Strona 1 z 1

inna pojemnosc a rejestracja

: 30 paź 2006, o 22:50
autor: geo022
pisze w luznych rozmowach bo rozkiniam temat z czystej ciekawosci . numerow silnika juz nie trzeba itp, ale jesli zmieniamy pojemnosc silnika to chyba jednka nalezy to gdzies zglosic (nie omawiamy jazdy na starym silniku w dowodzie )
ile kosztuje takie badanie >??


wiem ze sa klopoty z silnikami ktore nigdy nie byly np w corsie montowane jak 2,0 a co np z 1,6 v8 c16nz skooro on tez nigdy w corsie nie wystapil?? wystarczy tylko to zglosic w urzedzie gdyz byly mocniejsze jednostki w CB czy badania itd wszystko od poczatku czy to spelnia wszystkei wymogi

Chodzi mi dokladnie o c16nz badz lz bo w jakiej przyszlosci -dalekiej lub blizszej rozwazam wymiane na taki -ale zastanawiam sie czy pozostac w zgodie z prawda i to zglosic ?? :)

pytam o te dodatkowe badania bo np kadet c16nz nie mial wentylowanych hampli a mial 236mm czyli tak jak u mnie ;)

co powiecie chlopaki ?:)

: 1 lis 2006, o 00:43
autor: -=kLaRi=-
Widze ,ze chcesz przeplacac OC :D :lol: :lol:

: 1 lis 2006, o 09:49
autor: geo022
nic nie chce przeplacac ale chce wiedziec jak to jest miedzy Bogiem a prawda :D

: 1 lis 2006, o 10:17
autor: -=kLaRi=-
No wiec wyglada to tak ,ze gdy zmieniasz silnik na ta sama pojemnosc to w sumie nei musisz tego zgalaszac.
W nowych przepisach jest tak ,ze silnik jest czescia wymienna ,ale tej samej pojemnosci.
Jesli chcesz wsadzic silnik o innej pojemnosci ,ktora wystepowala w danym modelu ,wystarczy pojechac na przeglad "rozszerzony" ,diagnosta wypyta Cie co i jak ,sprawdzi numery i powinien wbic Ci zmiane w papier.
Nie wiem tylko ,czy bedzie potrzebowal jakiejs umowy ,nawet fikcyjnej...
-zawsze mozesz powiedziec ,ze przywiozles silnik z niemiec a tam nie jest nigdzie rejestrowany ,ale niby masz umowe z "alfredem bauer" -powiedzmy na 10e , zawsze mozesz taka umowe opodatkowac w urzedzie skarbowym i nikt sie pozniej nie przyczepi. Zaplacisz pare groszy za opodatkowanie ,pokazesz potem diagnoscie i powinno mu to wystarczy. Nikt nie bedzie szukal jakiegos alfreda w niemczech ,ktory sprzedal jakis stary silnik za 10e.- zawsze mozesz powiedziec ,ze byl zatarty i sobie go wyremontowales ,dlatego tak tanio.

