 9 maja 2004, o 22:35
Lokalizacja: Śląskie
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: Kurbat »

No kolego, ogarnij troche swoje posty ;)
Pęknięty wałek wygląda miodzio, opiłki z wałka tez pewnie zrobiły swoje.
Ja osobiście takiego jeszcze nie widziałem.
Co do oleju to nie licz, że biegi będą Ci płynniej wchodzić - olej spełnia dwie role : chlodzenie i smarowanie, przy czym smarowanie nie polega na "upłynnianiu zmiany przełożeń". Jeśli biegi źle Ci wskakuja i dlatego chcesz zmieniać olej to nie tędy droga. :oko:
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Jedyny czujnik, który mógłby zablokować zapłon i lanie paliwa to czujnik halla przy rozdzielaczu. Sprawdź styki na czujnikach(proponowałbym zalać je płynem do styków - np. motip). Sprawdziłbym też kompa. Znajdź pod maską wtyczkę ALDL i zewrzyj piny A i B. Odpal samochód na benzynie i sprawdź czy mieszanka jest odpowienia(powinnno szybko błyskać). Jeśli jest odpowiednia to pozostaje sprawdzenie kompa i ewentualnie czujnika halla.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Wiedziałem, że jak ktoś ma problem z odpaleniem (nawet na benzynie) to na 99% auto na gaz. Jedz tam gdzie instalacja była montowana.

Możesz jedynie zobaczyć, czy nie masz przekaźnika od pompy, który ją odłacza w czasie pracy na gazie. Bo może wtrysk nie podaje paliwa bo nie ma z czego...
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
PETERS
Swój
Posty: 571
Rejestracja: 23 lis 2004, o 20:59
Lokalizacja: Sanok
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Post autor: PETERS »

Wiedziałem, że jak ktoś ma problem z odpaleniem (nawet na benzynie) to na 99% auto na gaz. Jedz tam gdzie instalacja była montowana.

Znajdź pod maską wtyczkę ALDL i zewrzyj piny A i B. Odpal samochód na benzynie i sprawdź czy mieszanka jest odpowienia(powinnno szybko błyskać)
A to tak można. Z tego co czytałem to niewskazane jest uruchamiać silnika gdy piny są zwarte??????

Zobaczyć, czy nie masz przekaźnika od pompy, który ją odłacza w czasie pracy na gazie. Bo może wtrysk nie podaje paliwa bo nie ma z czego...
Corsa A 1.2i 93r.

Obrazek
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Peters można. Ja już tak robiłem. Wtedy sprawdzasz mieszanke.
Polecam lekture: http://automatyk.ovh.org/
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
AdamXXL
Post Mistrz
Posty: 2554
Rejestracja: 24 kwie 2001, o 02:00
Lokalizacja: Bolesławiec
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: AdamXXL »

ja co jakiś czas muszę przeczyścić aparat zapłonowy. w miejscu przeskakiwania iskry robi się nalot i bywa, że nie odpala przez to.
Obrazek.. Wybierz sobie cel, a potem idź... idź pod prąd
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

praciakb przejrzyj post usera marek1: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic170516.html
Tobie poszedł wałek rozrządu, więc może jakieś opiłki się dostały na czujnik. On jednak działa na zasadzie pola magnetycznego.

http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html


Żeby wyjąć czujnik halla, musisz zdjąć kopółkę i najlepiej palec też(nie musisz przewodów do świec odpinać). Bierzesz klucz 13 i odkręcasz śrubę z obejmy, która trzyma całą obudowe(obudowa ta ma takie "pióra"). Żeby czujnik wyciągnąć musiałbyś wybić taki sworzeń i odkręcić 3 śruby. Jak wyciągniesz całą obudowe to będziesz widział o co chodzi. Niestety nie mam aparatu. Jak nie wiesz o co chodzi to porób fotki elementu pod kopólką, a ci wyjaśnie co masz zrobić.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Ja bardziej chciałbym wiedzieć czy rozwiązałeś problem. Ale stronka też się przyda.

Peters co do odpalania auta ze zwartymi pinami to można to zrobić, ale auto nie nadaje się do jazdy. Chodzi tylko o sprawdzenie składu mieszanki.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
Awatar użytkownika
cursor
Nowy
Posty: 218
Rejestracja: 7 maja 2006, o 11:14
Lokalizacja: Racibórz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Post autor: cursor »

Sprawdź czujnik temperatury, który idzie do ecu. Ten pod na kolektorze dolotowym, pod wtryskiem(z tyłu), dwuprzewodowy.
Jeden lubi słuchać, drugi jak go słyszą , ot taka sobie różnica .....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”