Strona 1 z 1

Problem z odpaleniem

: 25 maja 2006, o 14:09
autor: D12
.

: 29 maja 2006, o 17:11
autor: cursor
Sprawdź czujniki temperatury(są na kolektorze ssącym pod przepustnicą, z tylu kolektora). Sprawdziłbym też czy komp nie świruje, sprawdź czy pompa ma odpowiednią wydajność, możę regulator ciśnienia paliwa świruje.

: 29 maja 2006, o 23:46
autor: llionn
Ja wlałem Castrol Automatic TQ Dexron III, taki czerwony, wlewasz u góry zdejmując plastikową zaślepkę i odkręcając śrubę, jeżeli chodzi o spuszczenie starego to osobiście odkręciłem pod skrzynią taką klapkę w kształcie przypominającą trapez.

: 30 maja 2006, o 00:39
autor: Kurbat
No kolego, ogarnij troche swoje posty ;)
Pęknięty wałek wygląda miodzio, opiłki z wałka tez pewnie zrobiły swoje.
Ja osobiście takiego jeszcze nie widziałem.
Co do oleju to nie licz, że biegi będą Ci płynniej wchodzić - olej spełnia dwie role : chlodzenie i smarowanie, przy czym smarowanie nie polega na "upłynnianiu zmiany przełożeń". Jeśli biegi źle Ci wskakuja i dlatego chcesz zmieniać olej to nie tędy droga. :oko:

: 1 cze 2006, o 21:47
autor: cursor
Jedyny czujnik, który mógłby zablokować zapłon i lanie paliwa to czujnik halla przy rozdzielaczu. Sprawdź styki na czujnikach(proponowałbym zalać je płynem do styków - np. motip). Sprawdziłbym też kompa. Znajdź pod maską wtyczkę ALDL i zewrzyj piny A i B. Odpal samochód na benzynie i sprawdź czy mieszanka jest odpowienia(powinnno szybko błyskać). Jeśli jest odpowiednia to pozostaje sprawdzenie kompa i ewentualnie czujnika halla.

: 1 cze 2006, o 23:36
autor: PETERS
Wiedziałem, że jak ktoś ma problem z odpaleniem (nawet na benzynie) to na 99% auto na gaz. Jedz tam gdzie instalacja była montowana.

Możesz jedynie zobaczyć, czy nie masz przekaźnika od pompy, który ją odłacza w czasie pracy na gazie. Bo może wtrysk nie podaje paliwa bo nie ma z czego...

: 1 cze 2006, o 23:40
autor: PETERS
Wiedziałem, że jak ktoś ma problem z odpaleniem (nawet na benzynie) to na 99% auto na gaz. Jedz tam gdzie instalacja była montowana.

Znajdź pod maską wtyczkę ALDL i zewrzyj piny A i B. Odpal samochód na benzynie i sprawdź czy mieszanka jest odpowienia(powinnno szybko błyskać)
A to tak można. Z tego co czytałem to niewskazane jest uruchamiać silnika gdy piny są zwarte??????

Zobaczyć, czy nie masz przekaźnika od pompy, który ją odłacza w czasie pracy na gazie. Bo może wtrysk nie podaje paliwa bo nie ma z czego...

: 2 cze 2006, o 07:21
autor: cursor
Peters można. Ja już tak robiłem. Wtedy sprawdzasz mieszanke.
Polecam lekture: http://automatyk.ovh.org/

: 2 cze 2006, o 11:26
autor: AdamXXL
ja co jakiś czas muszę przeczyścić aparat zapłonowy. w miejscu przeskakiwania iskry robi się nalot i bywa, że nie odpala przez to.

: 2 cze 2006, o 14:56
autor: cursor
praciakb przejrzyj post usera marek1: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic170516.html
Tobie poszedł wałek rozrządu, więc może jakieś opiłki się dostały na czujnik. On jednak działa na zasadzie pola magnetycznego.

http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html


Żeby wyjąć czujnik halla, musisz zdjąć kopółkę i najlepiej palec też(nie musisz przewodów do świec odpinać). Bierzesz klucz 13 i odkręcasz śrubę z obejmy, która trzyma całą obudowe(obudowa ta ma takie "pióra"). Żeby czujnik wyciągnąć musiałbyś wybić taki sworzeń i odkręcić 3 śruby. Jak wyciągniesz całą obudowe to będziesz widział o co chodzi. Niestety nie mam aparatu. Jak nie wiesz o co chodzi to porób fotki elementu pod kopólką, a ci wyjaśnie co masz zrobić.

: 3 cze 2006, o 08:13
autor: cursor
Ja bardziej chciałbym wiedzieć czy rozwiązałeś problem. Ale stronka też się przyda.

Peters co do odpalania auta ze zwartymi pinami to można to zrobić, ale auto nie nadaje się do jazdy. Chodzi tylko o sprawdzenie składu mieszanki.

: 1 lip 2006, o 18:50
autor: cursor
Sprawdź czujnik temperatury, który idzie do ecu. Ten pod na kolektorze dolotowym, pod wtryskiem(z tyłu), dwuprzewodowy.