Jesli natomiast chce sie wlozyc silnik o pojemnosci ,ktora nie wystepowala w danym modelu ,to sprawa z rejstracja jest troche bardziej
skomplikowana ,w zaleznosci tez od ludzi ,ktorzy beda ta sprawe prowadzic.
Poczatkowo ,sam chcialem zarejstrowac auto legalnie , pojechalem do stacji kontroli pojazdow ,tam gdzie sie robi przeglad i mowie w miare mlodemu diagnoscie ,ze wlozylem silnik z kadeta 2.0 itd i chce go miec legalnie...Gosc posprawdzal w kompie i mowi ,ze faktycznie takiego silnika w corsach niebylo ,a jesli chodzi o pojemnosc to max 1.9... (-ta pojemnosc wzial z CC.. -widocznei dla niego corsa to corsa...) i powiedzial tak ,ze musze jechac do biura PZM-otu , wynajac rzeczoznawce ,ktory okresli ,sprawdzi itd. Tak wiece pojechalem do wskazanego mi biura ,udalo mi sie zastac szefa i sekretarke i ponownie mowie mu co i jak i co chce. On mowi ,jasne spokojnie ,mamy u siebie kilku rzeczozawcow ,ale trzeba pierw wypisac zlecenie ,zaplacic ,umowic sie z rzeczoznawca i bedzie ok.
Cala zabawa kosztuje cos kolo 360zl ,ale jak sie pozniej okazalo rzeczoznawca nie musi dac ci papieru jak cos mu sie nie spodoba -czyli 360zl w bloto!... Ja zaplacilem ,szef w pzmocie ,umowil mnie z rzeczoznawca za kilka dni.
Na umowiony termin pojechalem ,przyjezdzam pod stacje kontroli pojazdw ,patrze , ten rzeczoznawca to ten ,z ktorym wczesniej rozmawialem :).. -mowie spoko.
Wytlumaczylem kolesiowi co i jak , a on mowi , ze to jest rozszerzone badanie techniczne i musi sprawdzic na rolkach czy hamulce dadza rady wychamowac to auto itd... Zaczal sprawdzac pierw na kanale ,zobaczyl lape (samorobke) i mowi gdzie mi to spawali ? Ja mu ,ze u znajomego na warsztace (lapa byla wyspawana jak zloto) ,a on czy mam na to jakies potwierdzenie itd.. ja ,ze nie i sie zaczelo. Czy mam na zawieszenie papier , silnik jest ciezszy i czy to wytrzyma - mowie ,ze nie mam itd itd.
W koncu koles mowi ,ze musze miec na wszystko papiery ,inaczej bedzie ciezko... I on tu widzi 2wyjscia... Legalny i mniej legalny (oczywiscie miedzy nami).. Mowi ,ze jesli legalny to bedzie ciezko ,bo on musi dzownic do opla po jakies papiery z samochodu ,naciski na os itd... I to bedzie kosztowac wiecej ,czyli tam w pzmocie musze zaplacic wiecej.
A ten mniej legalny to zostawic tak jak jest ,tylko jechac na przeglad z wkladka w dokumentach ,ze niby nikt nie zauwazy innych numerow i tyle ,ale on mi tego nei zrobi bo nie chce ryzykowac itd...
Gosc pomogl mi wycofac te 360zl ,takze byl ok ,i mowi ,ze na takie rozszerzne badanie musze miec papier na wszystko.
Mysle ,ze jakbym dal mu solidnie w lape to by podbil ,bez problemu ,ale chcialem to legalnie i sie nie dalo...
Takze do dzis jezdze sobie szybkim 1.2 ;D i powodzenia w rejstracji!

: 1 lis 2006, o 12:09
autor: geo022
aha :) czyli juz wszystko wiem -dzieki Klarus :) a jesli ja bym sie w swapa bawil to w 1,6 tylko ze wtedy hmmm i tak bym tego nie zglosil a moze w rozwiert poszedlby moj dol z 1,2 zeby bylo ladnie ...... bede myslal :)

: 1 lis 2006, o 12:42
autor: !markos
zazwyczaj konczy sie na rozszerzonym badaniu technicznym. nigdy nie slyszalem o pierdolach typu papiery na cokolwiek.

dodatkowe badanie techniczne pojazdu:
w którym dokonano zmian konsktrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy-Prawno o ruchu drogowym, tj. podrodzaju pojazdu, przeznaczenia, masy własnej, dopuszczalnej ładowności, liczby miejsc, pojemności silnika, dopuszczalnej masy całkowitej ciągniętej przyczepy, największego dopuszczalnego nacisku osi
i to kosztuje 82pln

: 1 lis 2006, o 13:02
autor: -=m&m=-
-=kLaRi=- pisze: Takze do dzis jezdze sobie szybkim 1.2 ;D i powodzenia w rejstracji!
jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądała ta sprawa w przypadku wypadku i odzyskiwania pieniędzy od ubezpieczyciela :zakrecony:

: 1 lis 2006, o 13:21
autor: szajboos
Podepnę się.

