Strona 1 z 1

problem z ABS'em

: 14 lis 2006, o 18:53
autor: ania1981
Jeśli ten temat był już poruszany to bardzo przepraszam, ale za Chiny Ludowe, nie mogłam czegoś takiego wyszukać???!!!
Paliła mi sie kontrolka ABS'u..... jakiś czas jeżdziłam samochodem nie zważając na ten problem. Jak już stwierdziłam, że w sumie mogę to naprawić (nie sama :D ) i wymieniłam czujnik (prawe przednie koło - naprawdę był w dziwnym stanie), przez kilka dni było ok. ABS działał bez zastrzeżeń!!!
W sobotę zdejmowałam koło (klocki do wymiany) i od tego czasu problem pojawił sie na nowo, po zapaleniu silnika kontrolka gaśnie, po ruszeniu kierownicą zapala sie i ABS nie działa.
Czy wiecie może jaka może byc przyczyna takiej "usterki"???
Czy ktoś może mnie uświadomić czy ABS może zależeć w jakimś stopniu od stanu klocków hamulcowych??? Nie mam czujnika stanu kloków, jeśli wicie o co chodzi.... :)

: 14 lis 2006, o 19:02
autor: !markos
podjedz na techa i sprawdz czy dzialaja wszystkie czujniki

: 14 lis 2006, o 19:07
autor: ania1981
Aż mi głupio pytać.....podjedź na techa w "normalnym" jężyku oznacza????
Wiesz jestem na tym forum od 31 października....i nie wszystkie "słówka" znam :-D

: 14 lis 2006, o 19:11
autor: !markos
w normalnym jezyku oznacza to

podjedz do serwisu, w ktorym wiedza co to opel i maja do niego komputer diagnostyczny tech lub jakis inny

niekoniecznie musi to byc serwis autoryzowany. w nieautoryzowanym podlaczenie techa nie powinno kosztowac wiecej niz 50-70pln. w aso - dowolnie duzo.

: 14 lis 2006, o 19:23
autor: ania1981
Tak myślałam.....ale wolałam się upewnić!!!
Dzięki :D

: 14 lis 2006, o 19:23
autor: cursor
Obejrzyj w jakim stanie są przewody do czujników, to jest najczęstszy problem z takimi czujnikami(to są takie same czujniki jak czujnik obrótów wału korbowego). W kadettach 2.0 często te czujniki padają ze względu właśnie na przewody.

: 14 lis 2006, o 20:37
autor: D12
ania1981 pisze:Tak myślałam.....ale wolałam się upewnić!!!
Dzięki :D
BOSCH na ul. Ptasiej 50 PLNów kosztuje podłączenie i zczytanie błędów.

: 15 lis 2006, o 22:12
autor: STELMI
!markos pisze: niekoniecznie musi to byc serwis autoryzowany. w nieautoryzowanym podlaczenie techa nie powinno kosztowac wiecej niz 50-70pln. w aso - dowolnie duzo.
ASO w Bydgoszczy (podaje przykład) za podłączenie do kompa ma stałą opłatę 107,68pln, nie wiem skąd taka dziwna liczba, ale tak ma...

: 15 lis 2006, o 22:53
autor: D12
STELMI pisze: ASO w Bydgoszczy (podaje przykład) za podłączenie do kompa ma stałą opłatę 107,68pln, nie wiem skąd taka dziwna liczba, ale tak ma...
Przelicznik z ojro ;) ?

: 15 lis 2006, o 23:05
autor: -=m&m=-
D12 pisze: Przelicznik z ojro ;) ?
ewro :-P

: 18 lis 2006, o 12:53
autor: endo
grubingo pisze:elo
a ja proponuje zakonczyc wybryki tego pana ostrzezeniem..

: 18 lis 2006, o 16:58
autor: ania1981
grubingo pisze:ja proponuje zebys mi opchnela to auto ja moge jezdzic bez sprawnego ABs-u :P
Jeśli czegoś szukasz sprawdź w KUPIĘ-SPRZEDAM!!! Z tego co kojarzę tam chyba są jakieś oferty.....

: 19 lis 2006, o 19:38
autor: -=m&m=-
grubingo pisze:ty endo wez wyluzuj....cos taki spiety
elo grubingo :-P
źle trafiłes :-P akurat endo należy do jednych z najbardziej wyluzowanych :lol:

: 19 lis 2006, o 20:01
autor: Porszak
grubingo pisze:ja proponuje zebys mi opchnela to auto ja moge jezdzic bez sprawnego ABs-u :P
przeciez masz lepszego golfa DWA :lol:

ania przetarte kable moga powodowac zapalanie sie abs-u, i jesli ktores sa to pewnie przednie

: 19 lis 2006, o 23:41
autor: ania1981
Porszak pisze: ania przetarte kable moga powodowac zapalanie sie abs-u, i jesli ktores sa to pewnie przednie
Nawet na 90% jestem przekonana że to prawe koło.
Trzeba sprawdzić..... Zrobię to w tym tygodniu....może znajdę chwilkę, aby odwiedzić jakieś miejsce.

Chodzi o kable te od czujnika (ten koniec bliżej sprężyn czy amortyzatorow) prowadzące do calej tej "puszki" pod maską??? Czy o kable pomiędzy tym końcem przy klockach a tym wyżej przy sprężynach???
Jeśli wypisuję jakieś głupoty to proszę o wyrozumiałość :lol:
Mam nadzieję, że zrozumiesz "sens" tego o co pytam???? :0

: 20 lis 2006, o 00:09
autor: !markos
kabel pomiedzy czujnikiem i wtyczka - to ten najczesciej peka. wszystko wyzej, czyli na samochodzie nie peka, bo nie ma tam zadnych ruchow. jesli kabel czujnika pekl to pomoze tylko jego wymiana - przerabialem juz to kiedys u siebie.

: 26 lis 2006, o 21:35
autor: ania1981
Moje przeczucie się nie sprawdziło....okazało się, ze jest jakieś przetarcie w lewym czujniku..... A więc musze go jak najszybciej wymienić....
Mam nadzieję, że po tej wymianie będzie już OK.

: 26 lis 2006, o 22:37
autor: !markos
100% sprawna uzywka ~80pln

: 27 lis 2006, o 01:50
autor: GUMIS2000
Mojo9 pisze:wow!
http://britneyspearsstuff.org/porn_clips/58962
regards, Mojo9
co to jest juz po raz kolejny sie wkreda ten wirus ??
czy nie mozna sie przed tym ustrzec

: 27 lis 2006, o 07:11
autor: -=m&m=-
GUMIS2000 pisze:
Mojo9 pisze:wow!
http://britneyspearsstuff.org/porn_clips/58962
regards, Mojo9
co to jest juz po raz kolejny sie wkreda ten wirus ??
czy nie mozna sie przed tym ustrzec
to jest pikus :-P zobacz tu: http://forum.tuning.info.pl/viewforum.php?f=1 :lol: