Strona 1 z 1

Re: projekt : corsa A c1.6nz+wspomaganie

: 18 lip 2006, o 10:24
autor: !markos
mike27 pisze:Czy splanowanie głowicy w tym silniczku da duży przyrost mocy, i moze ktos wie jak duży?
nie da zadnego przyrostu mocy, mozesz to sobie odpuscic, zaoszczedzisz troche pracy i czasu

nie jestem pewien, czy c16nz bedzie takie predkie jak piszesz :lol:

: 18 lip 2006, o 10:56
autor: arts
qomo zdaje sie u siebie mial 1.6 8v i nawet neizle to chodzilo, ale jak juz to lepiej poszukac od gsi 16se, mozna trafic na allegro :oko: a wogle to swapy sa z dupy :lol:

Re: projekt : corsa A c1.6nz+wspomaganie

: 18 lip 2006, o 12:42
autor: AdamXXL
!markos pisze:
mike27 pisze:Czy splanowanie głowicy w tym silniczku da duży przyrost mocy, i moze ktos wie jak duży?
nie da zadnego przyrostu mocy, mozesz to sobie odpuscic, zaoszczedzisz troche pracy i czasu

nie jestem pewien, czy c16nz bedzie takie predkie jak piszesz :lol:
@markos nie wiesz -> nie gadaj :-P
@mike27 wszystko zależy ile splanujesz i czy silnik ma pozostać bezkolizyjny

: 18 lip 2006, o 15:31
autor: cursor
Maglownicy z kadzia w tak prosty sposób nie przełożysz. Prawdopodobnie po niewielkich przeróbkach powinna podejść maglownica z Corsy B.

Zamiast bawić się w planowanie na siłe głowicy, poszukaj kolektora dolotowego z 13n, głowicy(i wałka) i kolektora wydechowego z 13s. One mają większe kanały dolotowe i wydechowe(sama średnica zaworów jest chyba taka sama, przynajmniej c14nz ma takie same jak 13s).

P.S. Silnik 13n to 1,3 na jednopunktowym wtrysku..
P.S. 2. Niemcy na takiej kombinacji, tyle, że w c14nz osiągneli przyrost 18KM(info znalezione na KTK)

: 18 lip 2006, o 16:15
autor: AdamXXL
cursor pisze:Zamiast bawić się w planowanie na siłe głowicy, poszukaj kolektora dolotowego z 13n, głowicy(i wałka) i kolektora wydechowego z 13s. One mają większe kanały dolotowe i wydechowe(sama średnica zaworów jest chyba taka sama, przynajmniej c14nz ma takie same jak 13s).
może te rady dobre są do c14nz czy 1.3, jednak do 1.6 wszystkie strzały to kula w płot
- pakować mnejsze zawory?
- praktycznie tylko silnik o oznaczeniu 13S miał lepszy wałek i kolektor o większych kanałach. zyskujemu wysokie obroty a tracimy dół, a dodatkowo trzeba przerabiać kolektor.
- wydechowy też do dupy no chyba, że gdzieś wspawać łącznik pod lambde.

jeśli przerabiać to kolektor wydechowy od c14/16se (4/2/1 astra), głowicę splanować z 0,6mm (będzie zamiast 9,2:1 około 9,7:1 tak bardzo spokojnie, bo max można polecieć blisko 1,5-2mm!), przepustnica z c18nz
i jak będzie mało to wałek z c16se/13S

: 18 lip 2006, o 17:12
autor: Marcin99
cursor pisze:Maglownicy z kadzia w tak prosty sposób nie przełożysz. Prawdopodobnie po niewielkich przeróbkach powinna podejść maglownica z Corsy B.

Zamiast bawić się w planowanie na siłe głowicy, poszukaj kolektora dolotowego z 13n, głowicy(i wałka) i kolektora wydechowego z 13s. One mają większe kanały dolotowe i wydechowe(sama średnica zaworów jest chyba taka sama, przynajmniej c14nz ma takie same jak 13s).

P.S. Silnik 13n to 1,3 na jednopunktowym wtrysku..
P.S. 2. Niemcy na takiej kombinacji, tyle, że w c14nz osiągneli przyrost 18KM(info znalezione na KTK)
Silnik 13s ma takie zawory jak c14nz czyli mniejsze niż c16nz - łatwo sprawdzić. Co do kolektora od c13n czyli tego na jednopunkcie to też nie wiem czy na 100% idealnie spasuje do dłowicy od 13s - wątpie.
Jeśli już zostawać przy jednopunkcie to najlepiej głowica od c16lz razem z kolektorem ssącym - sprawdzone. Ale tutaj koniecznie trzeba podnieść stopień sprężania bo przy takiej głowicy obniżymy względm c16nz choć nie aż tak jak ma w oryginale. Optymalnie do podniesienia stopnia kompresji nadają się tłoki od c16se/x16sz lub 16sv - wtedy bez planowania głowicy mamy stopień sprężania ok 9.8:1.
Do tego jak Adam napisał i będzie bardzo ładnie.

: 19 lip 2006, o 08:41
autor: kozzi
daj sobie spokój ze swapowanie, szkoda kasy :lol:

ps: a może chcesz zakupić C16SE ?? :P