!markos, ty miałeś auto wydmuszka i ztego co pisałeś kiedyś policja czepiała się tego że nie masz kanapy i pasów z tyłu, a auto na 5 miejsc zarejestrowane. Jak załatwiłeś rejestrację?? Bo mi na stacji kontroli pojazdów powiedzieli że muszę jako ciężarowe zarejestrować żeby mieć w dowodzie 2 miejsca i założyć kratkę, albo jeśli chcę mieć 2 miejsca, ale auto bez kratki jako osobowe, to nie mogę z tyłu nic wozić. Jak to jest

: 1 lis 2006, o 13:46
autor: !markos
nie przerejestrowalem i to nie policja sie czepiala, a nie moglem po prostu zrobic przegladu, bo mnie odprawiali "prosze zalozyc tylna kanape i komplet pasow bezpieczenstwa, zeby bylo 5 miejsc". jest jednak opcja wyrejestrowania 3 miejsc z dowodu i pozostawienia 2 przednich. nie musisz robic ciezarowki, nikogo nie interesuje po co wyjales caly tyl. warunkiem jest "wygladzenie" calego przedzialu pasazerskiego, czyli calej budy w srodku. brak ostrych krawedzi - to klucz do mozliwosci zarejestrowania 5 osobowego auta na 2 osoby. cala buda musi byc w stodku tapicerowana, niewazne czym - wazne, ze nie moze byc zadnej ostrej blachy na wierzchu, czyli musza byc tylne boczki itd.

: 1 lis 2006, o 13:48
autor: GUMIS2000
-=m&m=- pisze:
-=kLaRi=- pisze: Takze do dzis jezdze sobie szybkim 1.2 ;D i powodzenia w rejstracji!
jestem bardzo ciekaw jak będzie wyglądała ta sprawa w przypadku wypadku i odzyskiwania pieniędzy od ubezpieczyciela :zakrecony:
no własnie sie zastanawiam jak to bedzie bo jak mam dzwona
i rozwalone ma moja custom chłodnice to nie dadza mi kasy za
orginał i jeszcze moga powiedzeć ze ich chiłem oszukać

Koniec konców sprawa jest dosc trudna

: 1 lis 2006, o 16:26
autor: arts
hhe no wlasnei ciekawe jak to jest z tymi swapami na legalu, moze Tomek sie wypowie albo Ren :oko:

: 1 lis 2006, o 16:50
autor: -=kLaRi=-
Koles chcial papiery na wszystko ,cos jak w niemczech potrzebujesz do TUV!!! Tego w tym aucie nie bylo !-podobna zasada jak budujesz swoj samochod - tzw. SAM... musi byc rzeczoznawca zeby dopuscic to cos do ruchu ulicznego.

Jesli chodzi te 82zl to prawda ale wtedy jak zmienisz pojemnosc na taka jaka wystepowala w danym modelu !!
Jesli jest pojemnosc nie wystepujaca w tym modelu to patrz moja wypowiedz wyzej..

: 1 lis 2006, o 17:09
autor: geo022
-=kLaRi=- pisze: Jesli chodzi te 82zl to prawda ale wtedy jak zmienisz pojemnosc na taka jaka wystepowala w danym modelu !!
Jesli jest pojemnosc nie wystepujaca w tym modelu to patrz moja wypowiedz wyzej..

to pytanko takie:
c16nz nie bylo w corsie B ale c16xee byl -pojemnosc sie zgadza bo to 1600 ccm czyli rozumiem ze poniewaz i pojemnosc byla i sa mocniejsze silniki w serii to wystarczy to badanie za 82 zl ? tak? :)

: 1 lis 2006, o 17:57
autor: !markos
-=kLaRi=- pisze:Jesli jest pojemnosc nie wystepujaca w tym modelu to patrz moja wypowiedz wyzej
ani ren ani wow nie mieli tego problemu. moze mieszkasz na jakiejs innej planecie?

: 1 lis 2006, o 18:48
autor: Marcin99
!markos pisze:
-=kLaRi=- pisze:Jesli jest pojemnosc nie wystepujaca w tym modelu to patrz moja wypowiedz wyzej
ani ren ani wow nie mieli tego problemu. moze mieszkasz na jakiejs innej planecie?
Ja coprawda nie mam 2litrów ale c16se w corsie b też nie było i nie było z tym żadnych problemów. Gość na przeglądzie skasował tylko więcej i nawet chciał wpisać c16nz (75KM) a ja go poprawiłem zeby zmienił na c16se (zależało mi na tych 100KM hehe) - ot i tyle. Ze świstkiem i papierem od silnika wtedy jeszcze do UK i zarejestrowałem sobie nowy silnik. W OC zrobili mi adnotacje (a że stawka ta sama to bez przeliczania) i tak corsa jeździ do dzisiaj. Zresztą jak w samochodzie jest gaz to są tak zaaferowani papierem do butli i jej szczelnością, że prawie nic nie sprawdzają :oko:

: 1 lis 2006, o 19:33
autor: !markos
jakos niedlugo (mam nadzieje..) przetrenuje temat rejestrowania samochodu z silnikiem o pojemnosci nieoferowanej w danym modelu i dokladnie powiem co i jak

: 1 lis 2006, o 19:53
autor: szajboos
Ja mam 2.0 wbite w papiery z Corsy,ale na lewo, więc to się nie liczy.

: 1 lis 2006, o 22:11
autor: GUMIS2000
!markos pisze:
-=kLaRi=- pisze:Jesli jest pojemnosc nie wystepujaca w tym modelu to patrz moja wypowiedz wyzej
ani ren ani wow nie mieli tego problemu. moze mieszkasz na jakiejs innej planecie?
sek w tym ze było inaczej jak robił to REN czy WOW
innaczej jest teraz - Naprawde markos

: 1 lis 2006, o 23:41
autor: D12
Uważam, że najlepiej to zadzwonic do Wydziału Komunikacji w swoim mieście i się dowiedzieć jak ma się prawnie taki myk z silnikiem, bo przepisy w naszym cudownym kraju zmieniają się szybko.

: 2 lis 2006, o 03:18
autor: arts
!markos pisze:jakos niedlugo (mam nadzieje..) przetrenuje temat rejestrowania samochodu z silnikiem o pojemnosci nieoferowanej w danym modelu i dokladnie powiem co i jak
juz widze te niedlugo :lol: :lol: :lol:

: 2 lis 2006, o 07:23
autor: -=kLaRi=-
!markos pisze:moze mieszkasz na jakiejs innej planecie?
Pewnie gdybym mieszkal na innej planecie zalatwil bym to bez stresu...
A ja pisze jak bylo i jak koles tlumaczyl mi ,zeby to zrobic.

: 2 lis 2006, o 07:44
autor: !markos
nic nie poradze na to, ze trafiles na jelopa. papiery? na co? na spawana lape silnika? papiery od opla? naciski na os? :)18

: 21 lis 2006, o 19:57
autor: Mihó
Ja się pytałem w ubezpieczalni. Możesz wymienić silnik i nikomu o tym nie mówić (najwyżej zwalisz na poprzedniego właściciela, jeśli auto miało takowego). W razie zdarzenia drogowego, oni (PZU tak mi mówili) ściągną od Ciebie karę w postaci 10% różnicy w OC

: 21 lis 2006, o 23:35
autor: Porszak
a jak przyjdzie co do czego to zapytaja jak kupiles auto niesprawdzajac nr silnika?? :zakrecony: :lol:

: 22 lis 2006, o 10:34
autor: szajboos
Porszak, a jak sprawdzić numer silnika auta które zostało do Polski przywiezione w 1994 roku więc nie ma karty pojazdu, a dowód rejestracyjny ma bez numeru silnika???

: 22 lis 2006, o 15:33
autor: Mihó
No właśnie... Przecież co ma numer silnika ? Na BT Ci go nie sprawdzają i tak i tak, może na jakiejś wnikliwej kontroli drogowej, choć nie wiem z czym wtedy sprawdzić.

: 22 lis 2006, o 16:33
autor: Porszak
Spoko, ja tylko pytam, nie znam sie zupelnie na tych zawilosciach dot nr silnika. (jest z tym niezly balagan??)

: 22 lis 2006, o 16:39
autor: szajboos
Ja mam Kadetta rejestrowanego na 1.3, pod maską 1.8, ale tak go już kupiłem. Corsa natomiast ma w papierach 2.0. Z tym że policja chyba nie bardzo ma jak mi to sprawdzić, bo nie mają skąd wziąć numerów "oryginalnych" żeby je porównać z tym co mam na silniku.